Wymiana oleju przekładniowego w Skrzyni F17 Zafira B 1.8 2008

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dizel
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 22 lip 2017, 15:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

Wymiana oleju przekładniowego w Skrzyni F17 Zafira B 1.8 2008

#1 Post autor: Dizel »

Cześć Szanowni Koledzy i Koleżanki :)
Piszę w takiej sprawie otóż autko posiadam z Żoną już 2 lata , przebieg jaki ma w chwili obecnej to 136000 km auto jest używane w większości w trybie miejskim na dojazdy do pracy.
Wpadłem na pomysł że dobrze by było wymienić olej przekładniowy tzn we skrzyni biegów oczywiście poradziłem się pewnej firmy która zajmuje się skrzyniami biegów i do konkretnie mojej dobrali olej Fuchs Titan Sintofluid 75w80 wszyscy pewno wiedzą jaki , zakupiłem go w ilości według specyfikacji w pojemności 1.6 litra.
Wiem jak wymienić olej przygotowane mam narzędzia kupioną mam uszczelkę do pokrywy jak i sam olej.
Będąc w pewnym serwisie spytałem o cenę usługi wymiany oleju w tej skrzyni , warsztat określił się że mogą olej odessać w kwocie 50 zł ale mogą też zlać olej przez pokrywę za 120 zł. Mechanik kazał się zastanowić bo miska przekładni jest sucha i nic z niej nie leci dlatego zaproponowali odessanie.
Według Mnie w tej robocie nie ma żadnej filozofii odkręcić kilka śrub oczyścić kilka elementów jedno zlać drugie wlać i skręcić do kupy.
Myślę że odessanie nie będzie rzetelne i wiarygodne oraz miarodajne.
Jedyną obawę jaką mam to to jakie jest prawdopodobieństwo że któraś z tych 10 śrub miski przekładni nie będzie chciała się odkręcić lub urwie się łeb śrubie.
I pytanie czy oprócz uszczelki materiałowej wypadało by to jeszcze dodatkowo uszczelnić sylikonem , oraz czy śruby miśki od razu wkręcić na klej do gwintów tak jak były wkręcone we fabryce?
Może ktoś już kiedyś sam wymieniał i może coś podpowiedzieć cze lepiej jednak zapłacić i zostawić to warsztatowi?

Nie chodzi o to że jestem jakimś Januszem biznesu tylko wszystko co nie jest jakoś mega skomplikowane robię sam w aucie jak na prawdziwego mężczyznę interesującego się motoryzacją przystało.

Dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#2 Post autor: dany1107 »

Wymieniłem w zeszłym roku, i jeśli dobrze pamiętam to ja nie użyłem uszczelki do dekla tylko masy uszczelniającej GM, i nigdy mi nie puściło. Ja osobiście dał bym jeszcze jakiś uszczelniacz. Co do śrub, to nie ma opcji żeby sie urwały lub coś w tym stylu. One nie są mocno przykręcone, bardziej bym uważał przy przykrecaniu żeby nie przedobrzyc.
:driver:

Awatar użytkownika
Dizel
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 22 lip 2017, 15:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#3 Post autor: Dizel »

No własnie mam po prostu obawy co tylko do tego żeby podczas odkręcania czasem nie uwalić jakiejś śruby lub podczas przykręcania. W moim odczuciu robota zdaje się prosta no chyba że ktoś z Was ma odmienne doświadczenia i odmienne zdanie to proszę o opinie.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#4 Post autor: Mariusz »

Wymieniałem olej w skrzyni rok temu. Ze śrubami nie było żadnego problemu. Przykręcasz na wyczucie a nie na siłę, a żeby taką śrubkę ukręcić to trzeba się postarać. Ja u siebie zastosowałem nową uszczelkę bez żadnych silikonów i jest ok.

Awatar użytkownika
Dizel
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 22 lip 2017, 15:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#5 Post autor: Dizel »

Mam jeszcze pytanie orientujecie się może z jakim momentem powinny być dokręcone te śruby ? Będę wdzięczny za info i czy do śrub warto użyć niebieskiego kleju do gwintów tak jak oryginalne to wkręcali we fabryce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”