[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Jaro88
Posty: 1
Rejestracja: 02 sie 2019, 13:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI 110KM/81kW
Model: B
Oznaczenie silnika: A17DTJ

#511 Post autor: Jaro88 »

Witam. Od jakiegoś czasu w mojej Zafirze podczas wyprzedzania zauważyłem spadek mocy i do tego wyjący silnik. Obroty silnika są wyższe w stosunku do mocy i prędkości auta. Prawdopodobnie pada mi sprzęgło i teraz pytanie. Jakie sprzęgło najlepiej założyć aby szybko się nie wykończyło przy standardowej jeździe i czy takie sprzęgło dam radę sam wymienić (mam kanał i garaż, lubię majsterkować) czy raczej dostęp jest ciężki i zlecić to mechanikowi? Czy ktoś już wymieniał sam sprzęgło? Z góry dzięki za porady.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#512 Post autor: Tazz »

Po konkretne sprzęgło zapytaj tutaj:

viewtopic.php?f=30&t=10686&start=915
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 15:55 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#513 Post autor: browar340 »

Witam.
od pewnego czasu mam dziwny problem ze sprzęgłem a mianowicie ;
- na wolnych obrotach moje autko dziwnie głośno chodzi, po wciśnięciu sprzęgła następują cisza
- podczas puszczania pedała sprzęgła jest taki moment ze strasznie rzezi , a pedał jakby drżał , minę te moment na pedale i cisza .
dodam ze biegi wchodzą bez problemu, lewarek nie drzy,nie mam żadnych drgań na karoserii w środku autka.
-

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#514 Post autor: browar340 »

witam ponownie.Mam pytanie czy ten zestaw pasuje do mojego i czy wszystkie części są czy muszę jeszcze coś dokupić ?

https://allegro.pl/oferta/luk-kolo-dwum ... 7973725703

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#515 Post autor: Bodek »

browar340 pisze: 01 lis 2019, 18:09 witam ponownie.Mam pytanie czy ten zestaw pasuje do mojego i czy wszystkie części są czy muszę jeszcze coś dokupić ?

https://allegro.pl/oferta/luk-kolo-dwum ... 7973725703
Może się przydać jeszcze:

93178503 6 14 965 KOŁNIERZ, USZCZELNIENIA OLEJOWEGO WAŁU KORBOWEGO, TYLNY(-A, -E)

https://allegro.pl/kategoria/motoryzacj ... t-1-1-1024
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#516 Post autor: browar340 »

Umówiłem termin na wtorek do mechanika koszt, części 1800 zł , robocizna 400 zł - chyba spoko cena ?

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#517 Post autor: PETERSS »

Jak za taką robotę w ZB to cena super !

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#518 Post autor: KAMUI »

Czy możliwe, że po 2 latach od wymiany kompletnego sprzęgła może dwumasa się sypać? Nie zawsze ale czasami po odpaleniu, słychać takie tu, tu, tu,tu przez 2 sek.. I potem silnik głośniej chodzi, kultura pracy jest inna, jakby dudniał . Jeśli odpali cicho to tez kultura pracy jest inna, silnik bardziej miękko chodzi.

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#519 Post autor: browar340 »

no i jestem po wymianie, teraz autko chodzi cichutko,ale mam dwa pytania
1. sprzęgło po wymianie bierze przy samym dole,troszkę popuszczę pedał i już jedzie , czy to normalne po wymianie ?,czy coś spieprzyli ?
2. jak opel stał w nocy w garażu, a potem cały dzień przed pracą - zapalę i nie mogę przez chwilę wrzucić żadnego biegu - normalnie zablokowane ale już po chwili czyli po jakieś 2 minutką wszystko jest ok . co to jest ?
Ostatnio zmieniony 14 lis 2019, 17:25 przez browar340, łącznie zmieniany 1 raz.

Skunky13
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 03 paź 2018, 15:29
Imię: Piotr
Auto: Zafira B 1.9 cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI
Gender:

#520 Post autor: Skunky13 »

Witam.

Mam nietypowy problem z Zosia B dth.
Sprzęgło odmówiło posłuszeństwa, pedał zrobił się miekki. Okazało się że płyn hamulcowy był na minimalnym poziomie (po znakach jednak wciąż prawidłowy). Okazało się że pompka sprzęgła była już sucha. Nigdzie nie widać wycieku. Konstrukcja zbiorniczka od płynu hamulcowego jest idiotyczna gdyż płyn do sprzęgła spływa po wewnętrznej komorze zbiorniczka gdzie okienko wlotowe płynu jest mniej więcej na wysokości max poziomu plynu. Więc płyn się tam nie dostawał, może go jakoś wyrzucało.

Płyn generalnie był w tragicznym stanie, został wymieniony, pompka zalana, długo odpowietrzania i generalnie sprzęgło dziala, ale...
Jak rano wsiadam pedał opada o ok 1-1,5 cm. Jeśli wcisne sprzęgło to nie wysprzegla. Jak podciagne pedał do góry i wcisne to wysprzegla prawidłowo. Czasem nawet w trakcie jazdy delikatnie opada. Sprzęgło bierze od samego dołu, poprzedni właściciel twierdził że robił co by było prawdopodobne gdyz wlasnie od początku bralo od dołu.
Tylko czemu ten pedał opada. Przymierzam się do wymiany pompy. Zastanawiam się nad wysprzeglikiem ale to już kolejne dodatkowe koszty a właśnie robiłem wtryski. Wycieku nie widać jak już wcześniej pisałem. Czy ktoś miał podobny problem bądź ma pomysł? Nie chcę bez sensu kasy wydawać jak się okaże że to jednak nie pompa.
Dodatkowo powiem że jak wcisne sprzęgło i trzymam minutę to nie traci ciśnienia, biegi dalej wchodzą więc to raczej nie wygląda na nieszczelność.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#521 Post autor: Pszczyna »

Ja bym zaczął od kontroli siłownika sprzęgła jest tam wężyk może być sparciały nowy kosztuje ok 1/mb ,tu jest porada jak odpowietrzyć z Zafiry A
https://youtu.be/N7wJhSFWH8I

Skunky13
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 03 paź 2018, 15:29
Imię: Piotr
Auto: Zafira B 1.9 cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI
Gender:

#522 Post autor: Skunky13 »

Wszystko co jest poza skrzynia jest sprawdzone, nie ma żadnych wyciekow,. Ze skrzyni też nie widać nic. Jak pedał podniosę ręcznie i wcisne to i po 5 min dalej dobrze wysprzegla więc raczej wszystko szczelne. Wygląda na to że pompka może być nieszczelna na ostatnim odcinku tloczka.
Odpowietrzany układ był w podobnie jak hamulce. Na filmiku widzę że płyn ma być wtłaczany przez odpowietrznik. Czy to jest takie istotne?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2019, 16:34 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

dyzio_zdw
Posty: 4
Rejestracja: 16 lut 2020, 21:26
Imię: Adrian
Lokalizacja: Ząbki k/Warszawy
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#523 Post autor: dyzio_zdw »

Witajcie.
Jestem właśnie po wymianie dwumasy w mojej Zafirce B 1.9 CDTI 150 KM 2006 r. Cała operacja wyniosła mnie 2800 PLN w Ząbkach pod Warszawą. O ile cena wydaje mi się spoko to mam kłopot, bo po wymianie tak jakby turbina się nie załączała.
Wcześniej przy 2500 obr/min czuć było przyspieszenie i wciskało w fotel, a w tym momencie nie ma żadnej reakcji na zwiększające się obroty. Od ruszenia samochód jednostajnie się rozpędza, brakuje turbo.
Dajcie znać co mogę sam sprawdzić, a jak nic nie znajdę to oddaje znowu do mechaniora.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#524 Post autor: Tazz »

odczytaj błędy najpierw
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

dyzio_zdw
Posty: 4
Rejestracja: 16 lut 2020, 21:26
Imię: Adrian
Lokalizacja: Ząbki k/Warszawy
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#525 Post autor: dyzio_zdw »

Nie ma żadnych błędów. Check się nie świeci. Wygląda jakby wszystko było OK. Ktoś na stronie astrah.pl opisywał identyczne objawy w tym samym silniku. On rozwiązał to, że jakaś wtyczka od VAC nie była wpięta, ale nie mam konta na tamtym forum, a druga sprawa, że post z 2017 roku to nie wiem czy warto jeszcze szukać autora tamtego postu. Tylko co to za wtyczka VAC, gdzie jej szukać? U niego też komp nie pokazywał błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”