Remont silnika Z20LEr
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
- Imię: Winner
- Lokalizacja: Pionki/Miastko
- Auto: Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Remont silnika Z20LEr
Hej! mam problem z moim silnikiem w Zafirze. Pacjent Z20LER niby 160tys przebiegu, brał olej padło na turbinę bo zaczęła świstać i faktycznie po zdjęciu turbiny był pęknięty kolektor wydechowy oraz luz wzdłużny wirnika... Jednak to co zobaczyłem na zaworach wydechowych to masakra... Masło oraz szlam z uszczelniaczy... .Padło na remont głowicy i teraz pytanie do znających trochę warsztaty z pomorskiego lub zachodniopomorskiego (obecnie mieszkam w Miastku) czy może ktoś polecić jakiegoś fachowca, który zdejmie sprawdzi i odda do regeneracji głowicę ? Wiem, że warsztatów które to zrobią jest mnóstwo jednak zależy mi na kimś ,kto jeszcze sprawdzi czy ten silnik polata trochę ... Z góry dziękuję za pomoc.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Będziesz miał trochę drogi ale przyjeżdżają do niego i taksiarze z 3- miasta mi również robił auto, ale co innego. Gość nazywa się Nurek i ma warsztat w Pińczynie, jakieś 15-20 km od Starogardu Gdańskiego.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
- Imię: Winner
- Lokalizacja: Pionki/Miastko
- Auto: Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Od ostatniego postu trochę się podziało niestety w tą złą stronę... Remont głowicy poszedł dobrze, ale okazało się że wałki były skorodowane na dwóch krzywkach. Blok nadawał się do obróbki(wżery na cylindrach) a wał do szlifu(zatarta panewka rysy na wale)... Padło na tulejowanie oraz na szlif oraz nowe pierścienie. Jednak jakie było moje rozczarowanie, że po złożeniu silnik stukał w oliwie poświata metaliczna z panewek... Wyszło że znowu panewki, poszło siłą rozpędy wymiana samych panewek, być może nie było smarowania podczas pierwszego rozruchu. Jednak po wymianie samych panewek samochód przejechał 40km. i panewki walą jak głupie... Teraz pytanie, bo padło w pierwszej kolejności na wymianę silnika na używkę jednak po obejrzeniu 2 szt w samochodach maskara co to za złomy. Czy gdybym znalazł wał pasował bym bez większych problemów w mój blok? Myślę nad tym intensywnie bo kupno nawet nowych tłoków oraz korb wyjdzie mnie podobnie a silnik polata jeszcze trochę czasu. Czy nie lepiej sprzedać teraz to co jest i sobie odpuścić ? Z góry dzięki za pomoc w temacie.
PS: mam propozycję kupna słupka z Leh-a po remoncie ale obawiam się że dojdą jeszcze inne koszty po drodze...
PS: mam propozycję kupna słupka z Leh-a po remoncie ale obawiam się że dojdą jeszcze inne koszty po drodze...
- tomekx9
- Mieszkaniec
- Posty: 342
- Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Biała Rawska
- Auto: Zafira OPC
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Jeśli Z20LEH pewny, można się pokusić plus strojenie.
A co do remontu, to ktoś dał du...
A co do remontu, to ktoś dał du...
Ostatnio zmieniony 16 gru 2019, 20:12 przez tomekx9, łącznie zmieniany 2 razy.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Ewidentnie wina Mechanika ..gdyby wszystko zrobione było ze sztuka to chodził by idealnie ...
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 sie 2015, 10:59
- Imię: Winner
- Lokalizacja: Pionki/Miastko
- Auto: Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
No dał dup.. mechanik + szlifiernia. Okazało się że po planowaniu bloku chyba raczej na pewno poszła uszczelka nominał!!!, Druga sprawa to cylindry po tulejowaniu całe porysowane tak że czuć pod paznokciem. Oczywiście reklamacja już poszła jak nie to chyba pokuszę się o papugę...
Teraz na giełdzie będzie trochę części do Z20LER... Silnik kupiony na razie chodzi... ale idealnym to ja go nie nazwę . Trzeba żyć dalej i cieszyć się z jazdy hehe
Teraz na giełdzie będzie trochę części do Z20LER... Silnik kupiony na razie chodzi... ale idealnym to ja go nie nazwę . Trzeba żyć dalej i cieszyć się z jazdy hehe