Zafira B Z20ler problem z doładowaniem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Danpan
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2019, 12:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Krosno
Auto: Opel Zafira 2.0 turbo 200
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20ler
Gender:

Zafira B Z20ler problem z doładowaniem

#1 Post autor: Danpan »

Witam

Tak jak w temacie mam problem z doładowaniem w mojej Zosi. Turbina jest po regeneracji i wyskakuje mi błąd sensora ciśnienia doładowania. Podejrzewam niedoładowanie i elektrozawor sterowania doładowania. Testując go po przyłożeniu napięcia 12v przełącza się wiec wyglada ze pracuje. Jednak po wpięciu wtyczki na włączonym zapłonie zachowuje się jak by się nie przełączał. Jednak nie zawsze tak jest bo czasami jak by się przełącza, ale tylko na ułamek sekundy. Jak mierze napięcie na wtyczce po włączonym zapłonie wskazuje mi ok 8v. Odłączyłem złącze od komputera i sprawdziłem połączenie na instalacji między wtykiem elektrozaworu, a złączem ECU i wyglada ze jest wszystko w porządku. Zastanawia mnie to napięcie 8 V czy jest to prawidłowe napięcie spowodowane impulsowym taktowaniem napięcia 12v czy wynika z jakiegoś nieprawidłowego połączenia np z masa?
Wykonałem testy drogowe wspinając zegar między elektrozawor, a gruszkę i podczas obciążenia (przyspieszania) pojawia się tam nadciśnienie o wartości ok 0,1 do 0,2 bara. Czy prawidłowo nie powinno tam być podciśnienia wysterowanego przez elektrozawor? Jednak sugerując się tym,ze gdy podczas testów drogowych sensor doładowania wskazuje ok 0.4 bara, a na wężyku gruszki znajduje się w tym czasie ok 0.2 bara nadciśnienia można wnioskować ze w jakimś stopniu elektrozawór działa ponieważ gdyby się nie przełączył to byłoby na zegarze polne ciśnienie doładowania. Posiadam opcoma ale chyba jakaś uboga wersje gdyż nie mam nigdzie w blokach pomiarowych podglądu na parametry elektrozaworu turbo i ciężko mi ocenić czy tak steruje tym zaworem ecu czy jest problem w instalacji, a może sam zawór niedomaga.

Proszę o jakieś sugestie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”