Silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyków
Silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyków
Witam,
Silnik 1,8, benzyna (bez gazu) - po wyjęciu kluczyków ze stacyjki silnik nie gaśnie - sytuacja występuje raz na kilka dni, nieregularnie. Dodam że wymieniony został już CIM, wgrany nowy soft oraz wgrany nowy soft do sterownika silnika. Proszę o wskazówki co może być przyczyną.
Pozdrawiam
Silnik 1,8, benzyna (bez gazu) - po wyjęciu kluczyków ze stacyjki silnik nie gaśnie - sytuacja występuje raz na kilka dni, nieregularnie. Dodam że wymieniony został już CIM, wgrany nowy soft oraz wgrany nowy soft do sterownika silnika. Proszę o wskazówki co może być przyczyną.
Pozdrawiam
Temat taki założyłem chyba w maju - ale jak sprawdziłem śladu po nim nie ma, zresztą to co proponowano zostało zrobione. Klemy OK, akumulator 2 lata ma.
Wiem, wiem że mi tu zaraz ktoś wyjedzie żeby wygooglować - ale na forach to znalazłem tylko 1 post na podobny temat z Vectrą tylko że nie miał żadnej konkretnej odpowiedzi.
Wiem, wiem że mi tu zaraz ktoś wyjedzie żeby wygooglować - ale na forach to znalazłem tylko 1 post na podobny temat z Vectrą tylko że nie miał żadnej konkretnej odpowiedzi.
Moim zdaniem należy zdemontować i oczyścić kostkę stacyjki. Jak jest lekko przytarta, a po latach z reguły jest, to generuje coś na styl proszku , który łącząc się z resztkami smaru bardzo fajnie przewodzi prąd. Spotkałem się z przypadkiem, że przez kostkę stacyjki rozładowywało nowe akumulatory (były wsadzane testowo 2 nówki sztuki) w przeciągu niespełna 8h. Przemyć wnętrze rozpuszczalnikiem nitro albo ekstrakcyjną, dać ciuteczek wazeliny technicznej i poskładać.
W razie czego tu jest pomoc:
http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-s ... t=stacyjki
W razie czego tu jest pomoc:
http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-s ... t=stacyjki
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Jackww, Piotr sprawdź swoją stacyjkę, jak koledzy wcześniej sugerowali. Ja sam zacząłbym od stacyjki właśnie. Jakbyś miał możliwość to w pierwszej kolejności przeczyść ją izopropanolem lub jakimś środkiem do czyszczenia elektroniki na nim opartym.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
przełączników zespolonych też nie. Miałem wcześniej przypadek w poprzednim aucie, że przełącznik zespolony nie załączał kierunkowskazu w prawo. Wg Aso i ówczesnego forum była to normalna choroba wieku dziecięcego i każdy zalecał wymianę. Koszt bagatela 1200 zł. Średnio mi się to uśmiechało. Zastosowałem do popsikania za pomocą dołączonej do preparatu bardzo cienkiej rurki (a'la słomki do napojów) tak głęboko jak to było możliwe. O ile pamiętam było to Kontakt WR. Używam go lub jego pochodnych na co dzień w serwisie do czyszczenia elektroniki. Oparty na alkocholu izopropylowym - izopropanolu. Oczywiście od razu po napsikaniu musiałem "rozruszać" ów przełącznik i miałem spokój z tą usterką do samego końca posiadania auta, czyli do jego sprzedaży - a jakieś dwa lata od zastosowania tego chemikalia.Jackww pisze:tych stacyjek się nie otwiera
Napsikać czegoś takiego jak Kontakt WR, WL czy coś podobnego nie masz się czego obawiać. Jest to bardzo szybko utleniający się alkohol i na tyle czysty, że bardzo dobrze czyści tlenki powstałe w skutek zaśniedzenia styków i miedzianych elementów elektronicznych, których dzisiaj nigdzie nie brakuje.
Takie chemikalia dostaniesz w każdym jednym specjalistycznym sklepie dla elektroników. W Katowicach na pewno taki się znajdzie.
Np. na Plebiscytowejmiodzik pisze:Takie chemikalia dostaniesz w każdym jednym specjalistycznym sklepie dla elektroników. W Katowicach na pewno taki się znajdzie.
Warto odjechać na diagnostykę do kogoś kumatego.Może problem nie leży po stronie stacyjki.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 19:56 przez drahe, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Oleśnica
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19
- Gender:
Witam,nie wiem czy w tym temacie ale mam problem z Zafirą B, odpalam silnik, na parkingu na chwilę i jest ok. Gaszę i po chwili odpalam znów bo chce pojechać na cpn, jadę normalnie i gdy pod dystrybutorem chcę zgasić silnik by zatankować, wyciągam kluczyk i silnik nadal chodzi. Chcąc zgasić muszę go zadusić , ponownie odpala dobrze. Co może być przyczyną?