z19dt szarpie przy delikatnym przyspieszaniu
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 gru 2018, 18:41
- Imię: Paweł
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
z19dt szarpie przy delikatnym przyspieszaniu
Witam mam taki problem z Zafirą, że powyżej 2000 obrotów szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. Słychać wówczas jak turbo upuszcza ciśnienie jakby miał blow off. Tak samo przy przyspieszaniu jak turbo napompuje ciśnienie i wysprzegleniu występuje ten dźwięk. Jeżeli silnik trochę mocniej się przycisnie to żadnego szarpania nie ma. Ma też przy mocniejszym przyspieszaniu taki lekki swist. Błędów odnośnie tego nie ma. Mam jedynie błąd p0622. Alternator jest po regeneracji, ładowanie jest, kontrolka się nie świeci.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Miałem i walczyłem z tym. Ten upust powietrza to u mnie była dziurawa rurka od egr i lekka nieszczelność w dolocie przed przepustnicą.
Co do poszarpywania to u mnie pomogła wymiana czujnika w dolocie. Przez egr strasznie się brudzi. Cieszyłem się, że jest ok ale...
Działało to chwilę i znowu wróciło.
Przy wyjmowaniu przepustnicy zobaczyłem, że przewody do niej nie mają izolacji, były gołe. Zrobiłem porządek i w między czasie zaślepiłem egr i wyłączyłem go w kompie.
Od tamtej pory wszystko jest ok. Z tą przypadłością zero problemów.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Co do poszarpywania to u mnie pomogła wymiana czujnika w dolocie. Przez egr strasznie się brudzi. Cieszyłem się, że jest ok ale...
Działało to chwilę i znowu wróciło.
Przy wyjmowaniu przepustnicy zobaczyłem, że przewody do niej nie mają izolacji, były gołe. Zrobiłem porządek i w między czasie zaślepiłem egr i wyłączyłem go w kompie.
Od tamtej pory wszystko jest ok. Z tą przypadłością zero problemów.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 gru 2018, 18:41
- Imię: Paweł
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dla innych napiszę:
Powodem szarpania jest egr, który widocznie otwiera się nie wtedy kiedy trzeba upuszczając ciśnienie. Wstawiłem w celu testów pełną zaślepkę i jeździ idealnie także demontaż zaślepki i czyszczenie egr. Zastanawiam się tylko czy wstawić zaślepke z trzema otworami czy nie dawać w ogóle bo moja Zafira ma jeszcze dpf na miejscu w całkiem dobrej kondycji.
Powodem szarpania jest egr, który widocznie otwiera się nie wtedy kiedy trzeba upuszczając ciśnienie. Wstawiłem w celu testów pełną zaślepkę i jeździ idealnie także demontaż zaślepki i czyszczenie egr. Zastanawiam się tylko czy wstawić zaślepke z trzema otworami czy nie dawać w ogóle bo moja Zafira ma jeszcze dpf na miejscu w całkiem dobrej kondycji.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2020, 18:42 przez zafira2003, łącznie zmieniany 2 razy.