[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#346 Post autor: barek16 »

Samemu to chyba nic z tym nie zrobisz. Na początek adaptacja sterownika u kumatego majstra.

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#347 Post autor: Kowal1981 »

Tak jak mówi bartek16 to wróżenie z fusów. Mamy sprzęgło hydrokinetyczne wiec można powiedzieć że Nasza skrzynia działa zawsze na pół-sprzęgle do zapięcia Lock-up. Dziwne to gaśnięcie auta, u mnie jak odpuszczę gaz to po chwili hamowania silnikiem obroty spadają na zero auto staje mając np. 3 bieg. Po twoim opisie wygląda to tak jakby zawór lock-up nie działał poprawnie(usterka sprzęgła?). Ale piszesz też o błędzie o błędzie p0400, (co to znaczy emulator EGR ?) czyli zbyt mały przepływ gazów przez zawór EGR (emulator i bład EGR?). Spróbuj wyeliminować ten błąd rozbierz EGR wyczyść i sprawdź czy trzpień nie jest zapieczony. Możesz tez za jednym zamachem wyciągnąć MAP sensor i też go wyczyścić, jak to nie pomoże to wycieczka do dobrego warsztatu od skrzyń.

BlueBird
Posty: 4
Rejestracja: 18 mar 2019, 22:01
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#348 Post autor: BlueBird »

Witam, jestem tu od jakiegoś czasu, jednak do tej pory nie znalazłem czasu żeby zasięgnąć waszej porady. Miałem spore wątpliwości co do zakupu Zośki B w EasyTronicu, jednak znalezienie jednostki benzynowej z silnikiem 1.8, w dodatku zadbanej graniczyło z cudem... zaryzykowałem ;)

Krótki opis problemu: zmiana biegu z 1 na 2 następuje prawie przy 3,5 tys. obrotów wraz ze słyszalnym i wyczuwalnym lekkim zgrzytem, lub przy powolnym przyspieszaniu (naprawdę powolnym) przy niższych obrotach ~2,5 tys. i tu bez zgrzytu. Dodam, że sytuacja taka ma miejsce tylko przy pierwszym ruszaniu zaraz po odpaleniu silnika. Późniejsze działanie skrzyni jest bez zarzutów, zmiany biegów są płynne bez przeciągania na obrotach - również jeżeli chodzi o zmianę biegu z 1-2. Brak błędów, skrzynia ponownie skalibrowana i podobno zaktualizowano oprogramowanie sterownika.

Teraz pytanie głównie do użytkowników tych skrzyń: czy takie zachowanie jest normalne? Czy powinienem zacząć się martwić i zacząć działać w jakimś kierunku? :roll:

waldemarek_b
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 07 maja 2019, 21:36
Imię: Waldek
Lokalizacja: Kowalew
Auto: Zafira B 1.8 Edition
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER

#349 Post autor: waldemarek_b »

BlueBird pisze: 13 cze 2019, 21:47 Witam, jestem tu od jakiegoś czasu, jednak do tej pory nie znalazłem czasu żeby zasięgnąć waszej porady. Miałem spore wątpliwości co do zakupu Zośki B w EasyTronicu, jednak znalezienie jednostki benzynowej z silnikiem 1.8, w dodatku zadbanej graniczyło z cudem... zaryzykowałem ;)

Krótki opis problemu: zmiana biegu z 1 na 2 następuje prawie przy 3,5 tys. obrotów wraz ze słyszalnym i wyczuwalnym lekkim zgrzytem, lub przy powolnym przyspieszaniu (naprawdę powolnym) przy niższych obrotach ~2,5 tys. i tu bez zgrzytu. Dodam, że sytuacja taka ma miejsce tylko przy pierwszym ruszaniu zaraz po odpaleniu silnika. Późniejsze działanie skrzyni jest bez zarzutów, zmiany biegów są płynne bez przeciągania na obrotach - również jeżeli chodzi o zmianę biegu z 1-2. Brak błędów, skrzynia ponownie skalibrowana i podobno zaktualizowano oprogramowanie sterownika.

Teraz pytanie głównie do użytkowników tych skrzyń: czy takie zachowanie jest normalne? Czy powinienem zacząć się martwić i zacząć działać w jakimś kierunku? :roll:
Wiesz, co - chyba też tak mam (a raczej moja zofia)
Objawy mam takie że po dłuższym postoju (np. po nocce) przy zmianie z 1 na 2 słychać - może nie zgrzyt - ale głośniejsze stuknięcie - później jest już ok
co do zamiany biegów to różnie bywa - skrzynia tzw. adaptacyjna - jak wcisnę gaz do deski to zmienia nawet przy ponad 4000 a jak delikatnie z gazem to 2000-2500

BlueBird
Posty: 4
Rejestracja: 18 mar 2019, 22:01
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#350 Post autor: BlueBird »

No widzisz u mnie przy normalnym operowania gazem tak jest, i tylko za pierwszym ruszeniem...nie ważne czy pod dłuższym postoju. Trochę mnie to irytuje, ale jeżeli u Ciebie jest mniej więcej podobnie to może faktycznie taki urok tych skrzyń.
Mechanik stwierdził że prawdopodobnie skrzynia specjalnie przeciąga na początku, żeby złapać właściwą temperaturę...

waldemarek_b
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 07 maja 2019, 21:36
Imię: Waldek
Lokalizacja: Kowalew
Auto: Zafira B 1.8 Edition
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER

#351 Post autor: waldemarek_b »

to że przeciąga żeby sie dogrzać :) to pewne
zauważyłem to jak były temperatury w maju około 10-12 stopni - po wyjeździe rano z garażu 2 bieg wskakiwał duuuuużżżżżo później niż teraz gdy jest 18-20 stopni

BlueBird
Posty: 4
Rejestracja: 18 mar 2019, 22:01
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#352 Post autor: BlueBird »

waldemarek_b pisze: 16 cze 2019, 11:26 to że przeciąga żeby sie dogrzać :) to pewne
zauważyłem to jak były temperatury w maju około 10-12 stopni - po wyjeździe rano z garażu 2 bieg wskakiwał duuuuużżżżżo później niż teraz gdy jest 18-20 stopni
Już mnie uspokoiłeś :piwo: mam nadzieję, że nie zawiodę się na tej skrzyni :P pozostaje się przyzwyczaić i cieszyć z autka ;)

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#353 Post autor: Tazz »

Moze tutaj bardziej chodzi o nasmarowanie skrzyni niż złapanie temperatury :mysli:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

BlueBird
Posty: 4
Rejestracja: 18 mar 2019, 22:01
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#354 Post autor: BlueBird »

Tazz pisze: 16 cze 2019, 12:21 Moze tutaj bardziej chodzi o nasmarowanie skrzyni niż złapanie temperatury :mysli:
No jedno lub drugie. Niepokoiła mnie taka praca, jednak widzę że ktoś ma podobnie. Należy więc wnioskować, że najprawdopodobniej faktycznie tak być musi, czy to że względu na temp., czy smarowanie - tym bardziej, że później skrzynia działa bez zarzutu.

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi :ok: będę śledzić temat... może jeszcze ktoś się wypowie lub wie czym to jest spowodowane.

Craked
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2020, 20:09
Imię: Marek
Lokalizacja: Lubichowo
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#355 Post autor: Craked »

Witam.
W mojej Zafirze b, rocznik 2006, nagle i bez ostrzeżenia zablokowała się skrzynia biegów- albo sam lewar. Wczoraj normalnie auto jeździło, dziś przy próbie zmiany z P na bieg, lewar ani myśli drgnąć.

Mechanik na fabrycznym komputerze opla zupełnie nie mógł podłączyć się z lewarem/modułem skrzyni biegów. Z silnikiem (wykrył jakiś błąd z EGR) czy innymi modułami/sekcjami bez problemu przeskanował, czytał itd. A ze skrzynią nic. Podłączył się do magistrali CAN i tam odczytał błąd przesyłu danych do skrzyni- tłumaczył to tak, że samochód nie widzi skrzyni, a skrzynia nie widzi samochodu, np. czy są drzwi otwarte, hamulec naciśnięty, więc nie pozwoli przesunąć z P na cokolwiek. Mechanik nie wiedział dokładnie co może być przyczyną, która część/moduł/sterownik może być zepsuta i jak się za nią zabrać, mówił że jutro się odezwie- i tu pytanie do Was, szanowni forumowicze: co to może być?

Znalazłem trzy podobne tematy na forum:
- zepsuty czujnik stop pod hamulcem (mi się światła stop święcą przy naciśnięciu więc to odrzucam)
- wiązka elektryczna elektromagnesu zwalniającego blokadę
- sterownik skrzyni biegów (mechanik mówił że to sterownik właśnie nic nie widzi więc nie zezwala na ruch lewarem).

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Cimeries75
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 18 sty 2020, 23:27
Imię: Zbigniew
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira B 1.9 CDTI Automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#356 Post autor: Cimeries75 »

Witam.
Nie doszukałem konkretnej odpowiedzi ale mam problem, że na postoju po przełożeniu na pozycję "R" lub "D" mimo wciśniętego pedału hamulca ( nawet do oporu ) auto ciągnie ale nie gaśnie jak było to poruszane przy którymś wątku. OP-COM nie wykazuje błędów. Problem zaistniał nagle jeżdżąc po mieście. Jeżdżąc po mieście od rana wszystko było OK i nagle przy zatrzymaniu się na światłach skrzynia zbiła biegi do "1" lecz tak jakby jej nie wysprzęgliło. Objaw nie był chwilowy ponieważ już tak zostało. Biegi w czasie jazdy przerzuca płynnie od 1-6 i w dół bez szarpnięć i innych dziwnych objawów. Płyn w zbiorniczku hamulcowym jest na max i nie ubywa, kolor płynu też jest OK, czujnik "STOP" działa poprawnie ( auto hamuje normalnie, wskażnik przy biegach ( wciśniętego pedału stop ) gaśnie.
Jedynej rzeczy której nie jestem pewien to czy był wymieniany olej w skrzyni biegów ponieważ auto posiadam od stycznia tego roku a wcześniej jeździło w niemczech ( wykupione z floty niemieckiej Policji ) - książki serwisowej też do niej nie było. Pytanie też tym związane kto w Poznaniu lub okolicach wymienia olej w skrzyni ( godny polecenia ), ponieważ nawet Serwis OPEL Rosiak nie chcieli się tego podjąć, a inny mechanik powiedział, że nie zna się na automatach i nie robi tego.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#357 Post autor: janekW67 »

Dziwne, że auto nie ma książki serwisowej, skoro auto było w policji. No chyba, że wypadła w czasie transportu do Polski. :lol:
Na temat skrzyni, zajrzyj tutaj:
http://www.triomoto.pl/
Oczywiście!

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#358 Post autor: barek16 »

Sory za OT ale bardzo jestem ciekaw w jakim stanie ta Zosia z policji DE? Pytam ponieważ pół roku temu byłem z ojcem oglądać ZC właśnie z takiego źródła importu i to było tragicznie zniszczone auto. Ciekaw jestem czy to norma i koniecznie trzeba się takich aut wystrzegać czy jednak zależnie od egzemplarza.

Awatar użytkownika
Cimeries75
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 18 sty 2020, 23:27
Imię: Zbigniew
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira B 1.9 CDTI Automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#359 Post autor: Cimeries75 »

Autko z policji to potwierdzone. Ogólnie zadbane mimo że w historii miało 2 zdarzenia ( ostatnie naprawa na 3500 EU ) Przeglądałem całe auto i nie znalazłem żadnego partactwa w naprawach i nie znalazłem miejsca co z nią się stało że naprawa tyle kosztowała. Nie ma dziwnych spawów, przebarwień od lakierowania itd, Autem zrobiłem od stycznia 15000km i to pierwsza usterka. W między czasie wymieniałem olej i rozrząd ( 213000km miała po sprowadzeniu ) a poprzednia nalepka była z wymiany rozrządu przy 119000km. Co do wyposażenia auta to wyglądało jakby wycieli ( w dokładnie tego słowa znaczeniu ) urządzenia jak radiotelefon, antenę do tego radia - kable przechodziły od schowka dla pasażera do bocznego prawego schowka w bagażniku. Auto posiada typowe ślady użytkowania i raczej na zadbane ponieważ ani kierownica, ani siedzenia nie są powycierane.
Problemem od początku jest właśnie wymiana oleju w skrzyni biegów, bo nawet ASO nie chce w Poznaniu tego zrobić, a znaleźć solidnego mechanika który zna się na rzeczy to CUD, więc szukam odpowiedzi na forum co może być przyczyną, by mi mechanik nie wymienił sprzęgła kompletnego i okaże się że nie to, wymieni następną rzecz i też nie to i po wydaniu paru tysięcy powie że wężyk na wysprzęgliku się zapchał i to byłby koszt ( strzelam 300zł ). Może ktoś miał taki problem i wie co jest przyczyną ? Lub zna mechanika w Poznaniu lub okolicach kto to ogarnie?

Dodano po 4 minutach 13 sekundach:
janekW67 pisze: 25 paź 2020, 18:19 Dziwne, że auto nie ma książki serwisowej, skoro auto było w policji. No chyba, że wypadła w czasie transportu do Polski. :lol:
Na temat skrzyni, zajrzyj tutaj:
http://www.triomoto.pl/
Dzięki za namiar. Jutro zadzwonię. Może coś ciekawego powiedzą :)

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#360 Post autor: Tazz »

Sprawdz Warssztat garage w suchym lesie
https://m.facebook.com/warssztatgarage/?locale2=pl_PL
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”