2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
gasior135
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 08 sty 2021, 15:34
Imię: DOMINIK
Lokalizacja: Sochaczew
Auto: Zafira B 2.0T
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej

#1 Post autor: gasior135 »

Witam serdecznie . Na forum jestem nowy . Używałem wyszukiwarki itp i nie znalazłem interesującego mnie tematu .
Moja zafira 2005 rocznik niecałe 160 tyś przebiegu bierze olej - na około 500 km wzięła od maksimum do tego stopnia że "bagnet" się ledwo moczy . Druga sprawa to kopcenie .... Wydaję się ze to para wodna jednak jak postoi trochę na wolnych obrotach biały dym zaczyna się przeradzać w niebieski - do czasu aż nie zrobię paru km .
Miał ktoś takie objawy ? Wiadomo co robić ? Mechanior mi zrobił uszczelniacze jednak to zbyt wiele nie pomogło .. Pierścienie ? Coś więcej ? Samochód moim zdaniem nie ma problemów z mocą..
Kompresję trzyma
Zafira B
2005 r
200 koni
Kod silnika ? Prawdopodobnie Z20LER ale nie jestem pewien
Vin-W0L0AHM7552176814

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Czesław »

Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para :D kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś :taktak:
czesiek_ze

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: ryba1 »

Czesław pisze: 08 sty 2021, 18:13 Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para :D kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś :taktak:
@Czeslaw jak nie znasz tego silnika to nie pisz bzdur o przebiegach. Nie ma reguly dla tego silnika kiedy trzeba robić remont. Kolego zapraszamy. Linkasx poniżej 😉

gasior135
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 08 sty 2021, 15:34
Imię: DOMINIK
Lokalizacja: Sochaczew
Auto: Zafira B 2.0T
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#4 Post autor: gasior135 »

Dół silnika jest suchy . Uszczelką od pokrywy zaworów trochę podcieka będę to na dniach wymieniał . Myśle jednak ze z nie lecą aż takie ilości jakie są ubytki . Jak turbiny w tych Zafirach ? Warto sprawdzić ? Czytałem że jak odłączymy miedziany przewód od turbiny i poleci olej na głowę to turbo do regeneracji 😂 . Przebiegu nigdy nie można być pewnym jednak po stanie lakieru i skór można bardziej wierzyć ze ma około 200 tys niż 350 🤪

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: ryba1 »

Nie czytaj głupot. Jak pobiera takie ilości oleju trzeba remontować silnik łącznie z regeneracją turbosprężarki

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Czesław »

ryba1 pisze: 09 sty 2021, 08:59 Nie czytaj głupot. Jak pobiera takie ilości oleju trzeba remontować silnik łącznie z regeneracją turbosprężarki
Czesław pisze: 08 sty 2021, 18:13 Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para :D kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś :taktak:


Czy tutaj jest gdzieś napisane że nie trzeba remontu , a te głupoty to co że od 2005 ma nie całe 160 tyś to realne :?: :/

Poprawione Czesia duble ;)
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 20:14 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze

gasior135
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 08 sty 2021, 15:34
Imię: DOMINIK
Lokalizacja: Sochaczew
Auto: Zafira B 2.0T
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#7 Post autor: gasior135 »

Jasne realne ale 350 tys to trochę przesadziłeś 🤪. Poczytałem trochę po internetach ze przed przebiegiem 200 tys pare osób już remontowało ten silnik . Samochód długo stał a podobno właśnie po takim „staniu” pierścienie siadają . Ktoś orientuje się od czego zacząć w tym remoncie ? Jakich kosztów się spodziewać ? Obecnie mam zalany 5w30 czy myślicie ze to dobry wybór ? Taki jest zalecany ..

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Czesław »

gasior135 pisze: 09 sty 2021, 20:54 Jasne realne ale 350 tys to trochę przesadziłeś 🤪. Poczytałem trochę po internetach ze przed przebiegiem 200 tys pare osób już remontowało ten silnik . Samochód długo stał a podobno właśnie po takim „staniu” pierścienie siadają . Ktoś orientuje się od czego zacząć w tym remoncie ? Jakich kosztów się spodziewać ? Obecnie mam zalany 5w30 czy myślicie ze to dobry wybór ? Taki jest zalecany ..
Wiesz do tego nie pomoże nawet szklana kula zdarzają się auta 20 letnie z przebiegiem 50 tyś ale to naprawdę wyjątki, może mieć jak piszesz 200 tyś ale i 400 tyś może mieć, tego już nikt się nie dowie :lol: Temat kosztów to jak z tym przebiegiem :lol: co warsztat to inna cena trzeba zobaczyć jak wygląda w środku co konkretnie jest do zrobienia ,a olej nie jest zły :ok:
czesiek_ze

Awatar użytkownika
PiotrWie
Mieszkaniec
Posty: 217
Rejestracja: 24 lip 2014, 09:26
Imię: Piotr
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Opel Zafira
Model: Family
Oznaczenie silnika: A18XEL

#9 Post autor: PiotrWie »

Jeśli z rynku niemieckiego to tam do 20 - 25 tyś rocznie kupują Pb, diesel - powyżej. Oczywiście zdarzają się wyjątki ale bardzo rzadko - po prostu przy mniejszych przebiegach różnica w cenie zakupu i kosztów eksploatacyjnych poza paliwem jest na korzyść Pb.
PiotrWie

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Wojti »

Niestety objawy ze silnik do remontu i turbina pewnie tez :(
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Czesław »

ryba1 pisze: 08 sty 2021, 21:36
Czesław pisze: 08 sty 2021, 18:13 Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para :D kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś :taktak:
@Czeslaw jak nie znasz tego silnika to nie pisz bzdur o przebiegach. Nie ma reguly dla tego silnika kiedy trzeba robić remont. Kolego zapraszamy. Linkasx poniżej 😉
@ Krzysiek a to trzeba znać ten konkretny silnik żeby wiedzieć że jest do remontu . Ty pewnie telepatycznie wiesz konkretnie że nie głowica i nie uszczelka tylko turbo
czesiek_ze

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#12 Post autor: fredas »

Czesław pisze: 10 sty 2021, 22:53
ryba1 pisze: 08 sty 2021, 21:36
Czesław pisze: 08 sty 2021, 18:13 Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para :D kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś :taktak:
@Czeslaw jak nie znasz tego silnika to nie pisz bzdur o przebiegach. Nie ma reguly dla tego silnika kiedy trzeba robić remont. Kolego zapraszamy. Linkasx poniżej 😉
@ Krzysiek a to trzeba znać ten konkretny silnik żeby wiedzieć że jest do remontu . Ty pewnie telepatycznie wiesz konkretnie że nie głowica i nie uszczelka tylko turbo
Proszę Was Panowie przestańcie już ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: Sebu$ »

Czesiu & Krzychu

proszę bez wzajemnej złośliwości :lis:


To temat dyskusja, a nie stwierdzanie w ciemno faktów.
Dotyczy to Was obu.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

ja37
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2019, 15:36
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Łódź
Auto: astra H
Model: GTC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#14 Post autor: ja37 »

Ja przekonałem się na własnej skórze, że silniki Z20LEX w okolicach 150-180kkm wymagają wymiany pierścieni.
Pierwszy Z20LET w corsie B, później drugi, bo pierwszy wystawił kopyto, później LER w astrze, dlatego teraz mam zakuty LEH.

gasior135
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 08 sty 2021, 15:34
Imię: DOMINIK
Lokalizacja: Sochaczew
Auto: Zafira B 2.0T
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#15 Post autor: gasior135 »

Nie chciałbym robić nowego tematu i zapytam tutaj . Czy ma ktoś namiar na sprawdzone tłoki i panewki do powyższej zafiry ? Jakieś konkretne firmy warte uznania ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”