2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 sty 2021, 15:34
- Imię: DOMINIK
- Lokalizacja: Sochaczew
- Auto: Zafira B 2.0T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
2.0 200 Koni Kopci i Bierze Olej
Witam serdecznie . Na forum jestem nowy . Używałem wyszukiwarki itp i nie znalazłem interesującego mnie tematu .
Moja zafira 2005 rocznik niecałe 160 tyś przebiegu bierze olej - na około 500 km wzięła od maksimum do tego stopnia że "bagnet" się ledwo moczy . Druga sprawa to kopcenie .... Wydaję się ze to para wodna jednak jak postoi trochę na wolnych obrotach biały dym zaczyna się przeradzać w niebieski - do czasu aż nie zrobię paru km .
Miał ktoś takie objawy ? Wiadomo co robić ? Mechanior mi zrobił uszczelniacze jednak to zbyt wiele nie pomogło .. Pierścienie ? Coś więcej ? Samochód moim zdaniem nie ma problemów z mocą..
Kompresję trzyma
Zafira B
2005 r
200 koni
Kod silnika ? Prawdopodobnie Z20LER ale nie jestem pewien
Vin-W0L0AHM7552176814
Moja zafira 2005 rocznik niecałe 160 tyś przebiegu bierze olej - na około 500 km wzięła od maksimum do tego stopnia że "bagnet" się ledwo moczy . Druga sprawa to kopcenie .... Wydaję się ze to para wodna jednak jak postoi trochę na wolnych obrotach biały dym zaczyna się przeradzać w niebieski - do czasu aż nie zrobię paru km .
Miał ktoś takie objawy ? Wiadomo co robić ? Mechanior mi zrobił uszczelniacze jednak to zbyt wiele nie pomogło .. Pierścienie ? Coś więcej ? Samochód moim zdaniem nie ma problemów z mocą..
Kompresję trzyma
Zafira B
2005 r
200 koni
Kod silnika ? Prawdopodobnie Z20LER ale nie jestem pewien
Vin-W0L0AHM7552176814
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Jak tyle oleju bierze to albo gubi (wycieki) albo to dymienie to na pewno nie para kompresja może być bo poszły pierścienie zgarniające.
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś
2005 r i nie całe 160tyś to można między bajki włożyć ,ja bym obstawiał 350 tyś
czesiek_ze
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
@Czeslaw jak nie znasz tego silnika to nie pisz bzdur o przebiegach. Nie ma reguly dla tego silnika kiedy trzeba robić remont. Kolego zapraszamy. Linkasx poniżej
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 sty 2021, 15:34
- Imię: DOMINIK
- Lokalizacja: Sochaczew
- Auto: Zafira B 2.0T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Dół silnika jest suchy . Uszczelką od pokrywy zaworów trochę podcieka będę to na dniach wymieniał . Myśle jednak ze z nie lecą aż takie ilości jakie są ubytki . Jak turbiny w tych Zafirach ? Warto sprawdzić ? Czytałem że jak odłączymy miedziany przewód od turbiny i poleci olej na głowę to turbo do regeneracji . Przebiegu nigdy nie można być pewnym jednak po stanie lakieru i skór można bardziej wierzyć ze ma około 200 tys niż 350
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Czy tutaj jest gdzieś napisane że nie trzeba remontu , a te głupoty to co że od 2005 ma nie całe 160 tyś to realne
Poprawione Czesia duble
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 20:14 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 sty 2021, 15:34
- Imię: DOMINIK
- Lokalizacja: Sochaczew
- Auto: Zafira B 2.0T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Jasne realne ale 350 tys to trochę przesadziłeś . Poczytałem trochę po internetach ze przed przebiegiem 200 tys pare osób już remontowało ten silnik . Samochód długo stał a podobno właśnie po takim „staniu” pierścienie siadają . Ktoś orientuje się od czego zacząć w tym remoncie ? Jakich kosztów się spodziewać ? Obecnie mam zalany 5w30 czy myślicie ze to dobry wybór ? Taki jest zalecany ..
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Wiesz do tego nie pomoże nawet szklana kula zdarzają się auta 20 letnie z przebiegiem 50 tyś ale to naprawdę wyjątki, może mieć jak piszesz 200 tyś ale i 400 tyś może mieć, tego już nikt się nie dowie Temat kosztów to jak z tym przebiegiem co warsztat to inna cena trzeba zobaczyć jak wygląda w środku co konkretnie jest do zrobienia ,a olej nie jest złygasior135 pisze: ↑09 sty 2021, 20:54 Jasne realne ale 350 tys to trochę przesadziłeś . Poczytałem trochę po internetach ze przed przebiegiem 200 tys pare osób już remontowało ten silnik . Samochód długo stał a podobno właśnie po takim „staniu” pierścienie siadają . Ktoś orientuje się od czego zacząć w tym remoncie ? Jakich kosztów się spodziewać ? Obecnie mam zalany 5w30 czy myślicie ze to dobry wybór ? Taki jest zalecany ..
czesiek_ze
- PiotrWie
- Mieszkaniec
- Posty: 217
- Rejestracja: 24 lip 2014, 09:26
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Auto: Opel Zafira
- Model: Family
- Oznaczenie silnika: A18XEL
Jeśli z rynku niemieckiego to tam do 20 - 25 tyś rocznie kupują Pb, diesel - powyżej. Oczywiście zdarzają się wyjątki ale bardzo rzadko - po prostu przy mniejszych przebiegach różnica w cenie zakupu i kosztów eksploatacyjnych poza paliwem jest na korzyść Pb.
PiotrWie
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
@ Krzysiek a to trzeba znać ten konkretny silnik żeby wiedzieć że jest do remontu . Ty pewnie telepatycznie wiesz konkretnie że nie głowica i nie uszczelka tylko turbo
czesiek_ze
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5222
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Proszę Was Panowie przestańcie jużCzesław pisze: ↑10 sty 2021, 22:53@ Krzysiek a to trzeba znać ten konkretny silnik żeby wiedzieć że jest do remontu . Ty pewnie telepatycznie wiesz konkretnie że nie głowica i nie uszczelka tylko turbo
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Czesiu & Krzychu
proszę bez wzajemnej złośliwości
To temat dyskusja, a nie stwierdzanie w ciemno faktów.
Dotyczy to Was obu.
proszę bez wzajemnej złośliwości
To temat dyskusja, a nie stwierdzanie w ciemno faktów.
Dotyczy to Was obu.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 gru 2019, 15:36
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: astra H
- Model: GTC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Ja przekonałem się na własnej skórze, że silniki Z20LEX w okolicach 150-180kkm wymagają wymiany pierścieni.
Pierwszy Z20LET w corsie B, później drugi, bo pierwszy wystawił kopyto, później LER w astrze, dlatego teraz mam zakuty LEH.
Pierwszy Z20LET w corsie B, później drugi, bo pierwszy wystawił kopyto, później LER w astrze, dlatego teraz mam zakuty LEH.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 sty 2021, 15:34
- Imię: DOMINIK
- Lokalizacja: Sochaczew
- Auto: Zafira B 2.0T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Nie chciałbym robić nowego tematu i zapytam tutaj . Czy ma ktoś namiar na sprawdzone tłoki i panewki do powyższej zafiry ? Jakieś konkretne firmy warte uznania ?