[B/Z18XER] Problem ze skrzynią biegów Zafira B 1.8 140 KM
- Sp4rkY
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 mar 2020, 13:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Chełm
- Auto: Zafira B 1.8 Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam, również zostałem posiadaczem Zośki B [1.8 140KM] i wg mnie zmiana biegów działa zbyt "topornie" i wsteczny lubi zgrzytnąć, w sobotę wymieniłem olej ale brak poprawy.
Szukałem opisu regulacji linek F17 Cxxx ale u mnie to jakoś inaczej wygląda... Zamieszczam zdjęcia bo nie widzę otworów serwisowych, może ktoś coś podpowie puki nie rozwaliłem skrzyni
Przebieg 120tys
Szukałem opisu regulacji linek F17 Cxxx ale u mnie to jakoś inaczej wygląda... Zamieszczam zdjęcia bo nie widzę otworów serwisowych, może ktoś coś podpowie puki nie rozwaliłem skrzyni
Przebieg 120tys
test
- Sp4rkY
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 mar 2020, 13:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Chełm
- Auto: Zafira B 1.8 Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Zostawię tu dla potomnych filmik który pokazuje regulację linek z lewarkiem takim jak mam ja, ale już na samej skrzyni mam inaczej.. szukam dalej
https://youtu.be/24Cjalb9jFc
https://youtu.be/24Cjalb9jFc
test
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 lut 2018, 21:11
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brzeziny
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Kolego początek robisz jak na filmiku czyli blokujesz lewarek i luzujesz linki. Następnie też trzeba zblokować wybierak który w F17 jest za kowadełkiem z 3 zdjęcia. Otwór jest z tyłu więc od frontu go nie widać i pasuje tam chyba imbus 5. Wciskasz wybierak, blokujesz imbusem i idziesz zatrzasnąć linki na lewarku w kabinie. Wyjmujesz imbus i gotowe. Oczywiście żeby to zrobić na luzie musisz wyciągnąć aku i jego podstawę.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 gru 2020, 18:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Otwock
- Auto: Opel Zafira b 1,8 140km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Możecie polecić kogoś kto sprzedaje po regeneracji skrzynie biegów manual bo w mojej zośce podobno kończy się jakiś wałek w skrzyni i koszt wymiany przewyższa koszt szkrzyni zrobionej po regeneracji tak mi powiedział gościu co tym się zajmuje .
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8167
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Zapytaj tego Forumowicza z początku tematu : memberlist.php?mode=viewprofile&u=11954
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 03 paź 2017, 12:03
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Swojego czasu dzwoniłem do Belfra, jak poodpinałem lewarek i byłem w czarnej du... bo nic nie było tak jak powinno. Belfer się tymi skrzyniami nie zajmuje i niestety nie mógł mi pomóc. Jakoś w końcu poskładałem to sam, ale wkrótce poszło mi sprzęgło, a po wymianie dalej zostało mi tak jak ma "Sp4rkY", biegi wchodzą topornie, a wsteczny zgrzyta. Mój mechanik mówił, że w zasadzie jak po wymianie na nowe sprzęgło jest dalej to samo to on widzi tylko, że to wina linek i trzeba wymienić na nowe.
Co do filmiku, to jest filmik od skrzyń 6 biegów, z tego co wiem w mojej 5 biegowej skrzyni nie da się regulować linek, przynajmniej nie w ten sposób co na filmie.
Co do filmiku, to jest filmik od skrzyń 6 biegów, z tego co wiem w mojej 5 biegowej skrzyni nie da się regulować linek, przynajmniej nie w ten sposób co na filmie.
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 09:28
- Imię: maciej
- Lokalizacja: gdańsk
- Auto: zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Sp4rkY pisze: ↑26 paź 2020, 09:54 Witam, również zostałem posiadaczem Zośki B [1.8 140KM] i wg mnie zmiana biegów działa zbyt "topornie" i wsteczny lubi zgrzytnąć, w sobotę wymieniłem olej ale brak poprawy.
Szukałem opisu regulacji linek F17 Cxxx ale u mnie to jakoś inaczej wygląda... Zamieszczam zdjęcia bo nie widzę otworów serwisowych, może ktoś coś podpowie puki nie rozwaliłem skrzyni
CześćPiotr Jurczyk pisze: ↑29 gru 2020, 16:50 Mój mechanik mówił, że w zasadzie jak po wymianie na nowe sprzęgło jest dalej to samo to on widzi tylko, że to wina linek i trzeba wymienić na nowe.
Co do filmiku, to jest filmik od skrzyń 6 biegów, z tego co wiem w mojej 5 biegowej skrzyni nie da się regulować linek, przynajmniej nie w ten sposób co na filmie.
Rozwiązaliście problem?
Podpinam się bo mam bardzo podobną sytuację. wczoraj przy minus 10 nie mogłem wrzuci żadnego biegu na zimnym silniku,tylko wstecz - jest ruch i zgrzyt. na ciepłym 1,2 wchodziły topornie, reszta dość ciężko. Dziś rano sprawdziłem czy na wyłączonym silniku wchodzą biegi, okazało się że jest wzorowo. Na pracującym zimnym silniku mam trudności z wbiciem, obstawiam synchronizator.
Mam pytanie do was jaki to może być koszt przybliżony wymiany synchro. troche się obawiam jazdy autem z taka usterką, z drugiej strony na duże koszty na ten monet nie jestem przygotowany.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 lut 2018, 21:11
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brzeziny
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Kolego w F17 reguluje się bardzo podobnie do innych. Jedyna trudność przy skrzyni gdzie nie widać otworu blokady. Spróbuj poprawnie wyregulować linki bo tu może być cały problem.Piotr Jurczyk pisze: ↑29 gru 2020, 16:50 Swojego czasu dzwoniłem do Belfra, jak poodpinałem lewarek i byłem w czarnej du... bo nic nie było tak jak powinno. Belfer się tymi skrzyniami nie zajmuje i niestety nie mógł mi pomóc. Jakoś w końcu poskładałem to sam, ale wkrótce poszło mi sprzęgło, a po wymianie dalej zostało mi tak jak ma "Sp4rkY", biegi wchodzą topornie, a wsteczny zgrzyta. Mój mechanik mówił, że w zasadzie jak po wymianie na nowe sprzęgło jest dalej to samo to on widzi tylko, że to wina linek i trzeba wymienić na nowe.
Co do filmiku, to jest filmik od skrzyń 6 biegów, z tego co wiem w mojej 5 biegowej skrzyni nie da się regulować linek, przynajmniej nie w ten sposób co na filmie.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 03 paź 2017, 12:03
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Problem nie rozwiązany, a wręcz się pogłębia. Małżonka zawarzyła, że są problemy z wbiciem drugiego biegu, trzeba rozsprzęglić i spróbować jeszcze raz. Ktoś napisał, że w skrzyniach F17 też jest taka regulacja jak w Skrzyniach 6 biegowych. Patrzyłem uważnie i nie zauważyłem "dziury" do regulacji. Muszę go oddać do mechanika, bo coś jest nie tak sprzęgło ma 11k km, a cały czas ten problem oraz zacinający się bieg, którego nie da się wybić.merho pisze: ↑08 lut 2021, 13:56Sp4rkY pisze: ↑26 paź 2020, 09:54 Witam, również zostałem posiadaczem Zośki B [1.8 140KM] i wg mnie zmiana biegów działa zbyt "topornie" i wsteczny lubi zgrzytnąć, w sobotę wymieniłem olej ale brak poprawy.
Szukałem opisu regulacji linek F17 Cxxx ale u mnie to jakoś inaczej wygląda... Zamieszczam zdjęcia bo nie widzę otworów serwisowych, może ktoś coś podpowie puki nie rozwaliłem skrzyni
CześćPiotr Jurczyk pisze: ↑29 gru 2020, 16:50 Mój mechanik mówił, że w zasadzie jak po wymianie na nowe sprzęgło jest dalej to samo to on widzi tylko, że to wina linek i trzeba wymienić na nowe.
Co do filmiku, to jest filmik od skrzyń 6 biegów, z tego co wiem w mojej 5 biegowej skrzyni nie da się regulować linek, przynajmniej nie w ten sposób co na filmie.
Rozwiązaliście problem?
Podpinam się bo mam bardzo podobną sytuację. wczoraj przy minus 10 nie mogłem wrzuci żadnego biegu na zimnym silniku,tylko wstecz - jest ruch i zgrzyt. na ciepłym 1,2 wchodziły topornie, reszta dość ciężko. Dziś rano sprawdziłem czy na wyłączonym silniku wchodzą biegi, okazało się że jest wzorowo. Na pracującym zimnym silniku mam trudności z wbiciem, obstawiam synchronizator.
Mam pytanie do was jaki to może być koszt przybliżony wymiany synchro. troche się obawiam jazdy autem z taka usterką, z drugiej strony na duże koszty na ten monet nie jestem przygotowany.
- pysiowa
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 gru 2016, 23:31
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam, odnośnie problemów ze zmiana biegów, ostatnio u mnie też pojawił się problem po kilku mroźnych dniach w połowie grudnia. Przy niskich temperaturach wręcz nie było opcji, żeby wrzucić bieg i ruszyć. Wstępnie mechanik stwierdził, że to problem linek od zmiany biegów. Z czasem okazało się, że nie ma żadnego problemu ze zmianą biegów przy wyłączonym silniku i tylko przy uruchomionym silniku biegi ciężko wchodzą. Czym niższa temperatura tym większy problem z wrzuceniem biegu. Problem pojawiał się po nocnym postoju ale jeśli udało mi się wrzucić 1kę i ruszyć, z czasem problem zanikał po nagrzaniu się silnika. Jednak, biegi trzeba było wrzucać na siłę. Tak czy owak, została wymieniona pompa sprzęgła i już nie ma żadnego problemu ze zmianami biegów. Wszystkie biegi wchodzą idealnie.
Mam nadzieję, że to pomoże w zdiagnozowaniu usterki u osób, które też doświadczyły tego problemu.
Mam nadzieję, że to pomoże w zdiagnozowaniu usterki u osób, które też doświadczyły tego problemu.
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 09:28
- Imię: maciej
- Lokalizacja: gdańsk
- Auto: zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Jak tam u kolegi? U mnie problem wraca jak bumerang, od momentu wymiany zużytego oryginalnego sprzęgła, mam drugi komplet zamontowany, pierwszy posypał się docisk bo pompka się walnęła, potem sama pompka sie wysypała, a teraz sypnął mi się wysprzeglik centralny i pompka. Jestem po wymianie i przejechane mam 350 km, słychać na ciepłym jak na neutralnym wcisnę sprzęgło pisk łożyska oporowego.pysiowa pisze: ↑16 sty 2023, 22:46 Witam, odnośnie problemów ze zmiana biegów, ostatnio u mnie też pojawił się problem po kilku mroźnych dniach w połowie grudnia. Przy niskich temperaturach wręcz nie było opcji, żeby wrzucić bieg i ruszyć. Wstępnie mechanik stwierdził, że to problem linek od zmiany biegów. Z czasem okazało się, że nie ma żadnego problemu ze zmianą biegów przy wyłączonym silniku i tylko przy uruchomionym silniku biegi ciężko wchodzą. Czym niższa temperatura tym większy problem z wrzuceniem biegu. Problem pojawiał się po nocnym postoju ale jeśli udało mi się wrzucić 1kę i ruszyć, z czasem problem zanikał po nagrzaniu się silnika. Jednak, biegi trzeba było wrzucać na siłę. Tak czy owak, została wymieniona pompa sprzęgła i już nie ma żadnego problemu ze zmianami biegów. Wszystkie biegi wchodzą idealnie.
Mam nadzieję, że to pomoże w zdiagnozowaniu usterki u osób, które też doświadczyły tego problemu.
Nie ogarniam już, mam w tym aucie do zrobienia wspomaganie, a sie bujam z tym od kilku lat.