Olej w zbiorniku z płynem chłodniczym - Zafira B X18XER
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
www.motor-talk.de/blogs/cookie-666/z18x ... 02416.html
www.motor-talk.de/blogs/cookie-666/z18x ... 02416.html
www.motor-talk.de/blogs/cookie-666/z18x ... 02416.html
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Te uszczelki potrzeba.
63 38 472 GM 24445723 O-Ring pierścieniowy x1
56 50 974 GM 55556547 O-Ring pierścieniowy x1
56 50 971 GM 55354068 O-Ring x1
56 50 969 GM 55353331 O-Ring x1
56 50 966 GM 55353328 O-Ring x2
56 50 972 GM 55354021 Uszczelka chłodniczki
56 50 962 GM 55353321 Uszczelka chłodniczki
56 50 960 GM 55353319 Uszczelka chłodniczki
Plus uszczelka pod kolektor i katalizator.
Lista Nr-2
Lista części potrzebna do przeprowadzenia naprawy wraz z numerami GM:
55557507 - uszczelka wydechu
12992396 - uszczelka kolektora wydechowego
55557769 - komplet nakrętek do kolektora wydechowego (w paczce jest 9 sztuk)
9157116 - nakrętki wydechu (kolektor - rura), miedziowane, z gwintem samoblokującym - 3 sztuki
24445723 - uszczelka specjalna GM - rura łącząca pompę wody z obudową filtra oleju
55353331 - o-ring śr. 30mm, przekrój 3mm - rura łącząca pompę wody z obudową filtra oleju
55353321 - uszczelka specjalna GM - blok silnika obudowa filtra oleju (tędy idzie olej)
55353319 - specjalna uszczelka GM - blok silnika obudowa filtra oleju (tędy idzie olej)
55354071 - uszczelka specjalna GM - chłodnica oleju
55353328 - o-ring śr. 18.5mm, przekrój 2.5mm - rurka wody między blokiem a obudową filtra oleju (ta przesuwana)
55354068 - o-ring śr. 28mm, przekrój 3mm - rura wody łącząca obudowę filtra z termostatem
55556547 - specjalna uszczelka GM - rura wody łącząca obudowę filtra z termostatem
63 38 472 GM 24445723 O-Ring pierścieniowy x1
56 50 974 GM 55556547 O-Ring pierścieniowy x1
56 50 971 GM 55354068 O-Ring x1
56 50 969 GM 55353331 O-Ring x1
56 50 966 GM 55353328 O-Ring x2
56 50 972 GM 55354021 Uszczelka chłodniczki
56 50 962 GM 55353321 Uszczelka chłodniczki
56 50 960 GM 55353319 Uszczelka chłodniczki
Plus uszczelka pod kolektor i katalizator.
Lista Nr-2
Lista części potrzebna do przeprowadzenia naprawy wraz z numerami GM:
55557507 - uszczelka wydechu
12992396 - uszczelka kolektora wydechowego
55557769 - komplet nakrętek do kolektora wydechowego (w paczce jest 9 sztuk)
9157116 - nakrętki wydechu (kolektor - rura), miedziowane, z gwintem samoblokującym - 3 sztuki
24445723 - uszczelka specjalna GM - rura łącząca pompę wody z obudową filtra oleju
55353331 - o-ring śr. 30mm, przekrój 3mm - rura łącząca pompę wody z obudową filtra oleju
55353321 - uszczelka specjalna GM - blok silnika obudowa filtra oleju (tędy idzie olej)
55353319 - specjalna uszczelka GM - blok silnika obudowa filtra oleju (tędy idzie olej)
55354071 - uszczelka specjalna GM - chłodnica oleju
55353328 - o-ring śr. 18.5mm, przekrój 2.5mm - rurka wody między blokiem a obudową filtra oleju (ta przesuwana)
55354068 - o-ring śr. 28mm, przekrój 3mm - rura wody łącząca obudowę filtra z termostatem
55556547 - specjalna uszczelka GM - rura wody łącząca obudowę filtra z termostatem
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2021, 16:42 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
1. Sama uszczelki chłodniczki -> http://allegro.pl/uszczelki-chlodnicy-o ... 95385.html
2. Komplet uszczelek -> http://allegro.pl/uszczelki-chlodnicy-o ... 02808.html
Dodano po 2 minutach 47 sekundach:
Lub majstersztyk
2. Komplet uszczelek -> http://allegro.pl/uszczelki-chlodnicy-o ... 02808.html
Dodano po 2 minutach 47 sekundach:
Lub majstersztyk
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kto chodził do szkoły ten zrozumie
https://youtu.be/NPG08rr12lE
https://youtu.be/NPG08rr12lE
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 kwie 2021, 09:44
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Opel Zafira 1.8 benzyna
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
Super. Dziękuję. Nie spodziewałem się aż takiej dokładnie opisanej całej naprawy. Rewelacja. Zamawiam części i będę działał.
Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Super. Dziękuję. Nie spodziewałem się aż takiej dokładnie opisanej całej naprawy. Rewelacja. Zamawiam części i będę działał.
Dodano po 15 minutach 58 sekundach:
Wysoka temperatura cieczy chłodzącej.
Dzień dobry. Czy temperatura płynu 99-102 to dobrze? Zafira b. 1.8 benzyna.silnik Z18XER.
Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Super. Dziękuję. Nie spodziewałem się aż takiej dokładnie opisanej całej naprawy. Rewelacja. Zamawiam części i będę działał.
Dodano po 15 minutach 58 sekundach:
Wysoka temperatura cieczy chłodzącej.
Dzień dobry. Czy temperatura płynu 99-102 to dobrze? Zafira b. 1.8 benzyna.silnik Z18XER.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W jakich okolicznościach jest temperatura ,prędkości i czy klima jest włączona
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 kwie 2021, 09:44
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Opel Zafira 1.8 benzyna
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
Normalna jazda. Cykl mieszany. Klimatyzacja wyłączona. To jest temperatura po nagrzaniu silnika. Utrzymuje się w czasie jazdy cały czas w takich granicach.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Poprawna temperatura jak cykl mieszany
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 kwie 2021, 09:44
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Opel Zafira 1.8 benzyna
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
Dzięki. Pierwszy raz się spotkałem żeby taka temperatura była ok. Czytałem że te silniki tak mają. Ciekawe co będzie w wakacje przy upałach. I przy włączonej klimie. Pozdrawiam.
- umarek4
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 mar 2021, 20:21
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Opel Zafira B 1,8 benzyna
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam. Od jakiegoś czasu wyświetlała mi sie kontrolka niskiego stanu oleju w mojej Zosce 1.8 benzyna/ lpg. Niestety dzisiaj stwierdziłlem ze jest olej w płynie chkodniczym.
Czy w związku z tym będzie to wina uszczelki czy glowi. Jaki może być koszt naprawy.
Pozdrawiam proszę o informację
Czy w związku z tym będzie to wina uszczelki czy glowi. Jaki może być koszt naprawy.
Pozdrawiam proszę o informację
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Podczas rejestracji czytałeś regulamin ,a tam jest jak byk by przed założeniem posta korzystać z opcji SZUKAJ ! temat szeroko wałowany
https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php ... 75#p469769
https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php ... 75#p469769
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- umarek4
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 mar 2021, 20:21
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Opel Zafira B 1,8 benzyna
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Pszczyna dzięki za informację. Jedyne co mogę dodać . Mechanik wymienił chłodniczkę olejową z uszczelkami, wypłukał układ chłodzenia oraz założył nowy korek , co stary się zapchał. Szczęśliwy odebrałem samochód i po przejechaniu 400 km - du**. Ponownie olej poszedł do układu chłodzenia. Samochód na lawecie wrócił do 'mechanika. Kolejna diagnoza= taka jak na forum - uszczelka pod głowicą . Po zdjęciu głowicy- uszczelka nie nosiła uszkodzeń , głowica sprawdzona na szczelność bez uwag. No i teraz planowanie przed założeniem i nowa uszczelka, Samochód już trzy tygodnie w naprawie , a ja latam piechotą . Mam wrażenie że majster- nie do końca jest przekonany o tej naprawie- co na pytanie czy dojadę nad morze nie jest mi w stanie dać gwarancji że ponownie się coś nie rypnie, Tym bardziej że przed tą awaria , miałem kilka razy sytuację że po przejechaniu jakiegoś odcinka zapalała się kontrolka niskiego stanu oleju, a bagnet był suchy nawet po półgodzinnym staniu pojazdu. Gdy stał dwanaście godzin, stan powracał do poprzedniego przed wyjazdem. CZY WIĘĆ JEST MOŻŁIWOŚĆ ABY OLEJ GDZIE SIĘ ZBIERAŁ I TWORZYŁ PODCIŚNIENIE KTÓRE POWODUJE JEGO WYCIEK DO PLYNU??????.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dziwne lecz albo mechanik zostawił szmatkę w kanałach podczas prac i zapomniał o niej albo czary , tak czy inaczej trzeba by przejrzeć kanały olejowe (brak drogi powrotnej oleju do misy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253