Uszczelka pokrywy zaworów jaką firmę polecacie?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mictom
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 08 lis 2020, 13:47
Imię: Tomek
Lokalizacja: RKR
Auto: Opel Zafira A 1.8 2003 Njoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#16 Post autor: mictom »

Dobrze jest, każda "świeża" uszczelka będzie lepsza niż stara zesztywniała.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2021, 16:56 przez mictom, łącznie zmieniany 1 raz.

TomDBR
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 08 lut 2018, 21:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brzeziny
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#17 Post autor: TomDBR »

Elring, Reinz sprawdzone. Ale ostatnio używalem też Corteco i jest ok. Ja jestem za silikonem bo sama uszczelka po pewnym czasie zaczyna się pocić. Do krecenie śrub 8Nm ale trzeba wziąść pod uwagę też odchyłkę na kluczu dynamo.

merho
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 15 kwie 2016, 09:28
Imię: maciej
Lokalizacja: gdańsk
Auto: zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#18 Post autor: merho »

harvard pisze: 16 lut 2021, 09:56 a nie w obudowie i lubi peknąć i że śruba lu w tym miejscu się zapiec, lub pęknie także obudowa w tym miejscu. Identycznie było i u mnie. Mechanior musiał się namęczyć aby wyciągnąć ten tz. kołek który powinien ze śrubą zostać w obudowie i w tym miejscu u mnie było rozszczelnienie identycznie jak na filmie facet mówił. Czyzby bolączka 1.8?
Część, jestem świeżo po wymianie tej uszczelki, u mniie ten zaczep z tą śruba odpadł, przy próbie wyciągnięcia sruby. Podobnie jak na wideo z linka. ewidentnie jest to wada, kolejną która po dłuższym okresie czasu daje o sobie znać.
Jak tam uszczelnienie trzyma u ciebie od tego czasu?

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#19 Post autor: harvard »

U mnie udało się wszystko zakręcić ponownie jak to było przed wymiana. Trzyma się świetnie i tam w okolicy obudowy Kzfr jest wreszcie czysto. Oby tak dalej. Najwazniejsze to zachować kolejność dokręcania tych śrub od środka zaczyjać. Na nie wszystkich filmach o tym mówią a mój mechanior opli robił wiele więc wiedział jak się za to zabrać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”