Witam na początek.
Chciałbym zapytać czy ktoś nie ma głuchego klienta Na zafirę b 1.8 140km? Bo mam tej swojej dość.
Zafira miała regulowane luzy zaworowe i przy okazji okazało się ze przez brak ciśnienia oleju powymierali się sporo elementów silnika No i trzeba było zrobić remont. Po remoncie chodzi jak diesel. Mam głośne wtryski Lpg ale one tego stukotu nawet nie potrafią zagłuszyć. Mechanik a raczej wymieniasz części rozkłada ręce wiec ja od niego zabrałem. Twierdzi ze coś do góry w silniku stuka, ale wszystko było przez niego robione zaczynając od kzfr po głowice, walki i miskę oleju.
Po odpaleniu klepie cały czas głośno. Jak już się rozgrzeje i jadę 80km/h i wcisnę sprzęgło bądź wrzucę na luz to się to pomału wycisza ale jak znowu wrzucę bieg to klepie.
Przed zawiezieniem do następnego mechanika chciałem zapytać czy ktoś miał podobny przypadek?
Czy mogę w jakiś sposób sprawdzić czy chociaż dobrze ustawili koła zmiennych faz nie rozpinając rozrządu?
Czy coś mogę sam sprawdzić?
Z18xer po remoncie stuka niemiłosiernie
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2265
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Czy na postoju gdy zwiększysz obroty też klekocze? (bieg jałowy -luz)
Na postoju -podwyższane obroty (sprzęgło lecz wrzucony bieg) ?
Podczas jazdy gdy wciśniesz pedał sprzęgła jaki jest efekt (bez wybijania biegu)
Te klekotanie jaki odgłos głuchy -metaliczny , czy wzrasta wraz z zwiększeniem obrotów silnika ,na postoju czy tylko podczas jazdy?
Na postoju -podwyższane obroty (sprzęgło lecz wrzucony bieg) ?
Podczas jazdy gdy wciśniesz pedał sprzęgła jaki jest efekt (bez wybijania biegu)
Te klekotanie jaki odgłos głuchy -metaliczny , czy wzrasta wraz z zwiększeniem obrotów silnika ,na postoju czy tylko podczas jazdy?
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Nie da się ustawić KZFR bez rozpinania rozrządu bo pasek jest zakładany na koła zmiennych faz, a te muszą być ustawione znakami na przeciw siebie.
Jak tutaj coś jest źle poskładane to od razu sypnie błędami.
Na początek wypedałuj błędy.
Może przy składaniu po remoncie zamienili wałki miejscami, albo szklanki zaworowe. Jak duży luz to będzie tłukło.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 paź 2023, 19:39
- Imię: Seba
- Lokalizacja: Czewa
- Auto: 1.8
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z18xer
Błędy:
U0121-70
P0010-04
C0800-03
U2105-00
C1523-03
P0115-71
P0460-71
P0500-71
P0654-71
B1375-04
U2139-71
U2140-71
U2141-71
B1325-03
U2201-00
U2201-00
Masakra. Skasowałem wszystkie i został na razie C1523-03 ale to chyba przez niedziałające wspomaganie. Macie pomysł jak go rozwiązać?
Na jałowym tez klekocze. Praktycznie od samego odpalenia non stop. Jedynie jak się rozgrzeje jest trochę lepiej. Akurat na postoju nie sprawdzałem jak się samochód rozgrzeje czy jak wcisnę sprzęgło czy jest różnica ale jutro sprawdzę bo chce się jeszcze przejechać nią raz. Ale na zimnym nie ma różnicy czy wciśnięte sprzęgło czy nie - klepie cały czas. Bo podczas jazdy jak już się rozgrzeje to na wciśniętym sprzęgle albo luzie dźwięk się zmniejsza, czy wycisza.
Luz podobno jest idealny jak z fabryki.
U0121-70
P0010-04
C0800-03
U2105-00
C1523-03
P0115-71
P0460-71
P0500-71
P0654-71
B1375-04
U2139-71
U2140-71
U2141-71
B1325-03
U2201-00
U2201-00
Masakra. Skasowałem wszystkie i został na razie C1523-03 ale to chyba przez niedziałające wspomaganie. Macie pomysł jak go rozwiązać?
Na jałowym tez klekocze. Praktycznie od samego odpalenia non stop. Jedynie jak się rozgrzeje jest trochę lepiej. Akurat na postoju nie sprawdzałem jak się samochód rozgrzeje czy jak wcisnę sprzęgło czy jest różnica ale jutro sprawdzę bo chce się jeszcze przejechać nią raz. Ale na zimnym nie ma różnicy czy wciśnięte sprzęgło czy nie - klepie cały czas. Bo podczas jazdy jak już się rozgrzeje to na wciśniętym sprzęgle albo luzie dźwięk się zmniejsza, czy wycisza.
Luz podobno jest idealny jak z fabryki.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2023, 07:58 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2265
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
C1523 - Zbyt niskie napięcie układu.
Kable ,wiązka alternator do kontroli.
Co do stukania ,swego czasu widziałem jak starszy mechanik ze stetoskopem osłuchiwał silnik i wskazał usterkę.
Kable ,wiązka alternator do kontroli.
Co do stukania ,swego czasu widziałem jak starszy mechanik ze stetoskopem osłuchiwał silnik i wskazał usterkę.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253