Trzymanie obrotów wysokie spalanie 1.6 cng

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Radek89
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2024, 11:22
Imię: Radek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: 1.6 cng
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z16yng

Trzymanie obrotów wysokie spalanie 1.6 cng

#1 Post autor: Radek89 »

Witam mam takie pytanie od jakiegoś czasu mam opla zafirę 1.6 cng ostatnio zauważyłem że spalanie gazu i benzyny jest wysokie czasami jak jadę i np puszczę nogę z gazu trzyma mi obroty czasami też leki falują na zimnym silniku myślę też brakuje mu mocy czasami 2200 obrotach przerwał silnik mam jakiś tam darmowy program i kostkę z alii do sprawdzenia błędów ale nie ma żadnych były tylko raz gdy kupiłem kostkę p0130 p0301 p0300 nie mam zielonego pojęcia co tam może być miał ktoś taką sytuację ? Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

1,6 CNG to raczej rzadkość na pewno ZA?

To podwyższone spalanie sugeruje sondę Lambda.

p0130
To oznacza, że sterownik silnika jest prawdopodobnie uszkodzony --choć niekoniecznie.
Błąd sądy Lambda .P0130 jest związany z bankiem 1, czujnik 1, czujnik tlenu.
Legenda:
Rozłączona wtyczka czujnika
Możliwa korozja na złączu czujnika
Uszkodzone okablowanie od czujnika do ECM
Układ paliwowy o małej objętości do silnika (np. pompa paliwowa lub inny element)
Nieszczelności podciśnienia przy wlocie
Luźne połączenia w układzie powietrznym lub paliwowym
Odczyt czujnika masowego przepływu powietrza (MAF) poza zakresem
Odczyt czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP) poza zakresem
Wyciek emisji par (EVAP)
Odczyt czujnika HO2S poza zakresem
Nieszczelność regulatora ciśnienia paliwa
ECM jest uszkodzony

p0301
Cylinder 1 – wykryte wypadanie zapłonów
Legenda:
Uszkodzona świeca zapłonowa w cylindrze 1.
Brak kompresji w cylindrze 1
Uszkodzenie lub nadmierne zużycie przewodów świec zapłonowych i/lub cewek.
Uszkodzenie lub nadmierne zużycie kołpaka rozdzielacza (nie dotyczy wszystkich pojazdów)
Uszkodzenie lub nadmierne zużycie gałki wirnika (nie dotyczy wszystkich pojazdów)
Uszkodzony wtryskiwacz paliwa
Zatkane zawory lub przewody EGR
Spalone zawory
Niedokładny czas zapłonu
Nieszczelności podciśnienia
Niski poziom paliwa (rzadko)
Nieszczelności uszczelki głowicy cylindra
Pęknięta nasadka rozdzielacza
Uszkodzony czujnik wałka rozrządu
Uszkodzony czujnik wału korbowego
Uszkodzony czujnik masy powietrza
Uszkodzony czujnik tlenu
Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy
Uszkodzony konwerter katalityczny
Uszkodzony moduł sterujący układu napędowego

p0300
Oznacza to że na cylindrach wykryto wypadanie zapłonu--Losowe wypadanie zapłonu na różnych cylindrach.
Legenda:
Brudne, zatkane lub uszkodzone wtryskiwacze paliwa.
Wiązka elektryczna, kostka podłączeniowa wtryskiwaczy paliwa posiad przerwę w obwodzie lub zwarcie.
Uszkodzone lud nieprawidłowo działające świece zapłonowe.
Nieszczelny układ dolotowy.
Że działający czujnik faz rozrządu.
Uszkodzona cewka zapłonowa lub ma słabe połączenie elektryczne.
Za niskie ciśnienie paliwa.
Za niska kompresja w cylindrach w których wykryto problem.
Uszkodzony czujnik spalania stukowego. - Wadliwie działająca sonda lambda.

Radek89
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2024, 11:22
Imię: Radek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: 1.6 cng
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z16yng

#3 Post autor: Radek89 »

Nie wiem czy za gdzie to sprawdzę ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”