[TUT/B]Czyszczenie przepustnicy CDTi 150KM
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
witam.w sobotę zabrałem się za czyszczenie przepustnicy, boss sensor, egr bo wcześniej miałem problem z obrotami , na wolnych gasł lub przerywał,dziś wszystko wróciło , gaśnie na wolnych, szarpie podczas jazdy, podczas gaszenia szarpie silnikiem, ręce mi opadają i wywaliło takie błędy ;
4005A
11250F
112562
112508
O63802
063804
4005A
11250F
112562
112508
O63802
063804
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Po przelutowaniu styków i wyczyszczeniu w środku przepustnicy nie szarpie podczas gaszenia. W końcu gaśnie cicho i kulturalnie...Chwilo trwaj!!! A byla regenerowana u gościa pod Kwidzynem.
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
czy ten wężyk mógł wybijać błąd P2279 - nieszczelność w systemie zasycania powietrza, przez to auto muliło ?
Chcąc go wymienić czy to musi być jakiś specjalny wężyk czy tylko gumowy zwykły?
Chcąc go wymienić czy to musi być jakiś specjalny wężyk czy tylko gumowy zwykły?
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5221
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tak mogło to zaowocować błędem
Ciśnieniowy w motoryzacyjnym dostaniesz
Ostatnio zmieniony 13 mar 2021, 16:21 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wężyk skróć , była modyfikacja polegająca na skróceniu tej metalowej rurki była fabrycznie montowana krótsza po lifcie lecz samemu skrócić można i ręcznie podprofolować
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
wężyk kupiłem założyłem, przepustnice wymieniłem po regeneracji .egr wyczyściłem , chociaż troszkę go przycina zauważyłem podczas czyszczenia ,no i jazda próbna, 5km auto szło bez zarzutów, po 5 km max 90 i koniec odcięło go, dojechałem do domu, wyłączyłem , po chwili zapaliłem i znów wszystko gra do pewnego momentu,już nie mam siły , nie wiem czy jeszcze nie wymienić egr ale to takie strzelanie ,może trafie.Może ktoś doradzi ?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jeżeli podczas jazdy się powtórzy nie wyłączaj auta i z czytaj błędy , niedawno tak forumowicz doszedł iż wina czujnika spalin
Ostatnio zmieniony 15 mar 2021, 19:28 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dalej walczę z oplem , dziś pojechał brat do mechanika , takiego nawet kumatego, i on stwierdził że najprawdopodobniej jest zapchany dpf ,i od tego trzeba zacząć, koszt samego czyszczenia 600 zł , i teraz nie wiem czy ma rację czy zaczyna wymieniać aż trafi ?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Już gościu liczy kasę, nawet nie zaproponował usługi wypalania chyba że za to tyle liczy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tomek-TT
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 kwie 2021, 19:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI Enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Pewnie się przyda dla potomnych.
Pacjent Zafira B 2006r 1.9 CDTI, 110 KW,
Objawy: zaraz po kupieniu problem z zapchanym DPF, czyszczenie pomogło tylko na 50 km (zjazd do lekarza na lawecie), po przewierceniu Dpf pacjent jeździ przez jakiś czas bezobjawowo. Po ok 1/2 roku wyskakuje błąd EGR, czyszczenie pomaga na jakieś 500 km, ponownie błąd EGR (ikonka silnika). Diagnoza uszkodzony EGR więc wymiana na nowy. Pomaga na jakieś 300 km i ponownie błąd EGR oraz przepustnicy(nie pamiętam kodu), czyszczenie EGR oraz przepustnicy( olej w elektronice) pomaga na chwilę i ponownie ikonka silnika i błąd EGR. Dodam, że nie można było odczuć różnic w pracy silnika oraz mocy pojazdu. Jazda z denerwującą ikoną silnika przez rok czasu. Po zebraniu funduszy inwestycja w pacjenta: wymiana egr oraz czyszczenie przepustnicy= 0 efektów, nadal błąd egr. Kolejna zmiana lekarza i ponowna wymiana EGR, regeneracja przepustnicy oraz nowy DPF i nadal błąd EGR. ostateczna diagnoza uszkodzony sterownik silnika. Do czasu demontażu sterownika pacjent odpala, jeździ bez problemu. Teka przestroga przed firmą z Redy: Po demontażu sterownika i przesłaniu do naprawy (za nie małą kasę) pacjent nie reaguje, nie odpala. Reklamacja naprawy ( oczekiwanie 3 tygodnie) bez rezultatów. Ponowna reklamacja( ponowne 3 tygodnie). Dopiero po kilkukrotnym ponaglaniu odesłano sterownik( za pobraniem!) Pacjent ożył. teraz jeździ już tydzień czasu. Jeżeli coś się zadzieje to napiszę. Jeżeli moderatorzy uznają za konieczne proszę przenieść post do odpowiedniejszego działu. W razie pytań proszę pisać.
Pacjent Zafira B 2006r 1.9 CDTI, 110 KW,
Objawy: zaraz po kupieniu problem z zapchanym DPF, czyszczenie pomogło tylko na 50 km (zjazd do lekarza na lawecie), po przewierceniu Dpf pacjent jeździ przez jakiś czas bezobjawowo. Po ok 1/2 roku wyskakuje błąd EGR, czyszczenie pomaga na jakieś 500 km, ponownie błąd EGR (ikonka silnika). Diagnoza uszkodzony EGR więc wymiana na nowy. Pomaga na jakieś 300 km i ponownie błąd EGR oraz przepustnicy(nie pamiętam kodu), czyszczenie EGR oraz przepustnicy( olej w elektronice) pomaga na chwilę i ponownie ikonka silnika i błąd EGR. Dodam, że nie można było odczuć różnic w pracy silnika oraz mocy pojazdu. Jazda z denerwującą ikoną silnika przez rok czasu. Po zebraniu funduszy inwestycja w pacjenta: wymiana egr oraz czyszczenie przepustnicy= 0 efektów, nadal błąd egr. Kolejna zmiana lekarza i ponowna wymiana EGR, regeneracja przepustnicy oraz nowy DPF i nadal błąd EGR. ostateczna diagnoza uszkodzony sterownik silnika. Do czasu demontażu sterownika pacjent odpala, jeździ bez problemu. Teka przestroga przed firmą z Redy: Po demontażu sterownika i przesłaniu do naprawy (za nie małą kasę) pacjent nie reaguje, nie odpala. Reklamacja naprawy ( oczekiwanie 3 tygodnie) bez rezultatów. Ponowna reklamacja( ponowne 3 tygodnie). Dopiero po kilkukrotnym ponaglaniu odesłano sterownik( za pobraniem!) Pacjent ożył. teraz jeździ już tydzień czasu. Jeżeli coś się zadzieje to napiszę. Jeżeli moderatorzy uznają za konieczne proszę przenieść post do odpowiedniejszego działu. W razie pytań proszę pisać.