[TUT/B]Czyszczenie przepustnicy CDTi 150KM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#91 Post autor: browar340 »

witam.w sobotę zabrałem się za czyszczenie przepustnicy, boss sensor, egr bo wcześniej miałem problem z obrotami , na wolnych gasł lub przerywał,dziś wszystko wróciło , gaśnie na wolnych, szarpie podczas jazdy, podczas gaszenia szarpie silnikiem, ręce mi opadają i wywaliło takie błędy ;
4005A
11250F
112562
112508
O63802
063804

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#92 Post autor: KAMUI »

Po przelutowaniu styków i wyczyszczeniu w środku przepustnicy nie szarpie podczas gaszenia. W końcu gaśnie cicho i kulturalnie...Chwilo trwaj!!! A byla regenerowana u gościa pod Kwidzynem.

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#93 Post autor: szmurlo »

Test

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#94 Post autor: browar340 »

witam,znalazłem urwany kabel , za co pon odpowiada?
Załączniki
1.jpg
2.jpg

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#95 Post autor: fredas »

browar340 pisze: 13 mar 2021, 11:29 witam,znalazłem urwany kabel , za co pon odpowiada?
To nie jest żaden kabel tylko wężyk od podciśnienia on musi być na tym tej rurce co jest widoczna
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#96 Post autor: browar340 »

czy ten wężyk mógł wybijać błąd P2279 - nieszczelność w systemie zasycania powietrza, przez to auto muliło ?
Chcąc go wymienić czy to musi być jakiś specjalny wężyk czy tylko gumowy zwykły?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#97 Post autor: fredas »

browar340 pisze: 13 mar 2021, 14:06 czy ten wężyk mógł wybijać błąd P2279 - nieszczelność w systemie zasycania powietrza, przez to auto muliło ?
Chcąc go wymienić czy to musi być jakiś specjalny wężyk czy tylko gumowy zwykły?
Tak mogło to zaowocować błędem

Ciśnieniowy w motoryzacyjnym dostaniesz
Ostatnio zmieniony 13 mar 2021, 16:21 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2276
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#98 Post autor: Pszczyna »

Wężyk skróć , była modyfikacja polegająca na skróceniu tej metalowej rurki była fabrycznie montowana krótsza po lifcie lecz samemu skrócić można i ręcznie podprofolować
Załączniki
jjjj.jpg

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#99 Post autor: browar340 »

wężyk kupiłem założyłem, przepustnice wymieniłem po regeneracji .egr wyczyściłem , chociaż troszkę go przycina zauważyłem podczas czyszczenia ,no i jazda próbna, 5km auto szło bez zarzutów, po 5 km max 90 i koniec odcięło go, dojechałem do domu, wyłączyłem , po chwili zapaliłem i znów wszystko gra do pewnego momentu,już nie mam siły , nie wiem czy jeszcze nie wymienić egr ale to takie strzelanie ,może trafie.Może ktoś doradzi ?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2276
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#100 Post autor: Pszczyna »

Jeżeli podczas jazdy się powtórzy nie wyłączaj auta i z czytaj błędy , niedawno tak forumowicz doszedł iż wina czujnika spalin
Ostatnio zmieniony 15 mar 2021, 19:28 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#101 Post autor: browar340 »

Dalej walczę z oplem , dziś pojechał brat do mechanika , takiego nawet kumatego, i on stwierdził że najprawdopodobniej jest zapchany dpf ,i od tego trzeba zacząć, koszt samego czyszczenia 600 zł , i teraz nie wiem czy ma rację czy zaczyna wymieniać aż trafi ?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2276
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#102 Post autor: Pszczyna »

browar340 pisze: 22 mar 2021, 17:43 koszt samego czyszczenia 600 zł ,
Już gościu liczy kasę, nawet nie zaproponował usługi wypalania chyba że za to tyle liczy

Awatar użytkownika
Tomek-TT
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2021, 19:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI Enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#103 Post autor: Tomek-TT »

Pewnie się przyda dla potomnych.
Pacjent Zafira B 2006r 1.9 CDTI, 110 KW,
Objawy: zaraz po kupieniu problem z zapchanym DPF, czyszczenie pomogło tylko na 50 km (zjazd do lekarza na lawecie), po przewierceniu Dpf pacjent jeździ przez jakiś czas bezobjawowo. Po ok 1/2 roku wyskakuje błąd EGR, czyszczenie pomaga na jakieś 500 km, ponownie błąd EGR (ikonka silnika). Diagnoza uszkodzony EGR więc wymiana na nowy. Pomaga na jakieś 300 km i ponownie błąd EGR oraz przepustnicy(nie pamiętam kodu), czyszczenie EGR oraz przepustnicy( olej w elektronice) pomaga na chwilę i ponownie ikonka silnika i błąd EGR. Dodam, że nie można było odczuć różnic w pracy silnika oraz mocy pojazdu. Jazda z denerwującą ikoną silnika przez rok czasu. Po zebraniu funduszy inwestycja w pacjenta: wymiana egr oraz czyszczenie przepustnicy= 0 efektów, nadal błąd egr. Kolejna zmiana lekarza i ponowna wymiana EGR, regeneracja przepustnicy oraz nowy DPF i nadal błąd EGR. ostateczna diagnoza uszkodzony sterownik silnika. Do czasu demontażu sterownika pacjent odpala, jeździ bez problemu. Teka przestroga przed firmą z Redy: Po demontażu sterownika i przesłaniu do naprawy (za nie małą kasę) pacjent nie reaguje, nie odpala. Reklamacja naprawy ( oczekiwanie 3 tygodnie) bez rezultatów. Ponowna reklamacja( ponowne 3 tygodnie). Dopiero po kilkukrotnym ponaglaniu odesłano sterownik( za pobraniem!) Pacjent ożył. teraz jeździ już tydzień czasu. Jeżeli coś się zadzieje to napiszę. Jeżeli moderatorzy uznają za konieczne proszę przenieść post do odpowiedniejszego działu. W razie pytań proszę pisać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”