Słuchajcie, może ktoś cos doradzi... Może ktoś już to przerabiał
Zafira B 2007r 1,8 benzyna silnik Z18XER
leją dwa wtryski na drugim i trzecim. Leją tak, że paliwo leci przez katalizator i leje pod autem jak z konewki. Jak zamienię wtryski np drugi z pierwszym to nadal leją drugi i trzeci ale jak zamienię wtyczkę od wtrysków, dam tą z drugiego na pierwszy to leje pierwszy i trzeci.
sprawdzone: instalacja miedzy wtryskami a ecu i od ecu do akumulatora i żadnych przebić itp. nie ma. wymiana ECU/przeprogramowane nic nie dało, wyjęte bezpieczniki od mediów i oświetlenia nic nie zmieniają.
co może powodować, że ecu dostaje sygnał żeby lać na drugim i trzecim?
trydny przypadek leją wtryski ale nie wtryski
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 lis 2024, 10:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Piotrków tryb
- Auto: opel zafira B 1.8 benz
- Model: 0QS75
- Oznaczenie silnika: Z18XER
trydny przypadek leją wtryski ale nie wtryski
Ostatnio zmieniony 22 lis 2024, 13:52 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2305
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Każdy wtrysk ma kod cyfrowy nawet ten po regeneracji (powinien być naniesiony przez warsztat).
Podczas wywiany wprowadzić trzeba te kody do komputera wówczas ECU dawkuje -steruje poprawnie pracą wtrysków .
Jeżeli 3 zamieniłeś na 1 to i tak 1 będzie traktowany jak 3 .
Podczas wywiany wprowadzić trzeba te kody do komputera wówczas ECU dawkuje -steruje poprawnie pracą wtrysków .
Jeżeli 3 zamieniłeś na 1 to i tak 1 będzie traktowany jak 3 .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 lis 2024, 10:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Piotrków tryb
- Auto: opel zafira B 1.8 benz
- Model: 0QS75
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Ale jak zamienię wtryski miejscami to i tak leją te dwa pośrodku, bez względu czy jest tam wtrysk z pierwszego, z drugiego, z trzeciego czy z czwartego. Natomiast jak wtryski są prawidłowo włożone ale dam wtyczkę z drugiego wtrysku na pierwszy(i odwrotnie) i z trzeciego na czwarty(i odwrotnie) to leją pierwszy i czwarty czyli te, które są na wtyczkach od drugiego i trzeciego wtrysku.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tylko to PB a nie diesel. W PB nie robi się takiego zabiegu przypisywania wtryskówPszczyna pisze: ↑22 lis 2024, 13:57 Każdy wtrysk ma kod cyfrowy nawet ten po regeneracji (powinien być naniesiony przez warsztat).
Podczas wywiany wprowadzić trzeba te kody do komputera wówczas ECU dawkuje -steruje poprawnie pracą wtrysków .
Jeżeli 3 zamieniłeś na 1 to i tak 1 będzie traktowany jak 3 .
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2305
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wtryskiwacze benzynowe nie wymagają kodowania, tak jak jest to w przypadku dieslowskich, jednak wyjątkiem są podzespoły nowszej generacji. Przy wymianie wtryskiwaczy niezbędna jest funkcja autoadaptacyjna. Polega ona na całkowitym resecie/stałym usunięciu pamięci sterownika. Jest to bardzo istotne przy wymianie wtrysków, gdy pominiemy ten element – nasza naprawa nie dojdzie do skutku. Brak kodowania wtryskiwacza spowoduje, że będzie on nadal działał jak uszkodzony komponent. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ niesprawny wtrysk podaje błędne parametry i wartości, a sterownik się ich uczy i zapamiętuje.
Wszelka zamiana miejscami wtrysków czy wymiany przepustnicy nie ma sensu bez resetu ponieważ silnik bandzie sterowany błędnymi nastawami.
Wszelka zamiana miejscami wtrysków czy wymiany przepustnicy nie ma sensu bez resetu ponieważ silnik bandzie sterowany błędnymi nastawami.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Widzę posługujesz się regułkami znalezionymi w necie a nie doświadczeniem. Rozmawiamy o silniku Z18XER gdzie taki zabieg nie ma racji bytu.Pszczyna pisze: ↑25 lis 2024, 12:44 Wtryskiwacze benzynowe nie wymagają kodowania, tak jak jest to w przypadku dieslowskich, jednak wyjątkiem są podzespoły nowszej generacji. Przy wymianie wtryskiwaczy niezbędna jest funkcja autoadaptacyjna. Polega ona na całkowitym resecie/stałym usunięciu pamięci sterownika. Jest to bardzo istotne przy wymianie wtrysków, gdy pominiemy ten element – nasza naprawa nie dojdzie do skutku. Brak kodowania wtryskiwacza spowoduje, że będzie on nadal działał jak uszkodzony komponent. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ niesprawny wtrysk podaje błędne parametry i wartości, a sterownik się ich uczy i zapamiętuje.
Wszelka zamiana miejscami wtrysków czy wymiany przepustnicy nie ma sensu bez resetu ponieważ silnik bandzie sterowany błędnymi nastawami.