Witam.
Pacjent to ZB 1.8 A18XER easytronic. Od jakiegoś czasu po uruchomieniu jest bardzo nieciekawie.
Po odpaleniu przez chwilę jest ok a po kilku sekundach silnik zaczyna drżeć a z rury idzie puchata białego dymu.
Przy próbie dodania gazu silnik gaśnie. Po jakiś nastu minutach da się ruszyć ale bardzo często potrafi zgasnąć podczas zmiany biegów. Przynajmniej przestaje kopcić.
Normalnie zaczyna być jak silnik jest już mocno rozgrzany.
Wymieniona sonda lambda bo ponoć za wolno dawała sygnał. Różnica jest taka, że teraz często zapala się Check engine a błąd wskazuje na sondę.
Zamontowane nowe świece i cewka. Bez zmian. Nie pokazuje żadnych błędów.
Nie znika płyn chłodzący. Nie spala oleju bo 0,5 litra dolewki na 15k kilometrów to raczej pomijalny temat.
Zauważyłem, że jest dość zmulony na czwartym i piątym biegu a spalanie wzrosło o 2l/100km (co może być skutkiem deptania żeby jakoś przyspieszało)
Jakieś pomysły ?
Problem na zimnym silniku
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2290
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jaka Sonda jak Delphi to może przekłamywać. Tu najlepiej GM , wykręcić i kontrola w jakim jest stanie.
Ponowna kontrola świec, czy nie ma przebicie (na szczęście) , jaka ustawiona szczelina ?
Otwierałeś przepustnicę i sprawdzałeś, czy chodzi płynnie i czy jest czysta? bym podejrzewał czystość przepustnicy, ew. czujnik położenia przepustnicy.
Wyczyścić zawory zmiennych faz .
Może padł siłownik klapek w kolektorze i się nie przestawia?
Kiedy były sprawdzone luzy zaworowe?
Sprawdzić zawór odprowadzania oparów paliwa EVAP.o ile występuje (w Insigni jest Z18XER)
Do czyszczenia Masowy czujnik przepływu powietrza dolotowego.
Pokrywa zaworów zintegrowana z zaworem odmy jest sprawna? czy zawór odmy nie przepuszcza na biegu jałowym (hałas, ssanie z otworu, itp.),
Masy i spadki napięć pomiędzy różnymi elementami silnika a plusem AKU - czy wszystko ok, kontrola na obudowie przepustnicy czy jest spadek .
Wszystkie wężyki podciśnienia są na miejscu i nieuszkodzone.
Przekaźniki i bezpieczniki pod maska (UEC) - czy nie dostała się tam woda.
Lewe powietrze.
Jakie korekty wtrysku długoterminowa.
Ponowna kontrola świec, czy nie ma przebicie (na szczęście) , jaka ustawiona szczelina ?
Otwierałeś przepustnicę i sprawdzałeś, czy chodzi płynnie i czy jest czysta? bym podejrzewał czystość przepustnicy, ew. czujnik położenia przepustnicy.
Wyczyścić zawory zmiennych faz .
Może padł siłownik klapek w kolektorze i się nie przestawia?
Kiedy były sprawdzone luzy zaworowe?
Sprawdzić zawór odprowadzania oparów paliwa EVAP.o ile występuje (w Insigni jest Z18XER)
Do czyszczenia Masowy czujnik przepływu powietrza dolotowego.
Pokrywa zaworów zintegrowana z zaworem odmy jest sprawna? czy zawór odmy nie przepuszcza na biegu jałowym (hałas, ssanie z otworu, itp.),
Masy i spadki napięć pomiędzy różnymi elementami silnika a plusem AKU - czy wszystko ok, kontrola na obudowie przepustnicy czy jest spadek .
Wszystkie wężyki podciśnienia są na miejscu i nieuszkodzone.
Przekaźniki i bezpieczniki pod maska (UEC) - czy nie dostała się tam woda.
Lewe powietrze.
Jakie korekty wtrysku długoterminowa.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253