Nie mogę skopiować rysunków z TIS, ale może to pomoże:
1. Wymontować pompę wysokociśnieniową
2. Podnieść pojazd na całą wysokość
3. Zdemontować 2x elastyczny przewód cieczy chłodzącej (1) ze sztywnego przewodu cieczy chłodzącej
• 2x odkręcić obejmę
4. Podstawić pojemnik
5. Spuścić płyn chłodzący
• Otworzyć korek spustowy (1) na chłodnicy
• Zebrać płyn chłodzący w pojemnik
• Zamknąć korek spustowy
6. Opuścić pojazd o całą wysokość
7. Wymontować akumulator
• Wymontować zacisk dodatni (3) z bieguna dodatniego
– Odkręcić nakrętkę
• Wymontować uchwyt (1)
– Wykręcić śrubę (2)
• Zdjąć izolację akumulatora
8. Wymontować wspornik akumulatora.
• Wymontować moduł sterujący układu wstępnego nagrzewania silnika (4)
• Odczepić uchwyt elastycznego przewodu cieczy chłodzącej (5)
• Wymontować wiązkę przewodów
– Odłączyć opaskę zaciskową (1)
– 2x odczepić uchwyt
• 3x odkręcić śrubę (2)
9. Zdemontować przewód podciśnieniowy
• 4x wymontować elastyczny przewód podciśnieniowy ze sztywnego przewodu podciśnieniowego
Wskazówka: Oznaczyć przyporządkowanie przewodów elastycznych
• 2x odkręcić śrubę (strzałka)
10. Wymontować zawór recyrkulacji spalin
• Zawór recyrkulacji spalin (3)
– 3x odkręcić śrubę
• Metalowa rura recyrkulacji spalin do modułu przepustnicy (1)
– 2x odkręcić śrubę
• Chłodnica recyrkulacji spalin (4)
– 2x odkręcić śrubę
• Wyjąć 2x uszczelkę, uchwyt transportowy silnika (2)
11. Wymontować elastyczny przewód powietrza doładowującego (1) chłodnicy powietrza doładowującego z króćca przepustnicy
• 2x odkręcić obejmę
12. Wymontować sztywny przewód podciśnieniowy z pompy próżniowej
• Odłączyć szybkozłącze (2)
• 2x odczepić sztywny przewód podciśnieniowy od uchwytu (1)
13. Wymontować moduł przepustnicy (1)
• 3x odkręcić śrubę (2)
• Odłączyć wtyk wiązki przewodów.
• Zdjąć uszczelkę
14. Wymontować przewód powrotny cieczy chłodzącej (2)
• Wykręcić śrubę (1)
• 3x wymontować przewód elastyczny (strzałki)
– 3x odkręcić obejmę
– Odczepić przewód elastyczny
15. 4x odłączyć wtyk wiązki przewodów świecy żarowej (strzałki)
16. Jeżeli występuje: Wymontować pojemnik podciśnieniowy (3) z płytką mocującą
• 3x odkręcić śrubę (1) i (2)
17. Wymontować sztywny przewód cieczy chłodzącej (2)
• 2x odczepić elastyczny przewód cieczy chłodzącej z uchwytu (4)
• Wymontować z uchwytu na skrzyni biegów (3)
– 2x odkręcić nakrętkę
• Wymontować z uchwytu na obudowie termostatu (1)
– Wykręcić nakrętkę
• 2x wymontować elastyczny przewód cieczy chłodzącej
– 2x odkręcić obejmę
18. Wymontować chłodnicę recyrkulacji spalin (1)
Wskazówka: Wyjąć chłodnicę recyrkulacji spalin do tyłu
• Odkręcić śrubę, nakrętkę (strzałki)
• Odkręcić obejmę
• 2x wymontować elastyczny przewód cieczy chłodzącej
– 2x odkręcić obejmę
19. Odłączyć uchwyt alternatora
• 2x odkręcić śrubę (1)
Wskazówka: Zwrócić uwagę na różne śruby
20. Wymontować alternator
Wskazówka: Odłożyć alternator na bok
• Wykręcić śrubę (1)
Ważne: Zwrócić uwagę na tulejki prowadzące
21. Wymontować uchwyt pompy wysokociśnieniowej (1)
• 6x wykręcić śrubę
Wskazówka: Zwrócić uwagę na różną długość śrub
22. Wymontować kolektor dolotowy (1)
• 9x odkręcić nakrętkę
• Wymontować uszczelkę
23. Wymontować czujnik ciśnienia doładowania
• Wykręcić śrubę
24. Odkręcić króciec przyłączeniowy elastycznego przewodu cieczy chłodzącej
[TUT/B]Demontaż kolektora ssącego 1.9, 100KM
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
- Imię: Jac
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z22YH
- Gender:
[TUT/B]Demontaż kolektora ssącego 1.9, 100KM
Ostatnio zmieniony 18 cze 2017, 10:30 przez Mati_2001, łącznie zmieniany 1 raz.