[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
Dexos 2 jest niezłym olejem o ponadprzeciętnym wskaźniku lepkości, całkiem niezłych parametrach smarnych, przyzwoitym punkcie płynięcia, wysokiej temperaturze zapłonu, jedynie można by sie przyczepić do TBN, który to na nasze "niskosiarkowe" paliwa powinien być nieco większy - 10-12 mgKOH/g.
Oleje silnikowe innych cenionych producentów nierzadko mają odmienne wartości parametrów w stosunku do tych podanych w kartach katalogowych. Odrębną kwestią jest powtarzalność jakości - oleje z różnych serii potrafią mocno się różnić. Co nie oznacza, że są złe.
Jak zauważyłem niektórzy wypowiadający się posiadają w garażu lepkościomierz Englera, aparat 4 -kulowy, tygiel otwarty Clevlanda, mikrodestylarkę i tritrator.
Bo i jak inaczej można ocenić lepkość kinematyczną (jak woda czy ropa?), własności smarne czy ilość paliwa, która przedostała się do oleju. No chyba, że są magicy oceniający te parametry "na oko".
W temacie długości resursów 10, 15 czy 30kkm nadmienię tylko, że przy normalnej eksploatacji (z wyłączeniem jazd po 2-3km bez trasy lub sportowe pałowanie) 30kkm nie jest jakimś nadzwyczajnym wyczynem i przy monitorowaniu wybranych parametrów oleju można by i 50kkm (i więcej) przejeździć na jednym oleju bez szkody dla silnika.
Tyle gderania na dobranoc z mojej strony.
Pozdrawiam udając się na
Oleje silnikowe innych cenionych producentów nierzadko mają odmienne wartości parametrów w stosunku do tych podanych w kartach katalogowych. Odrębną kwestią jest powtarzalność jakości - oleje z różnych serii potrafią mocno się różnić. Co nie oznacza, że są złe.
Jak zauważyłem niektórzy wypowiadający się posiadają w garażu lepkościomierz Englera, aparat 4 -kulowy, tygiel otwarty Clevlanda, mikrodestylarkę i tritrator.
Bo i jak inaczej można ocenić lepkość kinematyczną (jak woda czy ropa?), własności smarne czy ilość paliwa, która przedostała się do oleju. No chyba, że są magicy oceniający te parametry "na oko".
W temacie długości resursów 10, 15 czy 30kkm nadmienię tylko, że przy normalnej eksploatacji (z wyłączeniem jazd po 2-3km bez trasy lub sportowe pałowanie) 30kkm nie jest jakimś nadzwyczajnym wyczynem i przy monitorowaniu wybranych parametrów oleju można by i 50kkm (i więcej) przejeździć na jednym oleju bez szkody dla silnika.
Tyle gderania na dobranoc z mojej strony.
Pozdrawiam udając się na
no to sie uśmiałem .... GM nie udostepnia danych DEXOS2... a parametry ktore pisałem wyzej to jak zanzaczył skep internetowy .. to papierowa pisanina ..corsar pisze:Dexos 2 jest niezłym olejem o ponadprzeciętnym wskaźniku lepkości, całkiem niezłych parametrach smarnych, przyzwoitym punkcie płynięcia, wysokiej temperaturze zapłonu, jedynie można by sie przyczepić do TBN, który to na nasze "niskosiarkowe" paliwa powinien być nieco większy - 10-12 mgKOH/g.
Oleje silnikowe innych cenionych producentów nierzadko mają odmienne wartości parametrów w stosunku do tych podanych w kartach katalogowych. Odrębną kwestią jest powtarzalność jakości - oleje z różnych serii potrafią mocno się różnić. Co nie oznacza, że są złe.
Jak zauważyłem niektórzy wypowiadający się posiadają w garażu lepkościomierz Englera, aparat 4 -kulowy, tygiel otwarty Clevlanda, mikrodestylarkę i tritrator.
Bo i jak inaczej można ocenić lepkość kinematyczną (jak woda czy ropa?), własności smarne czy ilość paliwa, która przedostała się do oleju. No chyba, że są magicy oceniający te parametry "na oko".
W temacie długości resursów 10, 15 czy 30kkm nadmienię tylko, że przy normalnej eksploatacji (z wyłączeniem jazd po 2-3km bez trasy lub sportowe pałowanie) 30kkm nie jest jakimś nadzwyczajnym wyczynem i przy monitorowaniu wybranych parametrów oleju można by i 50kkm (i więcej) przejeździć na jednym oleju bez szkody dla silnika.
Tyle gderania na dobranoc z mojej strony.
Pozdrawiam udając się na
z tego co wiem lepkościomierz Englera posiadaja wydziały chemiczne niektorych uniwersytetów , nie przypuszcałem ze to takie popularne urzadznie iz moze zalegac w garazu ...
Tutaj jest kilka testów olejowych ,
Test1
Test2
Test3
Test4
Test5 Mobil1
Test6 Mobil1
Test 7 Royal Purple
No może nie zaznaczyłem wyraźnie, że podana przeze mnie opinia wynika z przeprowadzonych badań na serii próbek olejów.Orbit pisze:no to sie uśmiałem .... GM nie udostepnia danych DEXOS2... a parametry ktore pisałem wyzej to jak zanzaczył skep internetowy .. to papierowa pisanina ..
Jeśli padają stwierdzenia że dany olej jest "rzadszy" (?) od innego albo zawiera dużo popiołu (od kiedy to oleje zawierają popiół?) to chyba poparte jest to jakimiś badaniami - jeśli nie to warte to tyle co plotkowanie bab na targu.Orbit pisze:z tego co wiem lepkościomierz Englera posiadaja wydziały chemiczne niektorych uniwersytetów , nie przypuszcałem ze to takie popularne urzadznie iz moze zalegac w garazu ...
A lepkościomierze nie tylko występują na uczelniach wyższych - bywa że ktoś ma u siebie urządzenia do badania i monitorowania stanu olejów, jeśli dodać do tego dostęp do spektrometru emisyjnego to coś niecoś można o olejach (świeżych i przepracowanych) powiedzieć
Pokazane testy olejowe dotyczą garażowego testu Timkena - można z grubsza określić smarność danego oleju. Na aparacie Timkena bardzo łatwo wykazać dodatki modyfikatorów tarcia takich jak Metalon, Militec zawierających sulfoniany wapnia (z dopuszczeniami) i chloroalkeny (zakazane w UE). Niestety we współczesnych olejach silnikowych nie smarność jest problemem (w dodatku smarność oleju w silniku diesla rośnie wraz z przebiegiem) a lepkość kinematyczna, temperatura zapłonu, rezerwa alkaliczna i zawartość cząstek stałych głównie Fe i Si.Orbit pisze:Tutaj jest kilka testów olejowych ,
Co do klekotu w Astrze 1.7 na zimno sprawa moim zdaniem rozbija się chyba o typ pompy olejowej innej niż przy 1.9 - mam podobne odczucia w silniku Z17DTH - dość długo nie gaśnie kontrolka oleju na mrozach -ale to już zupełnie inny temat.
u mnie kontrolka gaśnie od razu , klekot zauważyłem na Oleju Dexos 2, (wcześniej zalany Był Castrol ) .. poszperałem trochę na innych forach i okazje się iż to nie jest tylko moje odczucie ,...
Co sie tyczy Militec-1 ... nie mam zastrzeżeń do tego produktu ,mój ojciec dolewał tego do Oleju , do wspomagania gdy jeździł Audi nastukał 250 KkM nigdy żadnych problemów ...
Co sie tyczy Militec-1 ... nie mam zastrzeżeń do tego produktu ,mój ojciec dolewał tego do Oleju , do wspomagania gdy jeździł Audi nastukał 250 KkM nigdy żadnych problemów ...
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 paź 2010, 12:15
- Lokalizacja: Słupsk- Wawa
- Model:
[quote="stolarz"]Zalecane przez producenta oleje do silników z DPF;
Castrol EDGE 5w-40 - tutaj mam napisane wyraźnie że:
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 powstał aby sprostać wymaganiom samochodów VW i Audi z silnikami typu diesel wymagających specyfikacji VW 505.01
Chroni silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyposażone w pompowtryskiwacze (PD). Może być stosowany w samochodach innych producentów wyposażonych w silniki Diesla (bez filtrów DPF).
więc zbytnio nie rozumiem;/
Castrol EDGE 5w-40 - tutaj mam napisane wyraźnie że:
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 powstał aby sprostać wymaganiom samochodów VW i Audi z silnikami typu diesel wymagających specyfikacji VW 505.01
Chroni silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyposażone w pompowtryskiwacze (PD). Może być stosowany w samochodach innych producentów wyposażonych w silniki Diesla (bez filtrów DPF).
więc zbytnio nie rozumiem;/
Przecież wszystko na temat oleju do 1.9 z DPF jest napisane.Producent zaleca Dexos-a 2.Do kupienia dużo taniej niż mówi przedmówca np http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search
Ważne jest aby olej był z rodziny full syntetyk 5W30 i najważniejsze...aby spełniał normy C3 czyli low saps...o niskiej zawartości popiołów.
A to czy ktoś wleje sobie Mobila,Castrola czy inny spełniający w/w wymogi jest jego osobistą sprawą.Jednemu użytkownikowi pracuje ciszej na takim oleju a drugiemu na innym.I wałkować można tak jeszcze następne 15 stron.Ważne!!!...aby olej wymieniać co ok 15 tys km(choć z DPFem i tak trzeba częściej) a nie co 30 tys km jak donosi marketingowa propaganda.
Ważne jest aby olej był z rodziny full syntetyk 5W30 i najważniejsze...aby spełniał normy C3 czyli low saps...o niskiej zawartości popiołów.
A to czy ktoś wleje sobie Mobila,Castrola czy inny spełniający w/w wymogi jest jego osobistą sprawą.Jednemu użytkownikowi pracuje ciszej na takim oleju a drugiemu na innym.I wałkować można tak jeszcze następne 15 stron.Ważne!!!...aby olej wymieniać co ok 15 tys km(choć z DPFem i tak trzeba częściej) a nie co 30 tys km jak donosi marketingowa propaganda.
wcale nie . Producent zaleca, Olej z NORMĄ - DEXOS2 , a nie olej GM-DEXOS2 ..Marki pisze:Przecież wszystko na temat oleju do 1.9 z DPF jest napisane.Producent zaleca Dexos-a 2
taka normę maja .
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
Millers XF Longlife C3 5w-30
Motul - Dexos2
VALVOLINE SYNPOWER MST 5W30
oczywiście można znaleźć inne oleje które mają specyfikacje zgodną z Dexos2 , jednak nie mają napisu na opakowaniu DEXOS2 jak np. Valvoline , ktory to nie uiścił opłaty licencyjnej dla GM .czytaj TUTAJ
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 paź 2010, 12:15
- Lokalizacja: Słupsk- Wawa
- Model:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Tanie to to nie jest:krzysztof.kt pisze:zamówiłem tym razem nie Elf-a jak zwykle,ale Liqui Moly Top Tec 4600 5w30 (z podpowiedzią usera Orbit - dzięki;) ....zobaczymy jak to ustrojstwo będzie smarować ;]
Pozdrawiam
MOLY
ale w opisie Opel jest:
Top Tec 4600 5W-30 posiada aprobaty producentów samochodów w tym min.:
• Opel Dexos 2
• MB-Approval 229.51
• BMW Longlife-04
• VW 502 00 / 505 00 / 505 01
• Ford WSS M2C 917-A
Zalecenie dla silników wymagających oleju ze specyfikacją :
Opel GM LL-A-025, GM LL-B-025
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.