[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Orbit

#181 Post autor: Orbit »

MieHor , kazdy zrobi i tak jak bedzie uważał... ja wyrazam tylko swoje zdanie ...
jesli komus Dexos 2 słuzy i nie słyszy zmiany w pracy silnika , to poco zmieniac,
ja słyszałem ... i moge powiedzie że widziałem ...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#182 Post autor: MieHor »

No zakończ na tym dyskusję

corsar

#183 Post autor: corsar »

Dexos 2 jest niezłym olejem o ponadprzeciętnym wskaźniku lepkości, całkiem niezłych parametrach smarnych, przyzwoitym punkcie płynięcia, wysokiej temperaturze zapłonu, jedynie można by sie przyczepić do TBN, który to na nasze "niskosiarkowe" paliwa powinien być nieco większy - 10-12 mgKOH/g.
Oleje silnikowe innych cenionych producentów nierzadko mają odmienne wartości parametrów w stosunku do tych podanych w kartach katalogowych. Odrębną kwestią jest powtarzalność jakości - oleje z różnych serii potrafią mocno się różnić. Co nie oznacza, że są złe.
Jak zauważyłem niektórzy wypowiadający się posiadają w garażu lepkościomierz Englera, aparat 4 -kulowy, tygiel otwarty Clevlanda, mikrodestylarkę i tritrator.
Bo i jak inaczej można ocenić lepkość kinematyczną (jak woda czy ropa?), własności smarne czy ilość paliwa, która przedostała się do oleju. No chyba, że są magicy oceniający te parametry "na oko". :lol:
W temacie długości resursów 10, 15 czy 30kkm nadmienię tylko, że przy normalnej eksploatacji (z wyłączeniem jazd po 2-3km bez trasy lub sportowe pałowanie) 30kkm nie jest jakimś nadzwyczajnym wyczynem i przy monitorowaniu wybranych parametrów oleju można by i 50kkm (i więcej) przejeździć na jednym oleju bez szkody dla silnika.
Tyle gderania na dobranoc z mojej strony.
Pozdrawiam udając się na :piwo:

Orbit

#184 Post autor: Orbit »

corsar pisze:Dexos 2 jest niezłym olejem o ponadprzeciętnym wskaźniku lepkości, całkiem niezłych parametrach smarnych, przyzwoitym punkcie płynięcia, wysokiej temperaturze zapłonu, jedynie można by sie przyczepić do TBN, który to na nasze "niskosiarkowe" paliwa powinien być nieco większy - 10-12 mgKOH/g.
Oleje silnikowe innych cenionych producentów nierzadko mają odmienne wartości parametrów w stosunku do tych podanych w kartach katalogowych. Odrębną kwestią jest powtarzalność jakości - oleje z różnych serii potrafią mocno się różnić. Co nie oznacza, że są złe.
Jak zauważyłem niektórzy wypowiadający się posiadają w garażu lepkościomierz Englera, aparat 4 -kulowy, tygiel otwarty Clevlanda, mikrodestylarkę i tritrator.
Bo i jak inaczej można ocenić lepkość kinematyczną (jak woda czy ropa?), własności smarne czy ilość paliwa, która przedostała się do oleju. No chyba, że są magicy oceniający te parametry "na oko". :lol:
W temacie długości resursów 10, 15 czy 30kkm nadmienię tylko, że przy normalnej eksploatacji (z wyłączeniem jazd po 2-3km bez trasy lub sportowe pałowanie) 30kkm nie jest jakimś nadzwyczajnym wyczynem i przy monitorowaniu wybranych parametrów oleju można by i 50kkm (i więcej) przejeździć na jednym oleju bez szkody dla silnika.
Tyle gderania na dobranoc z mojej strony.
Pozdrawiam udając się na :piwo:
no to sie uśmiałem .... GM nie udostepnia danych DEXOS2... a parametry ktore pisałem wyzej to jak zanzaczył skep internetowy .. to papierowa pisanina ..
z tego co wiem lepkościomierz Englera posiadaja wydziały chemiczne niektorych uniwersytetów , nie przypuszcałem ze to takie popularne urzadznie iz moze zalegac w garazu ... :lol:

Tutaj jest kilka testów olejowych ,

Test1

Test2

Test3

Test4

Test5 Mobil1

Test6 Mobil1

Test 7 Royal Purple

corsar

#185 Post autor: corsar »

Orbit pisze:no to sie uśmiałem .... GM nie udostepnia danych DEXOS2... a parametry ktore pisałem wyzej to jak zanzaczył skep internetowy .. to papierowa pisanina ..
No może nie zaznaczyłem wyraźnie, że podana przeze mnie opinia wynika z przeprowadzonych badań na serii próbek olejów.
Orbit pisze:z tego co wiem lepkościomierz Englera posiadaja wydziały chemiczne niektorych uniwersytetów , nie przypuszcałem ze to takie popularne urzadznie iz moze zalegac w garazu ...
Jeśli padają stwierdzenia że dany olej jest "rzadszy" (?) od innego albo zawiera dużo popiołu (od kiedy to oleje zawierają popiół?) to chyba poparte jest to jakimiś badaniami - jeśli nie to warte to tyle co plotkowanie bab na targu. :lol:
A lepkościomierze nie tylko występują na uczelniach wyższych - bywa że ktoś ma u siebie :mrgreen: urządzenia do badania i monitorowania stanu olejów, jeśli dodać do tego dostęp do spektrometru emisyjnego to coś niecoś można o olejach (świeżych i przepracowanych) powiedzieć ;)
Orbit pisze:Tutaj jest kilka testów olejowych ,
Pokazane testy olejowe dotyczą garażowego testu Timkena - można z grubsza określić smarność danego oleju. Na aparacie Timkena bardzo łatwo wykazać dodatki modyfikatorów tarcia takich jak Metalon, Militec zawierających sulfoniany wapnia (z dopuszczeniami) i chloroalkeny (zakazane w UE). Niestety we współczesnych olejach silnikowych nie smarność jest problemem (w dodatku smarność oleju w silniku diesla rośnie wraz z przebiegiem) a lepkość kinematyczna, temperatura zapłonu, rezerwa alkaliczna i zawartość cząstek stałych głównie Fe i Si.

Co do klekotu w Astrze 1.7 na zimno sprawa moim zdaniem rozbija się chyba o typ pompy olejowej innej niż przy 1.9 - mam podobne odczucia w silniku Z17DTH - dość długo nie gaśnie kontrolka oleju na mrozach -ale to już zupełnie inny temat.

Orbit

#186 Post autor: Orbit »

u mnie kontrolka gaśnie od razu , klekot zauważyłem na Oleju Dexos 2, (wcześniej zalany Był Castrol ) .. poszperałem trochę na innych forach i okazje się iż to nie jest tylko moje odczucie ,...
Co sie tyczy Militec-1 ... nie mam zastrzeżeń do tego produktu ,mój ojciec dolewał tego do Oleju , do wspomagania gdy jeździł Audi nastukał 250 KkM nigdy żadnych problemów ...

stolarz

#187 Post autor: stolarz »

Zalecane przez producenta oleje do silników z DPF;
Castrol EDGE 5w-40
Fuchts TITAN GT1 5w-30;5w-40
Mobil 1 TOTAL Quartz Ineo 5w-30

krzysztof.kt
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:15
Lokalizacja: Słupsk- Wawa
Model:

#188 Post autor: krzysztof.kt »

[quote="stolarz"]Zalecane przez producenta oleje do silników z DPF;
Castrol EDGE 5w-40 - tutaj mam napisane wyraźnie że:

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 powstał aby sprostać wymaganiom samochodów VW i Audi z silnikami typu diesel wymagających specyfikacji VW 505.01
Chroni silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyposażone w pompowtryskiwacze (PD). Może być stosowany w samochodach innych producentów wyposażonych w silniki Diesla (bez filtrów DPF).

więc zbytnio nie rozumiem;/

stolarz

#189 Post autor: stolarz »

Szukałem na stronach producenta. Rownierz pytałem w ASO oczywiscie mają olej specjany do silników z DPF-m ale cena za litr 79pln mi podał

Anony Mous

#190 Post autor: Anony Mous »

Przecież wszystko na temat oleju do 1.9 z DPF jest napisane.Producent zaleca Dexos-a 2.Do kupienia dużo taniej niż mówi przedmówca np :arrow: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search

Ważne jest aby olej był z rodziny full syntetyk 5W30 i najważniejsze...aby spełniał normy C3 czyli low saps...o niskiej zawartości popiołów.
A to czy ktoś wleje sobie Mobila,Castrola czy inny spełniający w/w wymogi jest jego osobistą sprawą.Jednemu użytkownikowi pracuje ciszej na takim oleju a drugiemu na innym.I wałkować można tak jeszcze następne 15 stron.Ważne!!!...aby olej wymieniać co ok 15 tys km(choć z DPFem i tak trzeba częściej) a nie co 30 tys km jak donosi marketingowa propaganda.

Orbit

#191 Post autor: Orbit »

Marki pisze:Przecież wszystko na temat oleju do 1.9 z DPF jest napisane.Producent zaleca Dexos-a 2
wcale nie . Producent zaleca, Olej z NORMĄ - DEXOS2 , a nie olej GM-DEXOS2 ..

taka normę maja .

Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
Millers XF Longlife C3 5w-30
Motul - Dexos2
VALVOLINE SYNPOWER MST 5W30

oczywiście można znaleźć inne oleje które mają specyfikacje zgodną z Dexos2 , jednak nie mają napisu na opakowaniu DEXOS2 jak np. Valvoline , ktory to nie uiścił opłaty licencyjnej dla GM .czytaj TUTAJ

krzysztof.kt
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:15
Lokalizacja: Słupsk- Wawa
Model:

#192 Post autor: krzysztof.kt »

zamówiłem tym razem nie Elf-a jak zwykle,ale Liqui Moly Top Tec 4600 5w30 (z podpowiedzią usera Orbit - dzięki;) ....zobaczymy jak to ustrojstwo będzie smarować ;]

Pozdrawiam

Orbit

#193 Post autor: Orbit »

będziesz zadowolony , zalałem ten Olej do Vectry Ojca ... :) jest wszystko OK ... chociaz dopiero 500 Km zrobione

kicaj

#194 Post autor: kicaj »

krzysztof.kt, czekam na opinie ;)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#195 Post autor: Bodek »

krzysztof.kt pisze:zamówiłem tym razem nie Elf-a jak zwykle,ale Liqui Moly Top Tec 4600 5w30 (z podpowiedzią usera Orbit - dzięki;) ....zobaczymy jak to ustrojstwo będzie smarować ;]

Pozdrawiam
Tanie to to nie jest:

MOLY

ale w opisie Opel jest:

Top Tec 4600 5W-30 posiada aprobaty producentów samochodów w tym min.:

• Opel Dexos 2

• MB-Approval 229.51

• BMW Longlife-04

• VW 502 00 / 505 00 / 505 01

• Ford WSS M2C 917-A

Zalecenie dla silników wymagających oleju ze specyfikacją :

Opel GM LL-A-025, GM LL-B-025
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”