Jak sprawdzać olej
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 lis 2010, 16:52
- Imię: Mirosław
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja przy sprawdzaniu stanu oleju robię tak:wyciągam bagnet(sprężyne), baaardzo dokładnie czyszcze,czekam około 5 mnut i wtedy szybko wkładam i wyciągam bagnet, wyniki są optymistyczne.Myślę, że w tym czasie spływa olej z rurki i wynik jest jest inny niż bez tego czekania tzn.wychodzi mniejszy poziom.
Olej w silniku należy sprawdzac zawsze kilka-kilkanaście minut po zakończeniu jego pracy, wtedy pomiar jest miarodajny. Po całonocnym postoju cały olej scieka do miski, silnik jest w zasadzie "suchy" i wtedy wydaje nam się że jest go za dużo jednak podczas normalnej pracy silnika nigdy cały olej nie znajduje się w misce tylko krąży w kanałach smarujących silnik, znajduje się też w różnych jego zakamarkach i miejscach w których poprostu ma byc po to żeby smarowac i chłodzic i gdybyśmy wtedy mogli sprawdzic poziom oleju, byłoby go okolo połowy może trochę ponad połowę stanu na miarce, czyli tyle ile potrzeba do normalnej jego pracy(spływający olej do miski jest tam chłodzony) - ilośc pomiędzy połową a max. na miarce to ilosc która jest w silniku!!! Po kilkunastu minutach od wyłączenia silnika olej spływa do miski i daje właściwy obraz czyt. poziom, po całej nocy spływają wszystkie "resztki" i jest go niby za dużo...
Przydługawy wykład ale myślę że rozwieje wszelkie wątpliwości
Przydługawy wykład ale myślę że rozwieje wszelkie wątpliwości
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Myślę, że tego oleju jednak nie ma ponad stan, bo jak będziesz ten olej sprawdzać wielokrotnie (o czym już pisałem) wycierając za każdym razem bagnet szmatą, to za którymś razem zarysuje się stan prawidłowy między kreskami. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale chyba jakiś konstrukcyjny bubel do którego wkładamy bagnet. Jak wymieniałem olej (zlany był do 0 przez korek) to zalałem go ok 4,5 l. Po krótkiej jeździe w dniu następnym rano było go niby za dużo. Na pewno go nie przybyło, ani nie został rozrzedzony paliwem bo przy tej krótkiej jeździe nie było wypalania DPFa. Ja stawiam na konstrukcyjny bubel z którym chyba sobie już radzę. Zresztą od jutra może spokojniej będę patrzył na pojawiające się usterki i z byle jakiego powodu nie będę robić ze strachu wielkich oczu, gdyż umówiony jestem na kastrację DPFa.vorny pisze:U mnie jest tak jak koledzy piszą wyżej, po całonocnym staniu w garażu poziom oleju dobrze ponad max, 10 min po jeździe poziom miedzy podziałkami
No to ja mam 2 nienormalne auta: Opla i Citroena - w obu olej sprawdza się po 5 minutach od unieruchomienia silnika ...Orbit pisze: ... chociaż w każdym normalnym samochodzie tak by było prawidłowo ) ale niestety nie masz normalnego auta ... MASZ OPLA .. a tutaj stan oleju sprawdza się tylko i wyłącznie miedzy 10 - 15 min po zakończonej jeździe ...
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Stan oleju rzeczywiście sprawdzać można po okolo 5 mintach jeśli silnik jest dobrze ciepły, jeśli silnik jest lekko ciepły należało by odczekać około 10 minutach.cruyf pisze:No to ja mam 2 nienormalne auta: Opla i Citroena - w obu olej sprawdza się po 5 minutach od unieruchomienia silnika ...
Ja też sprawdzam olej rano przed odpaleniem samochodu.