[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
m.toczek

#181 Post autor: m.toczek »

Witam i o poradę pytam!
Jak to jest z automatem:
- czy można nim holować: drive czy manual?
- czy automat może być holowany?
- czy jadąc na automacie w czasie zjazdu z wysokiego wzniesienia można w trakcie jazdy przełączyć dźwignię na pozycję N (luz)?
jeżdżę już 5 mcy ale teraz o tym dopiero pomyślałem, a trzeba wiedzieć na wszelki wypadek. Z góry dzięki za podpowiedzi.
:piwo:

SH'Raku

#182 Post autor: SH'Raku »

Zalecanie nie jest holowanie automatu, bo jak by ni patrzeć grozi to zatarciem skrzyni tak ? :)
z tego co wiem to w książce serwisowej czy instrukcji ;p powinna być informacja, różni producenci mają różne wartości z jakimi prędkościami zaleca się holowanie z reguły przedział między 30-60 km/h nie szybciej i na biegu N bodajże :>

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#183 Post autor: Lorry »

holować automatem można, holować automat zależnie od producenta, generalnie NIE.

Nie powinno się przełączać na N bo wtedy odłącza się skrzynię od silnika, lepiej jak coś przejść w tiptronica i za jego pomocą hamować silnikiem ;)

TyphooN

#184 Post autor: TyphooN »

jaro9 pisze:
paryzanin pisze: pokazuje cos takiego pierwsza linia 01.7 i pod spodem 003 04
Też mam tak samo ale nie wiem co to oznacza
Przytrzymanie hamulca i przycisku kasowania przebiegu przez kilka sekund.
Potem mam w górnej linii 1.7.
W drugiej linii 003 02.

Na forum znalazłem innego posta , że jest to rozmiar kół oraz wersja oprogramowania.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 10:21 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#185 Post autor: MieHor »

TyphooN, ten odnośnik który podajesz dotyczy ZA z MID'em

m.toczek

#186 Post autor: m.toczek »

z tym przełączeniem na bieg N to tak sobie pomyślalem, że mógłoby to być potraktowane jako luz tak jak w normalnej skrzyni biegów, ale jak to może zaszkodzić to lepiej nie próbować
a z tym holowaniem lepiej kogoś holować na automacie czy na manualu?

TyphooN

#187 Post autor: TyphooN »

MieHor pisze:TyphooN, ten odnośnik który podajesz dotyczy ZA z MID'em
U mnie w B mam dokładnie coś takiego:
Obrazek

Szymon78

#188 Post autor: Szymon78 »

generalnie z wszystkimi automatami jest tak ze można go holować ale silnik MUSI pracować i lewarek na N +max 60km/h (chyba ze producent określił inaczej)

Jeśli silnik nie pracuje NIE WOLNO (bo nie ma smarowania skrzyni) -laweta lub przednia oś w górę na te kółka prowadzace

A ciągnąc inne klamoty autem z automatem spokojnie mozesz :)

kubutek

#189 Post autor: kubutek »

Wszystko powyższe się zgadza
A od siebie dodam - spotkałem się z informacją, że opel ma w opcji chłodnicę oleju skrzyni automatycznej.
Ma to podobno znaczenie podczas ciągnięcia ciężkiej przyczepy (np. camping) przy wysokich temperaturach zewnętrznych.
Skrzynia pod większym obciążeniem bardziej nagrzewa olej, a chłodnice redukuje tego skutki.

Szymon78

#190 Post autor: Szymon78 »

kubutek pisze:opel ma w opcji chłodnicę oleju skrzyni automatycznej.
prawda... chłodnica wody ma sobie dodatkowe użebrowanie służące tylko do chłodzenia oelju skrzyni. Dokładnie to sa przewody olejowe ze skrzyni biegów do chłodnicy olejowej wkręcone (szt2) w chłodnice. porostu w częsci kanałów chłodnicy przepływa olej skrzyni a w pozostałej woda z układu chłodzenia silnika.

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 10:30 ]
pewnie dlatego ponoć silniki z automatami szybciej nabierają odpowiedniej temp roboczej.
pewnie pojemnośc ukł chłodznia jest rózna dla skrzyni automat i manual - ale potwiedzenia nigdzie nie znalażłem.

m.toczek

#191 Post autor: m.toczek »

Szymon78 pisze:generalnie z wszystkimi automatami jest tak ze można go holować ale silnik MUSI pracować i lewarek na N +max 60km/h (chyba ze producent określił inaczej)

Jeśli silnik nie pracuje NIE WOLNO (bo nie ma smarowania skrzyni) -laweta lub przednia oś w górę na te kółka prowadzace

A ciągnąc inne klamoty autem z automatem spokojnie mozesz :)
czyli jak silnik nie chciałby zapalić to nie wolno go holowac tylko laweta, tak?

Szymon78

#192 Post autor: Szymon78 »

m.toczek pisze:zyli jak silnik nie chciałby zapalić to nie wolno go holowac tylko laweta
ano tak. bo nawet wspomaganie nie działa.. a ukręcić bez tego to mordęga.

m.toczek

#193 Post autor: m.toczek »

no cóż to lepiej żeby działało wszystko, bo jak nie to laweta - i znowu kasa :cry:

Awatar użytkownika
skrool
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 01 lut 2011, 14:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: ZPY zach-pom
Auto: 1,8 92 KW, aut
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#194 Post autor: skrool »

Z tym holowaniem auta z automatem to nie tak do końca zakaz. Opel podaje, że można z prędkościom nie większą niż 50 km/h i nie dalej niż 50 km, oczywiście przy nie pracującym silniku. Sam miałem awarię rozrządu i byłem ciągnięty do warsztatu 40 km. Skrzynia po naprawie silnika pracowała bez zarzutu.

yach

#195 Post autor: yach »

A ja sobie wykupiłem asistans i w ogóle nie rozważam holowania, bo i po co ryzykować uszkodzenia ( kosztowało mnie to bodaj 70 zł więcej przy składce OC polecam, już miałem okazję wypróbować ) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”