Normy zanieczyszczeń mierzy sie chyba na wolnych obrotach...kaliope pisze:Więc jaki jest sens w ogóle egr'a? Przecież zdroworozsądkowo, jeśli on ma chronić środowisko, to im więcej dodajemy gazu, tym bardziej powinien kierować spaliny do powtórnego spalenia..a tu dokładnie na odwrót.
[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Jaki jest cel EGR-a?
Ma za zadanie dopalić spaliny(lepsze dopalenie=niby mniej CO2),wtedy kiedy silnik się może bujać na małym wydatku,poza tym szybciej zagrzać silnik i poprawić kulturę pracy na zimno(to akurat się zgadza bo zaślepiłem całkowicie w 2,5TDi na vp37 to dłużej się nagrzewa i słychać twadszą pracę na zimno).
Wszystko byłoby pięknie,ale silnik nie jest Inżynieryjną utopią i nie zawsze wszystko chodzi jak na papierze.
Pozdrawiam
Ma za zadanie dopalić spaliny(lepsze dopalenie=niby mniej CO2),wtedy kiedy silnik się może bujać na małym wydatku,poza tym szybciej zagrzać silnik i poprawić kulturę pracy na zimno(to akurat się zgadza bo zaślepiłem całkowicie w 2,5TDi na vp37 to dłużej się nagrzewa i słychać twadszą pracę na zimno).
Wszystko byłoby pięknie,ale silnik nie jest Inżynieryjną utopią i nie zawsze wszystko chodzi jak na papierze.
Pozdrawiam
1. Tak patrzę na fotkę montażu egr'a w z19dth, która jest tutaj
http://imageshack.us/photo/my-images/10/egr150.jpg/
i widzę, że jest zupełnie inaczej, tzn. dużo prościej. Po pierwsze egr idzie od razu do przepustnicy bez kolanka....a po drugie....co najważniejsze, dolna rura od chłodnicy spalin nie jest przykręcona od dołu jak w z19dt (co czyni ją praktycznie nieodkręcalną gdy egr jest zamontowany na bloku silnika) tylko od góry długimi szpilkami. Innymi słowy, w z19dth egr odkręcimy dużo szybciej i łatwiej. Czyli kolejne ułatwienie po termostacie.
2. Porównajcie sobie z ciekawości co jest w środku EGR'a w z19dth (fotka Marki
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a51808cd52 ) a co jest w z19dt (fotka marcolub http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 17057.jpg/ )
W z19dth egr jest zaraz przy przepustnicy, czyli mokra mgiełka olejowa się tam bez problemu dostaje, miesza się z sadzą ze spalin i dużo szybciej zasyfi EGR'a tłustym mokrym syfem. Tak więc blaszka tym bardziej wskazana. Z jednej strony zabezpieczy kolektor przez sadzą od egra a z drugiej strony zabezpieczy EGR'a przed mokrą mgiełką olejową od przepustnicy. W z19dt jest suchutko, tylko sadza, u mnie też było suchutko
http://imageshack.us/photo/my-images/10/egr150.jpg/
i widzę, że jest zupełnie inaczej, tzn. dużo prościej. Po pierwsze egr idzie od razu do przepustnicy bez kolanka....a po drugie....co najważniejsze, dolna rura od chłodnicy spalin nie jest przykręcona od dołu jak w z19dt (co czyni ją praktycznie nieodkręcalną gdy egr jest zamontowany na bloku silnika) tylko od góry długimi szpilkami. Innymi słowy, w z19dth egr odkręcimy dużo szybciej i łatwiej. Czyli kolejne ułatwienie po termostacie.
2. Porównajcie sobie z ciekawości co jest w środku EGR'a w z19dth (fotka Marki
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a51808cd52 ) a co jest w z19dt (fotka marcolub http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 17057.jpg/ )
W z19dth egr jest zaraz przy przepustnicy, czyli mokra mgiełka olejowa się tam bez problemu dostaje, miesza się z sadzą ze spalin i dużo szybciej zasyfi EGR'a tłustym mokrym syfem. Tak więc blaszka tym bardziej wskazana. Z jednej strony zabezpieczy kolektor przez sadzą od egra a z drugiej strony zabezpieczy EGR'a przed mokrą mgiełką olejową od przepustnicy. W z19dt jest suchutko, tylko sadza, u mnie też było suchutko
wysłałem znajomego do serwisu fiata po blaszke do egr i proszę mila niespodzianka fiat zrobił modyfikacje i trzy rzeczy zastąpił jedną cena 15 zł nr 55225287 do silnika 19dth
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 05 maja 2011, 10:49 przez pmaly14, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkanaście dni temu zaślepiłem EGR-a całkowicie na próbę.
Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków, wręcz odwrotnie jest lepiej...
Chyba poza pseudo ekologicznym działaniem tego ustrojstwa niczego innego w pracę silnika to nie wnosi, chyba nawet pogarsza bo dostarcza do silnika przepalone(niby niedopalone) już spaliny, zamiast powietrza, co ma zdecydowany wpływ na pogorszenie pracy...
Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków, wręcz odwrotnie jest lepiej...
Chyba poza pseudo ekologicznym działaniem tego ustrojstwa niczego innego w pracę silnika to nie wnosi, chyba nawet pogarsza bo dostarcza do silnika przepalone(niby niedopalone) już spaliny, zamiast powietrza, co ma zdecydowany wpływ na pogorszenie pracy...
nie ma kontrolki silnika? Nie wchodzi w tryb serwisowy?DaRek7 pisze:Kilkanaście dni temu zaślepiłem EGR-a całkowicie na próbę.
Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków, wręcz odwrotnie jest lepiej...
Chyba poza pseudo ekologicznym działaniem tego ustrojstwa niczego innego w pracę silnika to nie wnosi, chyba nawet pogarsza bo dostarcza do silnika przepalone(niby niedopalone) już spaliny, zamiast powietrza, co ma zdecydowany wpływ na pogorszenie pracy...
Też się zastanawiałem co będzie się działo dlatego, jak napisałem zrobiłem to na próbę
Kontrolka oczywiście się świeci bo sterownik wykrył błąd EGR, natomiast silnik pracuje normalnie, tz. nie wchodzi w tryb serwisowy,zapala normalnie, pracuje tak jak wcześniej, jak już mówiłem, nie zauważam negatywnych zmain.
Właśnie się zastanawiam nad usunięciem tego zbędnego i kłopotliwego elementu i przeprogramowaniem sterownika
Kontrolka oczywiście się świeci bo sterownik wykrył błąd EGR, natomiast silnik pracuje normalnie, tz. nie wchodzi w tryb serwisowy,zapala normalnie, pracuje tak jak wcześniej, jak już mówiłem, nie zauważam negatywnych zmain.
Właśnie się zastanawiam nad usunięciem tego zbędnego i kłopotliwego elementu i przeprogramowaniem sterownika
Rozmawiałem swego czasu z jednym mechanikiem, który programmowo potrafi EGR wyłączyć ale wiąże się to z wycinką i wyłączeniem DPF. Natomiast EGR jest zaślepiany całkowicie i można z tym jeździć tyle ,że całkowicie już bez rozmowy o ekologii. W przyszłym miesiącu będę miał po drodze to wstąpię do tego mechanika i pogadam o szczegółach.
A jak się ma ekologia do tych którzy jeżdżą z uszkodzonym EGR-em, a jest ich cała masa na ulicach...pablomaxim pisze:że całkowicie już bez rozmowy o ekologii
Jeśli silnik jest w pełni sprawny to po skasowaniu EGR-a zadymienie jest owiele mniejsze(żadne) niż w przypadku jazdy z niedomykającym się zaworem.
Sam to przetestowałem, jeszcze tylko kiedyś wybiorę się tak z ciekawości na analizę spalin....
Konsultowałem to już z Grześkiem-do zrobienialicznik pisze:popytajcie TuneFORCE on wycina EGRy
- slater7
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 mar 2011, 15:40
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Czeladz/Londyn
- Auto: Audi
- Model: A6
- Oznaczenie silnika: CAHA
kaliope:
trafila mi sie nowka za pol ceny to rozebralem,wyczyscilem przepustnice - total syf,boost sensor i zalozylem nowy egr wraz z zaslepka z fiata...
i walsnie mam takie odczucie jakby gorzej ciaglo powyzej 2tys... zarraz po wymianie bylo ok ale tak po 2 tyg to zaczulem odczuwac... i cos mi siie ten nowy egr jakos nie widzi...sam juz nie wiem....w weekend zrobie podmianke starego wyczyszczonego i zobacze co sie bedzie dzialo i jak nowy wyglada po 1tys km...
Tak w ogole to zapisany jestem na wycinke dpf+virusik (ale dopiero sierpien) i cos mi sie wydaje ze przy okazji wypier... to badziewie bo mnie coraz bardziej wkur....
[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 21:03 ]
Witam,wlasnie ja mam takie dziwne odczucie jakby auto gorzej ciaglo pow 2tys obr. U mnie wyskoczyl blad czesci mechanicznej i rzeczywiscie po rozkreceniu solenoid chodzil idealnie natomiast nie bylo takiej sily aby przesunal czesc mechaniczna...kaliope pisze:Parę osób w tym ja (również na vectra_c.com) miało odczucie, że auto gorzej ciągnie powyżej 2 tyś i ktoś napisał, że to nie możliwe bo egr już nie pełni żadnej funkcji powyżej 2 tyś. Ten ktoś ma chyba rację patrząc na fakt, że jak ludzie mają błąd 2279 (czyli syf w komorze egr gdzie domyka się klapka) to auto nie ciągnie kompletnie do 2 tyś a potem chodzi normalnie oraz pod uwagę test, który zbigor komuś radził by na chwile całkiem zaślepić egr i auto ma ciągnąć jak rakieta od dołu.
Więc, czy ja dobrze rozumiem, że na wolnych obrotach egr jest w pełni otwarty, czyli puszcza maksymalna ilość spalin dalej do przepustnicy a potem dodając gazu powoli się zamyka? A właśnie powyżej 2 tys jest już całkowicie zamknięty? …i dlatego ten ktoś napisał, że powyżej 2 tyś egr nie pełni żadnej roli? Czy jest dokładnie na odwrót czyli egr startuje od zamkniętego na wolnych obrotach a potem się otwiera na maxa powyżej 2 tyś?
trafila mi sie nowka za pol ceny to rozebralem,wyczyscilem przepustnice - total syf,boost sensor i zalozylem nowy egr wraz z zaslepka z fiata...
i walsnie mam takie odczucie jakby gorzej ciaglo powyzej 2tys... zarraz po wymianie bylo ok ale tak po 2 tyg to zaczulem odczuwac... i cos mi siie ten nowy egr jakos nie widzi...sam juz nie wiem....w weekend zrobie podmianke starego wyczyszczonego i zobacze co sie bedzie dzialo i jak nowy wyglada po 1tys km...
Tak w ogole to zapisany jestem na wycinke dpf+virusik (ale dopiero sierpien) i cos mi sie wydaje ze przy okazji wypier... to badziewie bo mnie coraz bardziej wkur....
[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 21:03 ]
moglbys podac jakiego oprogramowania do op-com uzywasz - u mnie ta opcja jest nie dostepna - wogole jak wchodze w ABS..... to wyskakuje ze nie rozpoznano mojego ukladu i abym wybral z listy... potem test el wykon jest nie aktywny wogole...kaliope pisze:Właśnie poszedłem do autko i wykonałem tę kalibrację. Wchodzimy w 'podwozie' potem w 'ABS/TC/ESP/ECU' a następnie w 'test elementów wykonawczych' . Tam jest właśnie 'Kalibracja grupy czujników' dałem aktywuj, chwile myślał i tyle. Potem jazda próbna...i powiem szczerze....nie wiem czy sobie już wmawiam ....ale autko chyba rzeczywiście lepiej ciągnie po tej kalibracji. Na pewnie nie zaszkodzić coś od nowa skalibrować.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - S. Lem
Jednak chyba się tylko wydaje, że auto gorzej ciągnie powyżej 2 tyś po założeniu zaślepki bo powyżej 2 tyś egr się zamyka całkiem i już nie pełni żadnej roli. A na potwierdzenie tego mamy przecież wiele już opisywanych sytuacji kiedy to przy problemach z egr ludzie piszą, że do 2 tyś auto nie jedzie....a potem dostaje kopa i chodzi normalnie, mimo uszkodzonego egr.slater7 pisze: i walsnie mam takie odczucie jakby gorzej ciaglo powyzej 2tys... zarraz po wymianie bylo ok ale tak po 2 tyg to zaczulem odczuwac....
Z drugiej strony jest właśnie kwestia pewnych nastaw jakie komputer miał przed wyczyszczeniem zaworu (może też miał inne nastawy z uwagi na zasyfiony boost sensor)....i być może dalej je stosuje przez jakiś czas..... Stąd być może trzeba jakoś zresetować te nastawy. W vectraklubie ktoś pisał żeby rozłączyć aku na jakiś czas.
Ja się też zbieram do ponownego rozebrania egra i przełożenia zaślepki za egr, tak jak Fiat przewiduje.
Odnośnie zaślepki ja zauważyłem (choć nie wiem czy to wcześniej też nie było) że jak jadę np na 2 biegu w okolicy 2 tyś obrotów przez jakąś chwile.....bez przyspieszania....i nagle dodam gaz.....nie koniecznie do dechy.....do jest jedno, bardzo delikatne szarpniecie, po prostu na chwilę auto jest przyduszone a potem idzie normalnie. Natomiast jak dodaje gaz od dołu ....i mijam 2 tys obrotów ...to nie ma żadnego szarpnięcia.