[B] - Problemy z użytkowaniem turbosprężarki
Kupiłem tego pdfa tu jest link, http://allegro.pl/show_item.php?item=67 ... RlODhjZA==
Dwa tygodnie temu jak wymieniali pdfa, to także przewód czujnika filtra cząsteczek przycinali bo był przy silniku dziurawy , a wystarczająco dlugi.
Wymieniłem świece żarowe na nowe NGK.
Olej w skrzyni biegów.
Olej 5w40 z niską zawartością popiołu, aprobata opla.
Filtry.
Nabiłem klime i sprawdziłem alternator bo pokazuje napięcie 13.9/14
Mam opkoma i w blokach pomiarowych pokazuje inne nasycenie filtra cząsteczek niż w programowaniu, na co mam patrzeć?
Dwa tygodnie temu jak wymieniali pdfa, to także przewód czujnika filtra cząsteczek przycinali bo był przy silniku dziurawy , a wystarczająco dlugi.
Wymieniłem świece żarowe na nowe NGK.
Olej w skrzyni biegów.
Olej 5w40 z niską zawartością popiołu, aprobata opla.
Filtry.
Nabiłem klime i sprawdziłem alternator bo pokazuje napięcie 13.9/14
Mam opkoma i w blokach pomiarowych pokazuje inne nasycenie filtra cząsteczek niż w programowaniu, na co mam patrzeć?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2017, 14:02 przez J80, łącznie zmieniany 1 raz.
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
pdf-y są darmowe, po co przepłacaćJ80 pisze:Kupiłem tego pdfa tu jest link, http://allegro.pl/show_item.php?item=67 ... RlODhjZA==
Mam opkoma i w blokach pomiarowych pokazuje inne nasycenie filtra cząsteczek niż w programowaniu, na co mam patrzeć?
Jeszcze nie próbowałem wypalić pdfa, widziałem tam funkcje w programowaniu, lecz boję sie nacisnąć start, bo nigdy tego nie robiłem i potrzebują czyjejś podpowiedzi
EDIT
Jak ją kupiłem to mrygała kontrolka od świec żarowych, myślałem że wymienie świece i po sprawie, opony na przodzie były łyse , kupiłem nowe i pojechałem je wymienić, wtedy zauważyłem że puszka jest zaspawana , a następnie pusta
EDIT
W Holandii jest system komputerowy, wpisując numer rejestracyjny w aplikacje, mozesz wszystkiego do wiedzieć się o aucie. Warsztat który robi mi przegląd powiedział, że może nie być pdfa ale musi mi ktoś modrze zrobić komputer i auto musi spełniać wymogi emisji spalin, żebym mógł zrobić przegląd. Prywatnie powiedziano mi że ludzie wyzwalają pdfa, a potem żeby zrobić przegląd zakładają go ponownie, problem z emisją spalin
Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy - GOTI
EDIT
Jak ją kupiłem to mrygała kontrolka od świec żarowych, myślałem że wymienie świece i po sprawie, opony na przodzie były łyse , kupiłem nowe i pojechałem je wymienić, wtedy zauważyłem że puszka jest zaspawana , a następnie pusta
EDIT
W Holandii jest system komputerowy, wpisując numer rejestracyjny w aplikacje, mozesz wszystkiego do wiedzieć się o aucie. Warsztat który robi mi przegląd powiedział, że może nie być pdfa ale musi mi ktoś modrze zrobić komputer i auto musi spełniać wymogi emisji spalin, żebym mógł zrobić przegląd. Prywatnie powiedziano mi że ludzie wyzwalają pdfa, a potem żeby zrobić przegląd zakładają go ponownie, problem z emisją spalin
Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 16 maja 2017, 15:57 przez J80, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Podpowiedź: Nie rób tego.J80 pisze:Jeszcze nie próbowałem wypalić pdfa, widziałem tam funkcje w programowaniu, lecz boję sie nacisnąć start, bo nigdy tego nie robiłem i potrzebują czyjejś podpowiedzi
Serwisowe wypalanie to ostateczność i niepotrzebnie narobisz sobie dodatkowych problemów. Zacznij od sprawdzenia wężyka i instalacji, którą Ci robili.
Ok, tak zrobie. Trochę w tym tygodniu jestem zaganiany, niewiem czy dam rade to zrobić jutro, ale w sobotę to na pewno, odezwę się jak to sprawdze.
Wie ktoś jak opcomem sprawdza sie nasycenie filtra cząsteczek? Bo w blokach pomiarowych pokazuje mi 66%, a w programowaniu że ostatnie wypalanie było jakieś 700 kilometrów temu i że jest terazw 99% napełniony i niewiem na co mam patrzeć.
Wie ktoś jak opcomem sprawdza sie nasycenie filtra cząsteczek? Bo w blokach pomiarowych pokazuje mi 66%, a w programowaniu że ostatnie wypalanie było jakieś 700 kilometrów temu i że jest terazw 99% napełniony i niewiem na co mam patrzeć.
Witam
Niedawno kupiłem i już same problemy. Wywalony jest dpf i egr.
Ale auto przy wkrecaniu mocnym na obroty wywala turbine i traci moc. Nie zawsze tak jest, czasem mozna go krecic i nic sie nie dzieje.
Dodam ze z turbiny leje olej wiec napewno jest do regeneracji, tylko czy
wybijanie jej to problem związany z lejącym olejem?
Po odstaniu i odpaleniu, auto znowu ma moc. Dodam ze po przegonieniu jej w kabinie smierdzi olejem. Jakies podpowiedzi?
Niedawno kupiłem i już same problemy. Wywalony jest dpf i egr.
Ale auto przy wkrecaniu mocnym na obroty wywala turbine i traci moc. Nie zawsze tak jest, czasem mozna go krecic i nic sie nie dzieje.
Dodam ze z turbiny leje olej wiec napewno jest do regeneracji, tylko czy
wybijanie jej to problem związany z lejącym olejem?
Po odstaniu i odpaleniu, auto znowu ma moc. Dodam ze po przegonieniu jej w kabinie smierdzi olejem. Jakies podpowiedzi?
Ja miałem ten sam problem z turbiną, po podłąceniu pod Op-com,
wywaliło mi błąd; P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień
(75) - Nie występuje, okazało się że izolacja przewodu czujnika była uszkodzona i był prawie zapchany dpf.
Dpf wypaliłem przy pomocy Środka do paliwa 5x1, a także musiałem odkręcić czujnik ciśnienia i zalać go dpf cleaner, bo sam środek do paliwa był zasłaby, przepaliłem go 2 dni temu i teraz narazie jeżdze i nie zauwarzyłem by turbo się wyłaczało.
wywaliło mi błąd; P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień
(75) - Nie występuje, okazało się że izolacja przewodu czujnika była uszkodzona i był prawie zapchany dpf.
Dpf wypaliłem przy pomocy Środka do paliwa 5x1, a także musiałem odkręcić czujnik ciśnienia i zalać go dpf cleaner, bo sam środek do paliwa był zasłaby, przepaliłem go 2 dni temu i teraz narazie jeżdze i nie zauwarzyłem by turbo się wyłaczało.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
A czy błędy jakieś sygnalizuje? No i co miał byś przepalać jak masz DPF wycięty? Turbo po regeneracji może coś źle wyregulowali turbinkę i z tond taki problem. A próbowałeś jeździć na wysokich obrotach i przeciągnąć na trójce prawie do odcinki dopiero czwarty bieg zapiąć, czy też wtedy łapie muła?Michaltbg pisze:Witam , Otoz jestem właścicielem Opla Zafira 1.9CDTI (2006r.), i zmagam sie z problemem który zaczyna sie od połowy kwietnia , gdy musiałem zrobić regenerację turbiny , gdy zrobiłem to miałem wyjazd za granice , i po 10 dniach znów nie było jej słychać ani czuc , od tamtego czasu , dopiero wczoraj byłem z tym u mechanika i wymienił Zawór Recyrkulacji , teraz gdy jade slychac turbinę jak pracuje ale od pierwszego do trzeciego biegu i idzie ładnie , jak wrzucę czwórkę to juz go muli i słychać takie tłumienie i nie idzie więcej niż 140km/h, mechanik mowi ze trzeba to "Przepalic" tzn. Jeździć nim na wysokich obrotach i powinno sie jeszcze poprawić ,dodam jeszcze tylko ze mam wycięty czujnik DPF, jeżeli ktos moze wie co powinienem zrobić albo miał taki problem proszę o pomoc , w sobotę znów wyjeżdżam i mam mało czasu jeżeli ktos cos wie co powinienem zrobić , bardzo Prosze o komentarz albo priv , Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 23:06 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
zrobiłem dzis tak jak mówiłeś , to muli go dalej , mało tego zaświeciła sie kontrolka (pojazd z kluczem ale to tak zawsze miałem jak wykręcałem go na wysokie obroty powyżej 3 i pół tys) dojechałem do mechanika otworzyliśmy maskę i cos sie lekko kopcilo jakis wężyk sie wysunął
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 13:04 przez Michaltbg, łącznie zmieniany 1 raz.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Proponuję podjechać na diagnostykę komputerową lub jeśli jesteś w op-coma wyposażony to odczytaj błędy ewentualnie wypedałuj, na forum jest instrukcja jak to zrobić, podasz jakie usterki sygnalizuje i będziemy myśleć dalej jeśli nie ja, to ktoś na pewno z forum ci pomoże, bo może być ich sporo i ciężko gdybać co jest nie tak jak nie wiemy gdzie szukać.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- danielp
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: RMI---->KTA
- Auto: Citroen
- Model: DS4
- Oznaczenie silnika: RHD
- Gender:
- Kontakt:
Odczyt kodow bledow w oplu który miał kiedyś usuwany po taniości filtr czastek stalych bardzo często skutkuje nie rejstrowaniem kodow usterek bo tabilce powywalane.To 1 co trzeba byłoby sprawdzić,nastepnie z wartości rzeczywistych można wyciagnac wiele wnioskow.Do dobrego diagnosty proszę się udac i cos wynajdzie,pozdro
edit,niedopatrzylem ze jesteś z Tarnobrzega,jak cie przyciśnie to podlec,masz niedaleko domnie
edit,niedopatrzylem ze jesteś z Tarnobrzega,jak cie przyciśnie to podlec,masz niedaleko domnie
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 15:20 przez danielp, łącznie zmieniany 1 raz.