[B] - Problemy z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#106 Post autor: czarekcw »

Google bardzo dużo mówi na temat pierwszej usterki. Może być przewód urwany, czujnik zepsuty lub filtr DPF zapchany. Ciekawe jakiej firmy został założony (tzn czy jakiś szajs chiński czy coś lepszego).

Drugi i trzeci błąd wskazuje na umieranie CIM.

J80

#107 Post autor: J80 »

Kupiłem tego pdfa tu jest link, http://allegro.pl/show_item.php?item=67 ... RlODhjZA==
Dwa tygodnie temu jak wymieniali pdfa, to także przewód czujnika filtra cząsteczek przycinali bo był przy silniku dziurawy , a wystarczająco dlugi.
Wymieniłem świece żarowe na nowe NGK.
Olej w skrzyni biegów.
Olej 5w40 z niską zawartością popiołu, aprobata opla.
Filtry.
Nabiłem klime i sprawdziłem alternator bo pokazuje napięcie 13.9/14


Mam opkoma i w blokach pomiarowych pokazuje inne nasycenie filtra cząsteczek niż w programowaniu, na co mam patrzeć?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2017, 14:02 przez J80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#108 Post autor: opelmen »

J80 pisze:Kupiłem tego pdfa tu jest link, http://allegro.pl/show_item.php?item=67 ... RlODhjZA==

Mam opkoma i w blokach pomiarowych pokazuje inne nasycenie filtra cząsteczek niż w programowaniu, na co mam patrzeć?
pdf-y są darmowe, po co przepłacać :lol:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#109 Post autor: czarekcw »

Próbowałeś wypalić DPF przez oprogramowanie?

Swoją drogą jak w Holandii sprawdzają czy w aucie nie został usunięty DPF? Bo dymomierz jest nic nie wartym wynalazkiem jak auto zdrowe a pusta puszka po filtrze jest dalej na swoim miejscu.

J80

#110 Post autor: J80 »

Jeszcze nie próbowałem wypalić pdfa, widziałem tam funkcje w programowaniu, lecz boję sie nacisnąć start, bo nigdy tego nie robiłem i potrzebują czyjejś podpowiedzi


EDIT

Jak ją kupiłem to mrygała kontrolka od świec żarowych, myślałem że wymienie świece i po sprawie, opony na przodzie były łyse , kupiłem nowe i pojechałem je wymienić, wtedy zauważyłem że puszka jest zaspawana , a następnie pusta


EDIT

W Holandii jest system komputerowy, wpisując numer rejestracyjny w aplikacje, mozesz wszystkiego do wiedzieć się o aucie. Warsztat który robi mi przegląd powiedział, że może nie być pdfa ale musi mi ktoś modrze zrobić komputer i auto musi spełniać wymogi emisji spalin, żebym mógł zrobić przegląd. Prywatnie powiedziano mi że ludzie wyzwalają pdfa, a potem żeby zrobić przegląd zakładają go ponownie, problem z emisją spalin

Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 16 maja 2017, 15:57 przez J80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#111 Post autor: Flora »

J80 pisze:Jeszcze nie próbowałem wypalić pdfa, widziałem tam funkcje w programowaniu, lecz boję sie nacisnąć start, bo nigdy tego nie robiłem i potrzebują czyjejś podpowiedzi
Podpowiedź: Nie rób tego.

Serwisowe wypalanie to ostateczność i niepotrzebnie narobisz sobie dodatkowych problemów. Zacznij od sprawdzenia wężyka i instalacji, którą Ci robili.

J80

#112 Post autor: J80 »

Ok, tak zrobie. Trochę w tym tygodniu jestem zaganiany, niewiem czy dam rade to zrobić jutro, ale w sobotę to na pewno, odezwę się jak to sprawdze.

Wie ktoś jak opcomem sprawdza sie nasycenie filtra cząsteczek? Bo w blokach pomiarowych pokazuje mi 66%, a w programowaniu że ostatnie wypalanie było jakieś 700 kilometrów temu i że jest terazw 99% napełniony i niewiem na co mam patrzeć.

pinol

#113 Post autor: pinol »

Witam

Niedawno kupiłem i już same problemy. Wywalony jest dpf i egr.
Ale auto przy wkrecaniu mocnym na obroty wywala turbine i traci moc. Nie zawsze tak jest, czasem mozna go krecic i nic sie nie dzieje.
Dodam ze z turbiny leje olej wiec napewno jest do regeneracji, tylko czy
wybijanie jej to problem związany z lejącym olejem?
Po odstaniu i odpaleniu, auto znowu ma moc. Dodam ze po przegonieniu jej w kabinie smierdzi olejem. Jakies podpowiedzi?

Skasowany użytkownik 6483

#114 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Jeśli nie naprawisz turbiny , możesz załatwić cały silnik, jak Ci wyssa olej... zacznij od regeneracji turbo i wtedy zobacz jakie to przyniesie efekty. Z tym nie mozna czekać.

J80

#115 Post autor: J80 »

Ja miałem ten sam problem z turbiną, po podłąceniu pod Op-com,
wywaliło mi błąd; P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień
(75) - Nie występuje, okazało się że izolacja przewodu czujnika była uszkodzona i był prawie zapchany dpf.
Dpf wypaliłem przy pomocy Środka do paliwa 5x1, a także musiałem odkręcić czujnik ciśnienia i zalać go dpf cleaner, bo sam środek do paliwa był zasłaby, przepaliłem go 2 dni temu i teraz narazie jeżdze i nie zauwarzyłem by turbo się wyłaczało.

pinol

#116 Post autor: pinol »

Turbo zregenerowane. Dalej wybija i brak mocy. Przy wyprzedzaniu strach. Moze ktos cos jeszcze podpowie?

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#117 Post autor: kysiu241 »

Michaltbg pisze:Witam , Otoz jestem właścicielem Opla Zafira 1.9CDTI (2006r.), i zmagam sie z problemem który zaczyna sie od połowy kwietnia , gdy musiałem zrobić regenerację turbiny , gdy zrobiłem to miałem wyjazd za granice , i po 10 dniach znów nie było jej słychać ani czuc , od tamtego czasu , dopiero wczoraj byłem z tym u mechanika i wymienił Zawór Recyrkulacji , teraz gdy jade slychac turbinę jak pracuje ale od pierwszego do trzeciego biegu i idzie ładnie , jak wrzucę czwórkę to juz go muli i słychać takie tłumienie i nie idzie więcej niż 140km/h, mechanik mowi ze trzeba to "Przepalic" tzn. Jeździć nim na wysokich obrotach i powinno sie jeszcze poprawić ,dodam jeszcze tylko ze mam wycięty czujnik DPF, jeżeli ktos moze wie co powinienem zrobić albo miał taki problem proszę o pomoc , w sobotę znów wyjeżdżam i mam mało czasu jeżeli ktos cos wie co powinienem zrobić , bardzo Prosze o komentarz albo priv , Pozdrawiam
A czy błędy jakieś sygnalizuje? No i co miał byś przepalać jak masz DPF wycięty? Turbo po regeneracji może coś źle wyregulowali turbinkę i z tond taki problem. A próbowałeś jeździć na wysokich obrotach i przeciągnąć na trójce prawie do odcinki dopiero czwarty bieg zapiąć, czy też wtedy łapie muła?
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 23:06 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Michaltbg

#118 Post autor: Michaltbg »

zrobiłem dzis tak jak mówiłeś , to muli go dalej , mało tego zaświeciła sie kontrolka (pojazd z kluczem ale to tak zawsze miałem jak wykręcałem go na wysokie obroty powyżej 3 i pół tys) dojechałem do mechanika otworzyliśmy maskę i cos sie lekko kopcilo jakis wężyk sie wysunął
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 13:04 przez Michaltbg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#119 Post autor: kysiu241 »

Proponuję podjechać na diagnostykę komputerową lub jeśli jesteś w op-coma wyposażony to odczytaj błędy ewentualnie wypedałuj, na forum jest instrukcja jak to zrobić, podasz jakie usterki sygnalizuje i będziemy myśleć dalej jeśli nie ja, to ktoś na pewno z forum ci pomoże, bo może być ich sporo i ciężko gdybać co jest nie tak jak nie wiemy gdzie szukać.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#120 Post autor: danielp »

Odczyt kodow bledow w oplu który miał kiedyś usuwany po taniości filtr czastek stalych bardzo często skutkuje nie rejstrowaniem kodow usterek bo tabilce powywalane.To 1 co trzeba byłoby sprawdzić,nastepnie z wartości rzeczywistych można wyciagnac wiele wnioskow.Do dobrego diagnosty proszę się udac i cos wynajdzie,pozdro

edit,niedopatrzylem ze jesteś z Tarnobrzega,jak cie przyciśnie to podlec,masz niedaleko domnie
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 15:20 przez danielp, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”