Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
Jak sam wspomniałeś po podłączeniu do prądu cewka nie działała (nie wypychała bolca). Przy sprawnej cewce bolec MUSI wyjść na ok 6mm. Wysunięcie go na mniej lub wcale powoduje błędy. Kup na allegro ten nieszczęsny zawór EGR (ok 400zł), a stary wyczyść (manual jest na forum). Na razie odpuść sobie klapy skoro zawór jest niesprawny. To, że nie był aż tak bardzo brudny nie powoduje, że jest sprawny. I jeszcze jedno. Spraw sobie OC. Bardzo przydatne urządzenie. Na chwilę obecną wypedałuj sobie błedy i podaj je na forum. Błąd EGR to 04005A (bardzo popularny).
Zrób tak: włącz auto i zgaś silnik. Naciśnij kilka razy ten bolec od kasowania licznika dziennego, aż podświetli się stan licznika. Naciśnij i TRZYMAJ wciśnięte pedały hamulca i gazu do oporu (lewa noga na hamulec, prawa na gaz). Nie puszczaj. Teraz przekręć kluczyk w stacyjce, aby zapaliły się kontrolki. Patrz się na wyświetlacz. Powinien pojawić się ECN i numer błędu (4005A).
Co do zaślepek to na allegro są po parę złotych. Szukaj do swojego silnika (150KM), bo do 120KM jest inny. Nie próbuj dorabiać zaślepek, bo możesz tylko zaszkodzić. Są zrobione ze specjalnej blachy i nie przetopią się. I jeszcze jedno: nie martw się
Zrób tak: włącz auto i zgaś silnik. Naciśnij kilka razy ten bolec od kasowania licznika dziennego, aż podświetli się stan licznika. Naciśnij i TRZYMAJ wciśnięte pedały hamulca i gazu do oporu (lewa noga na hamulec, prawa na gaz). Nie puszczaj. Teraz przekręć kluczyk w stacyjce, aby zapaliły się kontrolki. Patrz się na wyświetlacz. Powinien pojawić się ECN i numer błędu (4005A).
Co do zaślepek to na allegro są po parę złotych. Szukaj do swojego silnika (150KM), bo do 120KM jest inny. Nie próbuj dorabiać zaślepek, bo możesz tylko zaszkodzić. Są zrobione ze specjalnej blachy i nie przetopią się. I jeszcze jedno: nie martw się
O wszystkim jest w podwieszonych wątkach. http://forum.vectraklub.pl/index.php/87-vc-silnik/ Jak to poczytasz to wiele Ci sie wyjaśni.Piotrek413 pisze:Znajomy przez telefon też coś wspominał o klapach wirowych. A jak sprawdzić czy działają prawidłowo?
Jednie na allegro dostanę tą zaślepkę do EGR? Mogę dorobić ją samemu?
Blaszka do sprawdzania ma być z puszki od piwa
Piotrek przyczynę awarii już znalazłeś.Winna jest niesprawna cewka EGR.Jeśli po podłączeniu zasilania bolec nie wychodzi z cewki to jest ona do naprawy bądź wymiany.Przy tego typu problemach błąd typu P0400 czy P2279 nie zawsze zaraz wyskakuje.Czasami sporo napsuje użytkownikowi krwi zanim pokaże konkretny błąd.Także nie łam się tylko rękawy do góry i do wymiany lub naprawy EGR.
Tylko że ja z tymi objawami przejeździłem już ponad 2 tys. i jeszcze żadnego błędu nie mam.
Jutro wezmę do testów jakiś używany EGR i sprawdzę. Albo wcześnie zamontuję tą blaszkę.
Dzięki Panowie
Mam nadzieję że to jest to bo jak będę musiał oddać jakiemuś mechanikowi to znacznie drożej wyjdzie mnie naprawa.
Jutro wezmę do testów jakiś używany EGR i sprawdzę. Albo wcześnie zamontuję tą blaszkę.
Dzięki Panowie
Mam nadzieję że to jest to bo jak będę musiał oddać jakiemuś mechanikowi to znacznie drożej wyjdzie mnie naprawa.
Nie udało mi się dorwać dzisiaj sprawnego EGR. Wszędzie gdzie dzwoniłem nie chcieli wypożyczyć
Wpadłem na taki pomysł że może:
Wymontuję tego EGR i wcisnę ten przycisk który zamyka i otwiera. Jak będzie wciśnięty to zawór się otworzy i do 2 tys powinien ładnie ciągnąć.
Co o tym myślicie? Nie chodzi mi o to żeby jeździć na takim tylko chce domowym sposobem sprawdzić czy to na pewno on.
Ps. W intercar EGR kosztuje 770zł
Wpadłem na taki pomysł że może:
Wymontuję tego EGR i wcisnę ten przycisk który zamyka i otwiera. Jak będzie wciśnięty to zawór się otworzy i do 2 tys powinien ładnie ciągnąć.
Co o tym myślicie? Nie chodzi mi o to żeby jeździć na takim tylko chce domowym sposobem sprawdzić czy to na pewno on.
Ps. W intercar EGR kosztuje 770zł
W jaki sposób chcesz wcisnąć na stałe ten przycisk skoro jest on na sprężynie i powinien lekko się chować i wysuwać?Piotrek413 pisze:Nie udało mi się dorwać dzisiaj sprawnego EGR. Wszędzie gdzie dzwoniłem nie chcieli wypożyczyć
Wpadłem na taki pomysł że może:
Wymontuję tego EGR i wcisnę ten przycisk który zamyka i otwiera. Jak będzie wciśnięty to zawór się otworzy i do 2 tys powinien ładnie ciągnąć.
Co o tym myślicie? Nie chodzi mi o to żeby jeździć na takim tylko chce domowym sposobem sprawdzić czy to na pewno on.
Ps. W intercar EGR kosztuje 770zł
Na allegro EGR Pierburga kosztuje 400zł.
Myśle że zaczynasz wydziwiać i szukać dziury w całym. Masz zepsuty EGR. Test z blaszką to potwierdzi. Ale jeśli chcesz wyważać otwarte drzwi to Twoja sprawa.Piotrek413 pisze:Wymontuję tego EGR i wcisnę ten przycisk który zamyka i otwiera. Jak będzie wciśnięty to zawór się otworzy i do 2 tys powinien ładnie ciągnąć.
Co o tym myślicie?
Nowy EGR Pierburga do z19dt kupowałem na allegro za ok 400 zł jakiś rok temu. Teraz ceny są podobne. Myśle że do DTH będzie za jakieś 420-450 zł
Ja chce go zablokować aby nie mógł otwierać zaworu.
Jutro postaram się dorobić jakąś część.
przecież po naciśnięciu tego "guzika" otwiera się zawór. Gdy się go przytrzymuję to jest otwarty więc jak dla mnie to żaden problem dorobić jakąś blaszkę i wstawić pomiędzy EGR a cewkę tylko dla testów.
Jak na wolnych obrotach będzie jako tako przyśpieszał to lecę po nowy zawór. Przejadę z jednego garażu do drugiego więc nic się nie powinno stać ( raptem 30 m)
Jutro postaram się dorobić jakąś część.
przecież po naciśnięciu tego "guzika" otwiera się zawór. Gdy się go przytrzymuję to jest otwarty więc jak dla mnie to żaden problem dorobić jakąś blaszkę i wstawić pomiędzy EGR a cewkę tylko dla testów.
Jak na wolnych obrotach będzie jako tako przyśpieszał to lecę po nowy zawór. Przejadę z jednego garażu do drugiego więc nic się nie powinno stać ( raptem 30 m)
Piotrek ale kombinujesz.EGR bezpiecznie można sprawdzić w taki sposób jaki proponuje Zbigor.A Ty chcesz zablokować wyjście bolca z cewki...chyba tylko po to aby uszkodzić na amen cewkę.Przecież jak będziesz miał już rozkręcony EGR to możesz sprawdzić czy element z komorami domyka się i brud nie blokuje tego procesu.Cewkę również sprawdzisz naciskając kilkakrotnie energicznie "cycek" z cewki czy wychodzi za każdym razem na ok 6mm i nie blokuje się.
Wraca dynamika. Spaliny nie idą przez otwarty EGR do dolotu i silnik ciągnie od dołu jak trzeba. Oczywiście zaraz wywali błąd ale test z blaszką jest najlepszy na nieszczelny EGR.kaliope pisze:czyli jaka ma być reakcja jak na chwile całkiem zaślepimy egr'a? Po czym mamy wiedzieć czy to jest wina egra czy nie?