[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#121 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze:I ta iglica po czyszczeniu powinna wystawać ok 5-6mm z cewki.Jeśli samoczynnie nie wystaje tzn,ze się zacina.
Teraz rozumiem, co jest u mnie za problem.
Po rozłączeniu cewki od zaworu moja iglica z cewki wystaje na jakieś 2-3 mm. Nie zacina się, chodzi lekko, gdyż można ją palcem wyjąć na 5-6 mm. A z ww. uwagi Marki wynika, że po wyczyszczeniu ona powinna wystawać na te 5-6 mm, co powoduje sprężyna w środku cewki. Można ją ewentualnie wcisnąć palcem, by potem znów wróciła do ww. pozycji, co powoduje wspomniana sprężyna. Czyli u mnie w cewce pękła sprężyna lub pękła iglica.
Ktoś ma wolną cewkę :?: :lol:
Z autem nic się nie dzieje, za wyjątkiem oczywiście palącej się kontrolki i błędu P0400. Sprężyna w cewce nie wypycha iglicy, zawór jest wciąż zamknięty-nie ma przepływu spalin do kolektora.

Anony Mous

#122 Post autor: Anony Mous »

Przy najbliższej okazji zmierzę dokładnie suwmiarką ile powinna wystawać ta iglica.Pewne jest jedno...musi ona chodzić lekko a przez syf jaki się tam dostaje ulega zapieczeniu lub działa niepoprawnie.Dziś gdybym czyścił zawór posmarowałbym iglicę smarem miedziowym.

Edit:/ Radmar auto stanęło po wymianie EGR-a na nowy???

iwinok

#123 Post autor: iwinok »

tycik podłącz cewkę pod 12V,a iglica wyskoczy i będzie ok.

Anony Mous

#124 Post autor: Anony Mous »

Nie o to chodzi. Tę iglicę to ja mogę wyciągnąć palcami, ale ona powinna normalnie wystawać z korpusu cewki na 5-6 mm, co sprawia zamontowana w środku cewki sprężyna. U mnie nie wystaje, gdyż prawdopodobnie ta sprężyna jest pęknięta. Lub sama iglica. Z twojej podpowiedzi mogę wnioskować, że jednak iglica, gdyż przy wyczyszczonym zaworze i iglicy w cewce normalnie wysunąłby ją elektromagnes, po otrzymaniu sygnału do otwarcia zaworu ze sterownika.
Po zwolnieniu nacisku przez elektromagnes, wcisnęłaby iglicę z powrotem do cewki siła sprężyny zamontowanej w korpusie.
Trochę to pokrętnie napisałem, ale elektryk ze mnie kiepski i opisuję, co widzę po rozkręceniu. Drugi raz zresztą. Trzeci już mi się nie chce - wszystko wyczyszczone na błysk, wymoczone 3 dni i powinno chodzić. Zresztą jak znam siebie, to pomyliłbym plus z masą :D Rozejrzę się na nowym Pierburgiem.

aszifo

#125 Post autor: aszifo »

Eee, szkoda kasy, może lepiej spróbuj rozebrać elektromagnes, jeżeli pękła sprężynka, to pewnie jakąś dopasujesz, bo nie jest to zbyt skomplikowana konstrukcja. Możliwe jednak, że zapiekła się ta iglica i po prostu się blokuje, porządne czyszczenie i po kłopocie. Jeżeli coś popsujesz, to wtedy kupisz nowy :lol: W naszych warunkach i przy naszym paliwie te EGR-y i tak będą się zamulać, raczej nie ma znaczenia czy założysz stary wyczyszczony i sprawny, czy też nowy.

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#126 Post autor: radmar1702 »

Marki pisze:Radmar auto stanęło po wymianie EGR-a na nowy???



Tak po wymianie

lordwoj
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 12 paź 2010, 12:03
Lokalizacja: KRAKÓW
Model:

#127 Post autor: lordwoj »

Kto lub gdzie w krakowie wyczyści mi zawór EGR ?? ( błąd 04005A ) Prosze o jakieś namiary albo ktoś jest chetny do pomocy koledze :| .Wiem że mógłbym sam ale niemam warunków do tego a jest zima i rece marzną na polku.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#128 Post autor: Lorry »

No ja nie pomogę bo też warunków nie mam... Ale jak idzie o serwis to zapytaj w JaroCar na Stoczniowców ;) Szpece łod łopli :)

Anony Mous

#129 Post autor: Anony Mous »

jak się pojawia problem z egr (p0405), to rozumiem, że poza pewnymi objawami ze strony silnika, palą się ..ale chyba nie muszą kontrolki, tylko które? ikona silnika czy auto z kluczykiem? Czy obydwie?

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#130 Post autor: stapaw »

kaliope pisze:jak się pojawia problem z egr (p0405), to rozumiem, że poza pewnymi objawami ze strony silnika, palą się ..ale chyba nie muszą kontrolki, tylko które? ikona silnika czy auto z kluczykiem? Czy obydwie?
Witam.Ja jak miałem problemy z EGR,to sporadycznie zaświecał się żółty silniczek(układ kontroli emisji spalin).Gasło po przegonieniu zochy.Pozdrawiam

Anony Mous

#131 Post autor: Anony Mous »

stapaw pisze:Gasło po przegonieniu zochy
Ale to chyba nie jest ostateczne rozwiązanie problemu - w końcu ten EGR się zabrudzi tak że nie ruszy i nie uniknie się czyszczenia czy wymiany :>

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#132 Post autor: stapaw »

cruyf pisze:
stapaw pisze:Gasło po przegonieniu zochy
Ale to chyba nie jest ostateczne rozwiązanie problemu - w końcu ten EGR się zabrudzi tak że nie ruszy i nie uniknie się czyszczenia czy wymiany :>
Oczywiście że nie.EGR został zaraz wymieniony na nowy.Zocha była tak mułowata na wolnych obrotach,że ciężko było jeździć.

Anony Mous

#133 Post autor: Anony Mous »

U mnie zawór EGR objawił się błędem P2279 + zaświeceniem "check engine".
Po wyczyszczeniu i skasowaniu błędów na razie spokój, ale nowy EGR leży i czeka na wymianę.

Czy sam błąd P2279 wskazuje na czysto mechaniczne niedomaganie zaworu - niedomykanie się. A P0400 na problem z elektrozaworem, jego zacinanie?

Remi

#134 Post autor: Remi »

WItam

(z gory przepraszam za pisownie ale nie mam zainstalowanej polskiej czcionki)

Kilka tygodni temu wyczyscilem EGR i poprawa jest znaczaca w jezdzie. Mimo ze kilka krotnie wykasowalem bledy Opcomem to caly czas wyswietla blad:
"P0400 – exhaust gas re circulation flow insufficient detected (5A) – not present"
Nie ma zadnego pogorszenia w jezdzie mimo ze caly czas wyskakuje ten blad, zakladam wiec ze, ktorys z czujnikow jest zabrudzony lub uszkodzony.
Mozecie mnie pokierowac gdzie szukac problemu, bylbym wdzieczny.

Pozdrowka

Anony Mous

#135 Post autor: Anony Mous »

O ile błąd P0400 związany jest typowo z nieprawidłowo działającym zaworem EGR to błąd P2279(nieszczelność w układzie dolotu) może świadczyć również o np uszkodzonym IC,pękniętym przewodzie gumowym od IC do przepustnicy lub właśnie o nieprawidłowym działaniu EGR.

Remi, póki auto spisuje się ok to jeździj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”