[B] Szarpanie silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#136 Post autor: Ostap »

Udało mi się wymienić czujnik ciśnienia doładowania bo ostatnio przy podmiance od Rafała wydawało mi się, że pod koniec jazdy jest lepiej. Jeździłem chwilę i nie było różnicy, gdy już zbliżałem się do parkingu auto jakby się unormowało. Czujnik oddałem i kupiłem używkę z gwarancją w wawie.

Oryginalnie miałem 0281002437 gdy się zepsuł to kupiłem 0281002845 bo podobno są takie same.

Teraz kupiłem 0281002437 i dziś trochę jeździłem, efekt szarpania praktycznie nie występuje ;) może trzeba dłużej pojeździć, nie wiem. Zobaczymy.

Mało jeżdżę i na krótkich odcinkach jakoś tego szarpnięcia już chyba nie ma wcale, rzadko zdarza się ale jest o 10x mniejsze niż z tym 0281002845 czujnikiem.

W czwartek jadę w dłuższą trasę i zobaczymy co to będzie ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
mirek2602
Przeglądacz
Posty: 83
Rejestracja: 14 paź 2014, 22:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 120Km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#137 Post autor: mirek2602 »

Ile cię kosztował ten czujnik możesz podpowiedzieć?

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#138 Post autor: Ostap »

Kupiłem używkę za 60zl, odbiór osobisty i kupon z alledrogo i wyszedł mi 40zl.

Wczoraj jechałem trasę i wszystko było ok. Nareszcie ok ;)
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

ArasNet
Posty: 1
Rejestracja: 28 sie 2018, 07:02
Imię: Arek
Auto: Zafira B 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#139 Post autor: ArasNet »

Witam.
Mam na imię Arek i posiadam od ok 2 miesięcy Zafirę 1.9 150 km 2008 145 000 km (potwierdzone w ASO) Proszę o pomoc w diagnostyce auta ponieważ od prawie początku borykam się z jedną usterką i nie mogę nic z tym zrobić.
Auto delikatnie szarpie (przyspiesza i odcina z przerwani na ułamki sekundy) między 2-3 tyś obr. przy pełnym obciążeniu. Najbardziej słychać to po pracy silnika jakby turbo na ułamki sekundy włączało się i wyłączało. Najlepsze jest to że to nie zawsze występuje na 10 prób czyli od 2 tyś na trzecim biegu do 4 tyś tylko 3 przypadki szarpie. Auto ma moc zbiera się ok chociaż mam wrażenie że czasem idzie lepiej czasem gorzej. Żadnych błędów.!!!
W samochodzie zrobiłem:
1. Wymiana turbo cały nowy rdzeń ( Melett ) + planowany kolektor + geometria czyszczona
(stara turbina tylko gwizdała na zimnym nie ciekła, wirnik , geometria ok). Przy okazji cały dolot sprawdzony intercooler szczelny, katalizator w porządku drożny bez najmniejszych uszkodzeń (metalowy)
2. Wszystkie możliwe filtry + płyny + rozrząd.
3. Wyciągnięty bak sprawdzona pompka - wyczyszczona chociaż wszystko czyste.
4. Zaślepiony EGR + Wylogowany (stan cały czas 100% - opcom)
5. Wyczyszczona przepustnica (była czyściutka brak oleju)
6. Wymiana kolektora (bez klap + wylogowane)
7. Dpf - wypala się do 8% różnica ciśnień -2 kpa Podczas jazdy 3500 obr. gaz w podłodze max -17 kpa
8. Podmiana czujnika ciśnienia doładowania (2 nowe sztuki Bosch bez zmian)
9. Podciśnienie na pompie vacum 0,8 bar po zgaszeniu trzyma. Zawór sterowania turbo podmieniony na nowy (nic). Jedno ale za zaworem podciśnienie (do gruszki) spada po zgaszeniu auta ale może tak ma być.
10. Gruszka sprawdzona szczelna trzyma sztangę w pozycji ustalonej (podciśnienie ze strzykawki) zrobiłem test podłączając vacum wzdłuż przewodu gruszki podczas jazdy. Zegar w załączniku.

11. Zrobiony log dynamiczny - Proszę o ocenę.
LINK: https://www119.zippyshare.com/v/VRHLBHa2/file.html
w pewnym momencie podczas przyspieszania gaz 100% powietrze obliczane spada po czym znów wzrasta (czy to normalne).

Gdym nie chciał gwałtownie przyspieszyć problemu nie ma auto jeździ normalnie utrzymuje prędkość obroty skała. (nie falują)
Załączniki
wykres.jpg
zegar.jpg
Ostatnio zmieniony 11 lis 2018, 09:16 przez ArasNet, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#140 Post autor: Ostap »

U mnie szarpanie bardzo delikatne pojawiło się ponownie. Odkąd leję do ropy archoil zero problemów. Szarpanie już nie wraca.
Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

adamus0000
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 06 mar 2017, 17:50
Imię: Adam
Lokalizacja: Polska
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#141 Post autor: adamus0000 »

Witam Klubowicze.

Może ktoś z Was mi pomoże, bo mam duży problem ze swoją Zafira B 1.8 benzyna 2010r.

Czasami i to w różnych odstępach czasowych np. ostatnio dopiero po przejechaniu 3000km znowu się zaczęło tak dziać ( w filmiku widać ) .
Elektryk jakiś czas temu wymienił mi wiązki przy silniku, bo były przetarte i po tej operacji było OK przez miesiąc, a dodam że wcześniej miałem błędy np.poziomu oleju.

Były przejrzane wszystkie inne wiązki i teraz to chyba tylko komputer główny, ale może ktoś wie więcej na ten temat, bo to już chyba ostateczność.

Czy komputer może dawać takie objawy, czy jednak może gdzieś na wiązce szukać ?

Obejrzyjcie filmiki.
Na jednym na postoju gazuje, a na drugim jadę.
Zmienia się z przerywania na brak mocy i wtedy maksymalnie krecę go do 3500 tys.

https://youtu.be/vTNqMqKUbDE


https://youtu.be/QctGYe1b_-o






Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.


Poprawione :lis:
:zolta:
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 21:54 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#142 Post autor: Tazz »

Dziwne ale objawy wskazuja na czujnik polozenia walu/walka rozrządu, ewentualnie akumulator. Bledy jakies są?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

adamus0000
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 06 mar 2017, 17:50
Imię: Adam
Lokalizacja: Polska
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#143 Post autor: adamus0000 »

Błąd wałka ale był wymieniony.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#144 Post autor: KAMUI »

Ostap pisze: 19 cze 2018, 06:01 Udało mi się wymienić czujnik ciśnienia doładowania bo ostatnio przy podmiance od Rafała wydawało mi się, że pod koniec jazdy jest lepiej. Jeździłem chwilę i nie było różnicy, gdy już zbliżałem się do parkingu auto jakby się unormowało. Czujnik oddałem i kupiłem używkę z gwarancją w wawie.

Oryginalnie miałem 0281002437 gdy się zepsuł to kupiłem 0281002845 bo podobno są takie same.

Teraz kupiłem 0281002437 i dziś trochę jeździłem, efekt szarpania praktycznie nie występuje ;) może trzeba dłużej pojeździć, nie wiem. Zobaczymy.

Mało jeżdżę i na krótkich odcinkach jakoś tego szarpnięcia już chyba nie ma wcale, rzadko zdarza się ale jest o 10x mniejsze niż z tym 0281002845 czujnikiem.

W czwartek jadę w dłuższą trasę i zobaczymy co to będzie ;)
Ten czujnik 0281002437 jest dedykowany wg katalogów do Z19DT 100 i 120 KM natomiast 0281002845 do Z19DTH 150 KM. Choć wizualnie sa takie same.

Czarny19871
Posty: 4
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:17
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Bytom
Auto: Zafira b 1.9cdti
Model: Zb
Oznaczenie silnika: Z19dth

#145 Post autor: Czarny19871 »

Witam mam problem z silnikiem 1.9 CDTI 150 koni . Czasami silnik nie równo chodzi na wolnych obrotach i szarpie nim . Podczas jazdy auto jest słabsze i kopci . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika . Może ktoś miał podobnie ?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#146 Post autor: Tazz »

Czarny19871 pisze: 15 maja 2020, 09:22 Witam mam problem z silnikiem 1.9 CDTI 150 koni . Czasami silnik nie równo chodzi na wolnych obrotach i szarpie nim . Podczas jazdy auto jest słabsze i kopci . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika . Może ktoś miał podobnie ?
Poczytaj w tym temacie
Sprawdzałeś czy są jakieś błędy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

atb666
Posty: 1
Rejestracja: 15 maja 2024, 16:57
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#147 Post autor: atb666 »

Anony Mous pisze: 11 lut 2010, 21:02 Chris ma chyba na myśli przewód od IC do przepustnicy. Jeśli ten przewód jest pęknięty (nieszczelny) to wyskakuje błąd P2279(nieszczelność w układzie dolotowym)...co może również świadczyć o "zaciętym, niedomkniętym" zaworze EGR lub co gorsze nieszczelnym IC.

Przewód zaznaczony żółtym pięknym jajkiem ;)

Obrazek

MOGĘ PROSIĆ O ZDJĘCIE? TE NIE CHCE SIĘ ZAŁADOWAĆ.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2024, 17:09 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”