Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Mam na stole w garażu wyjęty stary EGR a nowy już zamontowany. Zamierzam przeprowadzić operację chirurgiczną na cewce tego starego EGR . Czy sprawdzając akumulatorem tą cewkę ma znaczenie w którym miejscu podłączę + i - Jak rozpoznać gdzie dany przewód podłączyć. Szkoda by było po tej operacji na sam koniec wszystko zepsuć.Marki pisze:To podłącz 12V i zobacz czy cycek wychodzi na ok 6mm.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Ponownie zadaje to same pytanie "Mam na stole w garażu wyjęty stary EGR a nowy już zamontowany. Zamierzam przeprowadzić operację chirurgiczną na cewce tego starego EGR (czyli rozwiercić , wybić trzpień, wyczyścić i zmontować). Czy sprawdzając akumulatorem tą cewkę ma znaczenie w którym miejscu podłączę + i - Jak rozpoznać gdzie dany przewód podłączyć. Szkoda by było po tej operacji na sam koniec wszystko zepsuć."Jacek_Do pisze:Jeśli po podpięciu do akumulatora nnic się nie dzieje, to raczej cewka będzie..
Czy naprawdę nikt z kolegów nie potrafi mi odpowiedzieć na to pytanie ? Może dla niektórych jest to oczywiste, ale ja naprawdę mam wątpliwości i jestem ostrożny w tej elektryce i elektronice.
Wydaje mi sie że + jest na wtyku nr 1 Sprawdzałem to już dość dawno i niezbyt dokładnie pamiętam. Powinna być na wtyczce albo EGR cyfra 1 to znajdziesz. Mówił mi to elektryk ale dodał też że nie wolno za długo trzymać pod napięciem bo cewka jest sterowana jakoś prostokątnym prądem cy cuś i może sie łatwo spalić. A najlepiej poczekaj na kogoś bardziej ogarniętego bo dla mnie te prostokątne prądy to kwadratura koła
P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction - Czyli błąd w obwodzie świec żarowychPiotrek413 pisze:No i znowu coś nie halo. Jadę sobie spokojnie (z tym starym EGR) a tu bach kontrolka serwisowa i błąd 227911. Z tego co wyczytałem dotyczy to nieszczelności
[ Dodano: Sob Kwi 16, 2011 15:41 ]
Po założeniu listwy mam jeszcze jeden błąd. 038004 - co on może oznaczać?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P1109 - Secondary Port Throttle System
P1109 - Wadliwe działanie nastawiennika komory wirowej
a te są dedykowane dla Engine Codes Z19DT Z19DTJ Z19DTH
P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033
P1109 - Wadliwe działanie nastawiennika komory wirowej
a te są dedykowane dla Engine Codes Z19DT Z19DTJ Z19DTH
P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033