Dziwne szarpniecia przy ruszaniu.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
pacraf

#16 Post autor: pacraf »

wymieniając cewkę, wymieniłem też świece i są to świece LPG.

a co do złożenia z dwóch jednej?

ilościowo patrząc to po złożeniu z dwóch padniętych jednej, miałbym jeszcze dwie cewki w zapasie...

[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 12:54 ]
No i udało się.
Po kilku godzinach prac artystyczno-technicznych (kątówka, tokarka, lutownica) złożyłem z 2 padniętych jedną działającą i jeszcze mam dwie cewki w zapasie...

Zobaczymy jak długo to pochodzi... ;/

narazie satysfakcja jest :) pozdro 4all

martinovicz

#17 Post autor: martinovicz »

Pacraf,
reasumując co było przyczyną dławienia się na benzynie zaraz po odpaleniu?
ja zaczynam w swoim dokładnie to samo obserwować. mam 90tys km i na gazie na razie 1,3tkm - wiec swiezak na lpg.
wymienić swiece i przejrzeć cewki?
pozdr
Marcin

pacraf

#18 Post autor: pacraf »

Ja się tak już do tego przyzwyczaiłem że nawet nie wiem czy po tej wymianie (wymiana jak wymiana...) teraz mam ten problem jeszcze, czy też już nie (autkiem jeździ żonka w zasadzie...)

ale przez weekend zbadam temat dokładnie i napiszę czy cewka coś wnosi do tego problemu porannego "czkania".

dla porównania mam 130tkm , a lpg ma już 50 tkm.

a masz lubryfikację?

martinovicz

#19 Post autor: martinovicz »

zakupilem w miedzyczasie ElMa od Viakena, zczytałem błędy
Silnik (ECU)
UNKNOWN/UNSUPPORTED
ISO Code: 76 07 01 85 58
Errors found:
P0170 -

czy to moze byc przyczyna moich problemów?
pytałeś o lubryfikacje: tak mam Lubre - chlopcy z Kliniki Gazu (wał miedzyszynski WAWA) nie chcieli zalozyc gazu bez lubry do tego motoru. autko ma 91tys km z czego 2tys na gazie.
pozdrawiam Marcin

pacraf

#20 Post autor: pacraf »

Marcin,

Dobrze że masz lubryfikację. Ja też mam od początku i mam nadzieję że silnik pożyje jeszcze.

Pojeździem zafirką przez weekend i rano nie ma tego szarpania.
Ale jest teraz cieplutko nawet w nocy... nie wiem czy to wróci czy tez rzeczywiście jest OK.

Co do twojego błędu to wg doktora google (pewnie szukałeś też) jest to "błąd worek" czyli niejednoznaczny.
piszą że przepływka, że regulacja LPG, lewe powietrze, cisnienie paliwa...

Napisz jak coś wydumasz...

[ Dodano: Czw Wrz 05, 2013 15:18 ]
Marcinie - wymiana cewki definitywnie poprawiła sytuację z szarpnięciami. Rano autko zapala i ładnie startuje. pozdro!

martinovicz

#21 Post autor: martinovicz »

wymieniona cewka, przepływka podmieniona, swiece juz ze 2 razy zmieniane, plecionka nowa wspawana i nic.
sonda lambda za katem wymieniona na nowy oryginal i nic.
tylna sonda przeniesiona w miejsce pierwszej i nic.

jedyne do czego sie moge doczepić to temperatura katalizatora podczas uruchamiania silnika - nawet po krotkim postoju to -33st celsjusza.
Skoro sondy obie wymienione / podmienione i nowe tak samo dzialają jak stara - to juz nie mam pojecia co boli moj motor. Czy jest jakis czujnik temperatury katalizatora w moim XER?
pozdr
Marcin

pacraf

#22 Post autor: pacraf »

Hej,

no to sporo zainwestowałeś...
ciekawe co to będzie w końcu

trop tej temperatury jest ciekawy.

napisz koniecznie cokolwiek wydumasz... łączę się w żalu...

****edit

poszedłem z opcomem do zafirki bo mnie zaintrygowales tymi -33 stopniami i niestety nie wiem gdzie to odczytać. Nie widze tego parametru w żadnym z zestawów parametrów...
Ostatnio zmieniony 18 paź 2013, 20:49 przez pacraf, łącznie zmieniany 1 raz.

martinovicz

#23 Post autor: martinovicz »

witam,
cytuję użytkownika DarekPP, wypowiedz dotyczy silnika z18xer

http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ge__st__60

"..W trakcie użytkowania moze pojawić się problem wcześniej opisany - brak mocy na zimnym silniku, jak ruszymy od razu to się dławi i skacze, po ok 20sekundach jest ok.
Rozwiązanie: Jechać do gazownika i ustawić mapy wtrysku.

U mnie przy okazji wymienili wstryskiwacze gazowe. Na zimnym silniku odpalany samochód jest na benzynie i tak mi tłumaczyli że zła mapa gazu wpływa na mapę benzyny. Można tą usterkę wyeliminować jeżdżąc przez klikaset km na benzynie ale później zły gaz ponownie przestawi wtrysk benzyny..."

pacraf

#24 Post autor: pacraf »

hmm no to ciekawe.

popatrzylem u mnie opcomem i aktualnie ECU jest w trybie "econo"

Ciekawe czy opcomem można ustawić mapy wtrysków... ale u mnie teraz jest ok wiec lepiej nie grzebać... ale pogoogluje.


*****edit

krótkie googleowanie i widze ze opcom nie pomoże.

ale piszą ze reset kompa i adaptacja poprzez :
odpiac aku
poczekać z godzine aż na 100% straci pamięć ustawień
adaptacja poprzez załączenie silnika i pozozstawienie tak dlugo az załączy sie wiatrak chlodzenia.
ale trzeba przelaczyć gaz tak aby nie włączył sie podczas tego zabiegu (czyli na Pb)


sprobuj - brzmi niegrożnie...


edit2

tak czytam twojego posta jeszcze raz i chyba ty juz byles u gaziarzy i masz juz ten zabieg zrobiony.

czyli po problemie?
jak to resetowali, techem? czy odpiecie aku?

martinovicz

#25 Post autor: martinovicz »

hej do gaziarzy jeszcze nie dojechałem.
to wszystko na razie co ustaliłem, to ustaliłem z mechanikami od PB (oni na razie wykluczają gaz) i wszystko ustawiamy na PB.
wyglada to tak, że drugi dzien jazy na PB i jest lepiej niż bylo na LPG (mając n uwadze to ze auto jeżdżąc na LPG i tak zawsze zapalało na PB). walczymy dalej , jak coś ustale to dam znac. trop jest.
Moze skończy sie tym, że trzeba bedzie wgrać nowy soft do mojej furki
pozdrawiam Marcin

pacraf

#26 Post autor: pacraf »

no to powodzenia.

tak czytając te posty o odpinaniu aku i że wtedy się adaptacja "sama " robi, to może to dlatego mi minęło "samo" to szarpani... Ja zawsze jak coś grzebie przy jakichkolwiek kablach - odpinam minusową klemę - tak z przyzwyczajenia... więc być może niechcący tak szarpanie u mnie się skończyło.

Ale i tak mi się to nie do końca chce wierzyć , bo to szarpanie było nie po każdym rozruchu, ale po długim postoju. praktycznie można powiedzieć że tylko po nocy.
gdyby to było tak że komputer startuje ze złej mapy - po czym po krótkim czasie sie sam "jorgnie" ze obroty nie trzymają , to chyba robiłby tak zawsze, nawet po powiedzmy godzince od ostatniej jazdy.... (czy nawet po 5 minutach, ale tedy motor cieplutki - to faktycznie inaczej może być)...


ale i tak daj znać koniecznie - czuję że mi też temat wróci prędzej czy później ... ;/

piotr26

#27 Post autor: piotr26 »

Witam, mam identyczny problem z moją zafirą co wy
czy komuś udało się rozwiązać problem (sposobami z powyższych postów) z tym szarpaniem silnika

martinovicz

#28 Post autor: martinovicz »

witam,
serwis ASO wgrał mi na nowo soft fabryczny. Jeździłem przez kilka dni tylko na benzynie. Na benzynie było idealnie po porannym uruchomieniu (jednak ostatnio mieliśmy najmniej +10 z rana, poczekam na chłodniejsze poranki), Wydaje się ,że problem rozwiązany a na benzynie nie widzi mi sie jezdzić do zimy, wiec pojechałem do gaziarzy. Gaziarze wiedząc o moich problemach- nie wykluczali tego, iż wcześniej ustawione parametry map gazu dla mojego XERa mogły przeszkadzać mu w porannym zapalaniu, ponieważ jazda na bogatej mieszance gazu dawała sygnał do kompa ze jest bogato i mogło to przekłamywać ECU rano przy porannym uruchomieniu i ten obcinał wysokie wartości.
Na razie jestem w fazie testów- mam ustawioną nieco uboższą mieszankę gazu i czekam na temperatury poranne 0 i poniżej. Dotychczas można powiedzieć że problem nie istnieje.
wiec radze tez pogadać z gaziarzami.
pozdrawiam
Marcin

piotr26

#29 Post autor: piotr26 »

więc wygląda na to że i mnie także czeka taki zabieg,
możesz powiedzieć jak długo trwa taki zabieg w serwisie i najważniejsze jaka jest jego cena

martinovicz

#30 Post autor: martinovicz »

Ja jezdzę z18xer-em zamontowanym w Fiacie Croma:) wiec jeśli chodzi o ASO to niewiele pomogę. Bo robiłem go w Fiacie/Alfa. Za cały zabieg resetowania softu zapłaciłem 100zł.
Ten reset nie był jednak konieczny, zrobiłem to aby sam sprawdzić, czy ustawienia fabryczne na PB były poprawne- w moim aucie.
Tobie radze udać sie od razu do gazownika, niech zapozna sie z tym, ze autko zle pali z rana i że to jest wina map gazu, które Twój komputer sobie zapamiętuje.
Jak gazownik stwierdzi, ze masz zbyt bogato na gazie to sam sie połapie. Pamiętaj ze za ubogo tez nie moze być, ponieważ nasze XER-y mają słabsze gniazda zaworowe niz XE i mają manualna regulację luzu zaworowego a to wszystko cierpi bardziej przy ubogiej mieszance.
Daj znak co wyszło.
pozdrawiam Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”