Podziękował. Jutro się zabieram do roboty.ryba1 pisze:Trzeba wyjąć.dany1107 pisze:Witam. Jeśli mogę to się podepne, czy aby wymontowanie wirnik z turbawki trzeba ją cała wymontować razem z kolektorem czy da radę jakoś bez demontażu kolektora?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zafira B OPC - Z20LEH - Problem z silnikiem
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Nie koniecznie, bo możesz odkręcić wszystkie przewody dochodzące i odchodzące od turbo, aktuator i odkręcić CHRĘ od gorącej strony i wyjąć razem z zimną. Trzyma się na 3 albo 4 śrubkach z takimi prawie trójkątnymi blaszkami, ale nie wiem czy nie prościej będzie wyjąć kolektor bo dostęp do tych śrubek od tyłu może być uciążliwy
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Ogólnie to dziś spryskałem wszystkie śruby wd40 więc mam nadzieję że wszystko jutro puści. Myślę że jednak łatwiej będzie wybebeszyć wszystko razem z kolektorem, i jeśli się nie mylę to i olej i płyn chłodniczy muszę spuścił?Sumik pisze:Nie koniecznie, bo możesz odkręcić wszystkie przewody dochodzące i odchodzące od turbo, aktuator i odkręcić CHRĘ od gorącej strony i wyjąć razem z zimną. Trzyma się na 3 albo 4 śrubkach z takimi prawie trójkątnymi blaszkami, ale nie wiem czy nie prościej będzie wyjąć kolektor bo dostęp do tych śrubek od tyłu może być uciążliwy
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
powodzenia z wykręceniem w taki sposób.Sumik pisze: odkręcić CHRĘ od gorącej strony i wyjąć razem z zimną
raczej będzie już nie wspomnę że rozebrać gorącą stron e to dramatSumik pisze:ale nie wiem czy nie prościej będzie wyjąć kolektor bo dostęp do tych śrubek od tyłu może być uciążliwy
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
W turbo śruby nie są mocno podokrecane wiec powinno pójść gładko.plynu i oleju nie trzeba spuszczać jak wspomniał @Wojtidany1107 pisze:Ogólnie to dziś spryskałem wszystkie śruby wd40 więc mam nadzieję że wszystko jutro puści. Myślę że jednak łatwiej będzie wybebeszyć wszystko razem z kolektorem, i jeśli się nie mylę to i olej i płyn chłodniczy muszę spuścił?Sumik pisze:Nie koniecznie, bo możesz odkręcić wszystkie przewody dochodzące i odchodzące od turbo, aktuator i odkręcić CHRĘ od gorącej strony i wyjąć razem z zimną. Trzyma się na 3 albo 4 śrubkach z takimi prawie trójkątnymi blaszkami, ale nie wiem czy nie prościej będzie wyjąć kolektor bo dostęp do tych śrubek od tyłu może być uciążliwy
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Witam szanownych kolegów, proszę pomoc bo sam już wymiękam. Od pewnego czasu mam problem ze swoją zośką pochłania sporo oleju, na biegu jałowym np. stojąc na światłach po dodaniu gazu puszcza chmurę niebieskiego dymu, dodatkowo turbinka zaczeła gwizdać, oraz głośno pracuje jakby przedmuchy z wydechu zwłaszcza na ssaniu po uruchomieniu zimnego silnika. Po zdjęciu osłony turbo okazało się że pęknięty jest kolektor wydechowy na połączeniu kanałów wylotowych 3 i 4 cylindra. Turbinka oczywiście do wymiany, decyzja zapadła iż kupuję nową gdyż w używkę nie zainwestuję ze względu na brak gwarancji jak długo to popracuje. No i tu zaczynają się schody po obdzwonieniu kilku sklepów zajmujących się sprzedażą turbosprężarek podobno nowych okazuje się że nie jest to taka łatwa sprawa, bo w sklepach widnieje jako dostępna czas wysyłki 24h ale jak składam ofertę to okazuje się iż właśnie w cudowny sposób została sprzedana i nie jest dostępna, pytam k...wa co jest grane tyle zafir i astr opc jeździ w kraju i tak często zdychają że ludzie kupują nowe za prawie trzy kafle, raczej w to nie uwierzę, sam bym swoją regenerował jeśli by się do tego nadawała a nie kupował nową. Ale niestety jest inaczej i nie chcę kupować używki w wątpliwym stanie. Swoją drogą przebiegłość polskich niby sklepów jest porażająca handlują czymś czego nie posiadają. Choć są niektórzy tak pomocni że nawet oferowali abym zrobił im przelew na kwotę wartości turbosprężarki a oni ją ściągną i mi wyślą, pomyślałem i mówię ok, jak ją ściągniecie i wyślecie za pobraniem w kwocie umówionej to na pewno ją odbiorę ale kasy wam nie przeleje bez żadnych gwarancji że turbo dostanę, oraz kiedy ono w ogóle dojdzie, przy takim podejściu to na bank kasa w błoto pójdzie a turbo nie będzie. Z serwisami zajmującymi się naprawą turbosprężarek
jest podobnie obdzwoniłem z piętnaście, wszyscy wiedzą że często w benzynie pękają i to ogólny problem ale żaden nie posiada ani części zamiennych ani zregenerowanych sprawnych turbin czyli te wszystkie wymiany z allegro z kaucją to też ściema, trzeba im wysłać swoją oni ją naprawią i odeślą, oczywiście nie w moim wypadku. Lipa też z tym że BorgWarner posiada fabrykę w Rzeszowie ale żadnego sklepu gdzie można by prosto od producenta kupić. W aso pewnie bym kupił ale cena przebijała by na pewno z pięć tysiaków a tego mój budżet już nie wytrzyma.
Pomóżcie czy ktoś z was kupował nową, jeśli tak to jakieś namiary na godny zaufania sklep, czy ktoś ma podobne doświadczenia kto mógłby się podzielić jak sprawnie kupić nowe turbo.
jest podobnie obdzwoniłem z piętnaście, wszyscy wiedzą że często w benzynie pękają i to ogólny problem ale żaden nie posiada ani części zamiennych ani zregenerowanych sprawnych turbin czyli te wszystkie wymiany z allegro z kaucją to też ściema, trzeba im wysłać swoją oni ją naprawią i odeślą, oczywiście nie w moim wypadku. Lipa też z tym że BorgWarner posiada fabrykę w Rzeszowie ale żadnego sklepu gdzie można by prosto od producenta kupić. W aso pewnie bym kupił ale cena przebijała by na pewno z pięć tysiaków a tego mój budżet już nie wytrzyma.
Pomóżcie czy ktoś z was kupował nową, jeśli tak to jakieś namiary na godny zaufania sklep, czy ktoś ma podobne doświadczenia kto mógłby się podzielić jak sprawnie kupić nowe turbo.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 08:54 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Uszczelniacze robiłem w zeszłym roku bo też je podejrzewałem problem na chwile ustąpił a po jakimś czasie powrócił. A co do tej metody bez zdejmowania głowicy to mnie też się udało, nawet nie trzeba tak mocno dmuchać kompresorem i bic po 10bar mi wystarczył zwykły orginalny kompresorek który znajduje się w bagażniku plus przejściówka zamiast świecy, wystarczy z 1,5-2 bary aby zawór utrzymać w górze i spokojnie da radę to zrobić.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 10:25 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender: