Sprzęgło dziwna sprawa?
Co do tego czy pasuje od innego auta możesz sobie sprawdzić na stronie producenta http://toc.luk-as.de/goldens pisze:no niestety ja już jestem po diagnozie. dwumasa. mam pytanie czy od jakiegoś innego modelu pasuje koło dwumasowe do ZB 1,9 CDTI 120km. Jeśli tak to o jak jakiego?
no to sie dolacze do tematu, bo chyba niedlugo dolacze do grona posiadaczy nowego sprzegla badz dwumasy (badz kompletu)
troche poczytalem na forum, ale wciaz jestem w kropce co sie u mnie dzieje...
rano, gdy silnik zimny, zaraz po odpaleniu, gdy wycisne sprzeglo slychac dzwieki, jakby furkotanie, czy stukanie. po chwili, gdy auto sie zagrzeje to ustaje. oczywiscie, gdy auto na luzie to nie slychac dzwieku, nawet jak zimne.
zadne drgania na sprzegle, zadne drgania na polsprzegle. po prostu: wyciskam sprzeglo - chrobotanie, puszczam sprzeglo (czyli luz) - chrobotanie ustaje...
dzwiek podobny do tego jakby sie pasek wielorowkowy sie urwal i obijal sie o silnik (takie objawy mialem w mondeo )
przy gaszeniu nie stuka, nie szarpie.
czyli, jesli dobrze kumam, to raczej nie wysprzeglik, i chyba nie dwumasa - czyli by wychodzilo ze sprzeglo. dobrze mysle?
a tak przy okazji - ile zajmuje wymiana, i gdzie w krakowie badz okolicy mozna to zrobic, i za jaka cene? ostatnie teksty na forum sa sprzed chyba ponad pol roku...
troche poczytalem na forum, ale wciaz jestem w kropce co sie u mnie dzieje...
rano, gdy silnik zimny, zaraz po odpaleniu, gdy wycisne sprzeglo slychac dzwieki, jakby furkotanie, czy stukanie. po chwili, gdy auto sie zagrzeje to ustaje. oczywiscie, gdy auto na luzie to nie slychac dzwieku, nawet jak zimne.
zadne drgania na sprzegle, zadne drgania na polsprzegle. po prostu: wyciskam sprzeglo - chrobotanie, puszczam sprzeglo (czyli luz) - chrobotanie ustaje...
dzwiek podobny do tego jakby sie pasek wielorowkowy sie urwal i obijal sie o silnik (takie objawy mialem w mondeo )
przy gaszeniu nie stuka, nie szarpie.
czyli, jesli dobrze kumam, to raczej nie wysprzeglik, i chyba nie dwumasa - czyli by wychodzilo ze sprzeglo. dobrze mysle?
a tak przy okazji - ile zajmuje wymiana, i gdzie w krakowie badz okolicy mozna to zrobic, i za jaka cene? ostatnie teksty na forum sa sprzed chyba ponad pol roku...
Miałem taki ......."Meksyk" , ale długotrwałe śledztwo wykazało zagadnienie trywialne tzn. rezonans pokrywy silnika (plastykowej). Rozbiły się dwie tulejki mosiężne na gumkach mocujące pokrywę. Dałem dwa kawałki grubej gumy i spoko. Zestaw naprawczy wystarcza podobno na 10 tys. km ...
Jest akcja naprawcza (kostenlose) w ASO poprawiają ocierające się chłodnicę i parownik klimy, co może dawać podobny akustycznie efekt. Podczas przeglądu zrobili mi to, i jak twierdzą wszystkie obcierają się, aż powstanie nieszczelność ....masakra!
Jest akcja naprawcza (kostenlose) w ASO poprawiają ocierające się chłodnicę i parownik klimy, co może dawać podobny akustycznie efekt. Podczas przeglądu zrobili mi to, i jak twierdzą wszystkie obcierają się, aż powstanie nieszczelność ....masakra!
goldens pisze:jeszcze trochę podrąże ten temat, ponieważ zauważyłem dziwna zależność. Mianowicie, przy wciśniętym sprzęgle skręcając koła do oporu w lewo stukanie jakby ustaje, natomiast skręcając w prawo stuka bardzo mocno. Jak myślicie ma to jakieś znaczenie, że może to nie dwumasa?
Jeżeli jest tak jak piszesz, to sprawdź prawą półoś, w miejscu łączenia z wałkiem w okolicy podpory. Może tam być luz, co powoduje drgania i słychać takie chrobotanie, które ustaje przy naciskaniu lub puszczaniu sprzęgła, oraz przy skręcaniu kół na postoju. Bardzo możliwe, że pomoże przesmarowanie miejsca łączenia półosi z przegubem.
- rozwalony wysprzęglik to chrobotanie przy pedale sprzęgła wciśniętym do połowy (pedał wciśnięty i wyciśnięty - cisza).kicaj pisze: to raczej nie wysprzeglik
Do tego dołączyła dwumasa - sporadyczne stuki na zimnym silniku lub przy próbie ostrzejszego ruszenia spod świateł.
Z tego co mówił mechanik to jeśli nic wcześniej nie było kombinowane to wymienia komplet. Poza kosztem robocizny rzecz jasna, za wymianą kompletu przemawia to, że przy normalnej eksploatacji wszystkie te trzy elementy zużywają się w miarę równomiernie.
Komplet Sachsa do 1.9 DTH - 2500-2600 pln, robota 500-700 pln.
Witam,
Podpinam się pod temat:
Objawy
- po odpaleniu silnika nie mogę zmieniać biegów
- dopiero po wyłączeniu silnika mogłem zmieniać bieg
- sprzęgło łapie płynnie, tj. jak wrzucę bieg np. 1 na wyłączonym silniku, a potem włączę silnik to mogę jechać całkiem płynnie i ruszać
Pytanie:
Czy to sprzęgło? Mechanik powiedział 1500 min za wymianę
Jaka marka?
Jakie sprzęgło kupić? Valeo 1200 zł komplet, ale jakieś SIMKA czy coś 650. Czy możecie coś polecić? Jest tego trohę: http://goo.gl/iuAhRo
Podpinam się pod temat:
Objawy
- po odpaleniu silnika nie mogę zmieniać biegów
- dopiero po wyłączeniu silnika mogłem zmieniać bieg
- sprzęgło łapie płynnie, tj. jak wrzucę bieg np. 1 na wyłączonym silniku, a potem włączę silnik to mogę jechać całkiem płynnie i ruszać
Pytanie:
Czy to sprzęgło? Mechanik powiedział 1500 min za wymianę
Jaka marka?
Jakie sprzęgło kupić? Valeo 1200 zł komplet, ale jakieś SIMKA czy coś 650. Czy możecie coś polecić? Jest tego trohę: http://goo.gl/iuAhRo
- prymus2103
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel Astra
- Model: J
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Kontakt:
Coś ten mechanik chce ciebie mocno wykroić , sprzęgło Valeo tarcza docisk kosztuje 398zł klient + wysprzęglik ok600zł , 1500 to sama robota?Czy ze sprzęgłem?
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Odgrzewam temat . Otóż , skrzynia po remoncie , wymienione kompletne sprzęgło wraz z dwumasą. Wszystko ori a problem pozostaje. Otóż na wciśniętym sprzęgle słychać stuki . Kiedys miało to miejsce gdy silnik sie nagrzał a teraz już to słychać nawet na zimnym silniku. Co dziwne , zauważyłem ,że gdy dojeżdżam np. do skrzyzowania , wysprzęglam bieg , jadę na luzie , w momencie hamowania , gdy cała masa przenosi sie na przód auta to również słyszę te stuki mimo iz nie wciskam sprzęgła. W momencie zatrzymania auta , cisza..... Miał ktos takie cuda w swoim aucie? Skrzynia oczywiście ta "najlepsza" czyli M32 . Te skutki miałem zanim regenerowałem skrzynię , ale nie były tak intensywne . teraz mam wszystko nowe a stuki stare.... ma ktoś jakis pomysł gdzie szukać itd??/