Ustawienie rozrządu Z19DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#16 Post autor: KAMUI »

Myślę, że blokada wałka jest warta swojej ceny a jest tak zrobiona, że w środku ma sprężynę i ten bolec chodzi płynnie w blokadzie. Obracając wałkiem za pomocą wału, bo tak trzeba robić poprawnie, to w pewnym momencie zgra się bolec z otworem w wałku, wskoczy w to miejsce i zablokuje wałek. Tylko zanim przystąpi się do demontażu starego paska, trzeba sprawdzić czy znaki też się zgrały, jeśli nie, to wykręcamy blokadę i obracamy ponownie wkręcając ponownie blokadę wałka. Kręcąc dalej wałem w pewnym momencie blokada znów wskoczy w otwór w wałku i teraz znaki powinny się zgrać.

Sprawdzę w garażu, bo mam chyba dwie takie blokady wałka. Jeśli mam a będziesz chętny, to możemy się dogadać.

Jarki
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2018, 11:44
Imię: Jarek
Lokalizacja: małopolskie
Auto: Opel Zafira 1,9 Automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#17 Post autor: Jarki »

Rozrząd mam już złożony więc raczej nie będę potrzebował blokad ale wielkie dzięki za chęci.

Bardziej interesuje mnie temat, ale czysto teoretycznie, ustawienia rozrządu, np. po zerwaniu paska, pomijając inne kwestie związane z naprawą, wiem że wał ma być GMP na 1 cylindrze ale zastanawiam się jak ustawić wałek? Z tego co piszesz blokada nie załatwia sprawy całkowicie skoro można przy jej użyciu ustawić wałek w 2 różnych pozycjach.

Powiem że te znaki na pasku uratowały mi tyłek, czuje wielką wdzięczność dla jego twórców.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2019, 08:58 przez Jarki, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”