Olej w skrzyni biegów
było.. i dokładnie tak jest...licznik pisze:wchodzi 7,ale przy wymianie wymienia się 4
zreszta poszukaj dokładnie na forum.. juz pisąło kilka osób o tym ile wymien ia sie oleju i dlaczego..\
filtra nie wymienia sie.. tylko w przypadku remonu(trzeba rozpołowic skrzynie)
kolego.... forum ma funkcję SZUKAJ!!!!
w ZB dojscie do skrzynie AF40 to masakra
dojście zerowe
brak miarki poziomu
+procedura wymiany oleju...oczywiscie jak ktoś chce to nikt nie zatrzymuje..
jak to koledzy z VC sie wypowiedzieli....
skrzynka narzedzi i duzo wiedzy.. latwo coś spartolić w warsztatowych warunkach..
Wymiana oleju w automacie to nie to samo co w silniku ze się spuszcza i finito... tam sa pewne warunki (temperatura pracy oleju + zalanie +uruchomienie silnika i obroty przez okreslony czas na określonym biegu tak by wszytkie kanały olejowe sie odpowietrzyły)
ja proponuję jeddnak wizytę u fachowca
ja zapłaciłem 200pln w Teo-motors (w tym był koszt oleju)+robocizna+miła szybka(20min) obsługa
dojście zerowe
brak miarki poziomu
+procedura wymiany oleju...oczywiscie jak ktoś chce to nikt nie zatrzymuje..
jak to koledzy z VC sie wypowiedzieli....
skrzynka narzedzi i duzo wiedzy.. latwo coś spartolić w warsztatowych warunkach..
Wymiana oleju w automacie to nie to samo co w silniku ze się spuszcza i finito... tam sa pewne warunki (temperatura pracy oleju + zalanie +uruchomienie silnika i obroty przez okreslony czas na określonym biegu tak by wszytkie kanały olejowe sie odpowietrzyły)
ja proponuję jeddnak wizytę u fachowca
ja zapłaciłem 200pln w Teo-motors (w tym był koszt oleju)+robocizna+miła szybka(20min) obsługa
ja na Twoim miejscu jak i tak trzeba dolać to bym spuścił już całość i zalał świerzaka. Pamiętaj, że najlepiej by było kupić nowy korek spustowy i ten od wlewu oraz , że olej zlewać trzeba przy temp. roboczej ( czyli pojeździć i potem od razu zlać) Tam w mailu masz opisane co i jak i ile mw. się wlewa
P.S. A tu olej : http://allegro.pl/olej-przekladniowy-sk ... 53815.html Pan na pewno posiada również korki w swojej ofercie.
P.P.S.
P.S. A tu olej : http://allegro.pl/olej-przekladniowy-sk ... 53815.html Pan na pewno posiada również korki w swojej ofercie.
P.P.S.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2010, 09:04 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
jesli manual to faktycznie filozofii nie ma (wczesniej myslałem ze kolegamisiakrp ma automata
Najprościej jak nie ma się sprzętu do nalewania (jakas duza strzykawa) zalac skrzynie przy pomocy przewodu igelitowego + lejek kuchenny. Ja tak robiłem jak mi uszczelniaczem wyciekało zanim wymieniłem siemering.
Odkręcasz korek wlewowy(z boku skrzyni+wprowadzasz przewód igelitowy do otworu, drugi koniec wyprowadzasz gdzies do komory sienika + zakładasz na niego lejek i lejesz powolutku az nie zacznie wyciekać z otworku +_szybkie zakręcenie korkiem i gra gitara). metoda troche amatorska ale działa.. co prawda jesli na dworze ejst chłodno to bardzo wolno olej leci gdzyż HIPOL jest strasznie gesty.
Najprościej jak nie ma się sprzętu do nalewania (jakas duza strzykawa) zalac skrzynie przy pomocy przewodu igelitowego + lejek kuchenny. Ja tak robiłem jak mi uszczelniaczem wyciekało zanim wymieniłem siemering.
Odkręcasz korek wlewowy(z boku skrzyni+wprowadzasz przewód igelitowy do otworu, drugi koniec wyprowadzasz gdzies do komory sienika + zakładasz na niego lejek i lejesz powolutku az nie zacznie wyciekać z otworku +_szybkie zakręcenie korkiem i gra gitara). metoda troche amatorska ale działa.. co prawda jesli na dworze ejst chłodno to bardzo wolno olej leci gdzyż HIPOL jest strasznie gesty.
wiec wlać 2,2 litraWoytas pisze:ja na Twoim miejscu jak i tak trzeba dolać to bym spuścił już całość i zalał świerzaka. Pamiętaj, że najlepiej by było kupić nowy korek spustowy i ten od wlewu oraz , że olej zlewać trzeba przy temp. roboczej ( czyli pojeździć i potem od razu zlać) Tam w mailu masz opisane co i jak i ile mw. się wlewa
P.S. A tu olej : http://allegro.pl/olej-przekladniowy-sk ... 53815.html Pan na pewno posiada również korki w swojej ofercie.
P.P.S.
[url=http://img180.imageshack.us/img180/5845/skanuj0002mbs.th.jpg]Obrazek[/URL]
a te korki spustowe to muszą być nowe ?
to WOYTAS sugerowął wymiane korków...
ja nie widze przeszkód by wkręcać stare...jak nic po przykręceniu nie cieknie to po co?!? (to tak samo jak wymiana oleju w siniku gdzie korka sie nie wymienia - chyba ze jest wyjechany i klucz sie slizga).
Jesli robisz tylko dolewke po niedawnej wymianie to dolej tylko do wysokości korka wlewowego i po temacie
Jesli nie masz pojęcia czy kiedykolwiek był olej wymieniany to spuść całość i zrób pełna wymianę.
- temat wymiany korków potraktuj jako temat awaryjny gdyby po przykręceniu coś ci wyciekało (chociaz nigdy nie spotkałem sie by spod korka coś ciekło.. zawsze mozna kupic podkładke miedzianą i dokręcic...miedź jest mieksza od żeliwa/stali wiec uszczelni połacznei na korku)
ja nie widze przeszkód by wkręcać stare...jak nic po przykręceniu nie cieknie to po co?!? (to tak samo jak wymiana oleju w siniku gdzie korka sie nie wymienia - chyba ze jest wyjechany i klucz sie slizga).
Jesli robisz tylko dolewke po niedawnej wymianie to dolej tylko do wysokości korka wlewowego i po temacie
Jesli nie masz pojęcia czy kiedykolwiek był olej wymieniany to spuść całość i zrób pełna wymianę.
- temat wymiany korków potraktuj jako temat awaryjny gdyby po przykręceniu coś ci wyciekało (chociaz nigdy nie spotkałem sie by spod korka coś ciekło.. zawsze mozna kupic podkładke miedzianą i dokręcic...miedź jest mieksza od żeliwa/stali wiec uszczelni połacznei na korku)