[B]Stuki w skrzyni biegów i szumienie na jałowym biegu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: stapaw »

darek_SSS pisze:Witam wszystkich,podepnę się pod temat.Otóż dziś w mojej zafirze coś dziwnie zaczęło stukać gdzieś w okolicy silnika i skrzyni biegów.Wyraźnie to słychać na biegu jałowym,w czasie jazdy nie udało mi się usłyszeć tych stuków. Zauważyłem też że jak wcisnę pedał sprzęgła tak mniej więcej do połowy to wówczas ten stukot przenosi się na pedał i jest wyraźnie odczuwalny,tak jak by cały pedał wibrował.Czy to może być to nieszczęsne koło? Pozdrawiam.
Witam.Z twojego opisu,to obawiam się że może to być właśnie koło dwumasowe.Nie miałem z tym jeszcze do czynienia,ale sporo o tym przeczytałem.Pozdrawiam

darek_SSS
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2010, 20:00
Lokalizacja: Tarnawa Dolna
Model:

#17 Post autor: darek_SSS »

A czy i jak długo można jeździć z taką awarią?

[ Dodano: Sro Sty 12, 2011 15:50 ]
Jednak koło.Nówka sztuka z firmy luk 1300 pln.

norbert_p

#18 Post autor: norbert_p »

Szymon78 pisze:Teraz juz wiem ze jak sie kupuje auto to trzeba i olej w skrzyni sprawdzic/wymienic
Jaki olej jest stosowany w ZB w skrzyniach biegów? Czy trzeba go wymieniać czy nie? Ile go tam wchodzi? Wszędzie można spotkać "rozmowy" o olejach silnikowych, a o przekładniowych już nie... :/

norbert_p

#19 Post autor: norbert_p »

No dobra, tak podaje Castrol, a co na to GM? Jaki olej oni proponują? Jaka jest specyfikacja takiego oleju?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#20 Post autor: MieHor »

norbert_p, oryginalne GM-owe materiały eksploatacyjne znajdziesz, np. tutaj http://opel.dixi-car.pl/sklep-olej.htm

kicaj

#21 Post autor: kicaj »

Belfer pisze:(około 8 000zł)
Belfer pisze:(ponad 17000 zł)
o matko, takie ceny? to chyba z nowym silnikiem?

briano

#22 Post autor: briano »

norbert_p pisze:No dobra, tak podaje Castrol, a co na to GM? Jaki olej oni proponują? Jaka jest specyfikacja takiego oleju?
Kolego taki olej zaleca gm do większości opli : http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-biego ... 54744.html kupowłem u tego chłopa polecam solidny koleś.

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 20:06 ]
peaja pisze:Po rozebraniu sprzęgła i skrzyni biegów okazało się że rozsyoało się łożysko na jednym z wałków cena łożyska 75zł
Słuchaj u mnie tez padło łożysko skrzyni tylko mechanik mówił mi że wymienia sie parami i ja wymieniłem akurat komplet oryginał zakupiłem po 135zł sztuka czyli za dwie 270zł po solidnym rabacie i mam do ciebie pytanie dlaczego mechanik wymienił tylko jedno łożysko skoro wyciagał wałek to najeloiej wymienić dwa , po drugie gdzie kupowałeś łożysko i po trzecie jaki koszt wymiany u mechaniora i rozumiem że od razu wymieniłeś olej??

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 20:08 ]
darek_SSS pisze:Witam wszystkich,podepnę się pod temat.Otóż dziś w mojej zafirze coś dziwnie zaczęło stukać gdzieś w okolicy silnika i skrzyni biegów.Wyraźnie to słychać na biegu jałowym,w czasie jazdy nie udało mi się usłyszeć tych stuków. Zauważyłem też że jak wcisnę pedał sprzęgła tak mniej więcej do połowy to wówczas ten stukot przenosi się na pedał i jest wyraźnie odczuwalny,tak jak by cały pedał wibrował.Czy to może być to nieszczęsne koło? Pozdrawiam.
Kolego u ciebie może być sprzegło padające lub narazie same łozysko może hałasować.

kicaj

#23 Post autor: kicaj »

dobra przyznaje sie nie rozumiem...
co to za jednostka luzu zł i jak to sie je?
jesli rozumiem czesci dla opla maja luz, czesci dla fiata nie maja luzu? ale mozna je zamiennie stosowac?
po co ten luz jest? to jakis wymog technologiczny czy cos? prosze o oswiecenie, bo sie gubie...

briano

#24 Post autor: briano »

Ja walczyłem ze swoją skrzynią M32 własnie (najbardziej wadliwa skrzynia w oplach) jest to skrzynia od fiata, wsadzali ją również min w cromach. Skrzynia ma wadliwie zakładane przez opla łożyska które potrfią wcześnie się rozsypać u mnie padły przy 130tys, a w cromach ta sama skrzynia tylko składana w fiatach wytrzymuje bez prooblemów poand 200tys, w serwisie opla nie występują te łożyska które powodują luz jako element zamienny, cała skrzynia coś koło 12tys, natomiast mechanicy z serwisów opla zamawiają te łożyska w fiacie i zakładają w zośkach.
Jak się nie myle były 2 rodzaje skrzyn w naszych zafirach praktycznie nie znisczalne F40 wytrzymuje 500tys bez problemów, i wadliwe M32 , ale wadliwe z nieprzeszkolenia składających skrzynie w oplach pooprzez złe włożenie łożysk.
W seriwsie opla jak tylko zjedziesz i mówisz że coś chuczy w skrzyni to od razu mówią pewnie M32

zbigor

#25 Post autor: zbigor »

Skrzynie M32 sie rzeczywiście są wadliwe. Na forum AKP zanim sie wysypało byl nawet opis i fotka zużytego łozyska które sie wymienia z jakimiś zdjeciami z fiatowskiego EPC. Opel oczywiście nie przewiduje naprawy , nie szkoli w tym swoich mechaników wiec najlepiej dorwać jakiegoś mechanika od fiatów.

briano

#26 Post autor: briano »

kaliope pisze:briano, a Ty jakie miałeś objawy? dało sie w ogóle ruszyć autem? Jakie koszta z robocizną?
Więc tak auto jeździło normalnie tylko na 5 i 6 biegu hałasowała skrzynia reszta biegów zwięzła wsio tip top. Mój nadworny mechanik (12 pracy w oplu) stwierdził ze na bank łożyska po rozebraniu skrzyni okazało się że jest prawie kompletnie zużyte łożysko na 3 wałku bo to trójwałkowa skrzynia, jako iż zamierzam długo pojeździć zośką i po poradzie mechanika wymieniłem komplet łożysk żeby mieć po prostu z bani na dłuuuugo.
Koszt wymiana łożysk komplet czyli 6szt 700zł i łożyska 750zł. Jak dzwoniłem po skrzynie to w używce od 2200 skrzynia w górę i nie wiesz co kupisz. Ci co sprzedają skrzynie mówią że te M32 schodzą na pniu były wkładane również w astrach. Nie wiem czy tylko takie były skrzynie w zafirze wiem ze oplach wkąłdali te f40 to nie do zdarcia, sprzedają igły po 700zł i nie ma komu kupować bo te się nie psują. Podobno te łożyska wkłada się na jakąś podkładkę i wszystko zalezy jaką się daje podkładkę i jak się umieści, w oplu chyba ci co składali te srzynie byli nie doinformowani. Bo tak jak pisałem w fiatach ten problem nie występuje a to te same skrzynie. Ja łożyska kupowałem w serwisie fiata.

briano

#27 Post autor: briano »

Jak ja wtedy szukałem to była postucha może 2-3 skrzynie na allegro i cena była własnie od 2200zł ale ta była akurat z 3 miesięczną gwarancją pisemną więc jak miał bym kupowac drugą to wolałbym pare zł dołożyć i mieć 3 mies gwarancję.

am1c

#28 Post autor: am1c »

Lorry pisze:dwumasa kończąca się :?: Wygląda że duże przeciążenia są przenoszone na skrzynie i to mogłaby by być ona. Czy jak masz wciśniete sprzęgło to pedał lekko pulsuje? jak tak to na 99% to dwumasowe koło zamachowe.

Jest odpowiedni temat o tym, spróbuj tam się coś dowiedziec ;)
Witam,
Pytanie do siesko, czy to była dwumasówka?
U mnie drga tylko w jednym kierunku - góra /dół przy mocniejszym ruszaniu oraz odjeciu gazu oraz na 5 tym biegu również w podobnych warunkach. Obiło mi się o uszy jakieś cięgno / linki odpowiadające za drgania lewarka (koszt ok. 1800 zł w aso). Czy szykować się na dwumasówke?

pozdr
am1c

briano

#29 Post autor: briano »

Czy chodzi ci o to że jeżeli np masz włożony pierwszy bieg to podczas ruszania jak by cofała się gałka do tyłu??
Lub np 2,4 lekko do góry??
Jeżeli tak to u mnie tak było jak się posypały łożyska w skrzyni :/ o których kiedyś pisałem jeżeli to to , to nie chce straszyć ale spoooore koszta minium 1000zł w górę zalezy gdzie się robi i na jakich czesciach. I pisałem że zafiry mają wadliwe te łożyska :(

am1c

#30 Post autor: am1c »

briano pisze:Czy chodzi ci o to że jeżeli np masz włożony pierwszy bieg to podczas ruszania jak by cofała się gałka do tyłu??
Lub np 2,4 lekko do góry??
Jeżeli tak to u mnie tak było jak się posypały łożyska w skrzyni :/ o których kiedyś pisałem jeżeli to to , to nie chce straszyć ale spoooore koszta minium 1000zł w górę zalezy gdzie się robi i na jakich czesciach. I pisałem że zafiry mają wadliwe te łożyska :(
Dokładnie o ten sam obiaw. Czyli szykuje się na wydatek.
Dodatkowe pytanie. Brać się za to od razu, czy możne jeszcze kilka tyś. wylatać z tą uszczelką bez szkody dla skrzyni?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”