kolektor dolotowy zafira 1.9 DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#16 Post autor: rhaaziel »

W mojej Zosi w sobote został zamontowany kolektor jabolowy :evil2: i działa rewelacyjnie! Mniej dymu, lepszy dół no i przede wszystkich znikło dokuczliwe klekotanie które miałem między 2200 a 2700 obr!

Także polecam to rozwiązanie :)
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#17 Post autor: Piotr »

kaliope pisze:Były przypadki, że komuś szarpało właśnie po wyczyszczeniu egr, póki był zapchany było ok....i nagle szarpie. Mi z kolei lekko szarpało po założeniu zaślepki i ją wyrzuciłem.Także przeróżne historie już były.

Tak, to prawda. Jak EGR nie chodził to było zamulanie a jak go wymieniłem na nowy to zaczęło szarpać i to dość mocno. Na niesprawnym EGR tego nie było. Dopiero po wyczyszczeniu przepustnicy i założeniu zaślepki przestało, ale nie tak do końca. Wyczuwalne jest lekkie poszarpywanie w opisywanych już przedziałach obrotów, ale idzie z tym żyć a właściwie trzeba, bo nie mam innych pomysłów jak tego się pozbyć. Dopasowałem trochę technikę rozpędzania omijając w ten sposób te delikatne szarpnięcia.

dd1511

#18 Post autor: dd1511 »

Witam. Co prawda temat już stary, ale myślę, że dla wielu użytkowników wciąż aktualny.
Jeżeli bierzecie się już za czyszczenie EGR i przepustnicy to nie można zapominać o BOOST SENSOR. Jest to czujnik wkręcony w kolektor w okolicy zaworu EGR (właściwie chyba pod nim jak dobrze pamiętam). Przykręcony jest na 1 śrubkę (i znów z pamięci - chyba fi 6 na imbus 5 albo jakiś torx). Trzeba albo króciutki imbus albo odkręcić najpierw EGR żeby wykręcić śrubkę od Bost sensora i wyciągnąć go delikatnie z kolektora - pewnie będzie cały oklejony czarną mazią. czyścimy go BARDZO BARDZO ostrożnie.

szerzej o tym w tym wątku.

drydly

#19 Post autor: drydly »

Odświeżę trochę temat gdyż nie do końca dostaję odpowiedź na męczący mnie problem:
Ostatnio został wymieniony nowy egr, kolektor ssący, wyczyszczona głowica i zawory razem z szczelnością.

Samochód chodzi jak marzenie przez ok 2500km później sam z siebie stracił moc dochodzi max do 3200 obrotów i tryb awaryjny.

ECN wyświetla mi 2 błędy:

P1109
P1110

Czytając powyższe posty widziałem problemy u ludzi z używanymi kolektorami - nie wiecie może czemu u siebie tak mam i co zrobić aby to usunąć - bo sądzę że regeneracja turbiny raczej nie naprawi mojego problemu a jazda jest tak jakbym 60 konnym samochodem jeździł

No i jeszcze w sumie zastanawiałem się nad wtryskami czy nie zaczęły lać.

I czy do nastawnicy dochodzi jakaś wtyczka bo nawet szukam takiego rozwiązania że mogło się coś tam poluźnić uszkodzić bo tak 2500km i z rakiety robi się osioł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”