Marki pisze:Jeśli silnik jest wyłączony to trzeciej klapy nie ruszysz,ponieważ podpięta jest do nastawnika.Jeśli odpalisz auto i dodajesz gazu a trzecia klapa się nie porusza to jak pisałem wcześniej winny za to jest najprawdopodobniej nastawnik.Chyba,że klapa jest już zatarta.
Czy dostaniesz się do nastawnika bez demontażu kolektora tego nie wiem.Najlepiej skontaktować się w tej sprawie tutaj
http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/ .
Jeśli miałbyś demontować kolektor to proponowałbym przemyśleć wymianę na nowy bądź regenerację,bo pracy jest sporo a ryzyko zbyt wielkie.
rozumiem ze gdy przy dodawaniu gazu sam sie nie obraca,jesli uda mi sie jej pomoc bo moze tylko sie zapiekla wszystko powinno wrocic do normy,bynajmniej na jakis czas.
wtedy na pewno powinienem wyczyscic wszystko co sie da...
i nalozyc listwe z powrotem?
chyba ze niestety bedzie to wina nastawnika, wiec wiem gdzie sie udac i co wymienic po kolei.
czy istnieja jakies ustalone pozycje 1-2-3 i 4 mocowania od listwy,mi sie wydaje ze jesli zmienilem pozycje na inne niz 10godz(3go) silnik zaczal pracowac nierowno (chyba ze byl jeszcze zimny?)
jesli tak to jak powinienem je ustawic,mowa tu o 1szych 2,poniewaz 4 fruwa w kazda strone i jakos na prace silnika nie wplywa.
i jesli wiesz co sie stanie jesli pojezdze tak bez listwy,bez dobrego nastawnika przez kolejne pol roku robiac nieduzo 5-10tys.km?
dzieki za odp.
[ Dodano: Pon Gru 05, 2011 17:07 ]
jpg441976 pisze:Marki pisze:Jeśli silnik jest wyłączony to trzeciej klapy nie ruszysz,ponieważ podpięta jest do nastawnika.Jeśli odpalisz auto i dodajesz gazu a trzecia klapa się nie porusza to jak pisałem wcześniej winny za to jest najprawdopodobniej nastawnik.Chyba,że klapa jest już zatarta.
Czy dostaniesz się do nastawnika bez demontażu kolektora tego nie wiem.Najlepiej skontaktować się w tej sprawie tutaj
http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/ .
Jeśli miałbyś demontować kolektor to proponowałbym przemyśleć wymianę na nowy bądź regenerację,bo pracy jest sporo a ryzyko zbyt wielkie.
rozumiem ze gdy przy dodawaniu gazu sam sie nie obraca,jesli uda mi sie jej pomoc bo moze tylko sie zapiekla wszystko powinno wrocic do normy,bynajmniej na jakis czas.
wtedy na pewno powinienem wyczyscic wszystko co sie da...
i nalozyc listwe z powrotem?
chyba ze niestety bedzie to wina nastawnika, wiec wiem gdzie sie udac i co wymienic po kolei.
czy istnieja jakies ustalone pozycje 1-2-3 i 4 mocowania od listwy,mi sie wydaje ze jesli zmienilem pozycje na inne niz 10godz(3go) silnik zaczal pracowac nierowno (chyba ze byl jeszcze zimny?)
jesli tak to jak powinienem je ustawic,mowa tu o 1szych 2,poniewaz 4 fruwa w kazda strone i jakos na prace silnika nie wplywa.
i jesli wiesz co sie stanie jesli pojezdze tak bez listwy,bez dobrego nastawnika przez kolejne pol roku robiac nieduzo 5-10tys.km?
dzieki za odp.
sprawdzilem i wiem ze po odpaleniu silnika i dodawaniu gazu 3 klapa sie nie rusza!
udalo mi sie natomiast ja poruszyc,opornie ale jednak nie jest zapieczona i z mala sila mozna wprawic ja w ruch.
na to wychodzi ze wina po stronie nastawnika tak jak komp pokazuje,p2075 lub p0660.
co dalej,czy jest mozliwe ze spadl z lapy i dlatego nie obraca czy sie spalil i zostaje tylko go wymienic.
na pewno czyszczenie reszty podzespolow przydaloby sie!
rzuc jakas rade,nie wiem jak tam z dostepem by tylko nastawnik spradzic,mocowanie,ciezko cos tam zobaczyc.
chyba ze jak zdejme plastikowa pokrywe przy wycieraczkach,bedzie wiecej miejsca by tam zerknac?
ale czy mozna go wymontowac bez ruszania kolektora?
pozdrawiam.