Elektrozawór sterujący turbiną. Jest obok klaksonu, z lokalizacją nie powinno być problemudampat pisze:Odswierze temat mam taki przypadek silnik 1.9 cdti 150km na jedynce i dwójce jeździ normalnie ale jak wlacze trójkę to przy 3500 obr. wlacza sie błąd P2279-11 i znika jak obroty spadną do 3000. Wyczyscilem egr, przepustnice i boot sensor węże gumowe wyglądają na dobre, gdzie jeszcze mozna szukać przyczyny?
Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym
- spectroB
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Świecie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam! Opiszę i ja swoją historię z błędem 2279 z tym że u mnie występuje zawsze z końcówką 11
auto totalny muł, ostatnio już się obawiam czy dam rade wyprzedzić rowerzystę....
Po odpaleniu nic sie nie świeci, mimo że jadę z prędkością ciągnika rolniczego, kiedy zafka rozgrzeje się do temp. roboczej... autko z kluczykiem i 227911.
mimo błędu auto jakby trochę lepiej się zbiera, kiedy zostawię go na około 1 godz. po odpaleniu mam ...check engine... a wtedy już mozna jechać max na 3-cim biegu. po wykasowaniu (oczywiście 227911) zapala się auto z kluczykiem i jako tako daje się przemieszczać.
DPF wywalony 2 lata temu, boost sensor, przepustnica i egr po czyszczeniu, ostatnio przed egr włożyłem podkładkę taką z 4-ema dziurami i nic, kiedy odpinam kostkę od egr sam. jedzie tak samo, tylko że świeci się 227911, co mnie trochę dziwi bo powinno być 0400 albo jakoś tak.
Ma ktoś może pomysł jak to ugryżć.....???
auto totalny muł, ostatnio już się obawiam czy dam rade wyprzedzić rowerzystę....
Po odpaleniu nic sie nie świeci, mimo że jadę z prędkością ciągnika rolniczego, kiedy zafka rozgrzeje się do temp. roboczej... autko z kluczykiem i 227911.
mimo błędu auto jakby trochę lepiej się zbiera, kiedy zostawię go na około 1 godz. po odpaleniu mam ...check engine... a wtedy już mozna jechać max na 3-cim biegu. po wykasowaniu (oczywiście 227911) zapala się auto z kluczykiem i jako tako daje się przemieszczać.
DPF wywalony 2 lata temu, boost sensor, przepustnica i egr po czyszczeniu, ostatnio przed egr włożyłem podkładkę taką z 4-ema dziurami i nic, kiedy odpinam kostkę od egr sam. jedzie tak samo, tylko że świeci się 227911, co mnie trochę dziwi bo powinno być 0400 albo jakoś tak.
Ma ktoś może pomysł jak to ugryżć.....???
Witam,
od kilku dni mam problem z moja Zafirka. Zona jechala po autostradzie z predkoscia jakies 150 km/h i nagle auto wskoczylo w tryb awaryjny. Szybko wypedalowala blad i kazalem jej zawrocic. Auto przy 200 tys dostalo nowy kolektor, egr i pryzepustnice i turbo. Aktualnie 255 tys i wymienilem EGR, wymienilem listwe sterujaca klapkami (jedna wyskoczyla, brak wyciekow oleju) - listwa dziala, Boost sensor wyczyszczony. Auto jezdzi normalnie, nie szarpie , zbiera sie ladnie ALE... Swieci sie kontrolka silnika (bez trybu awaryjnego) i ten nieszczesny blad jak w temacie. Czytalem o przeplywce ale zostala podmieniona z innego auta i blad zostaje. Gdzies cos czytalem o wytartych/przestawionych walkach? Lub o czujniku (wentylu) cisniena paliwa. Ma ktos jakis pomysl? Jak juz pisalem auto jezdi NORMALNIE. W poniedzialem wybieram sie na kasowanie bledu na kompie (odlaczenie akumulatora nic nie dalo).
Powyzsze porady przejzalem, niesety u mnie auto nie traci mocy, nie kopci - nic sie nie dzieje tylko ten nieszczesny blad. Dodam EGR z Fiatowksimi blaszkami, DPF wypala normalnie. 2 tygodnie temu bylo badanie emisji spalin - wszystko pozytywnie.
Bardzo przepraszam za brak polskich znakow ale mam tylko sluzbowego laptopa z niemiecka klawiatura...
Pozdrawiam
Bartosz
od kilku dni mam problem z moja Zafirka. Zona jechala po autostradzie z predkoscia jakies 150 km/h i nagle auto wskoczylo w tryb awaryjny. Szybko wypedalowala blad i kazalem jej zawrocic. Auto przy 200 tys dostalo nowy kolektor, egr i pryzepustnice i turbo. Aktualnie 255 tys i wymienilem EGR, wymienilem listwe sterujaca klapkami (jedna wyskoczyla, brak wyciekow oleju) - listwa dziala, Boost sensor wyczyszczony. Auto jezdzi normalnie, nie szarpie , zbiera sie ladnie ALE... Swieci sie kontrolka silnika (bez trybu awaryjnego) i ten nieszczesny blad jak w temacie. Czytalem o przeplywce ale zostala podmieniona z innego auta i blad zostaje. Gdzies cos czytalem o wytartych/przestawionych walkach? Lub o czujniku (wentylu) cisniena paliwa. Ma ktos jakis pomysl? Jak juz pisalem auto jezdi NORMALNIE. W poniedzialem wybieram sie na kasowanie bledu na kompie (odlaczenie akumulatora nic nie dalo).
Powyzsze porady przejzalem, niesety u mnie auto nie traci mocy, nie kopci - nic sie nie dzieje tylko ten nieszczesny blad. Dodam EGR z Fiatowksimi blaszkami, DPF wypala normalnie. 2 tygodnie temu bylo badanie emisji spalin - wszystko pozytywnie.
Bardzo przepraszam za brak polskich znakow ale mam tylko sluzbowego laptopa z niemiecka klawiatura...
Pozdrawiam
Bartosz
Ostatnio zmieniony 29 sty 2017, 13:22 przez bartosz8920, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Trochę odgrzeje temat żeby nie zakładać nowego😀 Panowie mam problem z błędem P2279-5B. Poczytałem trochę na forum o tym błędzie i wyczyścilem zawór egr przepustnice czujnik od turbo następnie wykasowalem błąd i autko jeździło normalnie jeden dzień i wczoraj znowu zapalił się ten sam błąd, tylko z tego co wyczytałem u większości zapala się kontrolka auta z kluczykiem i auto traci moc a umie zapala się kontrolka żółtego silnika i samochód strasznie się muli do 2 tys a później jak załączy się turbo to już normalnie jedzie. Dziwne jest to ze samochód np jeden dzień jedzie normalnie a za chwilę ma błąd czyli raczej nie jest to wina jakiegoś czujnika bo cały czas miałbym błąd wywalony jakiś waz pękniety też to raczej nie jest bo również cały czas miałbym blad obstawiam klapy wirowe ale moze Wy macie jakieś inne pomysły co sprawdzić zanim zabiorę się za klapy?
Edit;
Nie ma to jak samemu sobie odpowiadać na pytanie. U mnie powodem błędu jest prawdopodobnie spekany wąż ten od intercoolera co go widać zaraz jak otworzymy maskę. Na pierwszy rzut oka nie widać żeby było z nim coś nie tak ale jak przytrzymalem autko na 2 tys obrotów i psiknelismy woda z płynem na waz to zaczęły się pojawiać bąbelki. W poniedziałek odbieram nowy waz także dam znać co i jak.
Edit;
Nie ma to jak samemu sobie odpowiadać na pytanie. U mnie powodem błędu jest prawdopodobnie spekany wąż ten od intercoolera co go widać zaraz jak otworzymy maskę. Na pierwszy rzut oka nie widać żeby było z nim coś nie tak ale jak przytrzymalem autko na 2 tys obrotów i psiknelismy woda z płynem na waz to zaczęły się pojawiać bąbelki. W poniedziałek odbieram nowy waz także dam znać co i jak.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2017, 20:57 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lut 2014, 15:39
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
napisz @mlody17 czy dalej masz ten objaw ... u mnie to samo, check, muł do 2 tys. obrotów, wyczyszczony egr, przepustnica, przepływka, nowy filtr powietrza, wymienione opaski na wężach do IC i po dwóch dniach to samo a mechanik ma termin dopiero za 2 tygodnie może jakoś przetrwam, bo ja głębiej nie wiem w co łapki mógłbym wsadzić, żeby bardziej nie popsuć
pozdrv
pozdrv
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam ponownie. No więc tak kolego Wieża proponuje jeszcze przeczyszczenie czujnika od turbiny tego ci się znajduje obok egra. U mnie nie zapeszając od wymiany węża tego od intercoolera jest narazie spokój. Weź sobie sprawdź dobrze też ten wąż o którym mówiłem (ten zaraz co go widzisz przy przednim pasie jak otworzysz maske) bo u mnie na pierwszy rzut oka wyglądał ok ale po spisikaniu go woda z płynem pojawiło się pełno babli czy był nieszczelny. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2017, 07:17 przez mlody17, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 sty 2017, 12:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Karczew
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: b14net
Trafiło i na mnie... P2279 przy długim przyspieszaniu z niskich obrotów czyli np od 1500 na 6 biegu. Muł do 2000 i zapala się auto z kluczykiem a po przekroczeniu 2k nagle kontrolka gaśnie i auto jedzie. Na 2 biegu objaw jest taki, że nie ma mocy do 3k potem strzał i jeździ w miarę normalnie jakiś czas i i jak nie gniotę tylko jadę spokojnie to znowu to samo po paru minutach. Egr zaślepiony, IC nowe, przepływka i BS podmieniane. DPF wypala się co 600km (15kPA przy 4000), kolektor bez klap. Najlepsze jest to, że błąd udało mi się odczytać dopiero skanerem Delphi bo opcom nie odczytywał, tak jakby się nie zapisało. zawór od turbo nowy
Mam także ten błąd, tylko że u mnie zamiast samochodu z kluczykiem wywala check'a.. ogólnie auto ma swoją moc itd, wszystko jeździ jak jeździło tylko ten check i błąd nieszczelność w układzie wlotowym, filtr powietrza zmienilem jego przewody sprawdziłem i wydaje sie ok. Gdzie szukac problemu? Dodam że EGR i przepustnicę czyściłem no i przepustnica mi się czasem blokuje i ciężko chodzi, więc muszę ją zmienić
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 sty 2017, 12:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Karczew
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: b14net
Ja swój problem rozwiązałem. Niestety z pewnych względów musiałem wywalić DPF. Okazało się też, że po uszczelnieniu kolektora ssącego turbo zaczęło przeładowywać. Regulacja sztangi i parę jazd próbnych i autko lata. p2279 wywala też przy przeładowaniach jakby kogoś to interesowalo. Mam z tego doktorat teraz.
Striker, jaki masz dokładnie silnik?
Striker, jaki masz dokładnie silnik?
Dzień dobry
Któregoś pięknego dnia jechałem sobie moja Zafirka i wyskoczył mi błąd silnika. A że mieszkam
w Niemczech to pojechałem do salonu Opla. Po sprawdzeniu wykazało błąd P2279. Zapytałem się mechanika co jest wadą to nie chciał mi zbyt wiele mówić. Kazał auto zostawić na diagnozę która kosztuje od 300 do 400 euro. Postanowiłem tego nie robić, bo wiem że koszty by były zbyt wysokie na mój budżet. Postanowiłem poczytać trochę na internecie na ten temat. I znalazłem ciekawą wiadomość jak wyczytać błędy w aucie. Po zrobieniu tego wyskoczyły mi 2 błędy 242F75 i 227956. Z tego że jestem słabym mechanikiem postanowiłem napisać tu i liczyć na waszą pomoc.
Objawy auta są takie. Raz zapala się kontrolka z silnikiem a raz kontrolka auta z kluczykiem. Auto jak chodzi(stoi bez jazdy) pracuje równomiernie. Jak przyśpieszam autem z 1 biegu do 3 auto pracuje normalnie. Objawy zaczynają się na wyższych biegach. Po wbiciu 4,5 albo 6 auto do 2000 rozpędza się normalnie ale kiedy ma się załączyć turbina to albo się nie załącza i auto nie ma mocy albo auto się dusi czując to na gazie. I przy tym bardzo kopci na czarno. Wjeżdżając pod górkę auto zwalnia(brak mocy). Auto za każdym razem odpala normalnie i pracuje normalnie dopiero przy szybszej jeździe zaczynają się problemy mniej więcej powyżej 100km/h
Któregoś pięknego dnia jechałem sobie moja Zafirka i wyskoczył mi błąd silnika. A że mieszkam
w Niemczech to pojechałem do salonu Opla. Po sprawdzeniu wykazało błąd P2279. Zapytałem się mechanika co jest wadą to nie chciał mi zbyt wiele mówić. Kazał auto zostawić na diagnozę która kosztuje od 300 do 400 euro. Postanowiłem tego nie robić, bo wiem że koszty by były zbyt wysokie na mój budżet. Postanowiłem poczytać trochę na internecie na ten temat. I znalazłem ciekawą wiadomość jak wyczytać błędy w aucie. Po zrobieniu tego wyskoczyły mi 2 błędy 242F75 i 227956. Z tego że jestem słabym mechanikiem postanowiłem napisać tu i liczyć na waszą pomoc.
Objawy auta są takie. Raz zapala się kontrolka z silnikiem a raz kontrolka auta z kluczykiem. Auto jak chodzi(stoi bez jazdy) pracuje równomiernie. Jak przyśpieszam autem z 1 biegu do 3 auto pracuje normalnie. Objawy zaczynają się na wyższych biegach. Po wbiciu 4,5 albo 6 auto do 2000 rozpędza się normalnie ale kiedy ma się załączyć turbina to albo się nie załącza i auto nie ma mocy albo auto się dusi czując to na gazie. I przy tym bardzo kopci na czarno. Wjeżdżając pod górkę auto zwalnia(brak mocy). Auto za każdym razem odpala normalnie i pracuje normalnie dopiero przy szybszej jeździe zaczynają się problemy mniej więcej powyżej 100km/h