[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
My zalewamy klientom:
- Mazda - Dexelia 5W30 do DPF
- Ford - Formula 5W30 do DPF
- Opel - Dexos 5W30 do DPF
Ewentualnie Motul, Royal Purple
W Piątek mamy dostawę oliwy w nowych cenach to napiszę ile będzie kosztował zestaw:
olej+wymiana+filtr oleju+reset kompa.....będziemy takie zestawy sprzedawali ale to oferta chyba raczej tylko dla poznaniaków
Ja uważam że jeśli auto ma służyć do codziennej, nie hardcorowej jazdy to oleje firmowe sygnowane logo producenta są wystarczające.
Najważniejsze to zmieniać olej na czas co 10-15tyś km a nie co 30 jak niektórzy robią.
- Mazda - Dexelia 5W30 do DPF
- Ford - Formula 5W30 do DPF
- Opel - Dexos 5W30 do DPF
Ewentualnie Motul, Royal Purple
W Piątek mamy dostawę oliwy w nowych cenach to napiszę ile będzie kosztował zestaw:
olej+wymiana+filtr oleju+reset kompa.....będziemy takie zestawy sprzedawali ale to oferta chyba raczej tylko dla poznaniaków
Ja uważam że jeśli auto ma służyć do codziennej, nie hardcorowej jazdy to oleje firmowe sygnowane logo producenta są wystarczające.
Najważniejsze to zmieniać olej na czas co 10-15tyś km a nie co 30 jak niektórzy robią.
Royal Purple, to nowosc na rynku polskim , nie ma specyfikacji GM, po drugie zaden niema ACEA C3 czyli do DPF ... Olej do silników benzynowych , ewentualnie Diesel bez DPF ...TuneFORCE pisze:My zalewamy klientom:
- Mazda - Dexelia 5W30 do DPF
- Ford - Formula 5W30 do DPF
- Opel - Dexos 5W30 do DPF
Ewentualnie Motul, Royal Purple
W Piątek mamy dostawę oliwy w nowych cenach to napiszę ile będzie kosztował zestaw:
olej+wymiana+filtr oleju+reset kompa.....będziemy takie zestawy sprzedawali ale to oferta chyba raczej tylko dla poznaniaków
Ja uważam że jeśli auto ma służyć do codziennej, nie hardcorowej jazdy to oleje firmowe sygnowane logo producenta są wystarczające.
Najważniejsze to zmieniać olej na czas co 10-15tyś km a nie co 30 jak niektórzy robią.
hehe co ty za bzdury wypisujesz?Orbit pisze: Royal Purple, to nowosc na rynku polskim , nie ma specyfikacji GM, po drugie zaden niema ACEA C3 czyli do DPF ... Olej do silników benzynowych , ewentualnie Diesel bez DPF ...
Mazda leje TYLKO Dexelie do DPFa, Ford leje tylko Formule...a Ople powinien lac Dexosa, to producent określa normy jakie ma spełniać olej do jego samochodów bo to on potem odpowiada finansowo za ewentualny fuckup.
kicaj właśnie my mamy TYLKO olej do aut z DPFem i nawet jak usuniemy filtr to wlewamy nadal tą sama oliwę która była/powinna być.
My nie tylko usuwamy DPFy ale też naprawiamy układy oczyszczania spalin, gdybyśmy do Mazdy wlali coś czego nie można wlewać to by się do nas ustawiały kolejki z reklamacjami
Zresztą podobnie z innymi markami, najlepiej do DPFa lac Mazdowską Dexelie bo ten producent wymaga naprawdę idealnego oleju - tak "czułe" są te ich auta.
Co do Royala to on w zasadzie żadnych europejskich norm nie spełnia a znam Sprintera co 400ooo km zrobił i zero problemu z DPFem więc wiesz...oczywiście ja klientowi bym tej oliwy nie wlał bo w razie problemów z DPFem/FAPem klient by zrzucał winę na mnie.
A ja dziś zalałem tak jak mówiłem Castrola Edge 5W30, w specyfikacji nie ma GM ale na tym oleju moja Zocha pięknie pokonała 20 tys i pewnie teraz też znów ładnie będzie śmigać. Być może jako następny wybiorę Edge 0W30 dedykowany do GM... ale to najwcześniej za 15 tys km czyli koło wakacji
Przy okazji wymieniłem oczywiście filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa no i wreszcie założyłem spryskiwacze od Insignii w połączeniu nowymi wycieczkami Dipp szyba jest idealnie wyczyszczona
Przy okazji wymieniłem oczywiście filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa no i wreszcie założyłem spryskiwacze od Insignii w połączeniu nowymi wycieczkami Dipp szyba jest idealnie wyczyszczona
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Nie odkryję ameryki jak powiem że im częściej wymieniamy olej (nawet co 5tyś. niekoniecznie z filtrem) to jakość , oczywiście w granicach rozsądku nie odgrywa tak istotnej roli.W USA olej można wymienić na stacji tankując paliwo.Nie mówię tu o silnikach wysilonych .Tak wiec wymieniając przeciętnego taniego Dexosa co 5 do 10 tyś. chronimy jednostkę napędową ( patrz dostające się paliwo do oleju) nie gorzej jak lejąc drogi super olej co 20-30tys.
Ja akurat DPF-a już od dawna nie mam także kwestia paliwa w oleju mnie akurat nie dotyczy ale i tak nie zamierzam testować czy Castrol Edge wytrzyma te obiecywane przez producenta 30 tys km.
Myślę, że w przypadku tego oleju 15 tys km będzie optymalne, a absolutne maximum (szczegónie w przypadku mojej nieco wzmocnionej Zośki) to 20 tys km.
Natomiast, co do wymiany filtra, to ja zawsze ale to zawsze wymieniam olej razem z filtrem, aczkolwiek muszę przyznać, że w Zośce jest to lekko upierdliwe (w Asi G jest to o wiele łatwiejsze).
Myślę, że w przypadku tego oleju 15 tys km będzie optymalne, a absolutne maximum (szczegónie w przypadku mojej nieco wzmocnionej Zośki) to 20 tys km.
Natomiast, co do wymiany filtra, to ja zawsze ale to zawsze wymieniam olej razem z filtrem, aczkolwiek muszę przyznać, że w Zośce jest to lekko upierdliwe (w Asi G jest to o wiele łatwiejsze).
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zgadzam się zdecydowanie .Zapomniałem dodać że chodzi mi o sytuacje gdy wymieniamy awaryjnie po powiedzmy po 4 tys bo "przybyło oleju" i poziom niepokoi , wtedy nie ma potrzeby wymiany filtra. Ja wymieniałem i wymieniać będę co 10tyś. oczywiście z filtrem.rhaaziel pisze:co do wymiany filtra, to ja zawsze ale to zawsze wymieniam olej razem z filtrem
I tutaj sie zgadzam ,...Przemcio pisze:Nie odkryję ameryki jak powiem że im częściej wymieniamy olej (nawet co 5tyś. niekoniecznie z filtrem) to jakość , oczywiście w granicach rozsądku nie odgrywa tak istotnej roli.W USA olej można wymienić na stacji tankując paliwo.Nie mówię tu o silnikach wysilonych .Tak wiec wymieniając przeciętnego taniego Dexosa co 5 do 10 tyś. chronimy jednostkę napędową ( patrz dostające się paliwo do oleju) nie gorzej jak lejąc drogi super olej co 20-30tys.
Moje Auto ( Astra )i Ojca ( Vectra) są zalane Dexosem , uwazam iz kultura pracy silnika zalanego tym olejem nie powala na kolana .... po przejechaniu 7Kkm ojciec zdecydował sie na wymiane Oleju ... wczoraj dokonalismy tego czynu wymieniałem Olej i filtr .
Przezd Dexosem Ostatnie 2 zmiany Vectra biegała na Castrol Edge 5w40 , potem 5W30 .. olej zmieniany co 10Kkm .. opisuje to gdyz chce na cos zwrócic uwage ...
ZA kazdym razem przy zmianie oleju stosuje płukanke Liqui Moli Engine Flash , gdy stosowałem ta płukanke na Castrolu , spływał dosłownie gesty SZLAM , a filtr Było TOTALNIE ZASYFIONY
... Wczoraj takze zastosowałem płukanke i gdy zlewałem DEXOS... definitywnie olej był zadszy , chyba nawet za zadki ... Castrol był definitywnie inny ,
lecz kompletnie zadnego , ale to totalanie zadnego syfu nie było nic , filtr oleju co mnie zaskoczyło wygladał prawie jak nowy , plastik zrobił sie jedyeni brązowy tylko zmienił lekko kolor , , Bardzo mozliwe iz niskie temperatury i silnik ktory mniej sie grzeje w ciagu zimy spowodowały brak ""spalenizny "" w silniku
Ja zalałem Dexosem2 i przejechałem niecałe 3000km i silnik klekoce jak Jelcz, Jutro zmieniam olej na Castrola 5W40 zobaczymy co będzie.Przemcio pisze:Orbit ja mam silnik zalany przeciętnym Dexosem i nie mam klekotania jak 1.9cdti o Jelczu nie wspominając Wymieniam co 10tyś. to chyba nawet taki wystarczy :>Orbit pisze: Na Dexosie klepał silnik jak Jelcz dopiero po rozgrzaniu uspokajał sie ... na L.Moly zupełnie inaczej silnik pracuje , bardzo miekko i sporo ciszej i niema klepania na zimnym silniku ...
Ale myślę że nie warto kupować Dexosa2, strata pieniędzy, czasu i szkoda silnika.
niech kazdy mysli i mowi co chce,
ale jesliby ten olej nie spelnial chocby minimalnych norm odnosnie tej klasy to nie bylby sprzedawany... w szczegolnosci na zachodzie...
poza tym uwazam ze wiele "polepszaczy" w olejach to poprostu chwyt reklamowy. przypomina mi sie sytuacja z proszkiem do prania...
ale jesliby ten olej nie spelnial chocby minimalnych norm odnosnie tej klasy to nie bylby sprzedawany... w szczegolnosci na zachodzie...
poza tym uwazam ze wiele "polepszaczy" w olejach to poprostu chwyt reklamowy. przypomina mi sie sytuacja z proszkiem do prania...
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Ja na nim pomykam i nie narzekam.Jacek_Do pisze:Ja zalałem Dexosem2 i przejechałem niecałe 3000km i silnik klekoce jak Jelcz, Jutro zmieniam olej na Castrola 5W40 zobaczymy co będzie.Przemcio pisze:Orbit ja mam silnik zalany przeciętnym Dexosem i nie mam klekotania jak 1.9cdti o Jelczu nie wspominając Wymieniam co 10tyś. to chyba nawet taki wystarczy :>Orbit pisze: Na Dexosie klepał silnik jak Jelcz dopiero po rozgrzaniu uspokajał sie ... na L.Moly zupełnie inaczej silnik pracuje , bardzo miekko i sporo ciszej i niema klepania na zimnym silniku ...
Ale myślę że nie warto kupować Dexosa2, strata pieniędzy, czasu i szkoda silnika.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.