[B]Opinie:LPG a silniki 1,6, 1.8, 2,0T i 2.2 direct
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Oczywiście, że da się zagazować, ale oszczędności z jazdy na gazie nie będą takie same, jak w silnikach 1.8, czy 1.6, ponieważ 2.2 ma bezpośredni wtrysk i będzie również zużywał benzynę, np. do chłodzenia wtryskiwaczy.
No i instalacja gazowa jest droższa.
Zajrzyj tutaj:https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... we/slxf47z
https://magazynauto.interia.pl/porady/e ... Id,2556574
No i instalacja gazowa jest droższa.
Zajrzyj tutaj:https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... we/slxf47z
https://magazynauto.interia.pl/porady/e ... Id,2556574
Oczywiście!
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Zagazować się da, opanowany jest bezpośredni wtrysk w tym silniku.
O szczegóły popytaj na https://lpg-forum.pl/jaka-instalacje-zamontowac.
Widzę, że już tam szukasz
https://lpg-forum.pl/jaka-instalacje-do ... 77296.html
coś na pewno znajdziesz
O szczegóły popytaj na https://lpg-forum.pl/jaka-instalacje-zamontowac.
Widzę, że już tam szukasz
https://lpg-forum.pl/jaka-instalacje-do ... 77296.html
coś na pewno znajdziesz
Ostatnio zmieniony 03 paź 2020, 18:58 przez basti_seba, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rysiek
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Śląskie, DG
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam
podepnę się bo ciekawi mnie jedna rzecz o której dzisiaj gadałem z gazownikiem przed założeniem instalacji, a mianowicie wspomniał coś o dotrysku benzyny że ustawi od 3,5tys obr. (5%) a od 4000tys ciut więcej. Dużo jeżdżę po mieście więc czy to ma sens skoro takich obrotów nie osiągam? Przed czym ma mnie to zaabezpieczyć skoro to nie bezpośredni wtrysk?? A może dać dotrysk powiedzmy 2% od 2,5tyś obr?
Proponuje mi
Stag 4 qbox
listwę: ac w02 lub barracuda
reduktor: zapomniałem juz jaki
butla w kole pod spodem
wlew w klapce
Dodam że gazownik ma dobre opinie i nie jeden samochód był u nich robiony co chodzi o gaz (ze znajomych) i jeszcze nic się nie wysypało więc też zdaję się na niego trochę.
podepnę się bo ciekawi mnie jedna rzecz o której dzisiaj gadałem z gazownikiem przed założeniem instalacji, a mianowicie wspomniał coś o dotrysku benzyny że ustawi od 3,5tys obr. (5%) a od 4000tys ciut więcej. Dużo jeżdżę po mieście więc czy to ma sens skoro takich obrotów nie osiągam? Przed czym ma mnie to zaabezpieczyć skoro to nie bezpośredni wtrysk?? A może dać dotrysk powiedzmy 2% od 2,5tyś obr?
Proponuje mi
Stag 4 qbox
listwę: ac w02 lub barracuda
reduktor: zapomniałem juz jaki
butla w kole pod spodem
wlew w klapce
Dodam że gazownik ma dobre opinie i nie jeden samochód był u nich robiony co chodzi o gaz (ze znajomych) i jeszcze nic się nie wysypało więc też zdaję się na niego trochę.
-
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Milicz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Nie spotkałem się z tym, ale pewnie chodzi o wzbogacenie mieszanki. Silnik Z18XER jest na szklankach, źle znosi zbyt ubogą (siadają zawory).
Osprzęt - nie wypowiem się. Mogę się podzielność doświadczeniem z wlewem pod klapką. Upewnij się, żeby element mocujący zawór gazu (wspornik) nie podchodził pod korek paliwa, bo korek wtedy nie jest dokręcony i w ciepłe dni będzie ci parowała benzyna do środka zafiry, będziesz to czuł w każdy ciepły dzień po wejściu do auta.
Co do gazownika - upewnij się, że już gazował ten silnik i zna jego bolączki. Zapytaj jak rozwiązuje problem regulacji zaworów w tym silniku. Mój od razu uczciwie zapytał, czy jestem pewien, że chcę do tego silnika montować gaz, bo będę miał problemy. Nie mylił się.
Osprzęt - nie wypowiem się. Mogę się podzielność doświadczeniem z wlewem pod klapką. Upewnij się, żeby element mocujący zawór gazu (wspornik) nie podchodził pod korek paliwa, bo korek wtedy nie jest dokręcony i w ciepłe dni będzie ci parowała benzyna do środka zafiry, będziesz to czuł w każdy ciepły dzień po wejściu do auta.
Co do gazownika - upewnij się, że już gazował ten silnik i zna jego bolączki. Zapytaj jak rozwiązuje problem regulacji zaworów w tym silniku. Mój od razu uczciwie zapytał, czy jestem pewien, że chcę do tego silnika montować gaz, bo będę miał problemy. Nie mylił się.
Z góry dziękuję
- Rysiek
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Śląskie, DG
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Nie no ten zapytał od razu czy robiłem kontrole luzów bo inaczej nie podejmie się roboty bo te silniki są jakie są co chodzi o gaz... i dop jak skontroluje to może coś robić jak bedzie okej. Oni sprawdzają jedynie sami "układ startowy". Trochę mi poopowiadał ale dużo wiedziałem już z forum z tym że nie przerywałem mu niech ma satysfakcje hehe
Mi tam nie zależy żeby na gazie tylko jeździć i nawet jakby to miało pomóc silnikowi to mógłbym mieć na stałe dotrysk benzyny. Koszta i tak są mniejsze niż na samej benzynie. Tylko ciekawi mnie dlaczego chce zrobić tak od tych wartości a nie powiedzmy od 2tys obr ... Rozumiem że chłodzenie ale czy to coś da tzn wydłuży żywotność temu silnikowi? Hmmm nie wiem, wtedy raczej by tak każdy gazownik stroił z dotryskiem... No ale jak pisałem wcześniej to zdaję się na jego wiedzę i fachowość.
A tak z innej beczki każdy pisze że te silniki są kiepskie pod gaz ale gaz zakładają.. o co tu chodzi... bo ja zgłupiałem... wiadomo że serwisować trzeba systematycznie instalacje lpg ale i wymieniać olej i filtry częściej (bynajmniej ja tak robie jak mam gaz) czy kontrola luzów która mi dojdzie w tym aucie. Czy te silniki są skazane na porażkę z LPG? Wiadomo że dobrze dograna inastalacja LPG dużo zrobi na żywotność ale jednak to dalej LPG...
spoko że to napisałeś to od razu mu to zaznaczę bo kolejnego auta ze smrodem benzyny w aucie nie zniose... ;pMogę się podzielność doświadczeniem z wlewem pod klapką. Upewnij się, żeby element mocujący zawór gazu (wspornik) nie podchodził pod korek paliwa, bo korek wtedy nie jest dokręcony i w ciepłe dni będzie ci parowała benzyna do środka zafiry, będziesz to czuł w każdy ciepły dzień po wejściu do auta.
Mi tam nie zależy żeby na gazie tylko jeździć i nawet jakby to miało pomóc silnikowi to mógłbym mieć na stałe dotrysk benzyny. Koszta i tak są mniejsze niż na samej benzynie. Tylko ciekawi mnie dlaczego chce zrobić tak od tych wartości a nie powiedzmy od 2tys obr ... Rozumiem że chłodzenie ale czy to coś da tzn wydłuży żywotność temu silnikowi? Hmmm nie wiem, wtedy raczej by tak każdy gazownik stroił z dotryskiem... No ale jak pisałem wcześniej to zdaję się na jego wiedzę i fachowość.
A tak z innej beczki każdy pisze że te silniki są kiepskie pod gaz ale gaz zakładają.. o co tu chodzi... bo ja zgłupiałem... wiadomo że serwisować trzeba systematycznie instalacje lpg ale i wymieniać olej i filtry częściej (bynajmniej ja tak robie jak mam gaz) czy kontrola luzów która mi dojdzie w tym aucie. Czy te silniki są skazane na porażkę z LPG? Wiadomo że dobrze dograna inastalacja LPG dużo zrobi na żywotność ale jednak to dalej LPG...
-
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Milicz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Tylko gdybam, ale przy wyższych obrotach masz dużo częściej wyzwalany zapłon, temperatura rośnie dużo szybciej i to wtedy właśnie trzeba studzić zawory i gniazda. Na niskich obrotach nie dzieje się nic złego.
Z góry dziękuję
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Funkcja dotrysku benzyny, powinna być stosowana do chłodzenia nie zaworów lecz wtryskiwaczy benzynowych w silniku z bezpośrednim wtryskiem. Tam wtryskiwacz benzynowy osadzony bezpośrednio nad komorą spalania, mocno się nagrzewa, a nie chłodzony paliwem podczas pracy na LPG szybko się uszkadza.
W silniku z wtryskiem pośrednim (wtryskiwacze w kolektorze dolotowym) ta funkcja bywa wykorzystywana przez instalatorów którzy wrzucają reduktor lub wtryskiwacze LPG na granicy wydajności (lub nawet poniżej) do mocy silnika z cylindra jako "dupochron". Klient się cieszy bo instalacja była tańsza, a gdyby przy wyższym zapotrzebowaniu na paliwo, instalacja miała się nie wyrobić (niskiej wydajności wtryski przy długich czasach otwarcia już nie reagują tylko pozostają cały czas otwarte, słabe reduktory padają ciśnieniowo i termicznie- jedziemy na ubogiej mieszance), zaczyna podpierać się dotryskiem benzyny. Z tego co wiem, w dobrej instalacji nie tędy droga. Skład mieszanki z ubogiego nagle po dolaniu beny, robi się bogaty, sonda skraca czasy wtrysków, odpuścisz nieco obroty, dotrysku beny się wyłącza, sonda widzi ubogo znów wydłuża czasy, często odbija się to szarpaniem i błędami od strony sondy.
W silniku z wtryskiem pośrednim (wtryskiwacze w kolektorze dolotowym) ta funkcja bywa wykorzystywana przez instalatorów którzy wrzucają reduktor lub wtryskiwacze LPG na granicy wydajności (lub nawet poniżej) do mocy silnika z cylindra jako "dupochron". Klient się cieszy bo instalacja była tańsza, a gdyby przy wyższym zapotrzebowaniu na paliwo, instalacja miała się nie wyrobić (niskiej wydajności wtryski przy długich czasach otwarcia już nie reagują tylko pozostają cały czas otwarte, słabe reduktory padają ciśnieniowo i termicznie- jedziemy na ubogiej mieszance), zaczyna podpierać się dotryskiem benzyny. Z tego co wiem, w dobrej instalacji nie tędy droga. Skład mieszanki z ubogiego nagle po dolaniu beny, robi się bogaty, sonda skraca czasy wtrysków, odpuścisz nieco obroty, dotrysku beny się wyłącza, sonda widzi ubogo znów wydłuża czasy, często odbija się to szarpaniem i błędami od strony sondy.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2020, 19:51 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Mam LPG z dotryskiem benzyny i nie narzekam zrobiłem 33 tyś . gazu spala około 9 L. Benzyny 1 zbiornik na rok a spalała przed gazem około 7,5-8 L /100 km
czesiek_ze
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Chyba rzeczywiście nie jestem na bieżąco
https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja ... 10393.html
https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja ... 10393.html
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
barek16 pisze: ↑01 sty 2021, 01:24 Chyba rzeczywiście nie jestem na bieżąco
https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja ... 10393.html
Ja właśnie ma STAG 4 a benzyny spala o wiele mniej niż podano w tym linku dotrysk jest dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów
czesiek_ze
- Rysiek
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Śląskie, DG
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
A wiesz jak procentowo masz ustawiony dotrysk? Bo mi też proponuje od 3tys obrotów ustawić pare procent a potem koło 4tys już więcej.Czesław pisze: ↑01 sty 2021, 12:02barek16 pisze: ↑01 sty 2021, 01:24 Chyba rzeczywiście nie jestem na bieżąco
https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja ... 10393.htmlJa właśnie ma STAG 4 a benzyny spala o wiele mniej niż podano w tym linku dotrysk jest dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów
A jeszcze pozwolę sobie was zapytać co myślicie o ac w02 vs barracuda do tego silnika?
Ostatnio zmieniony 02 sty 2021, 22:34 przez Rysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
" A wiesz jak procentowo masz ustawiony dotrysk? Bo mi też proponuje od 3tys obrotów ustawić pare procent a potem koło 4tys już więcej."
Nie nie mam zielonego pojęcia ,wiem że od 3 tyś ma byś dotrysk Wiele tego dotrysku nie ma bo spaliłem około 45l za rok i około 12 tyś km
Nie nie mam zielonego pojęcia ,wiem że od 3 tyś ma byś dotrysk Wiele tego dotrysku nie ma bo spaliłem około 45l za rok i około 12 tyś km
czesiek_ze
- Rysiek
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Śląskie, DG
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam po długim czasie
Założyłem LPG
Mój osprzęt to:
Zbiornik: BORMECH 56L pod autem
Wielozawór: Tomasetto Achille At.02
Filtr : ZMW Czaja FL02
Reduktor: Tomasetto Achille Mod. At09 Artic
Przewody : Parker, Transfer OIL
Wlew paliwa: Tomasetto At08 pod klapką plus redukcja wkręcana
Wtryskiwacz: AC W02-4
Czujnik ciśnienia: AC PS-04
Elektronika: AC STAG QNext Plus
Jak narazie nie narzekam wychodzi mi przy mojej jeździe koło 10L/100km chyba że latam na tempomacie po autostradzie to trochę mniej. Dotrysk mam tez ustawiony od ok. 3,5tyś powyżej 3,5 ciut wiecej.. Zastanawiam się czy nie dać sobie od 3 tyś. Ogólnie szybko się przełącza na gaz. Tylko przełącznik szybko mi spada na rezerwę co mnie drażni... i myślałem o autokalibracji bo niby w książce STAGA co dostałem to jest taka opcja...
Ale zapodałem sobie kabelek i chce sobie sam podejrzeć co tam mam poustawiane bo mnie ciekawi
I chyba założe swój wątek ze zdj mojej Zoski bo pisać po tematach mi sie nie chce tylko czasu brak na takie manewry.. miałem juz odcinke do zapalniczki zrobić ale czasu brak a leży wszystko naszykowane
Założyłem LPG
Mój osprzęt to:
Zbiornik: BORMECH 56L pod autem
Wielozawór: Tomasetto Achille At.02
Filtr : ZMW Czaja FL02
Reduktor: Tomasetto Achille Mod. At09 Artic
Przewody : Parker, Transfer OIL
Wlew paliwa: Tomasetto At08 pod klapką plus redukcja wkręcana
Wtryskiwacz: AC W02-4
Czujnik ciśnienia: AC PS-04
Elektronika: AC STAG QNext Plus
Jak narazie nie narzekam wychodzi mi przy mojej jeździe koło 10L/100km chyba że latam na tempomacie po autostradzie to trochę mniej. Dotrysk mam tez ustawiony od ok. 3,5tyś powyżej 3,5 ciut wiecej.. Zastanawiam się czy nie dać sobie od 3 tyś. Ogólnie szybko się przełącza na gaz. Tylko przełącznik szybko mi spada na rezerwę co mnie drażni... i myślałem o autokalibracji bo niby w książce STAGA co dostałem to jest taka opcja...
Ale zapodałem sobie kabelek i chce sobie sam podejrzeć co tam mam poustawiane bo mnie ciekawi
I chyba założe swój wątek ze zdj mojej Zoski bo pisać po tematach mi sie nie chce tylko czasu brak na takie manewry.. miałem juz odcinke do zapalniczki zrobić ale czasu brak a leży wszystko naszykowane
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja mam takie coś:
https://allegro.pl/oferta/interfejs-blu ... e=facebook
Wskaznik poziomu gazu możesz sobie sam ustawić, a jak nie to możesz podjechać to Ci ogarnę zakladaj temat swojej Zafiry
https://allegro.pl/oferta/interfejs-blu ... e=facebook
Wskaznik poziomu gazu możesz sobie sam ustawić, a jak nie to możesz podjechać to Ci ogarnę zakladaj temat swojej Zafiry
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Rysiek
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Śląskie, DG
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
zastanawiałem się właśnie nad BT ale ostatecznie padło na:Tazz pisze: ↑09 lut 2021, 22:05 Ja mam takie coś:
https://allegro.pl/oferta/interfejs-blu ... e=facebook
Wskaznik poziomu gazu możesz sobie sam ustawić, a jak nie to możesz podjechać to Ci ogarnę zakladaj temat swojej Zafiry
https://allegro.pl/oferta/interfejs-sta ... ZjI2MWY%3D
Co do ustawienia wskaźnika to najpierw muszę się podłączyć i zob co tam mam ustawione i co z czym się je...
A masz jakiś poradnik co chodzi o program tzn opis funkcji co do czego? Mówię o tym stagowskim ze strony...