Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
J2666

#166 Post autor: J2666 »

Witam, mam pytanko, co może być przyczyną, że po wyczyszczeniu zaworu EGR w Astrze 1,7 diesel nie można odpalić silnika pomimo, że rozrusznik kręci.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 14:54 przez J2666, łącznie zmieniany 1 raz.

Piotrek413

#167 Post autor: Piotrek413 »

struna124 pisze:Piotrku w linku od ciebie pisze zeby zaslepic egr.w jakim miejscu trzeba go zaslepic?i jesli później bede chcial założyć te zaślepki z otworami to w tym samym miejscu sie je montuje??narazie chce sprawdzic czy to egr jest przyczyną moich problemow i zaślepie go całkiem wywali błąd ale na obroty powinien normalie sie krecic.prosił bym o jakies foty co do zaslepiania egr-tj. co,gdzie i jak.dzieki:)))))
Niestety ja ja montowałem tej zaślepki i nie będę montował. Ktoś zaślepiał w z19dt ale nie mogę sobie przypomnieć kto. Różnica jest chyba taka że w dth montuję się za EGR a w DT przed. Ale co i jak to nie pomogę bo nie bawiłem się z tym.

J2666 pisze:Witam, mam pytanko, co może być przyczyną, że po wyczyszczeniu zaworu EGR w Astrze 1,7 diesel nie można odpalić silnika pomimo, że rozrusznik kręci.


A nie zamknąłeś mechanicznie zaworu? Ja tak miałem jak zamknięty miałem całkowicie EGR. Rozbierz jeszcze raz i zobacz czy nic nie blokuje pracy mechanizmu.

DaRek7

#168 Post autor: DaRek7 »

struna124 pisze:w jakim miejscu trzeba go zaslepic?
W innym temacie już pytałeś gdzie zamontować blaszki ograniczające przepływ ;) , zaślep zupełnie w tym samym miejscu i będziesz wiedział czy to EGR :?:

przem811

#169 Post autor: przem811 »

Ja trochę z innej beczki: czym się różni egr do Zośki 120km a 150km oprócz ceny?

przem811

#170 Post autor: przem811 »

Na zdjęciach na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. Jak chciałam kupić w intercars to też nikt mnie nie pytał jaką moc ma Zośka.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#171 Post autor: Bodek »

przem811 pisze:Na zdjęciach na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. Jak chciałam kupić w intercars to też nikt mnie nie pytał jaką moc ma Zośka.
EGR 120KM

EGR 150KM

a jak nie jesteś pewny to tu masz odpowiedni temat do nr części:

Nr Części pod VIN
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

dusia_2819801

#172 Post autor: dusia_2819801 »

Witam!

chciałbym kontynuować temat z moim problemem natomiast mam złe wspomnienia z wcześniejszym autem i wole zapytać zanim wydam zamiast 20pln 1000pln jak wcześniej z niewiedzy mechaników

wyskoczył mi błąd:
0400SA- nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
egr został wyczyszczony- błąd zniknął na chwile i powrócił oczywiście po wyjeździe od czarodzieja
czarodziej proponuje mi wymienić silniczek egr-u bo podobno EGR był tak zawalony ze silniczek mógł dostać w dup....sko
czy jest to prawidłowa diagnoza czy może coś innego????

zdarza się ze auto po ruszeniu straci moc i zgaśnie porostu jakby wrzucił sobie na luz a mam automat później podczas kulania się dalej odpalam i jadę bez problemow
nie kumam o co chodzi

nie jestem wstanie finansowo naprawiać auta metoda jak w TVN turbo " będzie pan zadowolony" a nie znam żadnego mechanika ( dla mnie każdy taki sam papudrak )

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#173 Post autor: wojtowca »

dusia_2819801 pisze: egr został wyczyszczony- błąd zniknął na chwile i powrócił oczywiście po wyjeździe od czarodzieja
zdarza się ze auto po ruszeniu straci moc i zgaśnie porostu jakby wrzucił sobie na luz a mam automat później podczas kulania się dalej odpalam i jadę bez problemow
Mam co prawda ZA 2,2 DTI ale miałem ten sam problem, oświeciła się kontrolka autko z kluczykiem i podczas jazdy sprzęgło, gasiłem i odpalałem i znów ok. Ale przecież długo tak się nie da jeździć. Poczytałem trochę na ten temat i decyzja... wymiana EGRu na nowy, doznałem szoku :shock: do mojego silnika najtaniej znalazłem za 1500zł bo elektroniczny. No to gdzieś wygrzebałem na Google, że regenerują EGRy w Brzegu i ludzie na jakimś forum strasznie chwalili. Zaryzykowałem i jestem zadowolony. W jeden dzień wysłałem i na trzeci wrócił zregenerowany. Zapłaciłem 400zł z przesyłką i jeszcze dają rok gwarancji na piśmie! Może spróbuj w ten sposób zamiast jeździć po mecherach i próbować a może to a może tamto...
To link do tej firmy http://www.serwispomp.pl/

dusia_2819801

#174 Post autor: dusia_2819801 »

dziękuje za odpowiedz, mam nadzieje ze wymiana pomoże,sprawdzę i włożę używany bo mechanik proponuje mi za około 150zl z gwarancja rozruchowa i jeżeli nadal będzie to samo to oddam a włożę stara i będę szukał dalej
mam już dość takich mechaników co naprawiają metoda trzeba wymienić żeby się dowiedzieć czy będzie ok bo w taki sposób wymienię polowe silnika a już na 1000pln naciągnęli mnie w innym aucie a winna była tylko pęknięta klema akumulatora która powodowała zaniki prądu a co za tym idzie pojawiały się błędy
po wymianie egr na używkę dam znać czy pomogło
pozdrawiam

adam

#175 Post autor: adam »

Witam. Bardzo ważne jest dokładne wyczyszczenie EGR-u łącznie z regeneracją - czyli porządnym czyszczeniem iglicy elektromagnesu. Dokładny opis ze zdjęciami na Forum. Mechanicy często robią to po łepkach , czyszcząc tylko zawór , nie rozbierając elektromagnesu. Pozdrawiam.

k@niu

#176 Post autor: k@niu »


dusia_2819801

#177 Post autor: dusia_2819801 »

witam ponownie

po wyczyszczeniu EGRu auto zgasło tylko raz ale to chyba przez to ze błąd nie był wykasowany albo porostu miałem pecha, na tę chwile jest ok z tym tematem ale po podłączeniu komputera u elektryka wyskoczyła litania błędów co mnie zastanowiło, skoro auto jeździ to skąd tyle błędów,
mój mechanik wykrył wcześniej tylko nieprawidłowy sygnał EGR i go wyczyścił
czy słabe ładowanie alternatora może skutkować błędami?
i czy zanik prądu może powodować błąd czujnika ciśnień, który po wykasowaniu pojawia się podczas jazdy po przekroczeniu 2000 obrotów
błąd czujnika DPFu zostaje co to może być???
słabe ładowanie-podobno brak masy- będzie jutro naprawione

eMarkiz

#178 Post autor: eMarkiz »

Witam! Czy to EGR?

Moja Zafira 1.7 CDTI 125KM 2008 rok (z DPF). Przebieg 147 tys. km.
Pojawiła się na powrocie z dalekiej trasy tablicy zapalona żółto ikonka silnika (nie tryb serwisowy - auto z kluczykiem).

Auto do przedwczoraj nie dawało żadnych objawów. Wczora rano po odpaleniu zero mocy i żabka. Po jakimś czasie moc wróciła. Działo się tak za każdym razem po odpaleniu auta. Dzisiaj z kolei brak mocy i żabka - jednak nie puścił ten objaw. moc nie wróciła.

Szybka kombinacja: kluczyk, gaz, hamulec i wyświetliło kod: ECN 40952.

Czy to EGR i czy gdzie indziej szukać rozwiązania problemu...oby nie kosztowego :-(

Dodam, że auto miało dwa tygodnie temu wymieniony rozrząd i do tego czasu zero problemów. Może coś powiązane..a może przypadek.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2015, 10:34 przez eMarkiz, łącznie zmieniany 1 raz.

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#179 Post autor: mewrik »

panowie wprogramować i zaślepić i problem z bani polecam naprawdę warto

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#180 Post autor: rafant4011 »

ile Cię to wyszło?? jakieś foto po robocie??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”