Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
Witam, mam pytanko, co może być przyczyną, że po wyczyszczeniu zaworu EGR w Astrze 1,7 diesel nie można odpalić silnika pomimo, że rozrusznik kręci.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 14:54 przez J2666, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety ja ja montowałem tej zaślepki i nie będę montował. Ktoś zaślepiał w z19dt ale nie mogę sobie przypomnieć kto. Różnica jest chyba taka że w dth montuję się za EGR a w DT przed. Ale co i jak to nie pomogę bo nie bawiłem się z tym.struna124 pisze:Piotrku w linku od ciebie pisze zeby zaslepic egr.w jakim miejscu trzeba go zaslepic?i jesli później bede chcial założyć te zaślepki z otworami to w tym samym miejscu sie je montuje??narazie chce sprawdzic czy to egr jest przyczyną moich problemow i zaślepie go całkiem wywali błąd ale na obroty powinien normalie sie krecic.prosił bym o jakies foty co do zaslepiania egr-tj. co,gdzie i jak.dzieki:)))))
J2666 pisze:Witam, mam pytanko, co może być przyczyną, że po wyczyszczeniu zaworu EGR w Astrze 1,7 diesel nie można odpalić silnika pomimo, że rozrusznik kręci.
A nie zamknąłeś mechanicznie zaworu? Ja tak miałem jak zamknięty miałem całkowicie EGR. Rozbierz jeszcze raz i zobacz czy nic nie blokuje pracy mechanizmu.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
EGR 120KMprzem811 pisze:Na zdjęciach na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. Jak chciałam kupić w intercars to też nikt mnie nie pytał jaką moc ma Zośka.
EGR 150KM
a jak nie jesteś pewny to tu masz odpowiedni temat do nr części:
Nr Części pod VIN
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam!
chciałbym kontynuować temat z moim problemem natomiast mam złe wspomnienia z wcześniejszym autem i wole zapytać zanim wydam zamiast 20pln 1000pln jak wcześniej z niewiedzy mechaników
wyskoczył mi błąd:
0400SA- nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
egr został wyczyszczony- błąd zniknął na chwile i powrócił oczywiście po wyjeździe od czarodzieja
czarodziej proponuje mi wymienić silniczek egr-u bo podobno EGR był tak zawalony ze silniczek mógł dostać w dup....sko
czy jest to prawidłowa diagnoza czy może coś innego????
zdarza się ze auto po ruszeniu straci moc i zgaśnie porostu jakby wrzucił sobie na luz a mam automat później podczas kulania się dalej odpalam i jadę bez problemow
nie kumam o co chodzi
nie jestem wstanie finansowo naprawiać auta metoda jak w TVN turbo " będzie pan zadowolony" a nie znam żadnego mechanika ( dla mnie każdy taki sam papudrak )
chciałbym kontynuować temat z moim problemem natomiast mam złe wspomnienia z wcześniejszym autem i wole zapytać zanim wydam zamiast 20pln 1000pln jak wcześniej z niewiedzy mechaników
wyskoczył mi błąd:
0400SA- nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
egr został wyczyszczony- błąd zniknął na chwile i powrócił oczywiście po wyjeździe od czarodzieja
czarodziej proponuje mi wymienić silniczek egr-u bo podobno EGR był tak zawalony ze silniczek mógł dostać w dup....sko
czy jest to prawidłowa diagnoza czy może coś innego????
zdarza się ze auto po ruszeniu straci moc i zgaśnie porostu jakby wrzucił sobie na luz a mam automat później podczas kulania się dalej odpalam i jadę bez problemow
nie kumam o co chodzi
nie jestem wstanie finansowo naprawiać auta metoda jak w TVN turbo " będzie pan zadowolony" a nie znam żadnego mechanika ( dla mnie każdy taki sam papudrak )
- wojtowca
- Zafiromaniak
- Posty: 1212
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bestwina koło B-B
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Mam co prawda ZA 2,2 DTI ale miałem ten sam problem, oświeciła się kontrolka autko z kluczykiem i podczas jazdy sprzęgło, gasiłem i odpalałem i znów ok. Ale przecież długo tak się nie da jeździć. Poczytałem trochę na ten temat i decyzja... wymiana EGRu na nowy, doznałem szoku do mojego silnika najtaniej znalazłem za 1500zł bo elektroniczny. No to gdzieś wygrzebałem na Google, że regenerują EGRy w Brzegu i ludzie na jakimś forum strasznie chwalili. Zaryzykowałem i jestem zadowolony. W jeden dzień wysłałem i na trzeci wrócił zregenerowany. Zapłaciłem 400zł z przesyłką i jeszcze dają rok gwarancji na piśmie! Może spróbuj w ten sposób zamiast jeździć po mecherach i próbować a może to a może tamto...dusia_2819801 pisze: egr został wyczyszczony- błąd zniknął na chwile i powrócił oczywiście po wyjeździe od czarodzieja
zdarza się ze auto po ruszeniu straci moc i zgaśnie porostu jakby wrzucił sobie na luz a mam automat później podczas kulania się dalej odpalam i jadę bez problemow
To link do tej firmy http://www.serwispomp.pl/
dziękuje za odpowiedz, mam nadzieje ze wymiana pomoże,sprawdzę i włożę używany bo mechanik proponuje mi za około 150zl z gwarancja rozruchowa i jeżeli nadal będzie to samo to oddam a włożę stara i będę szukał dalej
mam już dość takich mechaników co naprawiają metoda trzeba wymienić żeby się dowiedzieć czy będzie ok bo w taki sposób wymienię polowe silnika a już na 1000pln naciągnęli mnie w innym aucie a winna była tylko pęknięta klema akumulatora która powodowała zaniki prądu a co za tym idzie pojawiały się błędy
po wymianie egr na używkę dam znać czy pomogło
pozdrawiam
mam już dość takich mechaników co naprawiają metoda trzeba wymienić żeby się dowiedzieć czy będzie ok bo w taki sposób wymienię polowe silnika a już na 1000pln naciągnęli mnie w innym aucie a winna była tylko pęknięta klema akumulatora która powodowała zaniki prądu a co za tym idzie pojawiały się błędy
po wymianie egr na używkę dam znać czy pomogło
pozdrawiam
witam ponownie
po wyczyszczeniu EGRu auto zgasło tylko raz ale to chyba przez to ze błąd nie był wykasowany albo porostu miałem pecha, na tę chwile jest ok z tym tematem ale po podłączeniu komputera u elektryka wyskoczyła litania błędów co mnie zastanowiło, skoro auto jeździ to skąd tyle błędów,
mój mechanik wykrył wcześniej tylko nieprawidłowy sygnał EGR i go wyczyścił
czy słabe ładowanie alternatora może skutkować błędami?
i czy zanik prądu może powodować błąd czujnika ciśnień, który po wykasowaniu pojawia się podczas jazdy po przekroczeniu 2000 obrotów
błąd czujnika DPFu zostaje co to może być???
słabe ładowanie-podobno brak masy- będzie jutro naprawione
po wyczyszczeniu EGRu auto zgasło tylko raz ale to chyba przez to ze błąd nie był wykasowany albo porostu miałem pecha, na tę chwile jest ok z tym tematem ale po podłączeniu komputera u elektryka wyskoczyła litania błędów co mnie zastanowiło, skoro auto jeździ to skąd tyle błędów,
mój mechanik wykrył wcześniej tylko nieprawidłowy sygnał EGR i go wyczyścił
czy słabe ładowanie alternatora może skutkować błędami?
i czy zanik prądu może powodować błąd czujnika ciśnień, który po wykasowaniu pojawia się podczas jazdy po przekroczeniu 2000 obrotów
błąd czujnika DPFu zostaje co to może być???
słabe ładowanie-podobno brak masy- będzie jutro naprawione
Witam! Czy to EGR?
Moja Zafira 1.7 CDTI 125KM 2008 rok (z DPF). Przebieg 147 tys. km.
Pojawiła się na powrocie z dalekiej trasy tablicy zapalona żółto ikonka silnika (nie tryb serwisowy - auto z kluczykiem).
Auto do przedwczoraj nie dawało żadnych objawów. Wczora rano po odpaleniu zero mocy i żabka. Po jakimś czasie moc wróciła. Działo się tak za każdym razem po odpaleniu auta. Dzisiaj z kolei brak mocy i żabka - jednak nie puścił ten objaw. moc nie wróciła.
Szybka kombinacja: kluczyk, gaz, hamulec i wyświetliło kod: ECN 40952.
Czy to EGR i czy gdzie indziej szukać rozwiązania problemu...oby nie kosztowego :-(
Dodam, że auto miało dwa tygodnie temu wymieniony rozrząd i do tego czasu zero problemów. Może coś powiązane..a może przypadek.
Moja Zafira 1.7 CDTI 125KM 2008 rok (z DPF). Przebieg 147 tys. km.
Pojawiła się na powrocie z dalekiej trasy tablicy zapalona żółto ikonka silnika (nie tryb serwisowy - auto z kluczykiem).
Auto do przedwczoraj nie dawało żadnych objawów. Wczora rano po odpaleniu zero mocy i żabka. Po jakimś czasie moc wróciła. Działo się tak za każdym razem po odpaleniu auta. Dzisiaj z kolei brak mocy i żabka - jednak nie puścił ten objaw. moc nie wróciła.
Szybka kombinacja: kluczyk, gaz, hamulec i wyświetliło kod: ECN 40952.
Czy to EGR i czy gdzie indziej szukać rozwiązania problemu...oby nie kosztowego :-(
Dodam, że auto miało dwa tygodnie temu wymieniony rozrząd i do tego czasu zero problemów. Może coś powiązane..a może przypadek.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2015, 10:34 przez eMarkiz, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt: