[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
Jeszcze nie wymieniałem, miała wymieniany zaraz przed kupnem. A tu masz namiar http://www.decautomat.pl
Daj znać ile sobie życzął za wymianę oleju, szef mi mówił, że przy okazji powinni Ci ją przejżeć
Daj znać ile sobie życzął za wymianę oleju, szef mi mówił, że przy okazji powinni Ci ją przejżeć
Zlooty na stronie www.profitoil.com.pl znajdziesz beczkę, klikasz na beczkę i wybieras rodzaj pojazdu producenta markę i jaki silnik i i wyświetla się ile oleju do silnika skrzyni płynu chłodniczego pochłania Twoje autko
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 cze 2010, 12:34
- Imię: Ocean
- Lokalizacja: podkarpacie
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: B14NET
Witam.
Chciałbym odświeżyć wątek półbiegu w automacie.
Kilka miesięcy temu m.toczek napisał:
"Witam Szanowne grono Kolegów!
Czasami mam wrażenie że moja Zośka ma półbiegi. Wskazówka obrotościomierza przy 3 biegu jest na 2,5 tys obrotów (rozpędzając się), potem następuje jakby przełożenie na wyższy bieg i zaraz obroty spadają potem na 2 tys obrotów zostając nadal przy 3 biegu. Potem wskakuje 4 bieg i dalej okej. Nie dzieje się to nagminnie ale zauważyłem coś takiego, czy ktoś potrafi to wyjaśnić?
z góry dzięki za podpowiedzi"
W swoim samochodzie mam dosłownie identyczne objawy. Nie sądze aby było to normale. U mnie to zjawisko również występuje tylko na 3 biegu. Czy ktoś jeszcze ma podobny problem, co to za "zjawisko", co z tym robić?
Pozdrawiam.
Chciałbym odświeżyć wątek półbiegu w automacie.
Kilka miesięcy temu m.toczek napisał:
"Witam Szanowne grono Kolegów!
Czasami mam wrażenie że moja Zośka ma półbiegi. Wskazówka obrotościomierza przy 3 biegu jest na 2,5 tys obrotów (rozpędzając się), potem następuje jakby przełożenie na wyższy bieg i zaraz obroty spadają potem na 2 tys obrotów zostając nadal przy 3 biegu. Potem wskakuje 4 bieg i dalej okej. Nie dzieje się to nagminnie ale zauważyłem coś takiego, czy ktoś potrafi to wyjaśnić?
z góry dzięki za podpowiedzi"
W swoim samochodzie mam dosłownie identyczne objawy. Nie sądze aby było to normale. U mnie to zjawisko również występuje tylko na 3 biegu. Czy ktoś jeszcze ma podobny problem, co to za "zjawisko", co z tym robić?
Pozdrawiam.
Temat ucichł trochę. Jakieś diagnozy? Sugestie dla innych, którym ten problem się objawił?
Ja mam ten sam problem. Dla przypomnienia parę zdań.
Objawy:
- szarpnięcie przy zmianie biegu z 3 na 4 (automatycznie i za pomocą tiptronica)
- mocne odchylenie obrotomierza (ryk silnika) w czasie w/w zmiany biegów
Okoliczności:
Objaw występuje tylko na mocno rozgrzanym silniku. W normalnych warunkach trzeba przejechać około 70km, aby wystąpił. W bardzo upalne dni kiedy temperatura płynu chłodzącego (Coolant) już po odpaleniu była na poziomie 32 stopnie, wystarczyło przejechać 20-30km.
Jak wywołać na żądanie:
Jak chce pokazać mechanikowi objaw "na żądanie" to wybieram sobie prosty długi odcinek drogi na uboczu. Jeżdżę nim w tą i z powrotem na Tiptronicu. Jadąc przeciągam na biegach do 3,5tyś. obrotów i dopiero wtedy zmieniam bieg na wyższy. Po kilku-kilkunastu minutach objaw się pojawia. Coolant w tym czasie ma wartość ok 90stopni.
Jak uspokoić na chwilę:
Postawi auto na wolnych obrotach, aby trochę ostygło. Przy ok. 70 stopniach już nie występuje. Ważne aby nie gasić silnika po takich testach - szkoda turbiny, niech turbina też ma szanse się schłodzić.
Byłem z tym problemem u 3 mechaników.
1. ASO - jak zapytałem o naprawę to mi powiedzieli, że skrzyni się nie naprawia. Jest podzespołem, który się wymienia. Nie zdecydowałem się oczywiście.
2. Mały warsztat - zasugerował zmianę oleju. Olej został wymieniony, na oryginalny GM (nie pamiętam symbolu). Ten stary był bardzo ciemny i śmierdzący.
3. Duży warsztat - wymiana tych tarczek czy jak tam one się nazywają, oleju i filtra w skrzyni.
Po w/w zabiegach jest tak jak było.
Co nie którzy sugerują:
- elektrozawory
- chłodnica oleju
- ...
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Karol
GG: 3943553
Ja mam ten sam problem. Dla przypomnienia parę zdań.
Objawy:
- szarpnięcie przy zmianie biegu z 3 na 4 (automatycznie i za pomocą tiptronica)
- mocne odchylenie obrotomierza (ryk silnika) w czasie w/w zmiany biegów
Okoliczności:
Objaw występuje tylko na mocno rozgrzanym silniku. W normalnych warunkach trzeba przejechać około 70km, aby wystąpił. W bardzo upalne dni kiedy temperatura płynu chłodzącego (Coolant) już po odpaleniu była na poziomie 32 stopnie, wystarczyło przejechać 20-30km.
Jak wywołać na żądanie:
Jak chce pokazać mechanikowi objaw "na żądanie" to wybieram sobie prosty długi odcinek drogi na uboczu. Jeżdżę nim w tą i z powrotem na Tiptronicu. Jadąc przeciągam na biegach do 3,5tyś. obrotów i dopiero wtedy zmieniam bieg na wyższy. Po kilku-kilkunastu minutach objaw się pojawia. Coolant w tym czasie ma wartość ok 90stopni.
Jak uspokoić na chwilę:
Postawi auto na wolnych obrotach, aby trochę ostygło. Przy ok. 70 stopniach już nie występuje. Ważne aby nie gasić silnika po takich testach - szkoda turbiny, niech turbina też ma szanse się schłodzić.
Byłem z tym problemem u 3 mechaników.
1. ASO - jak zapytałem o naprawę to mi powiedzieli, że skrzyni się nie naprawia. Jest podzespołem, który się wymienia. Nie zdecydowałem się oczywiście.
2. Mały warsztat - zasugerował zmianę oleju. Olej został wymieniony, na oryginalny GM (nie pamiętam symbolu). Ten stary był bardzo ciemny i śmierdzący.
3. Duży warsztat - wymiana tych tarczek czy jak tam one się nazywają, oleju i filtra w skrzyni.
Po w/w zabiegach jest tak jak było.
Co nie którzy sugerują:
- elektrozawory
- chłodnica oleju
- ...
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Karol
GG: 3943553