[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
licznik

#256 Post autor: licznik »

A ja proponuje wyczyść EGR i przepustnice , mi czasem też szarpało lub przeciągało ,ale po rozebraniu przepustnicy szczególnie części elektroniki(zbiera się tam olej) uspokoiło się
szarpanie

F-19

#257 Post autor: F-19 »

licznik pisze:A ja proponuje wyczyść EGR i przepustnice , mi czasem też szarpało lub przeciągało ,ale po rozebraniu przepustnicy szczególnie części elektroniki(zbiera się tam olej) uspokoiło się
szarpanie
Myślę, że w tym coś może być u mnie się to pojawia czasami gdy bieg trzeba zmienić a obroty są poniżej 2 tyś. zauważyłem to gdy auto jedzie pod delikatne wzniesienie, obroty ok 1,6tyś (3 bieg) dodaję gazu (EGR i turbodziura muli) a skrzynia "myśli" w końcu szarpnie i zrzuci na 2 bieg. Nigdy nie pojawiło mi się to pow. 2 tyś. Jazda na trójce ok 50 - 60 km/h krótkie, szybkie przyhamowanie i dodanie gazu i mam to samo ale tylko do 2 tyś. obrotów. EGR 2 razy wymieniany. Powiem szczerze że charakterystyka tego motoru (turbodziura + niespodzianki ze strony EGR-u i przepustnicy) coraz bardziej mnie denerwuje.

foneo

#258 Post autor: foneo »

Dziś wyskoczył mi błąd którego wcześniej nie było.
Odczytany z zegarów wygląda tak.
ECN
170000
Dodatkowo zapaliła się kontrolka z kluczykiem i ta od ESP. Auto straciło moc i nie zmieniało biegów. Zgaszenie i zapalenie silnika przywróciła moc, ale błąd 170000 i problem ze skrzynia pozostał.


To dodatkowy objaw. Czy to potwierdza czy może wyklucza hipotezę z ERG?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#259 Post autor: MieHor »

P1700 Transmission Control Module (TCM) Requested MIL Illumination
P1700 Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module AF 40-6 Electronic 6-Speed Automatic Transmission B-029

foneo

#260 Post autor: foneo »

MieHor pisze:P1700 Transmission Control Module (TCM) Requested MIL Illumination
P1700 Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module AF 40-6 Electronic 6-Speed Automatic Transmission B-029
, a tak dla laika co to oznacza :) ?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#261 Post autor: MieHor »

Wg tłumacza - chyba chodzi o wykonanie okresowego serwisu AF-40 - :?: :?: :?:

foneo

#262 Post autor: foneo »

Dzięki, dziś byłem na TECHu i wyświetlił:

P1700 Symptom 00
"Wezwanie szybkiego przysłania pomocy drogowej wysłane z modułu kontroli transmisji"


:)

Był jeszcze błąd wrzucania 4 biegu, ale nie pamiętam treści. Została w notatkach w aucie razem z kodem błędu.

jaro9

#263 Post autor: jaro9 »

Napiszcie ile Was kosztowała wymiana ??? U mnie w Bielsku wołają od 250 do 500.

Arek_23

#264 Post autor: Arek_23 »

Witam mam takie pytanko nawet nie wiem czy tutaj te temat może się znajdować
Mam pytanie co do tej skrzyni biegów wiem że automatyczna ale czy to jakaś specjalna wersja???????

http://otomoto.pl/opel-zafira-1-8i-16v- ... 37606.html

Anony Mous

#265 Post autor: Anony Mous »

To jest automat easytronic ...trochę info :arrow: http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#easytronic

kaka32

#266 Post autor: kaka32 »

Czy ktoś własnoręcznie wymieniał olej w skrzyni automatycznej.Potrzebuję konsultacji. :)

Szymon78

#267 Post autor: Szymon78 »

na forum VKP jest chyba tutek... ale Vectrą to ciut łatwiej.. więcej miejsca pod macha/lepszy dostęp... można sie pokusić..

ja u siebie wymieniałem u speca za 200pln z olejem w tej kwocie.

olsen

#268 Post autor: olsen »

Witaj, ja sam wymieniłem olej u siebie, moja skrzynia AF40 ma od dołu tak zwany kominek, czyli śruba do spuszczania oleju składa się z dwóch elementów i działa jako miarka, drugi typ od przodu skrzyni ma miarkę do ustalenia poziomu oleju nie jest to skomplikowane, jak chcesz to na pw podam ci mój numer tel. i wszystko wytłumaczę
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2011, 08:50 przez olsen, łącznie zmieniany 1 raz.

licznik

#269 Post autor: licznik »

Z forum VKP

Poziom oleju sprawdzasz na gorąco i pracującym silniku. Jeżeli będziesz wymieniał to dobrze aby był rozgrzany (więcej oleju zlejesz), odkręcasz śrubkę kontrolną (torx chyba 30), potem korek spustowy (imbus 12), olej wypłynie, wkręcasz korek, nalewasz aż zacznie wypływać, odpalasz silnik i przełącz lewarek we wszystkie położenia , dolewasz olej aż zacznie wypływać z otworu kontrolnego, zakręć śrubkę kontrolną, zgaś silnik i dolej oleju wg tabeli "Sam naprawiam...". Spokojnie możesz przyjąć, że olej po wymianie ma jakieś 20-30 stopni czy dolewasz jakieś 0,5-0,6 litra. 4 litry oleju na wymianę starczy na pewno, a co do oleju najlepiej ATF AW1 GM-a cenowo wychodzi dobrze

BARTAD

#270 Post autor: BARTAD »

czy to prawda ,że tiptronik montowany jest tylko z silnikami diesla

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”