[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
jak sprawdzic jaki model skrzyni ma moja Z 19cdti 120km z 2006r...
Witam, precyzyjna informacja MieHora.
Lecz tylko co 10 skrzynia posiada w w/w miejscu nabite nr.
Potrafiłem zdiagnozować skrzynię z jakim jest przełożeniem. Kolega, który rozpoczął temat jeśli ma M32 to dla Z19DT przełożenie skrzyni wynosi 3.65.
Od pewnego czasu zajmuję się skrzyniami M32 1.7, 1,9, 2.0, 2.2 i M20 1.3 naprawiam i posiadam części do w/w skrzyń. Zachęcam do lektury mojego ogłoszenia !!!
http://allegro.pl/naprawa-czesci-skrzyn ... 62458.html
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=9113
[ Dodano: Sob Paź 08, 2011 19:26 ]
Witam, dopis dla Z19DTH skrzynia M32 ma przełożenie 3.83, pozdrawiam
[ Dodano: Sob Paź 08, 2011 19:33 ]
Dokładnie dla Z19DT 120KM prze. 3.65 symbol skrzyni M32 NS, H4, YQ
dla Z19DTH 150KM -"- 3.83 - " - D4, G4, YH
Lecz tylko co 10 skrzynia posiada w w/w miejscu nabite nr.
Potrafiłem zdiagnozować skrzynię z jakim jest przełożeniem. Kolega, który rozpoczął temat jeśli ma M32 to dla Z19DT przełożenie skrzyni wynosi 3.65.
Od pewnego czasu zajmuję się skrzyniami M32 1.7, 1,9, 2.0, 2.2 i M20 1.3 naprawiam i posiadam części do w/w skrzyń. Zachęcam do lektury mojego ogłoszenia !!!
http://allegro.pl/naprawa-czesci-skrzyn ... 62458.html
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=9113
[ Dodano: Sob Paź 08, 2011 19:26 ]
Witam, dopis dla Z19DTH skrzynia M32 ma przełożenie 3.83, pozdrawiam
[ Dodano: Sob Paź 08, 2011 19:33 ]
Dokładnie dla Z19DT 120KM prze. 3.65 symbol skrzyni M32 NS, H4, YQ
dla Z19DTH 150KM -"- 3.83 - " - D4, G4, YH
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 10:19 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.
kiedys było wspomniane na temat półbiegu w AF-40.
Znalazłem to na VKP:
Cytuj
Dodatkowo mam jeszcze coś takiego że przy płynnym przyspieszaniu na 3 biegu przy ok 2200 obroty nagle spadają do 1800, później znów przyspiesza i zmienia bieg przy ok 2200 obrotów... tak jakby się coś ślizgało
To jest normalne - trojka jedzie z poslizgiem az osiagniesz predkosc ok 50km/h przy ok 1800 obr - wtedy wlasnie zalacza sie lock-up i sprzeglo spina sie na sztywno - nawet obserwowalem to op-comem. Czyli jadac z poslizgiem na 3 masz ok 2200 obr caly czas a predkosc rosnie (powoli) a gdy osiagniesz predkosc 50km/h zalacza sie lock-up i obroty spadaja do 1800 bo tyle wynosi predkosc silnika przy na sztywno spietym trzecim biegu przy ok 50km/h. Jesli mocniej wcisniej gaz jadac na 3 z predkoscia np 30km/h to nie bedzie sie slizgal tylko zredukuje na 2.
[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 19:24 ]
Ponoc jak zaczyna szarpać to albo naprawa koła C1 albo sterowanie pada:
coraz wiecej na rynku zdobyć mozna:
http://moto.allegro.pl/aw55-50-sterowan ... 72801.html
[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 19:24 ]
albo tu naprawa za 800 złociszy:
http://moto.allegro.pl/opel-automatyccz ... 01483.html
Znalazłem to na VKP:
Cytuj
Dodatkowo mam jeszcze coś takiego że przy płynnym przyspieszaniu na 3 biegu przy ok 2200 obroty nagle spadają do 1800, później znów przyspiesza i zmienia bieg przy ok 2200 obrotów... tak jakby się coś ślizgało
To jest normalne - trojka jedzie z poslizgiem az osiagniesz predkosc ok 50km/h przy ok 1800 obr - wtedy wlasnie zalacza sie lock-up i sprzeglo spina sie na sztywno - nawet obserwowalem to op-comem. Czyli jadac z poslizgiem na 3 masz ok 2200 obr caly czas a predkosc rosnie (powoli) a gdy osiagniesz predkosc 50km/h zalacza sie lock-up i obroty spadaja do 1800 bo tyle wynosi predkosc silnika przy na sztywno spietym trzecim biegu przy ok 50km/h. Jesli mocniej wcisniej gaz jadac na 3 z predkoscia np 30km/h to nie bedzie sie slizgal tylko zredukuje na 2.
[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 19:24 ]
Ponoc jak zaczyna szarpać to albo naprawa koła C1 albo sterowanie pada:
coraz wiecej na rynku zdobyć mozna:
http://moto.allegro.pl/aw55-50-sterowan ... 72801.html
[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 19:24 ]
albo tu naprawa za 800 złociszy:
http://moto.allegro.pl/opel-automatyccz ... 01483.html
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 cze 2010, 12:34
- Imię: Ocean
- Lokalizacja: podkarpacie
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: B14NET
Chciałbym odświerzyć temat półbiegów i poślizgów w AF40. U mnie wystepuje to niemal na każdym biegu, niezależnie od tego czy przyspieszam łagodnie czy gwałtownie. Nie sądze aby było to normalne. Bardzo mnie to denerwuje, odbiera całą przyjemność z jazdy. Zwróciłem się z tym problemem do mechanika specjalizującego się w automatach, ale za samą diagnostykę skrzyni zażyczył sobie 1000zł. Czy to jest coś powaźnego? Co z tym robić?
mam zamiar kupic zafire z automatem powiedzcie czy warto czy nie do tej pory jezdziłem manualną zafirką ale od czasu do czasu mam okazje przejechac sie a6 z dsg i bardzo mi sie podoba jazda z automatem ale czy oplowski automat bedzie bezawaryjny czy bede sie wkurzał szarpnięciami poslizgami itd????? czy to wyjątki przeczytałem cały ten rozdział i mam wątpliwosci
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
DSG w Audi to trochę inna skrzynia niż automat w ZB... kultura pracy DSG też jest lepsza
Ogólnie awarie automatów są raczej sporadyczne, więc na przyszłość nie ma się co martwić. Warto przy kupnie dobrze sprawdzić w praktyce jak się auto zachowuje, ewentualnie podpiąć kompa czy skrzynia nie ma błędów w pamięci (lub do ASO, może sprawdzą coś jeszcze).
Ogólnie awarie automatów są raczej sporadyczne, więc na przyszłość nie ma się co martwić. Warto przy kupnie dobrze sprawdzić w praktyce jak się auto zachowuje, ewentualnie podpiąć kompa czy skrzynia nie ma błędów w pamięci (lub do ASO, może sprawdzą coś jeszcze).
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 cze 2010, 12:34
- Imię: Ocean
- Lokalizacja: podkarpacie
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: B14NET
Proponuję przed kupnem dłużej pojeździć automatem i dokładnie sprawdzić jak działa. Zwrócić uwagę, czy biegi "wchodzą" od razu na właściwy bieg, czy ślizga się na półbiegu i dopiero po chwili załącza się właściwy bieg. Trzeba przy tym obserwować wyświetlacz skrzyni biegów, bo ślizgi do złudzenia przypominają przełączanie biegów, jednak nie ma to odzwierciedlenia na wyświetlaczu. Kilku użykowników skarżyło się na tę dolegliwość. Jest to chyba chrakterystyczne dla skrzyń oplowskich. Ja przed kupnem nie zwróciłem na to uwagi i teraz żułuję, ba na pewno nie kupiłbym automatu. Jazda takim samochodem jest niekomfortowa. Co prawda awarie automatów zdarzają się sporadycznie, ale naprawa czy choćby diagnostyka jest bardzo kosztowna. Reasumując, może ja nie miałem szczęścia i trafiłem na trefny egzemplarz, ale odradzam kupno opla z automatem.aprochota pisze:mam zamiar kupic zafire z automatem powiedzcie czy warto czy nie do tej pory jezdziłem manualną zafirką ale od czasu do czasu mam okazje przejechac sie a6 z dsg i bardzo mi sie podoba jazda z automatem ale czy oplowski automat bedzie bezawaryjny czy bede sie wkurzał szarpnięciami poslizgami itd????? czy to wyjątki przeczytałem cały ten rozdział i mam wątpliwosci
no to mi dałes do myslenia a taki napalony byłem na automat moze jezscze ktos napisze na co zwrócić uwage przy zakupie zafiry z automatem
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2012, 15:15 przez aprochota, łącznie zmieniany 1 raz.