[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj

#271 Post autor: kicaj »

Orbit pisze: płacisz za to co kupujesz
jest jeszcze jedna rzecz o ktorej nie wspominacie - reklama, koszty reklamy sa ukryte w cenie produktu. i nie oszukujmy sie - ceny reklam w telewizjach ogolnokrajowych nie sa tanie... nie bede przelical ile wychodzi na jedna butelke, bo nie mam wystarczajacych danych ale sadze ze moze to byc nawet dobrych kilkadziesiat zlotych...

Orbit, jesli dobrze pamietam opisywales jak czysciles silnik przed kolejnym zalaniem - mozesz to w skrocie opisac, jak robiles, co dolewales, itd?
zdaje sie ze przed wymiana cos dolewales, potem dopiero zlewales olej i wlewales nowy z militeciem, zgadza sie?

Orbit

#272 Post autor: Orbit »

kicaj pisze:
Orbit pisze: płacisz za to co kupujesz
jest jeszcze jedna rzecz o ktorej nie wspominacie - reklama, koszty reklamy sa ukryte w cenie produktu. i nie oszukujmy sie - ceny reklam w telewizjach ogolnokrajowych nie sa tanie... nie bede przelical ile wychodzi na jedna butelke, bo nie mam wystarczajacych danych ale sadze ze moze to byc nawet dobrych kilkadziesiat zlotych...

Orbit, jesli dobrze pamietam opisywales jak czysciles silnik przed kolejnym zalaniem - mozesz to w skrocie opisac, jak robiles, co dolewales, itd?
zdaje sie ze przed wymiana cos dolewales, potem dopiero zlewales olej i wlewales nowy z militeciem, zgadza sie?
nigdy nie widziałem reklamy Liqui Moly, .......
Castrol , Mobil - to firmy których reklamę widać , ostatnio Lotos .. ale z lotosem chyba jest inna sprawa, Oni zrobili po prostu dobry Olej i muszą go wypchnąć,

WKLEJAM BARDZO DOKŁADNY OPIS KTÓRY JUŻ KTOŚ ZAMIEŚCIŁ NA INNYM FORUM

Cześć
Obiecałem, że po zmianie napiszę parę słów, więc piszę.
Jakieś 4-5 miesięcy temu zakupiłem olej LM w firmie przez internet .

Zamówiłem u nich pełnosyntetyczny olej Syntholi 5W40 + płukankę Engine Flush Pro Line.
Szkoda, że w ofercie tej firmy nie ma filtrów do oleju i powietrza bo zakup ten byłby wtedy bardziej kompleksowy. Olej, na którym dotychczas jeździłem, i który uległ zmianie to Motul 8100 X-CESS 5W40. Z racji iż drobne czynności wykonuję przy swoim aucie sam wymianę oliwy i tym razem dokonałem we własnym zakresie.
Po dobrze nagrzanym silniku(wskaźnik na szafie przez dłuższy czas pokazywał pionowe 90) najechałem furakiem na kanał, wyłączyłem engine i odkręciłem osłony górną i dolną. Wyciągnołem bagnet (wcześniej rano dokonałem pomiaru poziomu oleju po nocnym postoju) wlałem przez otwór bagnetu całą płukankę 500ml bezpośrednio do miski olejowej.
Silnik i olej był bardzo mocno rozgrzany więc miałem wątpliwości co do wlewania zimnej płukanki bezpośrednio przez otwór wlewowy na głowicę silnika. Czynność tą wykonałem strzykawką medyczną doposarzoną wężykiem ze sprayu do czyszczenia klimatyzacji (pozostał po ostatniej dezynfekcji ;-) . Wężyk i strzykawka oczywiście czysta i sterylna ;-) . Po zapodaniu płukanki uruchomiłem engine i pozostawiłem na wolnych obrotach przez 15min tak jak zaleca producent LM. Po upływie żądanego czasu odkręciłem korek wlewowy oleju i zaraz później korek spustowy z miski olejowej. Olej z silnika wraz z płukanką spuściłem do baniaczka po starym oleju wycinając z boku w nim dziurę. Olej po przebiegu 15kkm miał konsystencje silnie czarną i wodnistą. Na Motulu skodą przejechałem łącznie 4 wymiany, czyli 60kkm i byłem z tego oleju bardzo zadowolony. Przed w/w zmianą w zimie z racji iż zostało mi z wszystkich wymian jakieś 2l dodatkowego oleju X-CESS postanowiłem 5kkm przed wymianą odessać stary olej i wlać pozostałe 2l i tak dojechać do 15kkm. Wymieniony, dolany w ten sposób świerzy olej miał poprawić parametry smarne oliwy silnikowej w zimie i dodatkowo wypłukać oraz oczyścić silnik z ewentualnie zgromadzonych zanieczyszczeń. Po odkręceniu filtra oleju strzykawką odessałem z jego komory i poniższych kanałów dodatkowo około 300ml starego oleju.
Po około 2 godzinach bezczynności i spokojnego spuszczania przepłukałem miskę świeżym olejem wlewając go przez komorę filtra olejowego około 100-150ml nowego czystego oleju LM. Wyciekł dołem czysty i bez zabarwienia. Korek spustowy przykręciłem do miski olejowej kluczem dynamometrycznym o momencie 30N/m wcześniej wymieniając podkładkę miedzianą pod śrubą. Włożyłem w obudowę nowy filtr olejowy wymieniając jendocześnie 2 oringi zapuszczone świeżo wymienianym olejem. Tworzywową obudowę filtra dokręciłęm kluczem dynamometrycznym z siłą 25N/m tak jak zaleca producent, i jak jest napisane na obudowie.
Po tych czynnościach silnik zalałem świerzym LM Synthoil 5W40 najpierw do poziomu środka na bagnecie, a po krótkiej jeździe i nocnym postoju uzupełniłem olej do wartości 2mm poniżej maxymalnego poziomu. Różnica między minimum a maximum na bagnecie stanowi około 0,9l. Informacja ta jest szczególnie przydatna w czasie dokonywania dolewek tak by nie przekroczyć poziomu max na bagnecie.
Teraz kilka spostrzeżej.
Obecnie przejechałem na LM jakieś 120km i już mogę powiedzieć, że olej ten w stosunku do starego Motula wyróżnia się bardziej miękką pracą (im więcej kilometrów od wymiany tym miękkość ta jest bardziej odczuwalna- zaraz po wymianie tego tak bardzo nie odczuwałem). Silnik zaraz po rozruch nie generuje białego dymu a popychacze praktycznie są nie słyszalne. Po tak krótkim przebiegu, już teraz mogę spokojnie polecić olej syntetyczny LM Synthoil 5W-40. To zapewne światowa czołówka!!! Cena 169 zł za 5L naprawdę świetnego oleju klasyfikuje ten produkt w moich oczach na 1 miejscu polecanych przeze mnie oliwek!!!
Zresztą parametry fizyko-chemiczne same mówią za siebie, gdzie konkurencji ciężko dorównać:
Viscosity class : 5W-40
Density at 15 °C : 0.85 g/cm³
Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s
Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s
Viscosity index : 170
Flash point : 222 °C
Pour point : -45 °C
ASTM colour : 3,5
To tyle, tak na szybko z pierwszych spostrzeżeń, jakbym coś jeszcze zauważył w czasie eksploatacji istotnego to oczywiście wypowiedź swą uzupełnię.
Podsumowując- to kolejny olej godny polecenia dla silników VP na pompie!!!

szymek

#273 Post autor: szymek »

a czy zalejesz olejem za 100 zł czy za 1000 nie ma znaczenia jak będzie się miał zepsuć to i tak się zepsuje ;)
więc po co przepłacać ?
ps. proszę sie nie gniewać na mnie jak kogoś uraziłem ;)[/quote]

witam
też myślałem kupić jakiś reklamowany olej ale pozostałem na tej samej firmie Yacco,skoro auto ma 140tyś km i nadal jest bez problemów to poco zmieniać firmę, mobil czy shell lepiej brzmi,pewnie tak.

misiakrp

#274 Post autor: misiakrp »

Orbit pisze: Tia... Oleje GM :) lej co chcesz twój wybór. GM przez lata zalewali silniki z DPF olejeni do tego nieprzystopowanymi a w serwisach rozkładali ręce , ja nie wierze w dobry Tani Olej ... Zobacz LOTOS Quazar ... Obecnie technologicznie olej który dogania światową czołówkę ... 4L 200 zł , płacisz za to co kupujesz , Ludzie poszperajcie w NECIE ...
...
na do widzenia . Lejta co chceta ... ja się wyedukowałem w kwestii Olejów i każdy może ... zrobić to samo , przeszukają net
kolego bez urazy masz racje każdy niech leje co chce !
ja leje to co poleca i leje producent a nie to koloryzują w reklamach i piszą w necie podstawione osoby mydląc oczy
http://www.opel.pl/twoj-opel/oferty-ser ... exos2.html
jedni są podatni na reklamę inni nie ;)
a kolega gdzie te bzdury przeczytał o zalewaniu silników przez GM i problemach pewnie w necie ?
kolejny post gdzie wkleiłeś dokładny opis który zamieścił "ktoś" potwierdza to co pisałem wcześniej i jakie praktyki się stosuje w biznesie
płaci się za tego rodzaju wpisy tańsze niż reklama w TV a nie jeden "wrażliwy" połknie haczyk ;)
kolega kicaj dobrze napisał są produkty co sie nie reklamują a sa co muszą sie reklamować a to kosztuje olbrzymie pieniądze no i w cos to musi by wliczone aby pojawił sie zysk netto ;)

wiesz przypomniał mi się moj kolega co sprzedaje w sklepie rybnym przy osiedlowym ryneczku
przychodzi do niego klientka chce kupić mrożoną rybę on się jej pyta chce pani taka co idzie na markety a jak tam wiadomo sporo wody jest i kosztuje 11 zl czy chce pani produkt od dobrego dostawy co w markety które zaniżają ceny się nie bawi towar 1 klasa ale jest droższy kosztuje 18 zł klientka zaciska zęby i wybiera droższy

co sie okazuje towar ok jak wszędzie ryba to ta jedna i ta sama tylko sprzedając ja za 11 mniej by zarobił poczynił wkład "swoją gadkę" - marketing doliczył swoje, sprzedał tą samą rybę ale drożej ;D

powiedziałbyś ze np. taki producent notebooków jakim jest firma Asus która też ma min. produkcję płyt głównych i kart graficzny do do swoich notebooków w 80 % wklada komponenty innych firm bo są tańsze ?(np. foxonn i inni) a ludzie płaca i myślą ze mają asusa co wszystko produkuje dla siebie a tam bebechy inne :)

Orbit

#275 Post autor: Orbit »

Zdenek2007 pisze:Ciągle zastanawiam się, kto z forumowiczów jest "sponsorowany" przez producentów olejów a kto jest prawdziwym Zafiromaniakiem!
Zdenek, jeśli to jakaś insynuacja :) no to gratuluje ... :) tak na marginesie jestem muzykiem
:) moaj wiedza olejowa pochodzi Z TEJ STRONY ! , radze poczytać i nie opowiadać głupot .. zacznij od strony 80 ... czytaj zwłaszcza wypowiedzi PAOLO ESCO . chociaż jest tam kilka osób które wiedzą o czym piszą , włączę z gośćmi Startującymi w RAJDACH !

Orbit

#276 Post autor: Orbit »

ronin pisze:
Orbit pisze:moja wiedza olejowa pochodzi Z TEJ STRONY ! , radze poczytać i nie opowiadać głupot .. zacznij od strony 80 ... czytaj zwłaszcza wypowiedzi PAOLO ESCO . chociaż jest tam kilka osób które wiedzą o czym piszą , włączę z gośćmi Startującymi w RAJDACH !
Czyli cała twoja wiedza opiera się na wątku "jaki olej do TDI". :lol: Dobrze że jest link do innego forum - przynajmniej już wiemy z kim mamy do czynienia.

Miejmy nadzieję że muzykiem jesteś lepszym niż specjalistą od olejów :P
specjalistą nie jestem na pewno dużo sie dowiedziałem na F.SKody ... reszta to moje obserwacje ... ale widze tutaj sami ZNAWCY tematu . :) zanim stałem sie posiadaczem Opla, jeździłem Peugeotem 307 i 308 przez 4 lata Kompletnie Zero problemów. przedtem Golf 4, Zero problemów.... i nagle MAM Opla ... a niestety , posiadając ten samochód musisz mieć wiedzę w innym wypadku ASO Cie zje z korzeniami, co prawda MOje Auto jest nadal na gwarancji ale w tym przypadku trzeba dmuchać na zimne .. ......no pośmieliśmy się ... :lol: Lejcie co chcecie Panowie specjaliści :) :lol:

P.S w przeciwieństwie do wielu tutaj ... ja szukam informacji z rożnych źródeł... ale widzę iż przekazywanie tej wiedzy dalej kompletnie mija się z celem ... w sumie poco ? skoro potem słyszysz tylko krytykę ... szukać samemu LENIE ! , ...Ja to ZLEWAM !

PS, 2 ... a ty ronin co , pewnie mechanik ? z ASO ? z wieloletnim doświadczeniem :) :lol:

Przemcio

#277 Post autor: Przemcio »

:> Panowie po co te emocje. Mam cichą nadzieję ze potraficie czytać ze zrozumieniem a sporo już ciekawego zostało w tej materii napisane. Powinniśmy dzielić się naszymi doświadczeniami i uwagami a nie skakać sobie do gardeł i udowadniać który z adwersarzy ma rację. Więcej :piwo: dystansu.

kicaj

#278 Post autor: kicaj »

grunt to miec wlasne zdanie, ale byc otwartym na inne opinie i miec dystans i szacunek do osob ktorzy maja inne zdanie...
niestety czasem w emocjach zapominamy o tym
troche usmiechu i :piwo:
ps. ja wczoraj zamailem 0.5 spirytusu jaki mi zostal po dziecku ;) wiec czas wyprobowac... ;)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#279 Post autor: MieHor »

I po interwencji - post z kategorii - jesteś .... poszedł w kosmos.

Kolejny raz proszę szanownych adwersarzy o merytoryczną dyskusję i na temat.

Wypowiedzi w których będą oskarżenia, pomówienia, itp. będą bezwzględnie usuwane

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#280 Post autor: rhaaziel »

Olejowej dyskusji ciąg dalszy :)

Ja 2 razy zalałem Castrola 5W30, w tym raz zalali mi go w warsztacie Opla, a raz z własnej woli mimo, że nie spełnia norm GM i co mogę powiedzieć po 30 tys km, wszystko śmiga idealnie, niestety nie mam odniesienia do produktów innych firm ale jakoś nie wyobrażam sobie aby różnica była jakaś kolosalna.

Za 3 tys znów zmieniam olej i tym razem świadomie wybiorę chyba Castrola 0W30 spełniającego normy GM i zobaczymy jakie będą tego efekty.

Nie ukrywam, że znów chodzi mi po głowie też Dexos 2 bo jest sporo tańszy... ale jakoś boję się zaryzykować czy to nie będzie jakaś wtopa...

Zastanawiam się poważnie czy wzorem ostatniej wymiany dolewać Militeca...gdyż nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w pracy silnika w porównaniu do pracy na takim samym silniku bez tego dodatku (być może jestem jakiś niewrażliwy hehe)
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Aston

#281 Post autor: Aston »

No może warto zaryzykować GM z Militeciem :?: olej tańszy a dodatek no cóż jak sama nazwa wskazuje dodatek polepszający :P

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#282 Post autor: rhaaziel »

Wczoraj byłem w ASO Mucha w Mikołowie celem usunięcia zawieszania się pokrętła kierownicy i jest tam teraz 'promocja' za wymianę oleju (leją oczywiście Dexosa2) i filtra oleju życzą sobie 159zł! Aż się musiałem dopytać czy ta cena obejmuje zarówno olej, filtr i robociznę i czy jest z VATem no rzeczywiście tak jest. Jak na ASO to cena myślę rozsądna szczególnie że w sklepie Dexos2 kosztuje około 90-100zł, na allegro widziałem już za 74zł !!!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

sebaolkusz

#283 Post autor: sebaolkusz »

Wywody nad olejem cd: Każdy olej ma normę, jeśli producent zaleca to taki lać. Do wcześniejszych samochodów lałem GM bo jest tani.
Nikt z nas nie robi 1.000.000 km dwoma samochodami w tych samych warunkach w celu porównania zużycia części, choć i te wykazywały by różnice. Chwyty marketingowe to jest to co tygrysy lubią najbardziej czyli: ten ma dodatek, ten ma przyczepność a inny to dobra marka która zakończyła się wraz z dobrym niemieckim VW. Teść też wlewa GM od kilku ładnych lat tylko do benzynki. Byle nie po frytkach.

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#284 Post autor: browar340 »

Ja stosuje CASTROL EDGE LONGLIFE-01 0W30 może być ?

losos11

#285 Post autor: losos11 »

Ja zalałem Statoilem Lazerway 5w-40, ale do diesla lepszy jest Lazerway G 5w-30

tu znajdziecie karty produktu: http://sklep.profitstatep.pl/karty_prod ... 05W-30.pdf

:piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”