Wtryski - Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
robas

#31 Post autor: robas »

k@niu pisze:U mnie:
Jakaś klątwa chyba nade mną z tymi samochodami. Prawdopodobnie 2 wtryski do regeneracji (za regeneracje w Bosch 400-650 zł za sztukę) - zobaczymy czy coś jeszcze nie wyskoczy... Dodatkowo nie chce ruszyc II-gi bieg nowego wentylatora klimy (zdalnie przez komputer rusza, poprzedni wirnik się zatarł). W piątek mam podobno odbierać auto, wywalić masę chajsu, a w niedziele muszę już ruszać na Chorwację... :cry:

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#32 Post autor: ocrmind »

k@niu pisze:
robas pisze:Przy okazji większego przeglądu przed dłuższym wyjazdem sprawdzałem u mechanika różne parametry silnika. Przed zapuszczeniem specjalnego środka do czyszczenia układu zasilania mechanik nie sprawdzał dawek na wtryskach, a po tym zabiegu (który wykazała, że ciszej auto pracuje i lepiej się zbiera) sprawdził profilaktycznie i wynik jest następujący:

1 wtrysk: -1,24
2 wtrysk: -0,84
3 wtrysk: +2,76
4 wtrysk: -0,66

Czy w związku z tym kończy mi się 3 wtrysk? Jakie są progowe wartości, które wskazują na potrzebę ewentualnej regenerację lub wymianę wtrysków.
Czy 'lejący wtrysk' może powodować szybsze zapełnianie się dpf-a?
Z góry dziękuję za odpowiedzi osób znających temat.

U mnie:

1 wtrysk: -1,32
2 wtrysk: -1,24
3 wtrysk: +2,42
4 wtrysk: +0,13

Jak dla mnie panowie to możecie mieć klasyczny problem 3ciej wtyczki wtryskiwacza. Do sprawdzenia luty. Podobno występuje głównie w vectrach ale kto tam wie...

k@niu

#33 Post autor: k@niu »

Tak tylko na słuch to ten trzeci od lewej najciszej chodzi, prędzej czwarty leje jest najgłośniejszy ,dwa pierwsze mniej więcej po równo. Zna ktoś może kolejność wtrysków w 1,9DT ?


Wyczyściłem EGR (lekko zabrudzony chyba był niedawna czyszczony ),boost sensor (zalepiony)i przepustnicę ( parę minimetrów suchego nagaru). Zmieniłem paliwo na premium zalałem LIQUI MOLY 0,5l. do czyszczenia wtrysków na 25l. paliwa. Jest mała poprawa:

1; -1,10
2; -0,90
3; 2,10
4; 0,17

korekty poprawiły się o 0,30

znowu zaczął przerywać przy 2000 obr., rozebrałem EGR rozruszałem sam silniczek bo pewnie on jest winowajcą, w przepustnicy zauważyłem zmianę zamiast suchego nalotu był delikatny tłusty brud. Zdecydowałem się na zaślepkę z trzema otworami między EGR i przepustnicę. Po złożeniu o wiele lepiej przyspiesza dawki pozostały na tym samym poziomie. Jeszcze kwestia DPF kiedy teraz się wypali jak około 800 km. zaślepkę pozostawię.
Mam zamiar zalać jeszcze raz LIQUI MOLY i wtedy sprawdzić jak to będzie wyglądać.
Może jakieś sugestie?

k@niu

#34 Post autor: k@niu »

Witam

Po kuracji LIQUI MOLY
jest kolejna poprawa:

1 wtrysk: -0,67
2 wtrysk: -0,72
3 wtrysk: +1,77
4 wtrysk: -0,38

Poprawiła się także dynamika sinika, ale pewnie przez blaszkę założoną na EGR.
Nie wiem który czynnik (paliwo premium, LIQUI MOLY, czy blaszka) miał na to wpływ ale po przejechaniu 200km. 50% trasy drogą ekspresową średnia wynosiła 5l./100km. wcześniej wynosiła 5,8l

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#35 Post autor: ocrmind »

k@niu pisze:Witam

Po kuracji LIQUI MOLY
jest kolejna poprawa:

1 wtrysk: -0,67
2 wtrysk: -0,72
3 wtrysk: +1,77
4 wtrysk: -0,38

Poprawiła się także dynamika sinika, ale pewnie przez blaszkę założoną na EGR.
Nie wiem który czynnik (paliwo premium, LIQUI MOLY, czy blaszka) miał na to wpływ ale po przejechaniu 200km. 50% trasy drogą ekspresową średnia wynosiła 5l./100km. wcześniej wynosiła 5,8l
Może to być kumulacja powyższych czynników. Jeśli chodzi o dawki wtrysków, należy je sprawdzić po wypaleniu co najmniej jednego baku czystego paliwa, ten środek bardzo poprawia (chwilowo) wyniki pokazywane przez komputer...

PRE2ES

#36 Post autor: PRE2ES »

Zanim koledzy zaczniecie bawić się w regenerację wtrysków radzę sprawdzić luz zaworowy (posiadacze silników DT, DTL).

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: SD72 »

Wg12001 pisze:Witam,
pojawiły mi się błędy jak w temacie. Wymieniłem wtryskiwacze 2 i 3 cylindra niestety problem występuje nadal. Auto praktycznie nie ma wolnych obrotów (albo obroty jałwe pojawiają się w sposób losowy). Czy ktoś z Państwa zetknął się już z takim problemem ?

Pozdrawiam

Błędy ECN-02650F 02680F

Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=173
Ostatnio zmieniony 27 lis 2014, 21:38 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.

Wg12001

#38 Post autor: Wg12001 »

Dziękuję,
przeglądałem niestety.

Czy może mi ktoś z Państwa powiedzieć w jaki sposób podłączone są wtryskiwacze tzn. czy przewód z kostki wtryskiwacza biegnie wiązką bezpośrednio do sterownika silnika czy jest jeszcze jakiś układ pośredniczący. Pytam bo być może jest zwarcie w samej wiązce. Awarię wtyczki 3-ciego cylindra wykluczam, z tego co czytałem dotyczyła wersji 150 kM.

Pozdrawiam

krzysztofilek

#39 Post autor: krzysztofilek »

Witam mam pytanko muszę wymienić wtryski mam założone wtryski o numeracji 0445110165, czy mogę wymienić na wtryski wtryski o numeracji 0445110276 , oba wtryski są od opla 1.9 100km te wtryski z końcówka 276 są od silnika z 2008r a wtryski z końcówką 165 z roku 2006 proszę o poradę i czy można je zamienić bez problemu oczywiście trzeba je programować

dariopi

#40 Post autor: dariopi »

witam
proszę o przyjrzenie się dawkom korekcyjnym wtrysków w mojej Zafirce. Auto odpalone rano pracuje jak "traktor" , kostki na wtryskiwaczach są koloru żółtego. Pomiar robiony przy temperaturze 85 stopni.
Czy oznacza to koniec któregoś z wtryskiwaczy?
Załączniki
w61309.jpg

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: Bodek »

Książkowy jest tylko jeden ;)

Tak jak pisałem powinno być od -2 do 2.

Możesz spróbować coś do czyszczenie, co opisał heko: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=135 i zobaczysz, czy się coś poprawiło
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Skasowany użytkownik 6483

#42 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Koledzy tak tu czytam o tych dawkach korekcyjnych wtrysków i .....zgłupiałem. Jeden pisze ,że maja one być w granicach -0.6 ; +0.6 , inny zaś pisze ,że -0.8 ; +0.8 a Ty Bodku piszesz ,że w granicach od -2 do +2 . Proszę zatem o wiążąca informację , jaka jest prawda :lol:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#43 Post autor: Bodek »

Z tego co wiem to książkowo jest +-0,6 , ale do +-2,0 jest w miarę OK, później się można martwić :D
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
swirusek20
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
Lokalizacja: Kraków
Model:

#44 Post autor: swirusek20 »

Panowie prosiłbym o pomoc w znalezieniu gazownika do wtrysku CNG najlepiej w Krakowie prawdopodobnie mam problem z wtryskiem na 3 cylindrze(wypadanie zapłonu tylko na gazie i po wymianie cewki plus świec ). Bardzo proszę o pomoc .... :cry: :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#45 Post autor: Flora »

baranxd13 pisze:Siemanko Wszystkim :)

Z pół roku temu zmianiałem 4 wtryskiwacze na nowe i dorwałem nowe z takimi samymi numerami jak stare . Czy należało coś programować w op-comie skoro numery były identyczne ?
Numer części to jedno, ale poza tym są na nich oznaczenia alfanumeryczne, które potrzebne są do kalibracji i te wartości należy zaprogramować. Raczej nie ma takiej możliwości, że znalazłeś identyczne.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2016, 20:31 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”