zafira traci moc

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Roninstei

#31 Post autor: Roninstei »

Wszystkie te dolegliwości z brakiem mocy do 3 tys obrotów związane są z układem wtórnego dopalania spalin tj. DPF i cały układ dopalania. Rozwiązanie: wyciąć DPF, zablokować EGR całkowicie, usunąć część oprogramowania dotyczącą dopalania DPF'a. Samochód będzie jak nowy. ;)

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#32 Post autor: śruba »

Miałem u siebie podobne objawy i u mnie winy był zawór sterujący turbiną i lekko przytkany przewód podciśnienia. Możesz sprawdzić przewody od podciśnienia i sam zawór. U mnie zawór po rozebraniu wyglądał dobrze, ale rzeczywistości źle działał.

_model_

#33 Post autor: _model_ »

A u mnie przetarł się przewód podciśnienia. I też turbo późno wstawało. Naprawa trwała 5 minut i auto jest nie do poznania...

Skasowany użytkownik 12768

#34 Post autor: Skasowany użytkownik 12768 »

Cześć,

Ja w ostatnim miesiącu przeszedłem ten temat. Na początku każdy mechanik mówił, że DPF mi się nie wypala. Nie wierzyłem w to bo objawy miał po 2 godzinach jazdy. Nigdy na zimno.

Brak mocy wyskakiwał mi w momencie kiedy Zośka zabierała się do wyprzedzania. Na początku bucior, i w połowie tira zdychała. Odpuściłem sobie, i zaraz moc wracała (błąd od pierwszego razu świecił się cały czas). Kolejne wyprzedzanie i sytuacja się powtarzała.

Raz zostawiłem go na dłużej (3 dni). Postał sobie i błąd sam się skasował. Pomyślałem, ze jest ok. Kolejna dłuższa droga i znowu to samo. Zacząłem podejrzewać podstęp bo błąd wyskakiwał zawsze (w moim przypadku)... pod Toruniem. Żarcik oczywiście.

Ostatecznie zostawiłem po takich kilku akcjach samochód na dłużej w warsztacie i okazało się, że jeden z węży (nie nazwę go fachowo bo nie mam o tym pojęcia) jest pęknięty. Pęknięcie na długości około 5 cm. Taki długości 30 cm zaraz koło górnej części chłodnicy. Wymieniłem i tematu nie ma.

Pozdrawiam

Bartosz

dusia_2819801

#35 Post autor: dusia_2819801 »

witam!

po dlugim czasie i wymianie mechanikow prawdopodobnie zazegnalem problem zaniku mocy przy obrotach okolo 2000
zostal wymieniony regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej
na te chwile jest dobrze ale najwieksze objawy byly w trasie podczas hamowania silnikiem i dodaniu pozniej gazu wtedy obroty wzrastaly a mmocy nie bylo
musze tylko sprawdzic w trasie i mam nadzieje ze zoska nie zawiedzie
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”