[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#31 Post autor: Anony Mous »

znalezlem na allegro tę zaślpkke....ale nie moge znalezc jeszcze uszczelek

http://www.allegro.pl/item979868262_zas ... _opel.html

czy moze ktos puścic jakiegos linka na te uszczelki, dzieki

yach

#32 Post autor: yach »

Pytanie mam do kolegów - na jaką długość powinien wychodzić bolec z cewki EGR? Około 5 mm czy więcej? Rozkręciłem, czyszczę i dlatego pytam, co ciekawe nie było dużo syfu, a błąd EGR-u się wyświetlał ( chyba że problem leży jeszcze gdzie indziej) :> .

Anony Mous

#33 Post autor: Anony Mous »

Bolec powinien wystawać jak piszesz na ok 5-6 mm.Następnym razem zmierzę dokładnie.
EGR nie musi być bardzo zabrudzony żeby wyrzucał błąd .Może zacierać się na osi... tej ze sprężyną w części "żeliwnej" i nie domykając komór będzie błąd P0400 lub P2279.

yach

#34 Post autor: yach »

Już po czyszczeniu, samochodzik z kluczykiem najpierw zaświecił ( i trochę poświecił), a następnie zgasł. Czy problem ustąpił zobaczę jutro po wyjechaniu na miasto. Ale wydaje mi się że samochód słabo się zbiera z wolnych obrotów, a sławny błąd z czwórką, pozostał pomimo zdjęcia na dłużej klem (czy trzeba kasować w bardziej cywilizowany sposób?). Czuję że zamiast stalówek trzeba będzie "zainwestować" w EGR.

lukmal83

#35 Post autor: lukmal83 »

Witam,

Mam pytanie: Czy po wyczyszczeniu EGR-a kontrolka silnika zniknie sama, czy trzeba jechać na tech-a aby wykasować błąd?
Czy są jakieś domowe sposoby na kasowanie błędów?
Mam Z19DT, 120 kM

Anony Mous

#36 Post autor: Anony Mous »

1. Mam pytanie odnośnie demontażu egr w z19dt…. bo tam jest ciut inaczej…. Patrzyąc na te fotke… rozumiem ze najpierw trzeba wykręcić te 3 sruby na żółtej części zaworu….a potem te 2 na zielonym…..a później te 2 na niebiskiej części? Jak odkręcic te sruby na niebiskiej cześci jak one są pod spodem i nie ma tam za bardzo dostępu?

2. Na tej fotce ta kostka z czujnikem wychodzi w dół…a u mnie w góre, skąd ta róznica?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e1 ... 9063c.html
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2010, 23:13 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kubik_CDTi

#37 Post autor: kubik_CDTi »

Najlepiej jest zdemontować podszybie,bez demontażu,będziesz przeklinał ten samochód.
Pozdr. :

Anony Mous

#38 Post autor: Anony Mous »

Jak Kubik pisze.Jak zdemontujesz podszybie to za silnikiem jest tyle miejsca aby podejść z kluczem do zaworu.

ad.2 Widocznie już ktoś rozbierał ten zawór i źle go złożył.Wtyczka powinna być wpinana od dołu a nie od góry.

Anony Mous

#39 Post autor: Anony Mous »

ok, ale mimo wszystko pewnie kolejnosc rozkrecania tych trzech grup śrub moze byc istotna dla ułatwienia sobie tej pracy. Chodzi mi zwłaszcza o te sruby spod spodu zaworu .... czy odkrecac je jako ostatnie

Anony Mous

#40 Post autor: Anony Mous »

Zapewne masz rację jeśli chodzi o kolejność.Po odkręceniu śrub od korpusu (żółty+zielony) jeśli dolna rurka jest elastyczna to można EGR odsunąć trochę od kolektora co zapewne ułatwi dostęp do śrub od spodu.

MarcysM

#41 Post autor: MarcysM »

kaliope pisze:1. Mam pytanie odnośnie demontażu egr w z19dt…
Jestem właśnie świeżo po czyszczeniu EGR w silniku z19DTL (100KM) czyli tego z 8-ma zaworami. Właściwie żaden błąd nie wyskakiwał, ale od czasu do czasu czuć było szarpanie przy przyspieszaniu (w zakresie ok. 1800-2000 obr/min) i chwilami brak reakcji na dodawanie gazu przy niskich obrotach (poniżej 2000 obr/min).
Podejście nawet po zdjęciu podszybia do niektórych śrub nieciekawe, dlatego zawór wyjąłem wraz z rurkami. Dolna (dłuższa, na rys. niebieska) mocowana jest na opaskę (uwaga na cienką metalową uszczelkę, żeby nie zgubić); górna (krótka, na rys. zielona, wygięta pod kątem 90st) łatwiej odkręciła się od strony silnika - klucz nasadowy 10.
Stan zabrudzenia - myślałem, że będzie gorzej. Sposób czyszczenia - benzyna ekstrakcyjna, pędzelek, Brunox i szmata. Bez wiercenia i wyciągania trzpienia z solenoidu. Czas czyszczenia - ok. 1h. Smarowanie - olej (w małych ilościach). Po złożeniu i przetestowaniu - może być. Po paru tysiącach km się okaże.
PS. U mnie wtyczka też była do góry...

mirek1

#42 Post autor: mirek1 »

Witam
Sugestia do Kaliope. Uszczelki kup orginalne w serwisie opla. Jedna kosztuje do 10zł.

Burzyk

#43 Post autor: Burzyk »

Mam pytanie odnośnie lekkiego szarpania silnika w mojej Zafirce na 3 lub 4 biegu w okolicach 2000 lub 2100 obrotów? Jak normalnie przyśpieszam jest okay tylko jak dłużej auto jedzie na 3,4 biegu na tych obrotach to jest takie lekkie szarpanie ale też nie zawsze. Czy zawór EGR zaczyna powoli szwankować. Wtryski i turbine sprawdziłem a komputer nie wyrzuca żadnego błędu. Dziękuje z góry za odpowiedź.
PS. moge kupić używany sprawny EGR za 100zł czy warto go kupić już teraz raz na zapas?
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 06:56 przez Burzyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#44 Post autor: Lorry »

jak szarpie to jednak EGRa bym obstawiał. Turbo dziura objawia się brakiem ciągu i to ma miejsce z reguly w przedziale 900-1900 obr przy przyśpieszaniu, bo turbo załącza sie od ok 2 tyś

Anony Mous

#45 Post autor: Anony Mous »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”