[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
arqs

#346 Post autor: arqs »

arqs pisze:niestety Zocha zawiodła również mnie. Ponieważ przy próbie odpalenia objaw był taki jakby padł aku, kręciła słabo i kontrolki gasły a po 10 sek prawie przestała kręcić, wziąłem aku z TDCI, z który nie było problemów, i podmieniłem w Zośce, i co? to samo kilka sek i koniec z kręceniem. W pierwszej chwili pomyślałem, że drugi aku też się zes..ł, ale tak na wszelki wypadek wsadziłem go z powrotem do 2.0 TDCI i co? zakręcił jak ta lala i odpalił z dotyku. Pomyślałem sobie Zosia jest wybredna i potrzebuje więcej prądu, wziąłem aku do domu, ładowałem 24h, biegnę z nim do Zosi, a tu dokładnie to samo, parę sekund kręcenia i tak jakby zabrakło prądu, zanoszę aku do TDCI i fordziszon odpala z dotyku. Może ktoś z Was ma pomysł co może dolegać mojej Zosi.
Z góry dziękuję za pomoc.
pzdr4all
Po wizycie u lekarza został wymieniony rozrusznik, (pozdrawiam wszystkich co mają "wspaniały" rozrusznik mitsubishi) ten typ podobno tak ma, że po 100-120 kkm na złom. Obliczyli idealnie, cóż za perfekcja. Nooooooooo ale za to teraz Zocha kręci jak szalona, odpala z dotyku, wiec mam przed sobą około 100 kkm do następnej wymiany. Koszt 700 zł za robotę i za rozrusznik regenerowany z 6 m gwarancją. Robiłem w firmie elex w Warszawie, 3h i do domu.
pzdr4all

Grygi

#347 Post autor: Grygi »

Witam !!!
Jakiś czas temu pisałem o błędzie 0070 i dwóch innych które nie pozwalały MI odpalić Zafiry przy mrozach (od -12 do -26). Zdarzyło to się na feriach i jedynym rozwiązaniem by wrócić do domu okazało się wstawienie do ciepłego garażu na noc autka i w taki sposób odpalenie go i powrót przez cała Polskę do domu (750km). Teraz nad morzem trochę cieplej i autko jakoś tam odpala po dłuższym kręceniu. Błędy nie zniknęły oczywiście. Pojawiła się dodatkowo ikonka samochodu z kluczykiem już po zapłonie. Wiec coś nie tak. Na szczęście po chwili znika więc można jechać. Podglądając temp Coolant w TestMode znika gdy temp przekroczy 20/21 stopni startuje Collant od (-5). W związku z tym proszę o sugestie co w pierwszej kolejności sprawdzić/wymienić ?. Już trochę odreagowałem powrót wiec powolutku trzeba doprowadzić do kondycji przed mrozami. Dobrze ze już cieplej to nie ma ciśnienia na szybkie i nerwowe naprawy itp. Mam trzy błędy 007071, 0380xx, 050074. Dodatkowo podczas ferii wymieniłem filtr paliwa w przydomowym warsztacie.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#348 Post autor: Harry200 »

P0070 czujnik temperatury zewnętrznej powietrza,P0380 uszkodzenie w obwodzie świec żarowych,P0500 usterka w obwodzie prędkości.U Ciebie nie odpalanie spowodowane jest prawdopodobnie na skutek uszkodzenia w obwodzie świec żarowych..Uszkodzenie to sygnalizowane jest świeceniem kontrolki silnika przez parę minut.Podejrzewam że skoro nie mogłeś odpalić to musisz mieć uszkodzoną więcej niż jedna świecę

Grygi

#349 Post autor: Grygi »

Harry200 pisze:P0070 czujnik temperatury zewnętrznej powietrza,P0380 uszkodzenie w obwodzie świec żarowych,P0500 usterka w obwodzie prędkości.U Ciebie nie odpalanie spowodowane jest prawdopodobnie na skutek uszkodzenia w obwodzie świec żarowych..Uszkodzenie to sygnalizowane jest świeceniem kontrolki silnika przez parę minut.Podejrzewam że skoro nie mogłeś odpalić to musisz mieć uszkodzoną więcej niż jedna świecę

Faktycznie prawdopodobnie coś ze świecami może być. Choć błąd 0380 pojawił się dopiero gdy akumulator był słaby i już przy uruchamianiu pojawiła się kontrolka ABS co sugerowało słabość akumulatora.Potem go podładowałem ale błąd pozostał. Przedtem były tylko dwa błędy. Choć po samej trasie tylko 7071 a ten drugi to chyba sam wywołałem gdyż sprawdzając błędy (hamulec/gaz) nie zdjąłem nóg z pedałów i przekręciłem kluczyk dalej. :)

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#350 Post autor: danio »

Padanie świec żarowych, akumulatora może być spowodowane padniętym lu lekko uszkodzonym podgrzewaczem paliwa ?

TS-TECH

#351 Post autor: TS-TECH »

Witam mam problem pojechałem zafirą do sklepu silnik rozgrzany i po zgaszeniu zaczęło się.
wychodzę wsiadam i odpalam auto a tu po 10 sek. gaśnie i tak kilka razy i cały czas to samo,
nie reaguje na pedał gazu objawy jak by brakowało paliwa , sprawdziłem paliwo jest jak kręci to przelewem od wtrysków leci ,spuściłem z filtra (z odstojnika) ale wody nie było,pompka paliwa chodzi słychać ją, dymiło się troszkę z okolicy kolektora wydechowego więc odkręciłem wydech przy turbinie bo może się zapchał wydech ale nawet bez wydechu gaśnie, dodam ze 3 dni temu miałem wypalany dpf i od tamtego czasu zrobiłem ok 100km, próbowałem na plaka ale nie chciałem długo pryskać i wydaje się że auto chciało chodzić pomocy mam to auto dopiero 6 dni :driver:
W poniedziałek jade do elektryka
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 17:40 przez TS-TECH, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#352 Post autor: Bodek »

Sprawdzałeś czy są jakieś błędy :?:

TĄ METODĄ
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

TS-TECH

#353 Post autor: TS-TECH »

nie ale zaraz zadzwonie do brata bo u niego auto zostało i sprawdzi

[ Dodano: Sob Lut 25, 2012 22:37 ]
kicaj napisał
Panie i Panowie zczytujemy kody ECN (Error Code Number):
1) wchodzimy do auta
2) zamykamy drzwi
3) pedal hamulca i gazu do dna
4) przekrecamy kluczyk na pozycje II (nie zapalamy silnika!!)

na wyswietlaczu kilometrow powinien sie pojawic komunikat i 6 cyfr ECN 123450, co oznacza blad o numerze P 1234

i teraz jak sie pojawi: ECN 000000 oznacza brak bledu, ale rowniez brak bledu moze nie byc zasygnalizowany (ja probowalem ale nic sie nie pojawialo) niczym, albo tylko mignieciem slynnej kontrolki (ta z autkiem i kluczem)

ponoc to dziala (zostalo sprawdzone) na motorze Z16XE (mowimy wciaz o Zafirze B), rowniez Z19DTH



Brat w ten sposób próbował i nic mu nie wyskakuje nie wiem czy coś jest nie tak czy co

[ Dodano: Nie Lut 26, 2012 19:48 ]
według metody gaz i hamulec to kompletnie nic się nie dzieje na liczniku :cry: :idea:

[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 17:38 ]
witam juz po naprawie przyczyna to turbina pociągła olej i zatkała katalizator

artus

#354 Post autor: artus »

U mnie jest jeszcze inny problem i nie wiem co zrobić bo jak oddam do warsztatu to rozgrzebią a efekt może być marny Potrzebowałbym raczej sprawdzonego mechanika który zna się na rzeczy
Mianowicie jeżeli odpalam zimny silnik przekręci kilka razy 2-3sekundy i zapali Gdy nagrzany silnik i postoi dłuższą chwilę np 1godzinę często zapali podobnie po 2sek kręcenia
To wszystko mogło by być do przeżycia jeżeli kręci 2-3sek i ładnie odpala choć wydaje mi się że powinien szybciej zaskoczyć niż po 2sek kręcenia ale ok

Irytujące dla mnie jest kiedy silnik jest nagrzany i tak po 5min czy 10min chcę zapalić to makabra: albo zaskoczy i zgaśnie gdy puszcze od razu kluczyk albo gdy przytrzymam dłużej kluczyk w pozycji zapłon to zaskoczy jakby zgaśnie i znowu zaskoczy i pali dobrze, albo bardzo długo kręci jakby chciał zaskoczyć a niemógł aż w końcu po chyba 5sek zapali
Przy tym odgłosy są tak denerwujące jakieś dziwne hałasy jakby się chciało coś gdzieś urwać wyskoczyć Nie można tego zidentyfikować bo kolejne próby odpalenia znowu 2-3sek kręcenia i zapala tylko w tej konkretnej sytuacji gdy stanie silnik na pare minut

Jak tylko zapali żadnych innych problemów obroty równo pracuje żadnych spadków mocy spalanie średnio 6,8l

Wyczytałem jak do tej pory że to może być lewe powietrze w układzie paliwa, że to może być rozrusznik, że to mogą być świece, że to wina lejącego wtrysku, wina paliwa (stosowałem środki stp do paliwa i problem występuje nadal)

Może ktoś miał taką samą usterkę i podpowie od czego konkretnie zacząć

Pozdrawiam

borowko

#355 Post autor: borowko »

przeszukałem forum nie znalazłem.Ktoś zapytał odpowiedzi nie dostał. mnóstwo tu wiedzy i głópot.Przydałoby sie aby ktoś władny rozpoczął podobny temat. Bo ten sie strasznie rozwlókł i wiecej tu bzdetów ...ale ...mój problem:
Samochód ciężko zapala gdy jest mróz, i w oklolicy 15 stopni.Kiedy jest goraco problemu brak.kiedy temperatura około 9 stopni problem mniejszy.Komputer wykazuje błąd systemu świec żarowych, (tak to sie nazywa-wg tego co znalazłe w necie jako tłumaczenie kodów).Ciekawe jest to, że zeszłego lata nigdy nie zaswieciła się kontrolka grzałki.Teraz zaswieca się zawsze na chwile. Aby odpalić trzeba kilku sekund krecenia.Po odpaleniu mozna natychmiast wyłaczyć silnik i odpali bez problemu. Na ciepłym silniku odpala idealnie.
Poza tym kompletnie bezproblemowy, osiagi bdb,spalanie niskie(a znam sie na tym)
gdzie szukać problemu.
sprawdziłem swiece żarowe-opór elektryczny mają wszystkie taki sam(jesli to coś znaczy)
Nie piszcie mi o ASO i innych mechanikach bo byłem.Skasowali bład samochód pochodził dwa trzy dni i problem wracał.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#356 Post autor: franki »

[ Dodano: Wto Sie 07, 2012 18:36 ]
TS-TECH pisze: [ Dodano: Sob Mar 10, 2012 17:38 ]
witam juz po naprawie przyczyna to turbina pociągła olej i zatkała katalizator
Czyli padła turbinka?
borowko pisze: sprawdziłem swiece żarowe-opór elektryczny mają wszystkie taki sam(jesli to coś znaczy)
A podaje Ci napięcie na świece?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

borowko

#357 Post autor: borowko »

jest i wszystkie grzeją.wspomniałem, że są przedziały temperatur, w których odpala dobrze.problem przy minusowych a teraz latem w okolicach 15 stopni,Jak było 9 stopni było dobrze.Dziś mam 17,5 i samochód doję, w końcu spale rozrusznik.

mkmal

#358 Post autor: mkmal »

To i ja się podepnę. Problem trochę inny, ale związany także z odpalaniem. 1.9 150KM z automatem... Chodzi o odpalanie po dłuższym (nocnym) postoju - jakieś 2 sekundy po odpaleniu pojawia się dziwny odgłos (jakby buczenie) oraz zapala się kontrolka "samochód z kluczykiem". Błędów żadnych nie ma w komputerze. Paliwo zawsze dobre. Jeżeli nawet po chwili zgaszę i odpalę ponownie problem już się nie powtarza. Co ciekawe - nie dzieje sie tak zawsze, występuje w około 60% porannych odpaleń. Po takim odpaleniu samochodem można ruszyć, ale jest słaby jak w trybie awaryjnym. Czy ktoś z was spotkał się z czyms takim i może coś mi poradzić?

JAREKTAXI

#359 Post autor: JAREKTAXI »

Witam wszystkich !
Ja też chciałbym coś od siebie dodać. Mam 4 letnią Zafirę z silnikiem 1.9 CDTI i przebieg 175000 km. Od 2 tygodni mam problem z porannym odpaleniem tzn. muszę "kręcić" ok. 3-5 sek aby odpalił i tak około 2-3 razy. Parę dni później nie odpalił wcale. Wymieniłem akumulator na całkiem nowy ale dalej był problem z porannym uruchomieniem. Po wizycie u elektryka z Opla pojawił sie błąd nr 166 tj. błąd położenia wałka rozrządu. Wymieniłam go na nowy, ale znów po ok. 3 dniach znów się pokazał"samochodzik z kluczykiem" i znów wizyta u elektryka. Tym razem błąd 366 i znów mówiący uszkodzeniu drugiego górnego czujnika położenia wałka. Reasumując - wymieniłem dwa czujniki i dalej to samo. Wtryski sprawdzono w serwisie i wszystko jest OK. Auto zachowuje się tak jakby tylko rano nie dostawało paliwa. Może jest to skutkiem dużego poboru prądu przez rozrusznik ???
Proszę o pomoc !!!

mkmal

#360 Post autor: mkmal »

Ponieważ nikt nie odpisał - podzielę się moimi doświadczeniami. Przyczyną opisanego ciut wyżej przeze mnie problemu była przepustnica. A właściwie jej elektronika. Czyli standard... Wystarczyło oczyścić, przelutować "zimne luty" i wszystko jest ok. Więc jeżeli ktoś ma objawy jak opisane przez mnie - polecam przyjrzeć się przepustnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”