Wydaje mi się, że lepiej jest później wyczyścić samą rurkę niż EGR (z niewiadomo jakim skutkiem - ze względu na skomplikowaną budowę wewnętrzną).kaliope pisze:czyli zasyfię całą rurkę plecionkę wychodzącą od chłodnicy spalin.
[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
I tu bym sie doszukiwał sensu umieszczenia przez Fiata tej blaszki między EGR a przepustnicą. Mgiełka olejowa mieszająca się ze spalinami zabrudzi tylko rurkę i jej ujście do przepustnicy. EGR będący za blaszką jest dość dobrze chroniony. Pewnie dlatego byl w miarę czysty. Nie miał zabrudzeń typu gęsta maź tylko sadza i to nie dużo. Od jego wymiany i założenia blaszki zrobione ok 20 tyś wiec spodziewałem się gorszego widoku mając porównanie z poprzednim EGR który był przeze mnie wymieniony po 30 tyś ale nie był zablaszkowany.norbert_p pisze:Wydaje mi się, że lepiej jest później wyczyścić samą rurkę niż EGR
Tak czy inaczej na kolejne 20 tyś mam spokój
I ja się pod tym podpiszę.....zbigor pisze:Moje odczucia są takie że silnik w całym zakresie lepiej ciągnął.
zrobiłem to samo z czystej ciekawości i mam takie same odczuciakaliope pisze: Tam jest właśnie 'Kalibracja grupy czujników' dałem aktywuj, chwile myślał i tyle. Potem jazda próbna...i powiem szczerze....nie wiem czy sobie już wmawiam ....ale autko chyba rzeczywiście lepiej ciągnie po tej kalibracji.
Moim zdaniem nie powinno to mieć wpływu na zachowanie silnika bo to przecież inny układ abs,esp..... ale kto wie....
no ja to tak rozumiem, że blaszka jest za egrem .... spaliny uderzają o nią i wpadają w wir i czyszczą egr. Czyli wir jest przed blaszką, czyli w komorze egr'a a nie za blaszką czyli w karbowanej rurce.tico0 pisze:kaliope zgodził bym się z tą teorią gby by była przed a nie za.... wtedy może wprowadzać "zawirowania" ale za.... no ale cóż mądrzejsze głowy nad tym myślały....
Ostatnio zmieniony 02 maja 2011, 23:07 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Przeanalizowałem trochę to sobie i doszedłem do wniosku,że rozwiązanie fiatowskie może być jednak nie głupie.
Dlaczego?
Same spaliny są suche,więc EGR działa jak powinien,a oddzielamy go od działania mgły olejowej w kolektorze dolotowym,która docierając do EGR robi koks,który go zabija.
Poprzez mniejsze otwory dla spalin,przyspieszamy ich tempo i redukujemy osadzanie się sadzy na ścianach.
Tym o to sposobem wszystko działa,jak natura chciała.
Osobiście przełożyłem blaszkę za EGR,bez czyszczenia,bo nie chciało mi się rozbierać.
Pozdrawiam
Dlaczego?
Same spaliny są suche,więc EGR działa jak powinien,a oddzielamy go od działania mgły olejowej w kolektorze dolotowym,która docierając do EGR robi koks,który go zabija.
Poprzez mniejsze otwory dla spalin,przyspieszamy ich tempo i redukujemy osadzanie się sadzy na ścianach.
Tym o to sposobem wszystko działa,jak natura chciała.
Osobiście przełożyłem blaszkę za EGR,bez czyszczenia,bo nie chciało mi się rozbierać.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 maja 2011, 23:16 przez kubik_CDTi, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co mi wiadomo FIAT blaszką rozwiązał przede wszystkim problem szarpania w przedziale 2-2,5 tyś obr które powodowała zła recyrkulacja spalin. Mniejsze brudzenie EGRa było niejako przy okazji. I teraz jest dla mnie jasne dlaczego ta blaszka jest miedzy EGR i przepustnicą. Cały problem brudnego EGRa wynika ze zmieszania się spalin zawierających sadzę z mgiełką olejową która jest dostarczana do dolotu przez odmę. Tworzy się z trego klejąca breja. Blaszka miedzy przepustnicą a EGR w znacznym stopniu ogranicza osiadanie cząstek oleju na EGR przez co sadza nie przykleja się do jego powierzchni.kaliope pisze: fiat każe dawać zaraz za egr'em, żeby go czyścić
Dałem blaszkę jak każe FIAT w Z19DT czyli tuż za EGR a przed kolankiem łączącym z przepustnicą. Kolanko i wejście do przepustnicy były mocno zalepione mazią a ERG będący już za blaszką był tylko odymiony sadzą.
Ja też zdecydowanie teraz tak myślę. Zresztą przecież na pewno robili to inżynierowie fiata, badając dokładnie sprawę, pewnie robili doświadczenia z tym pojawiającym sie zawirowaniem spalin przed blaszką, czyli w komorze egr.lapm pisze:Ja rowniez tak mysle, jak zbigor i kubik_CDTi, ze lepiej za, bo ogranicza ta mgielke olejowa z odmy do egr, ale jeszcze przyszpiesza te spaliny i do kolektora leci z wiekszym cisnieniem i moze nie bedzie tak osadzal sie ten syf na klapach wirowych w kolektorze przy silniku Z19DTH.
Ewentualnie w z19td można jej w ogóle nie wkładać jeśli ktoś potrafi sobie samodzielnie od czasu do czasu przeczyścić egr i przepustnicę, natomiast w z19dth blaszką pełni duże ważniejszą rolę z uwagi na klapy wirowe.
Powiedzcie mi jeszcze czy dobrze myślę. Parę osób zauważyło, że auto się lepiej zbiera z dołu (do 2 tyś)
a) dlatego, że wyczyszczony egr i przepustnica?
b) czy dlatego, że jest blaszka?
c) to i to ?
Parę osób w tym ja (również na vectra_c.com) miało odczucie, że auto gorzej ciągnie powyżej 2 tyś i ktoś napisał, że to nie możliwe bo egr już nie pełni żadnej funkcji powyżej 2 tyś. Ten ktoś ma chyba rację patrząc na fakt, że jak ludzie mają błąd 2279 (czyli syf w komorze egr gdzie domyka się klapka) to auto nie ciągnie kompletnie do 2 tyś a potem chodzi normalnie oraz pod uwagę test, który zbigor komuś radził by na chwile całkiem zaślepić egr i auto ma ciągnąć jak rakieta od dołu.
Więc, czy ja dobrze rozumiem, że na wolnych obrotach egr jest w pełni otwarty, czyli puszcza maksymalna ilość spalin dalej do przepustnicy a potem dodając gazu powoli się zamyka? A właśnie powyżej 2 tys jest już całkowicie zamknięty? …i dlatego ten ktoś napisał, że powyżej 2 tyś egr nie pełni żadnej roli? Czy jest dokładnie na odwrót czyli egr startuje od zamkniętego na wolnych obrotach a potem się otwiera na maxa powyżej 2 tyś?
d) wyczyszczony boost sensor czyli czujnik ciśnienia doładowania turbiny. Warto go czyścić co jakiś czas, jak samochód nie "ciągnie z dołu", zawsze miałem poprawę!kaliope pisze:
Powiedzcie mi jeszcze czy dobrze myślę. Parę osób zauważyło, że auto się lepiej zbiera z dołu (do 2 tyś)
a) dlatego, że wyczyszczony egr i przepustnica?
b) czy dlatego, że jest blaszka?
c) to i to ?
1 czyli dobrze gość mówi, że nie ma możliwości by silnik słabiej ciągnął powyżej 2 tyś w wyniku założenia blaszki.zbigor pisze:NA wolnych obrotach ECU silnika zleca otwarcie EGRa Można to sprawdzić Opcomem gdzie jest "zlecona pozycja EGR" na 100% Na wysokich jest zamknięcie.
2. Więc jaki jest sens w ogóle egr'a? Przecież zdroworozsądkowo, jeśli on ma chronić środowisko, to im więcej dodajemy gazu, tym bardziej powinien kierować spaliny do powtórnego spalenia..a tu dokładnie na odwrót.
3. Jest gość w astra klubie w UK, który całkiem zaślepił egra, mówi, że ma cały czas kontrolkę silnika ,ale sie tym nie przejmuje....auto normalnie jeździ, Jakie mogą być konsekwancje?