[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mustang

#391 Post autor: mustang »

No właśnie tak wychodzi kupno taniej.
W listopadzie ub. roku , dałem 16tyś. z maksymalnym wyposażeniem. Wsadzone 5,5 tyś i na tym niestety nie koniec. Zostają mi jeszcze gumy na wahaczach i tarcze z klockami tył. Poprzedni właściciele tylko zażynali auto, no i jeden z nich miał dość poważną kolizję. Nie znoszę takiego podejscia . Ale cóż, życie toczy się dalej i nie ma co "płakać nad rozlanym mlekiem". Następnym razem będę mądrzejszy, chyba!

Jarek Janeczek

#392 Post autor: Jarek Janeczek »

Witam
Zafira B 1,9 CDTI 150 KM. Mechanik mi powiedzial że dwumasa do wymiany. Przebieg 100tys. Czy mozliwe że tak szybko? Jazda tylko po miescie na krótkie odcinki, bardzo spokojna. Jedyny objaw to przy wciskaniu pedału sprzęgła słychac chrobotanie i zadnych innych objawów

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#393 Post autor: Bodek »

Jarek Janeczek pisze:Witam
Zafira B 1,9 CDTI 150 KM. Mechanik mi powiedzial że dwumasa do wymiany. Przebieg 100tys. Czy mozliwe że tak szybko? Jazda tylko po miescie na krótkie odcinki, bardzo spokojna. Jedyny objaw to przy wciskaniu pedału sprzęgła słychac chrobotanie i zadnych innych objawów
Były już opisane przypadki przy przebiegu 60tys ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#394 Post autor: janekW67 »

Jarek Janeczek pisze:Witam
Zafira B 1,9 CDTI 150 KM. Mechanik mi powiedzial że dwumasa do wymiany. Przebieg 100tys. Czy mozliwe że tak szybko? Jazda tylko po miescie na krótkie odcinki, bardzo spokojna. Jedyny objaw to przy wciskaniu pedału sprzęgła słychac chrobotanie i zadnych innych objawów
Podczas miejskiej eksploatacji "dwumas" szybciej się kończy,a poza tym duży wpływ na zużycie ma technika jazdy.
Oczywiście!

Zafirek99

#395 Post autor: Zafirek99 »

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana dwumasy i zastanawiam się co robiłem nie tak hehe...Od razu do głowy przychodzi mi mój styl jazdy, można go nazwać eko drivingiem, między innymi bardzo często stosuje hamowanie silnikiem, jak jadę np z jakiegoś wzniesienia do zostawiam go na biegu i puszczam gaz i autko frunie. Ale czy to ma wpływ na zużycie dwumasy? Jest to mój pierwszy wpis - także proszę o wyrozumiałość :)
Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, 15:29 przez Zafirek99, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#396 Post autor: janekW67 »

Zafirek99 pisze:W najbliższym czasie czeka mnie wymiana dwumasy i zastanawiam się co robiłem nie tak hehe...Od razu do głowy przychodzi mi mój styl jazdy, można go nazwać eko drivingiem, między innymi bardzo często stosuje hamowanie silnikiem, jak jadę np z jakiegoś wzniesienia do zostawiam go na biegu i puszczam gaz i autko frunie. Ale czy to ma wpływ na zużycie dwumasy? Jest to mój pierwszy wpis - także proszę o wyrozumiałość :)
Hamowanie silnikiem nie ma żadnego wpływu na zużycie koła dwumasowego. Wręcz,nawet wskazane jest hamować silnikiem,przez co oszczędza się paliwo.
Natomiast ekojazda,jak najbardziej tak. Auta z "dwumasami" nie lubią jazdy z obrotami poniżej 1500 obr./min.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#397 Post autor: Bodek »

janekW67 pisze:
Zafirek99 pisze:W najbliższym czasie czeka mnie wymiana dwumasy i zastanawiam się co robiłem nie tak hehe...Od razu do głowy przychodzi mi mój styl jazdy, można go nazwać eko drivingiem, między innymi bardzo często stosuje hamowanie silnikiem, jak jadę np z jakiegoś wzniesienia do zostawiam go na biegu i puszczam gaz i autko frunie. Ale czy to ma wpływ na zużycie dwumasy? Jest to mój pierwszy wpis - także proszę o wyrozumiałość :)
Hamowanie silnikiem nie ma żadnego wpływu na zużycie koła dwumasowego. Wręcz,nawet wskazane jest hamować silnikiem,przez co oszczędza się paliwo.
Natomiast ekojazda,jak najbardziej tak. Auta z "dwumasami" nie lubią jazdy z obrotami poniżej 1500 obr./min.
do tego:

rozruch i gaszenie silnika ma być na sprzęgle

nie przyspieszamy nagle na wysokich biegach i małej prędkości

ale to wszystko jest już na Forum - wystarczy poszukać ;)
Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, 18:35 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#398 Post autor: rafant4011 »

Bodek pisze: rozruch i gaszenie silnika ma być na sprzęgle;)
tego nie wiedziałem...

_model_

#399 Post autor: _model_ »

rafant4011 pisze:
Bodek pisze: rozruch i gaszenie silnika ma być na sprzęgle;)
tego nie wiedziałem...
W każdym aucie jakie miałem/mam odplam auto na sprzęgle mimo włączonego "luzu". Tak nawet gadali na kursie na PJ oraz Ojciec mi tak wpajał. Mimo włączonego "luzu" na 100% nie można być pewnym, że ten "luz" jest...

tojtek
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 20 gru 2014, 14:45
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#400 Post autor: tojtek »

Witam
Tydzień temu po dziesięciominutowym postoju przy ruszaniu zapadł się pedał sprzęgła (zniknęło), po kilkukrotnym pompowaniu zaskoczyło ale to już nie było to samo sprzęgło. Łapie wyżej, jest takie nijakie, bez oporu, ciężko wyczuć, strasznie miękko pracuje, a gdzieś przed końcem czuć drgania, chrobotanie które znikają do dociśnięciu do samego końca. Nawet nie myślałem że może mieć to związek z dwumasą czy sprzęgłem bo było wymieniane przez poprzedniego właściciela (teraz wiem że była to wymiana niezbyt profesjonalna bo na własną ręke z pomocą zaprzyjaźnionego mechanika) zaraz przed moim zakupem a przejechałem 10 tyś., więc spróbowałem z wymianą pompki sprzęgła ale to niestety nie pomogło. Po paru dniach zaczęło ślizgać sprzęgło. Co Panowie o tym myślicie? Spartaczony montaż? a może coś innego, jakaś wada fabryczna któregoś z elementów? przepuszcza wysprzęglik?
Z góry dziękuje za opinie
Pozdrawiam

jareknb

#401 Post autor: jareknb »

Poprostu ktoś założył używany komplet z Allegro,bo jaki sens byłby montować nowe i sprzedawać auto.Mam nadzieje że się myle,ale taki jest objaw.
Pozdrawiam.

gregorypeg
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Auto: Zafira C 2.0 CDTI 2013
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#402 Post autor: gregorypeg »

Witam. Gdzie we Wrocławiu regenerują dwumasę wraz z demontażem/montażem ?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#403 Post autor: fredas »

po wymianie dwumasy
12 dni temu wymieniłem kompletne sprzęgło i jest coś dziwnego na wduszonym pedale sprzęgła występuje dziwny stukot jak puszczę to ok cisza luzik ,a dodatkowo wzmacnia ten hałas jeśli jednocześnie używam hamulca :mysli: byłem dziś u mechanika który mi wymieniał DM wykluczył jakąkolwiek pomyłkę wk.....ć się można i tylko głową w :mur: :mur: szukałem w różnych tematach i nic odpowiadającego mojemu przypadkowi nie znalazłem :(
_________________
Ostatnio zmieniony 30 paź 2015, 22:15 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

hutnik81

#404 Post autor: hutnik81 »

Szanowni Panowie, proszę o poradę bo sił i środków zaczyna już brakować - od czasu zakupu auta tj od stycznia 2013r. wymieniałem już 3 razy koło dwumasowe 1. oryginalne wraz ze sprzęgłem - pojeździło 7 mcy 2. regenerowane - samo koło pojeździło 8 mcy i ostatnio kwiecień 2015r. jeździ do dzisiaj ale znowu czuć wibrację podczas jazdy i metaliczny "strzał przy gaszeniu.
Wymieniłem przy okazji poduszki silnika, plecionkę, teraz chyba przymierzę się do koła pasowego wału, ale nie o to chodzi chyba...Może ktoś doradzi co robić i gdzie szukać speca od Opla w zachodniopomorskim?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2016, 20:10 przez hutnik81, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Metroid
Przeglądacz
Posty: 84
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:02
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#405 Post autor: Metroid »

Dziś umarło sprzęgło RIP ;)
Przed odpaleniem wciskam sprzęgło i jakieś dziwne, wciskam drugi raz i sruu w podłogę.
Szukając oszczędności znalazłem zestaw ze sztywnym kołem drożej niż zestaw z dwumasą LUK'a, to ja nie będę kombinował i jutro jedzie franca do mechanika na wymianę.


Objawy jakie wystąpiły to szarpanie przy zmianie biegów, stuki przy gaszeniu, na końcu gwizdy przy wciskaniu sprzęgła.
I co mnie dziwiło to dość długo agonia trwała do tego 90% jazdy po mieście.

pozdr.

ps. z mechanikiem ustaliłem kwotę na maks 2,5 tysiaka.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”