Nie pulsuje w tym czasie kontrolka z kluczem? Może to być problem z modułem w kierownicy, ale w takim wypadku zapamiętane zostaną błędy.Bogusław 78 pisze:Od jakiegos czasu wchodze do samochodu rano wkladam kluczyk do stacyjki Kontrolki zadnych bledow. Przekrecam kluczyk i doslownie nic.
[B] Problem z odpaleniem Zafira B
Ja dziś rozwiązałem problem z ciężkim odpalaniem (zwłaszcza po nocnym postoju) mojej Zafirki CDTI. Też myślałem że to przelewy, zapowietrzanie, filtr paliwa, świece żarowe, akumulator itp. Problemem był... rozrusznik. Po regeneracji (150zł) auto wydaje zupełnie inny dźwięk przy odpalaniu - jak nowy samochód. Wcześniej odpalałem kilka, kilkanaście sekund, a teraz odpalanie zajmuje ułamek sekundy
Jeśli Zafira CDTI ciężko Wam odpala, sprawdźcie i zregenerujcie rozrusznik. Z biegiem czasu wszyscy przyzwyczajamy się do dźwięku rozrusznika który wydaje się że pracuje poprawnie a faktycznie ledwo już rzęzi i ledwo co potrafi ruszyć silnikiem. Po regeneracji silnik odpala tak jakby były z trzy stare rozruszniki w ułamek sekundy i dźwięk odpalania jest taki sam jak w nowym salonowym aucie nie ważne czy to rano czy wieczór, czy leje, czy zimno, czy co...
Jeśli Zafira CDTI ciężko Wam odpala, sprawdźcie i zregenerujcie rozrusznik. Z biegiem czasu wszyscy przyzwyczajamy się do dźwięku rozrusznika który wydaje się że pracuje poprawnie a faktycznie ledwo już rzęzi i ledwo co potrafi ruszyć silnikiem. Po regeneracji silnik odpala tak jakby były z trzy stare rozruszniki w ułamek sekundy i dźwięk odpalania jest taki sam jak w nowym salonowym aucie nie ważne czy to rano czy wieczór, czy leje, czy zimno, czy co...
Witam.
Mam taki oto problem z Zafirą 1.8 rocznik 2006, benzyna + LPG (sekwencja włoska) - na zimnym silniku po odpaleniu dławi się i po chwili gaśnie. Na ciepłym silniku problemu nie ma. Wymieniłem ostatnio świece i sondę lambda. Dodatkowo kilka dni temu po przełączeniu się na gaz włączyła się kontrolka awarii silnika i świeci się non stop.
Dziękuję za pomoc.
Mam taki oto problem z Zafirą 1.8 rocznik 2006, benzyna + LPG (sekwencja włoska) - na zimnym silniku po odpaleniu dławi się i po chwili gaśnie. Na ciepłym silniku problemu nie ma. Wymieniłem ostatnio świece i sondę lambda. Dodatkowo kilka dni temu po przełączeniu się na gaz włączyła się kontrolka awarii silnika i świeci się non stop.
Dziękuję za pomoc.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Może na początek sprawdzisz błędy, co powinno wstępnie wskazać przyczynę takiej sytuacji. Znajdź kogoś z interfejsem, albo samodzielnie odczytaj je metodą pedałową.figof pisze: kilka dni temu po przełączeniu się na gaz włączyła się kontrolka awarii silnika i świeci się non stop
Po wejściu do samochodu i zamknięciu drzwi, pedał hamulca i gazu w podłogę po czym przekręcamy kluczyk na pozycje II (nie odpalamy), a na wyświetlaczu pojawiają się numery błędów.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2015, 14:34 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie ma takiej możliwości jeżeli na stałe masz Check Engine. Na jakiej podstawie tak twierdzisz. Jak sprawdziłeś błędy?figof pisze:błędów nie ma
Ostatnio zmieniony 13 paź 2015, 14:43 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, mam taki problem:
Wsiadam do auta, kluczyk do stacyjki, czekam aż spiralka zgaśnie - przekręcam kluczyk i nic, nawet nie zakręci. Światła nie przygasają, podświetlenie zegarów również. Wyjmuję kluczyk i ponownie powtarzam całą procedurę. Kilka, kilkanaście razy i w końcu odpala jakby nigdy nic. Nie ma reguły po ilu razach. Czasami po dwóch, trzech próbach, czasami po kilkunastu. Zczytałem kody błędów i nic nie ma w kompie. Jak odapali to żadna kontrolka się nie świeci. Podejrzewałem akumulator więc go przez całą noc ładowałem. Ale to nie pomogło. Nie ma reguły kiedy nie chce odpalać. Nieraz przez kilka dni jest OK, a pózniej znowu brak zapłonu. Czy ktoś miał coś podobnego w swojej zafice. Moja zafira to model B z 2007 roku, diesel 1.9 CDTI.
Wsiadam do auta, kluczyk do stacyjki, czekam aż spiralka zgaśnie - przekręcam kluczyk i nic, nawet nie zakręci. Światła nie przygasają, podświetlenie zegarów również. Wyjmuję kluczyk i ponownie powtarzam całą procedurę. Kilka, kilkanaście razy i w końcu odpala jakby nigdy nic. Nie ma reguły po ilu razach. Czasami po dwóch, trzech próbach, czasami po kilkunastu. Zczytałem kody błędów i nic nie ma w kompie. Jak odapali to żadna kontrolka się nie świeci. Podejrzewałem akumulator więc go przez całą noc ładowałem. Ale to nie pomogło. Nie ma reguły kiedy nie chce odpalać. Nieraz przez kilka dni jest OK, a pózniej znowu brak zapłonu. Czy ktoś miał coś podobnego w swojej zafice. Moja zafira to model B z 2007 roku, diesel 1.9 CDTI.
ja mam to samo w służbowym Doblo 1,3 MultiJet i powiem Ci ,że stawiam na problemy z immobilizerem. Jutro postaram sie podjechac do salonu Fiata to może mi cos wiecej powiedzą . U mnie jednak brak odpalenia pojawia sie raz , góra dwa razy z rzędu a potem to juz odpala jak gdyby nigdy nic dlatego tez nie stwarza mi to zadnego problemu w zasadzie . Rozrusznik był jakis czas temu zakładany nowy bo tamten padł od systemu Start-Stop tak więc rozrusznik raczej bym wyeliminował jako przyczyne tekjże usterki w moim przypadku
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Ja również stawiam na immobilizer. Mam od czasu do czasu to samo. Dziwi mnie, że odpalasz dopiero po wielokrotnej próbie. Zauważyłem , że po nieudanej próbie odpalenia (choć zdarza mi się to bardzo rzadko) trzeba odczekać 5-10 sek i ponowić odpalanie. Jak próbowałem odpalać jeden raz za drugim bez przerwy, to problem się powtarzał a jak odczekałem, to nawet po pierwszej nieudanej próbie odpalenia, kolejna już uruchomiała silnik .
Sprawdź czy kontrolka samochody z kluczem miga w tym momencie.omaniek pisze:Witam, mam taki problem:
Wsiadam do auta, kluczyk do stacyjki, czekam aż spiralka zgaśnie - przekręcam kluczyk i nic, nawet nie zakręci. Światła nie przygasają, podświetlenie zegarów również. Wyjmuję kluczyk i ponownie powtarzam całą procedurę. Kilka, kilkanaście razy i w końcu odpala jakby nigdy nic. Nie ma reguły po ilu razach.
Spotkałem się kilka razy że kontrolka została usunięta
Na 99% problem z immo.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
Kontrolka autka z kluczem świci się bez migania w czasie odpalania, a po odpaleniu po ok 2-3 sek znika.drahe pisze:Sprawdź czy kontrolka samochody z kluczem miga w tym momencie.omaniek pisze:Witam, mam taki problem:
Wsiadam do auta, kluczyk do stacyjki, czekam aż spiralka zgaśnie - przekręcam kluczyk i nic, nawet nie zakręci. Światła nie przygasają, podświetlenie zegarów również. Wyjmuję kluczyk i ponownie powtarzam całą procedurę. Kilka, kilkanaście razy i w końcu odpala jakby nigdy nic. Nie ma reguły po ilu razach.
Spotkałem się kilka razy że kontrolka została usunięta
Na 99% problem z immo.
Jak znika dopiero po odpaleniu to znaczy że błędy są w pamięci ECU.
Ale z drugiej strony jak nie miga to nie jest to problem z immo.
Ale z drugiej strony jak nie miga to nie jest to problem z immo.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
-
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
ropę miałeś ,,pewną'' ,,zimową'' ? bo może zrobiła się ,,kasza'' w filtrzek@niu pisze:Witam
wczoraj długo kręciłem rozrusznikiem zanim odpalił, z początku jakby nierówno potem okej, natomiast dzisiaj nie chciał w ogóle odpalić aż do rozładowania akumulatora, wtedy pojawił się błąd
ecn 0070. Po naładowaniu akumulatora okazało się że niema paliwa a wcześniej było go na 80km. teraz wskazówka od paliwa nie wstaje. Zatankowałem ropy parę razy przekręciłem kluczyk by odpowietrzyć układ paliwowy niestety nie odpala z wyjścia filtra do pompy podaje ropę, czy CR i wtryski się nie odpowietrzyły ? można to sprawdzić. Ewentualnie jakieś sugestie.
miałem dzisiaj ten sam problem , sprawdziłem, że mam jedną świecę martwą, w sumie jutro je miałem wymieniać wszystkie, nie wiem czy przez jedną świecę mógł nie odpalić , miałem paliwo z Orlenu+ depresator i du**a
Ostatnio zmieniony 03 sty 2016, 20:19 przez tomix, łącznie zmieniany 2 razy.
tam gdzie zawsze tankuję , tylko że komp mnie w pręta zrobił i chyb go zapowietrzyłem. Po wczorajszej trasie 300km. jak wróciłem zgasiłem go w ciepłym garażu także nawet nie ostygł do kolejnego odpalenia. Nie spodziewałem się takiego stanu rzeczy. Chyba że po drugim podłączeniu akumulatora źle pokazał teraz już za późno żeby to zweryfikować natomiast po odpięciu przewodu wyjściowego ropę podaje a po ponownym podłączeniu słychać że filtr się odpowietrzył bulgotało jednak dalej się nie odzywa. Jak go w końcu odpalę to zacznę stosować te 1/4tomix pisze:ropę miałeś ,,pewną'' ,,zimową'' ? bo może zrobiła się ,,kasza'' w filtrze
Ostatnio zmieniony 03 sty 2016, 18:48 przez k@niu, łącznie zmieniany 5 razy.